Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riinis sairaalassa ja haukkuu ruokaa

Hoksasin
11.03.2021 |

Riinis sairaalassa ja päivittelee kuinka kurjaa ruokaa siellä on. Tätä vauhtia kesällä kuulemma keskitysleirikunnossa!

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiittämätöntä valittaa sairaalan ruuista, ei sairaala ole mikään hotelli.

Vierailija
62/130 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, leipää, leikkelettä, keittoa, jugurttia näkyy olevan. Mitä ihmettä tuo valittaa, ei ne sairaala safkat ole tarkoitus mitään gurmeeta olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo voi kovin kipeä olla kun instaa päivitetään bjuuty filttereillä.

Vierailija
64/130 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tosi kipeä saraalassa, ruokaa ei edes halua. Ja kun alkaa toipuminen, makuaistit palaavat. Sen mukaan inhot. No ainakaan ei tule painoa lisää! Jaksuja riinis.

Vierailija
65/130 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista on sairaalan safkat Suomessakin, turhaa yrittää mollata. Onko koskaan mihinkään tyytyväinen?

Vierailija
66/130 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan ruoka on ihan normaalia kouluruokatasoista ruokaa.

-Aamupalalla puuroa hillolla tai voisilmällä, leipää, jugurttia, viiliä, juustoa, leikkelettä, kahvia, mehua.

-Lounaalla lämmin ateria, salaatti, leipää ja maitoa.

Päiväkahvilla leivos tai keksi tms.

-Päivällisellä lämmin ateria, salaatti, leipä, maito ja jälkiruoka.

-Iltapala sama kuin aamupala.

Ei siellä sairaalassa voi tarjoilla mitään ravintolatason aterioita. Ruokaa ei myöskään voi maustaa hirveästi, koska sen pitää maistua myös mahdollisimman monelle. Haukutteko kouluruokaa samalla tavalla? Täällä myös väitettiin, ettei sairaalassa huomioida allergioita. Kaikki ateriat valmistetaan erityisruokavalion mukaan, jos olet siitä ilmoittanut. Jos saat väärää ruokaa, kerro hoitajalle niin saat sen oman ateriasi.

http://ruokalistat.lahti.fi/#/1846c2ae-2206-e611-80c0-00155d401217

Tuolla on sairaaloiden ruokalistoja. Tutkikaa itse.

Vierailija
67/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on aamupala haukuttu?

Vierailija
68/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sano että sitä liian vähän

Vierailija
69/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on, jos ei tykkää sairaalaruoasta?

Sehän on oikeasti ihan karmeaa moskaa. Itse sanoin ensimmäisenä päivänä, että en syö, joten minulle on turha ruokaa tuoda.

Kerroin saman asian joka päivä, kun tultiin valittamaan kun en syö ja kuinka ruoka menee hukkaan... Huokaus.

Käsittääkseni minulla on oikeus sairaalassa ollessakin päättää siitä, mitä syön ja se mitä sairaalassa ihmisille tarjotaan on niin kamalaa, että sitä ei pysty syömään.

En siis pyytänyt mitään tilalle vaan yksinkertaisesti vain jätin syömättä, edes nälkä ei ole riittävä mauste, että sitä pystyisi syömään.

Vierailija
70/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaalassa? Tullut joku kuolio liiallisten kapseloituneen ja laatikon näköisten huulitäyteruiskeiden takia?

Vierailija
71/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä edes oikeus tohon ruokaan, maksaako Suomeen veroja?

Vierailija
72/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä on, jos ei tykkää sairaalaruoasta?

Sehän on oikeasti ihan karmeaa moskaa. Itse sanoin ensimmäisenä päivänä, että en syö, joten minulle on turha ruokaa tuoda.

Kerroin saman asian joka päivä, kun tultiin valittamaan kun en syö ja kuinka ruoka menee hukkaan... Huokaus.

Käsittääkseni minulla on oikeus sairaalassa ollessakin päättää siitä, mitä syön ja se mitä sairaalassa ihmisille tarjotaan on niin kamalaa, että sitä ei pysty syömään.

