Naaman rupsahtaminen iän myötä
Apua, auttakaa, miten saisi yhtäkkiä rupsahtaneeseen naamaan pyöreyden takaisin? Olen korona-aikana lisääntyneen urheilun myötä laihtunut useita kiloja, vaikka olin hoikka jo ennestään. Siinä missä muu kroppa näyttää nyt tosi timmiltä, naama roikkuu ja näytän paljon ikäistäni vanhemmalta. En haluaisi lihottaa itseäni pelkän naaman takia mutta onko mitään muita keinoja palauttaa kasvojen ihan kimmoisuus? Nyt siskot vinkit kehiin.
Kommentit (73)
Yli nelikymppisillä naisilla roikkuu kaikki olivatpa lihavia tai laihoja.
Minulla taas naama näyttää vähemmän rupsahtaneelta, kun olen laihempi ja timmissä kunnossa. Ja myös minusta muilla sama - mistä johtuu tämä käsitys, että hoikat olisivat aina rupsahtaneen näköisiä, mutta pyöreät pysyisivät nuoren näköisinä? Minusta se menee just päinvastoin.
Mulla on venynyt vatsanahka.
En oo lihonu ja laihtunut..mutta nahkaa on kuin jollain koirarodulla MAHASSA.
Nyt mietin leikkauttaisinko..laihdutus ym ei extranahkaan auta'
En o synnyttäny..mut vanhuutta venyny nahka:('mitä tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas naama näyttää vähemmän rupsahtaneelta, kun olen laihempi ja timmissä kunnossa. Ja myös minusta muilla sama - mistä johtuu tämä käsitys, että hoikat olisivat aina rupsahtaneen näköisiä, mutta pyöreät pysyisivät nuoren näköisinä? Minusta se menee just päinvastoin.
Samaa mietin just eilen, kun katselin työkavereitani. Pyöreät näyttävät mummoilta, hoikat ovat paljon nuorekkaampia. Pieni otanta toki.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan iästä ja toki siitäkin, katsooko yleisilmettä vaiko vain kasvoja. Koska olen pieni ja sporttinen, yleisilme on minullakin freesi ja takaapäin menen vaikka 2-kymppisestä, mutta naaman roikkuminen ärsyttää. Olisi kiva kuulla vinkkejä, missä täyteaineita laitetaan niin, ettei ala näyttää muoviselta...
Ap
Mesolangat sopivat varmaan ap:n tapauksessa. Ne sulavat itsestään, joten mitään kirurginveistä ei tarvita. Itselläni ei ole ollut mesoja, mutta näin olen lukenut.
Plastiikkakirurgille vaan täyttämään naama muovilla ni johan taas elämä hymyilee eikä askel paina.
25 on kirkunut miesten perässä kun eiole mitään tarjottavaa. sitten tullut syödyksi liikaa ja laihtuessa se näkyy; seuraava vaihe on ryhtyä anorektikoksi?
Naaman uusinormaali, kyllä se silmä tottuu.
Riittävän iso maski johon leikkaat silmänreiät pelkille mustuaisille.
T. Nainen joka anteliaana lahjoittaa tulevat ryppynsäkin pahimmille vihamiehilleen.
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgille vaan täyttämään naama muovilla ni johan taas elämä hymyilee eikä askel paina.
Joo tiedän, aihe on pinnallinen. Enkä ensisijaisesti haluaisi mitään kajoavia toimenpiteitä ellen voi olla ihan varma siitä, ettei naamani sen jälkeen huutaisi: ”Toikin on mennyt pilaamaan pärstänsä!”. Lähinnä mietin, onko mitään voiteita, lisäravinteita, laitteita tms joilla kasvoista ja esim. huulista saisi täyteläisemmät.
Ap
Eiköhän botox ja fillerit ole ainoa ratkaisu. Eivät välttämättä kaunista yhtään mutta täytettä ainakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Naaman uusinormaali, kyllä se silmä tottuu.
Joo ja toki näkökin tässä iän myötä heikkenee eli ehkä vaan lakkaan käyttämästä silmälaseja 😂
Ap
Mites? Toimisiko joku kuivahieronta, rasvaus ja collageenin syöminen. Verenkieroon parantaminen ongelma-alueella. Ja sitten on paljon kasvoihin tarkoitettuja jumppa- ja hierontaohjeita.
Joo kyllä kannattaa heti Botoxia laittaa. Ketä se muille kuuluu mitä naamalleen tekee?
Mikään ei auta. Aika tekee tehtävänsä ja sinäkin vanhenet niinkuin me muutkin.
Anna periksi ja ihastu ryppyihin.
Nuoruuden ihannointi on ällöttävää.
Nimimerkki Kokemusta on.
Kasvojooga, treenaa kasvosi väsähtänyt ilme ylöspäin, vaatii tunteja, mutta toimii. Älä ala lihottamaan, roikkuu vaan enemmän, kun välillä olet laihtunut. Yllättävän moni käyttää botoxia, toisaalta kannattaa myös alkaa hyväksymään, että kasvot vanhenee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tiedän, aihe on pinnallinen. Enkä ensisijaisesti haluaisi mitään kajoavia toimenpiteitä ellen voi olla ihan varma siitä, ettei naamani sen jälkeen huutaisi: ”Toikin on mennyt pilaamaan pärstänsä!”. Lähinnä mietin, onko mitään voiteita, lisäravinteita, laitteita tms joilla kasvoista ja esim. huulista saisi täyteläisemmät.
Ap
Toki on. Retinoli kiihdyttää ihon uudistumista, samoin happokuorinnat. Kumpikin vaatii aurinkosuojan käyttöä päivisin. Lisäksi hyvä kosteutus saa ihon näyttämään "pulleammalta".
Samoin huulet näyttävät vähän täyteläisemmiltä, jos ne on kosteutettu. Itse näen tässä selvän eron.
Sisäisesti syötynä monilla on positiivisia kokemuksia kollageenista ja c-vitamiinista.
Olisikohan geeneillä jotain tekemistä? Itse olen 64-vuotias eikä ole edes silmäryppyjä. Tosin olen ikäni vältellyt aurinkoa, koska siitä tuli aina paha olo nuorenakin, kun yritti saada rusketusta.
Elämäntavoilla ei ainakaan ole omalla kohdallani ollut mitään tekemistä ulkonäkööni liittyen. Kukaan ei voi elää näin huonosti kuin minä; juon vinaa, ruokavaliooni ei kuulu kasviksia, tykkään pitsoita.
Botox ei kenelläkään pullista mitään, se rentouttaa lihaksia. Se ei auta ollenkaan naaman roikkumiseen, korkeintaan pahentaa sitä, sen sijaan sillä voi silottaa ryppyjä. No ok, kulmakarvoja sillä voi vähän nostaa.
Fillereillä voi sitten myös pullistaa kasvoja,
Ja molempia voi käyttää niin ettei kukaan ulkopuolinen huomaa että kasvoja on käsitelty.