Riinis sairaalassa ja haukkuu ruokaa
Riinis sairaalassa ja päivittelee kuinka kurjaa ruokaa siellä on. Tätä vauhtia kesällä kuulemma keskitysleirikunnossa!
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä sairaalan ruoka oli hyvää. Aamupalalla puuroa ja voileipiä, mehua ja kahvia. Lounaalla ja illallisella lämmin ruoka, salaatti, leipää, maitoa, jälkiruoka ja kahvi. Iltapalalla sämpylöitä ja jogurttia. Hedelmiä sai syödä niin paljon kuin halusi. Olin niin onnellinen kun sairaana sai valmiiksi tehdyn ruoan eteen ja sai keskittyä paranemiseen <3
Omat kokemukseni synnäriltä oli että ruoka oli yllättävän hyvää ja monipuolista! Mutta kun äitini oli jokunen kk sitten sairaalassa sisätautiosastolla, oli se ruoka oikeasti omituista ja kuulemma pahan makuista. Saman vinkin antoi kuin joku ketjussa aiemmin, että omat mausteet ainakin mukaan. Hedelmiä tai kasviksia ei saanut ollenkaan, miehensä salakuljetti sitten banaaneja ja kiiwejä osastolle. Ymmärrän tietysti että rahaa ei ole loputtomasti, mutta pitäisihän sen ruoan olla ravitsevaa ja syömäkelpoista.
Ei sairaalaan tarvitse salakuljettaa ruokaa, ihan voi viedä sellaista mitä haluaa jos ei tarjottu ruoka miellytä.
Eiköhän se ole parempi että sairaalat edelleen keskittyvät siihen laadukkaaseen hoitoon ennen kuin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan ruoka on ihan normaalia kouluruokatasoista ruokaa.
-Aamupalalla puuroa hillolla tai voisilmällä, leipää, jugurttia, viiliä, juustoa, leikkelettä, kahvia, mehua.
-Lounaalla lämmin ateria, salaatti, leipää ja maitoa.
Päiväkahvilla leivos tai keksi tms.-Päivällisellä lämmin ateria, salaatti, leipä, maito ja jälkiruoka.
-Iltapala sama kuin aamupala.
Ei siellä sairaalassa voi tarjoilla mitään ravintolatason aterioita. Ruokaa ei myöskään voi maustaa hirveästi, koska sen pitää maistua myös mahdollisimman monelle. Haukutteko kouluruokaa samalla tavalla? Täällä myös väitettiin, ettei sairaalassa huomioida allergioita. Kaikki ateriat valmistetaan erityisruokavalion mukaan, jos olet siitä ilmoittanut. Jos saat väärää ruokaa, kerro hoitajalle niin saat sen oman ateriasi.
http://ruokalistat.lahti.fi/#/1846c2ae-2206-e611-80c0-00155d401217
Tuolla on sairaaloiden ruokalistoja. Tutkikaa itse.
Tuo on just sitä ruokaa mitä ei itse syö yleensä. Autoimmuunisairauden vuoksi vältän hillareita ja muutenkin vatsa turpoaa leivästä. Kyllä pari päivää menisi, mutta pitemmän päälle varmaan alkaisin tilata ainakin kasviksia noutoruokana ja voiko sairaalassa itse vaikka keitellä munia aamiaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole parempi että sairaalat edelleen keskittyvät siihen laadukkaaseen hoitoon ennen kuin ruokaan.
Minusta olisi parempi että voisivat keskittyä kumpaankin, hoito tietysti edellä.
Mitä, Riiniskö valittaa. En usko, niin positiivinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Aamupalalla puuroa hillolla tai voisilmällä, leipää, jugurttia, viiliä, juustoa, leikkelettä, kahvia, mehua.
Päiväkahvilla leivos tai keksi tms.-Päivällisellä lämmin ateria, salaatti, leipä, maito ja jälkiruoka.
Ei siellä sairaalassa voi tarjoilla mitään ravintolatason aterioita. Ruokaa ei myöskään voi maustaa hirveästi, koska sen pitää maistua myös mahdollisimman monelle. Haukutteko kouluruokaa samalla tavalla? Täällä myös väitettiin, ettei sairaalassa huomioida allergioita. Kaikki ateriat valmistetaan erityisruokavalion mukaan, jos olet siitä ilmoittanut. Jos saat väärää ruokaa, kerro hoitajalle niin saat sen oman ateriasi.
