**LOKAMASUJEN TORSTAITURINAT**
Kommentit (42)
Kyllapas olet Mianni aikaisn hereilla=)
Tanne ei mitaan ihmeellista kuulu. Paitsi, etta keksinpas mita voi syoda eika narasta! Pirteloa ja jaateloa voi syoda huoletta eika tunnu missaan. Jee, vaikka kovin yksipuoliseksi taitaa tuo ruokavalio tulla nailla evailla. Pitanee kokeilla huomenna, etta jos soisin ensin ihan kunnon ruokaa ja horppaisin sitten parit lasit maitoa paalle ja sitten viela Gavisconit niin jospas se auttaisi. Kaivelin miustilokeroita opiskeluajoilta ja tuli mieleen, etta joillekin maito auttaa tuohon vaivaan. Lieko sitten vahan tasoitaa noita vatsahappoja vai mikahan oli vaikutusmekanismi...
Kamalan kuuma paiva on ollut taas, onneksi vahan tuntuu viilenevan yoksi. Kavin aamulla naapurin rouvan kanssa vajaan parin tunnin kavelylla, poikettiin tosin samalla Starbucksiin lattelle joten ei sentaan koko aikaa kavelty. Ihana kun muuten voin niin hyvin, etta jaksan viela liikkuakin. Ja juu, se latte oli sitten ihan syvalta, meinaan kahvit nousikin suuhun sitten lopun paivaa... =( Mutta kun se on niin hyvaa...
Mukavat paivanjatkot sinne.
Terkuin Milian ja pikkuneiti 29+6
Heräsin inhottavasta unesta tuossa viiden jälkeen. Näin unta, että suljin oven esikoisen nenän edestä ja jätin hänet yksin kotiin, ja kuulin sitten oven läpi että hän itki. En oikein sen jälkeen saanut kunnolla unta, niin se mieli on herkkä... :o Olin jopa tyytyväinen kun tuo 1v5kk alkoi heitellä unituttia maahan ennen puoli seiskaa :) Yleensä aina yritän sanoa että nuku vielä vähän (tehoaa tosi hyvin...).
MILLIAN: En ole ikinä käynyt Starbucksissa, mutta se on niin amerikkalainen juttu että kovasti haluaisin :) Muutenkin moni jenkkijuttu haluttaisi kokea. Meillä oli miehen kanssa suunnitelmissa, että lähdettäisiin häämatkalle Yhdysvaltain halki, mutta sitten meidän häämatka kutistuikin siihen että mentiin anoppilaan nukkumaan. Mentiin näet siviilissä naimisiin kesken kouluvuoden, pinnasin luennolta, heheh. Hääjuhlaa sitten vietettiin kun esikoinen oli vajaa puolivuotias, silloin ei enää häämatkalle ollut asiaa. Onkin ajateltu, että ehkä me sitten joskus eläkkeellä... :/
Mistä juohtuikin mieleeni...
G: Onko teidän perheessä lapsiluku tämän tulevan vauvan jälkeen täynnä, vai toivotteko perheenlisäystä vielä? Millä aikataululla?
Me on aina haaveiltu 4-6 lapsesta. Nyt tulee siis toinen. Mua kauheasti hannaa vastaan käyttää ehkäisyä, olen jotenkin sitä mieltä että kyllä lapsia saa tulla jos on tullakseen, jostain syystä tekee vaan pahaa estää lasten tuloa. Mutta edessä olis kuitenkin sellaiset vajaa 2v, jolloin en " saisi" tulla raskaaksi, koska mun pitäisi suorittaa tutkinto loppuun ennen takarajaa 07/2008. Tuolloin joudun muuten suorittamaan uusiksi joitain opintoja, ja toisaalta voi olla ihan varma että kolmen lapsen äitinä se venyisikin älyttömän pitkälle.
Eli meillä toivotaan kyllä lisää, mutta parin vuoden taukoa tähän väliin. Ehkä kolmosta toivotaan sitten, kun tämä kakkonen on 2-3 v.
Eipä tässä vissiin sen ihmeempiä. Ihmeen virkeä olo on vaikka kello on näinkin vähän :o Mies keksi vielä kivan päivänparannuksenkin: enää kaksi heräämistä, sitten sunnuntaina saa nukkua pitkään! Anoppi näet tulee meille lauantaina hoitamaan esikoista ja viipyy vielä määräämättömän ajan, toivottavasti pitkään :)
Nyt täällä huudellaan äitiä kun iskä lähti viemään koiran ulos. Pitää mennä :) Hyvää torstaita kaikille! (Joko se viikko meni?!)
Coe rv 29+4 (huh, kolmekymppiä lähestyy ja olen luvannut itselleni että SITTEN alan tosissani varautua tähän vauvan tuloon...)
