Vaimon ja lasten laiskuus sietämätöntä
Itse puuhastelen paljon, teen kotitöitä, harrastan liikuntaa, hoidan pakolliset velvoitteet jne. Vaimo ja lapset nököttää kotona lomallakin, sotkee eikä korjaa jälkiään, ei harrasta liikuntaa jos en minä "väkisin" vie liikkumaan. Kesäsin kyllä ovat aktiivisia mutta muut ajat yllä mainitun laisia. Samanlaisia vätyksiä ja laiskalintuja näyttää olevan lasten kaverit. On sietämätöntä katsoa kun toiset ei saa mitään aikaiseksi. Omaksi rooliksi jää kokoajan naputtaa että korjaa jälkesi ja yrittää tsempata ja viedä liikkumaan. Omaehtoisesti ei onnistu. Järki lähtee.
Kommentit (40)
Tuliko vaimon laiskuus yllätyksenä vasta papin aamenen ja lasten jälkeen ? Niinpä niin , tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko vaimon laiskuus yllätyksenä vasta papin aamenen ja lasten jälkeen ? Niinpä niin , tuskin.
Kyllä tuli. Ensimmäiset 15 vuotta hän oli todella aktiivinen ihminen, urheili päivittäin, söi terveellisesti, retkeili ja oli todella aktiivinen monella tapaa.
Sama täällä. Ennen sporttinen ja eloisa, työelämä muutti hänet kotona laiskuuden huipuksi. Pulla maistuu ja kunto heikkenee. Töissä jaksaa painaa jne mutta kotona arjen pyörittäminen ei kiinnosta. Hieno esimerkki lapsille! Lisäksi kun ei katso omaa herkkujen vetämistä, ei myöskään rajaa lasten herkkujen vetämistä. Lapset kuulemma liikkuu tarpeeksi kun käy 30min päivä ulkona. Heh heh.
Miksi aktiivisiksi itseään kutsuvat ihmiset pitävät elämäntapaansa parempana? Miksi toisenlaiset ihmiset ei saisi viettää vapaa-aikaansa kuten haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli. Ensimmäiset 15 vuotta hän oli todella aktiivinen ihminen, urheili päivittäin, söi terveellisesti, retkeili ja oli todella aktiivinen monella tapaa.
Nii nvaimosi ei ole enää samanlainen kuin 15 vuotta sitten mikä on ihan normaalia, miksi luulet että ihmiset eroavat. Voi olla myös että hän ei vaan halua enää retkeillä ja urheilla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii nvaimosi ei ole enää samanlainen kuin 15 vuotta sitten mikä on ihan normaalia, miksi luulet että ihmiset eroavat. Voi olla myös että hän ei vaan halua enää retkeillä ja urheilla kanssasi.
Mainitsiko joku että kyse oli yhteisistä retkistä tai harrastuksista?
Jos on perheesi laiskalintuja, taidat itse olla kanalintu, joka vielä päänkin katkaisemisen jälkeen kohkaa ympäriinsä.
JÄTÄ SE NAUTA! Sinä ansaitset parempaa kuin laiskimuksen.
Ilmeisesti ap:n vaimon voimavarat eivät riitä lapsiperhearkeen ja aktiiviseen kuntoiluun vaan voimia riittää vain jompaan kumpaan.
Nää on niitä juttuja, joissa mies ei saa kritisoida naisen laiskuutta, mutta nainen saa kritisoida miehen laiskuutta. Jännä juttu, et se menee noin, mutta ei voi mitään. :)
Hommaa sporttinen 35+ milf itsellesi niin elämä muuttuu paremmaksi. Yleensä tuon ikäisenä kunnossa olevat pysyvät kunnossa myös viisi- ja kuusikymppisinäkin.
Kuka haukkuu omaa perhettään palstalla tällä tavalla? Mitäs, jos joku lapsi ajattelee kirjoittajan olevan oma isä?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap:n vaimon voimavarat eivät riitä lapsiperhearkeen ja aktiiviseen kuntoiluun vaan voimia riittää vain jompaan kumpaan.
Energia riittää vain töihin. Energiaa riittää jopa siivoamiseen jos joku on tulossa kylään. Muuten energia ei riitä edes oman kahvikupin nostamiseen tiskikoneeseen. Kesällä virtaa sen sijaan riittää 18h vuorokaudessa. Asenne kysymys ihan puhtaasti.