Tuo on just sitä ruokaa mitä ei itse syö yleensä. Autoimmuunisairauden vuoksi vältän hillareita ja muutenkin vatsa turpoaa leivästä. Kyllä pari päivää menisi, mutta pitemmän päälle varmaan alkaisin tilata ainakin kasviksia noutoruokana ja voiko sairaalassa itse vaikka keitellä munia aamiaiseksi?
Tarkoitin, että jos tuo munankeittimen ja kananmunat mukanaan ja välttäisi näin puuron syömisen.
Aikoo siis olla kesään asti siellä sairaalassa?
Jos on sairaalassa, ei todennäköisesti pysty liikkumaan niin kuin normaalisti, joten ruoan on syytäkin olla kevyempää kuin normaalisti.
Jos ei pääse liikkumaan, menee kroppa huonoon kuntoon aika nopeasti, oli ruoka mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että jos tuo munankeittimen ja kananmunat mukanaan ja välttäisi näin puuron syömisen.
Sairaalassa ollaan sairaana, jos on oikeasti virtaa jotain häärätä niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa ollaan sairaana, jos on oikeasti virtaa jotain häärätä niin siitä vaan.
Siis sehän riippuu miksi siellä ollaan. Voi ihan hyvin pystyä liikkumaan vaikka sairaalassa onkin.
Ikävää haukkua Viron sairaanhoitoa. Mulla on omaa kokemusta sieltä ja hoitajat ja lääkärit ovat ammattitaitoisia ja ystävällisiä. Virossa potilaisiin suhtaudutaan empaattisemmin kuin Suomessa ja potilaalle sanotaan anteeksi jos tulee kipua esimerkiksi pistämisestä. Tuntuu jopa ylihuolehtivalta suomalaisen näkökulmasta. Kipuihin saa lääkkeitä reippaasti ja toimnpiteitä tehdään humautuksessa helposti, jos pyytää. Olen asunut Virossa työn takia ja siksi kokemusta on. Suomalaisia hoidetaan hyvin jo siksi että lääkärit tietää, että virolaisia hoidetaan Suomessa hyvin. Perhelääkärijärjestelmä on toimiva ja hoitoon pääsee nopeasti, 5 euroa pitää maksaa per yhden sairauden hoito, vaikka kävisi useita kertoja. Lääkärit hoitaa potilasta kokonaisuutena ja mulle jopa soitettiin ja pyydettiin tarkastusta varten verikokeisiin vuoden päästä hoidosta. laki kuulemma määrää, että kroonista sairautta pitää seurata.
Kuka on tämä Riinis? Joku tosi tv tähti?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 4kertaa Suomessa sairaalahoidossa, 2 viimeistä kertaa samassa sairaalassa. Nää 2 viimeistä keikkaa oli kyllä ihan täyttä tuskaa ruoan osalta. Kummallakin kerralla kotiuduin niin, että sokerit oli ihan sekaisin ja suolisto huonossa kunnossa. Kotona oli pitkä toipuminen, että sain asiat kuntoon. Ts, sairastuin sairaalaruoasta. Pelkään joutuvani sinne joskus uudestaan, silloin otan kyllä omat eväät mukaan.
Näin kannattaakin , oi sinä spessu lumihiutale. Jos sinulla on lapsia niin suosittelen myös omia eväitä, kouluruuat kun ovat myös samanlaisista suurtalouskeittiöistä peräisin-
Vierailija kirjoitti:
Ikävää haukkua Viron sairaanhoitoa. Mulla on omaa kokemusta sieltä ja hoitajat ja lääkärit ovat ammattitaitoisia ja ystävällisiä. Virossa potilaisiin suhtaudutaan empaattisemmin kuin Suomessa ja potilaalle sanotaan anteeksi jos tulee kipua esimerkiksi pistämisestä. Tuntuu jopa ylihuolehtivalta suomalaisen näkökulmasta. Kipuihin saa lääkkeitä reippaasti ja toimnpiteitä tehdään humautuksessa helposti, jos pyytää. Olen asunut Virossa työn takia ja siksi kokemusta on. Suomalaisia hoidetaan hyvin jo siksi että lääkärit tietää, että virolaisia hoidetaan Suomessa hyvin. Perhelääkärijärjestelmä on toimiva ja hoitoon pääsee nopeasti, 5 euroa pitää maksaa per yhden sairauden hoito, vaikka kävisi useita kertoja. Lääkärit hoitaa potilasta kokonaisuutena ja mulle jopa soitettiin ja pyydettiin tarkastusta varten verikokeisiin vuoden päästä hoidosta. laki kuulemma määrää, että kroonista sairautta pitää seurata.