Mukavia päiviä nämä torstait :)
Viikot vaihtuu ja tänään täyttyy 30!!!
Mulla tuo vauva ollut mahassa tuossa ihan oikealla ja potkinut pelkästään siihen ylös...Ihan samalla tavalla kun esikoinenkin aikoinaan..Eilen neuvolassakin terkka ihan yllättyi kun tajusi miten se oikein onkaan siinä niin supussa, sanoikin että tuohon viereen mahtuisi hyvin toinen vauva. Vasen puoli oli siis ihan tyhjillään ;) No, illalla sitten sängyssä alkoi mynkyämään oikein kunnolla, meni ensin ihan poikittain ja mytkysi ja mynkyi siinä kunnes siirtyi ihan tuohon vasemmalle samaan asentoon :D
Nyt on näköjään vaihtanut taas tuonne oikealle...Saa nähdä missä vaiheessa asettuu siihen pysyvästi...Terkka sanoi että viikoille 34 mahtuu vielä tekemään kuperkeikkojakin, mutta ne saattaa tuoda itelle aika huonon olon...
Minäkin olen herännyt jo viideltä. Esikoinen flunssassa ja en sitten saanut nukuttua kun toisen yskimistä kuuntelin..
Möhömassukos se puhui kanssa lapsestaan joka tulee viekkuun nukkumaan...Olettekos yrittänyt saada nukkumaan omassa sängyssä?
Meillä jo yksi yö kokonaan omassa sängyssä. Viime yönä tuli kello 5 meidän väliin...Mutta kylläpä tuo melkein joka yö yritt´ää tuohon ängetä..
Mitäs Coe kysyikään...hitto! Unohdin jo kokonaan...Vastailen myöhemmin ;)
Nyt aamupalan tekoon ja sitten kauppareissulle, mies tänään taas iltavuorossa :)
Mukavan lämmintä päivää kaikille!
Terkuin,
Camelot 30 tasan. Ihanaa!!!
Meidän lapsiluku on kaiken järjen mukaan tässä.
Niin paljon hankaluuksia ollut molempien lasten aikaan saamisessa, etten taida olla valmis siihen rumbaa uudelleen.
MUTTA olen vielä nuori ja mitään kovin radikaalia päätöstä asian suhteen ei vielä uskalla tehdä. Aika näyttää..Olen aina haaveillut kolmesta lapsesta, mutta kaksikin on ihan hyvä :)
Asiasta astiaharjaan;
Lähteekö teiltä hiukset?
-Mulla koko odotuksen ajan lähtenyt tupottain :/
Mulla aina ollut tosi paksut hiukset, mutta nyt huomaa selvästi niitten ohentuneen..Esikoisen ajalta en muista tämmöistä...Nytkin äskön sain vetää irronneita hiuksia pienen peruukin verran...Ja mahtaako tämä loppua kun lapsi syntyy vai onko tästä peruukkikauppaan riennettävä?
Onnea Miannin pojan koulumatkaan :) Olikos se sun vanhin lapsesi? Niin ne vaan kasvaa..Eppuluokkalaiset on NIIN pieniä, mutta jo tokaluokalla ne muuttuu muka niin isoiksi :)
Nyt sitten menen!
Ensiksi galluppeihin ennen kuin unohdan:
LAPSILUVUSTA: Jotenkin vielä muutama viikko sitten olin niin varma, että meidän lapsiluku jää kahteen, mutta viime päivinä olen ajatellut, että kyllähän meille kolmaskin voisi tulla. Mutta sama juttu kuin Coella, eli tutkinto on saatava kasaan 2008 heinäkuuhun mennessä ja sitten haluan mennä töihin. Kolmatta kertaa en minimiäippärahalle jää, se on varma! Aion ottaa kolmen tai viiden vuoden kierukan ja katsotaan sitten sen jälkeen, sopiiko meille vielä yksi lapsi. Raskaana olo ei kylläkään ole mun juttuni, eikä mikään pitkä kotiäitiyskään. Nostan hattua teille, jotka jaksatte olla kotona vuodesta toiseen. Arvostan sitä todella, mutta minusta ei siihen ole.
HIUKSISTA: Hiukset on pysyneet päässä ja mun mielestä ne on paksummatkin kuin ennen. Mun äidillä oli nuorempana tosi ohut tukka, mutta kolmen raskauden jäljiltä hiukset on pysyvästi jääneet paksuiksi. Musta mulla on vähän samaa suuntausta.