En siis pyytänyt mitään tilalle vaan yksinkertaisesti vain jätin syömättä, edes nälkä ei ole riittävä mauste, että sitä pystyisi syömään.

Oma valintasi. Kummallista jos ei aikuiselle ihmiselle kelpaa.

Vierailija
73/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa sairaalapäivästä veloitetaan 5-10 €. Suomen hintoja en tiedä. Aina esim leipää saa lisää ihan pyytämällä, naurettavaa ulinaa jälleen kerran.

Vierailija
74/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kovin sairas olla jos jaksaa valittaa ja somettaa.

Vierailija
75/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän valittaa.Ei muutenkaan varmaan syö paljon jos muistelee minkänäköinen oli Farmi ohjelmassa.Nyt koronaa ja yks valittaa mitä saa suuhunsa.Typerys.

Vierailija
76/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä sairaalan ruoka oli hyvää. Aamupalalla puuroa ja voileipiä, mehua ja kahvia. Lounaalla ja illallisella lämmin ruoka, salaatti, leipää, maitoa, jälkiruoka ja kahvi. Iltapalalla sämpylöitä ja jogurttia. Hedelmiä sai syödä niin paljon kuin halusi. Olin niin onnellinen kun sairaana sai valmiiksi tehdyn ruoan eteen ja sai keskittyä paranemiseen <3

Niin minustakin, vielä iltapäivällä oli pullakahvit ja proteiinihuomia vapaasti. Olin pari viikkoa ja välillä kuuden hengen huoneessa, kaikki söivät hyvällä ruokahalulla, vaikka sairaita olimmekin. Valittajalla vika on omassa päässä, ei ruuassa.

Vierailija
77/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva on hyvä ja siirtää persuksensa yksityissairaalaan jos ei kelpaa.

Vierailija
78/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 4kertaa Suomessa sairaalahoidossa, 2 viimeistä kertaa samassa sairaalassa. Nää 2 viimeistä keikkaa oli kyllä ihan täyttä tuskaa ruoan osalta. Kummallakin kerralla kotiuduin niin, että sokerit oli ihan sekaisin ja suolisto huonossa kunnossa. Kotona oli pitkä toipuminen, että sain asiat kuntoon. Ts, sairastuin sairaalaruoasta. Pelkään joutuvani sinne joskus uudestaan, silloin otan kyllä omat eväät mukaan.

Vierailija
79/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä sairaalan ruoka oli hyvää. Aamupalalla puuroa ja voileipiä, mehua ja kahvia. Lounaalla ja illallisella lämmin ruoka, salaatti, leipää, maitoa, jälkiruoka ja kahvi. Iltapalalla sämpylöitä ja jogurttia. Hedelmiä sai syödä niin paljon kuin halusi. Olin niin onnellinen kun sairaana sai valmiiksi tehdyn ruoan eteen ja sai keskittyä paranemiseen <3

Omat kokemukseni synnäriltä oli että ruoka oli yllättävän hyvää ja monipuolista! Mutta kun äitini oli jokunen kk sitten sairaalassa sisätautiosastolla, oli se ruoka oikeasti omituista ja kuulemma pahan makuista. Saman vinkin antoi kuin joku ketjussa aiemmin, että omat mausteet ainakin mukaan. Hedelmiä tai kasviksia ei saanut ollenkaan, miehensä salakuljetti sitten banaaneja ja kiiwejä osastolle. Ymmärrän tietysti että rahaa ei ole loputtomasti, mutta pitäisihän sen ruoan olla ravitsevaa ja syömäkelpoista.

Vierailija
80/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onania kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Virossa tekee, eikö matkustelua pitänyt välttää?

Asuu.

Pikemminkin loisii kuuluisi sanoa.

Millä tavalla hän loisii? Hänhän ylläpitää sitä heidän hotelliaan ja hevosia. Millä lailla se on muka loisimista?