Sama kokemus mun sukulaisella joka muuttuu eläkepäivillä Viroon. Perhelääkäri systeemi on hyvä kun yksi lääkäri tietää kaikki ongelmasi ei tarvi joka kerta uudelle selittää. Oli myös kaihileikkauksessa, maksoi alle kympin.
Ehkä johtuu köyhähköstä lapsuudesta, mutta empä ikinä ole ruoasta valittanut. Toki aina ei ollut koulussa ja sairaalassa lempiruokaa ja muutamat tietyt ruoat jää syömättä, mutta kyllä siinä tarjoiltavassa ruoassa on aina jotain mitä syön. Esim. pinaattikeitosta yksinkertaisesti pelkästä hajustakin lentää oksennus, mutta syön sitten munaa ja leipää, kalakeitosta kaiken paitsi kalan (lapsuustraumoja jäänyt kalasta, joten syön vain sen kalan mitä pääsee itse närpimään haarukalla), suolakurkut siirrän sivuun jne.
Valittaminen on kiittämättömyyttä ja huonoja käytöstapoja, toki jos on aihetta, esim. pizzapohja palanut mustaksi tms.
Vierailija kirjoitti:
onania kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Virossa tekee, eikö matkustelua pitänyt välttää?
Asuu.
Pikemminkin loisii kuuluisi sanoa.
Millä tavalla hän loisii? Hänhän ylläpitää sitä heidän hotelliaan ja hevosia. Millä lailla se on muka loisimista?
Joo. hotelli ok, hevoset (6 niitä taisi olla) on hänen varsin hintava harrastuksensa jonka Kalle rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloiden ruoka on ihan kamalaa p*skaa.
Itse en onneksi ole joutunut kuin synnytysten yhteydessä sairaalassa olemaan ja järjestäen jättänyt syömättä sen moskan, mitä siellä ruoaksi kutsutaan. Vierailijat sit ovat tullessaan tuoneet syötävää, mutta kun kävivät sen kerran päivässä niin söin sen yhden aterian ja loppuajan söin karkkia.
5 päivää syömättä letkuissa ja sairaalan kasvissosekeittokin oli kuin juhla ateria.
Ei kovin kipeä ole jos pystyy ruuista valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus mun sukulaisella joka muuttuu eläkepäivillä Viroon. Perhelääkäri systeemi on hyvä kun yksi lääkäri tietää kaikki ongelmasi ei tarvi joka kerta uudelle selittää. Oli myös kaihileikkauksessa, maksoi alle kympin.
Eniten tosiaan mun mieleen jäi tapa kohdella potilasta ystävällisesti. Pelkäsin ennen kipuja ja lääkäreitä, Virossa ei pelota. Käyn yhä gynekologilla ja hammashoidossa Virossa yksityisellä. Yksityinen puoli ei jyllää siellä kuten Suomessa kuitenkaan. Kyseenalaista Suomen "hyvinvintivaltion" Viron kokemusten jälkeen. Viro ei ole läheskään niin rikas kuin Suomi, mutta silti heiltä onnistuu tuo.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloiden ruoka on ihan kamalaa p*skaa.
Itse en onneksi ole joutunut kuin synnytysten yhteydessä sairaalassa olemaan ja järjestäen jättänyt syömättä sen moskan, mitä siellä ruoaksi kutsutaan. Vierailijat sit ovat tullessaan tuoneet syötävää, mutta kun kävivät sen kerran päivässä niin söin sen yhden aterian ja loppuajan söin karkkia.5 päivää syömättä letkuissa ja sairaalan kasvissosekeittokin oli kuin juhla ateria.
Ei kovin kipeä ole jos pystyy ruuista valittamaan.
Olen eri, mutta kasvissosekeitto olisi just sitä hyvää ruokaa.
Onko se anoreksian takia siellä sairaalassa ?
Minä taas ajattelen, että sairaalassa joutuu syömään paljon hiilareita, joista en itse välitä. En syö leipää, puuroa, perunaa, riisiä jne.. Varmasti vatsa turpoasi ja olisi huono. Tosin en ole sairaalassa ollut, joten en tiedä asiasta tarkemmin.