En osaa sanoa mikä tilanne teillä siellä on, mutta itsessäni olen huomannut ainakin selkeän muutoksen 10v aikana. Työelämä vie kaikki mehut niin että kotona olen kuin zombie. Tosin kärsin tästä itse eniten, mutta voisin kuvitella että jos asuisin saman henkilön kanssa kuin 10v sitten, voisi muutos olla järkyttävä!
Ehdotan että keskustelet rakentavasti vaimosi kanssa: yritä jättää syyllistävä sävy pois ja olla empaattinen vaikka kokisitkin suuttumusta ja turhautumista. Näin päästään yleensä parhaisiin lopputuloksiin. Voi olla että vaimosi on henkisesti uupunut koronavuodesta ja ruuhkavuosista. Kyselemällä voisitte ehkä keksiä ratkaisuja olotilaan?
Itseäni ja omaa piristystäni ovat edistäneet seuraavat seikat (jotka eivät toki aina mahdollisia):
- vähemmän kuormittavaa työtä (esim. ei yötöitä tai liikaa vastuuta)
- terveellinen ruoka sopivissa määrin (liian isot ja raskaat annokset väsyttävät)
- pieni happihyppely keskellä päivää (ei tarvitse käydä edes rankalla lenkillä että piristyy)
- vastuunjako kumppanin kanssa (toinen vie roskat, toinen tekee ruoan, tms)
Älä naputa! Ymmärrän hyvin jos motivaatiota ei ole jos joku naputtaa koko ajan vieressä.. tuntuisko itsestäsi kivalta tommoinen painostaminen ja pakottaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energia riittää vain töihin. Energiaa riittää jopa siivoamiseen jos joku on tulossa kylään. Muuten energia ei riitä edes oman kahvikupin nostamiseen tiskikoneeseen. Kesällä virtaa sen sijaan riittää 18h vuorokaudessa. Asenne kysymys ihan puhtaasti.
Ymmärrän että tilanne voi turhauttaa ja suututtaa semmoista joka ei itse kärsi väsymyksestä. Syyllistäminen ei kuitenkaan vie tilannetta koskaan parempaan, ainakaan omalla elämänkokemuksellani. Itse olen pirteä ja iloinen kesäisin - etenkin lomalla kun on vapaa työmurheista! Talvella taas voisin nukkua talviunta 3kk putkeen ilman mitään ongelmaa. Puhti, energia ja kiinnostus kaikkeen on vain täysin kadonnut.
Ehkä tämä on jotain kaamosmasennusta tai muuta oireilua? Itselläni ei siis ole pelkästään asenteesta kiinni, vaan väsymys on pääosin fyysistä.
M25 kirjoitti:
Nää on niitä juttuja, joissa mies ei saa kritisoida naisen laiskuutta, mutta nainen saa kritisoida miehen laiskuutta. Jännä juttu, et se menee noin, mutta ei voi mitään. :)
MIten niin ei saa, osa vastaajista pohti pohtii asiallisesti miksi vaimosta on viidentoista vuoden jälkeen tullut laiska ja sotkuinen.
Väkivaltaa on monenlaista. Se voi esimerkiksi olla henkistä väkivaltaa, jollaiseksi voidaan luokitella esimerkiksi nalkuttaminen, vähättely, nimittely, haukkuminen, uhkailu ja pelottelu.
Naista et voi pakottaa mihinkään mutta jos lapset ei oikeasti ulkoile juuri lainkaan niin siihen kannattaa sun alkaa lapsia kannustamaan. Jos lapset on esim. teinejä niin sittenhän se on aika tyypillistä etteivät halua ulkoilla. Suosittelisin kysymään miksi nainen ei jaksa harrastaa liikuntaa ja oikeasti kuuntelemaan vastauksen enkä bunkkeroitumaan omaan näkemykseen ja nalkuttamaan, nalkuttamisen kun harvoin on huomattu auttavan noin mihinkään. Meillä miehen jatkuvan väsymyksen taustalta paljastui fyysinen sairaus ja masennus.
Todella harmillinen tilanne. Vaimosi teki ison virhearvion sinut naidessaan.