Kiitos vielä Ketsupille tuosta Krauterblut-saftin tiedoista. Meinaan kokeilla tuota seuraavaksi, jos tää mun mustamakkara-persilja-monivitamiinit-kuuri ei auta :) Tänään pitäisi mennä syömään peritamperelainen lounas laukontorille eli mustaamakkaraa, puolukkahilloa, sinappia ja maitoa. Tosin mä joudun vaihtamaan maidon tuoremehuun, jotta tuo rauta imeytyisi paremmin.
Nyt mä hipsin tuonne kirjaston puolelle ja lueskelen taas kerran tuota gradumatskua. Mulle on muuten iskenyt sellainen ongelma, että perse tulee sairaan kipeäksi istumisesta. Loppupäivät takamus on ihan jumissa ja krampissa. Miten muut koneen ääressä istuvat jaksatte täysiä työpäiviä? Jos olisin töissä, niin varmaan hakisin jo kohta saikkua, mutta nyt ei auttaisi valittaa...
Jaksuja lokamassukoille,
S-I ja Lumikukka 32+2
Joku kysyi lapsiluvusta....koska tämä on esikoinen (mulla, miehellä on tytär), niin vaikea sanoa...ikää kyllä mittarissa sen verran että saapa nähdä. Jos haluaisin toisen lapsen, niin varmaan nopsasti pitäisi toimia, tätä esikoistakin kun hartaasti odotettiin kaksi vuotta.
" LUOMU" SYNNYTYKSESTÄ: Mua kiinnostaisi tietää, onko joku täällä synnyttänyt ilman kivunlievitystä, tai aikooko näin toimia? Itse varmaan kiljuen vaadin kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta ajatus sinänsä askarruttaa....?
Istuimme eilen iltaa naapureiden kanssa pikkutunneille, ja nyt kyllä luomet tippuu silmille...maistoin muuten alkoholitonta SIIDERIÄ, ja ei se nyt pöllömpää ollut, vaikka aika makeeta mun makuun.
Alkoholin käytöstä (Paheista:) pitikin kysyä, oletteko noudattaneet nolla linjaa? Itse olen nauttinut koko raskausaikana vappuna kokonaiset 1,5 dl siideriä :) Mun kaveripiirissä kyllä moni on saattanut juoda ruuan kanssa esim. puoli lasia viiniä, musta kyllä nollalinja on paras....(vaikka ei nyt ihan ole toteutunut:)
Tupakkaakin polttelin aiemmin satunnaisesti, ja nyt oksettaa ajatuskin, joten eiköhän sekin pahe lopu kuin seinään:)
COE: Juu, tuo Starbucksa on tosiaan ihan periamerikklainen juttu, se on kuin toinen olohuone. Sinne mennaan istumaan ja viettamaan aikaa ja tietysti juomaan kahvia. Monet istuvat siella tuntitolkulla. Ja naiden small-kokoinen kahvimuki on varmaan puoli litraa ja large ihan hirmuinen kannu. Ja sielta saa ihani kylmia ja kuumia kahvijuomia, oma suosikkini on vanilla latte, nam... Mutta vahan hymyilin teidan haa-matkalle anoppilaan, hih;-)
G: Ihan hassua kun viela 5 vuotta sittenn vannoin, etten koskaan halua lapsia ja jopa inhosin niita. No, ika tekee ihmeita ja se kun tapaa sen oikean ihmisen.;-) Nyt me olemme ajatelleet, etta 2 lasta olisi hyva maara, mutta katsotaan nyt ensin kuinka taman ensimmaisenkin kanssa sujuu. Toisaalta ikaa alkaa (mina 35v ja mies taytti 37 )minulla olemaan joten kai se on sitten pikaiseen mietittava sita toistakin jos viela halutaan. Tama ensimmainen sai onneksi alkunsa ihan heti joten toivoa sopii, etta seuraavakin tulisi yhta helposti. Ja ihan samaa mielta kuin S-I eli tama raskaus ei ole minunkaan juttuni. Menisi vaan nyt akkia viela nama pari kuukautta, etta voi palata normaaliin aktiiviseen elamaan. Tai ainakin siis fyysisesti, tietystihan vauva tuo muutosta elamaan.
Kotona olosta viela; Nythan tama kotona olo menee ihan ok kun taalla ollaan ja Suomessakin sitten varmaan kun on ne hevoset odottamassa ja kaikki piha- ja puutarhahommat ym. Ja ehtiihan noita toita taas sitten tehda myohemminkin ja onhan noita tullut jo 15 vuotta tehtya. Teen sitten vaikka keikkaa jos alkaa seinat kaatua paalle. Taloudellisesti ei ole tarvetta toihin menna jos en halua, mutta luulen ettei paa kesta jos vain kotona olisin. Ellen sitten keskity taas enemman tuohon ratsastukseen ja kisaamiseen ja kasvattelemaan hevosia. No saas nahda..... Olin ennen tanne muuttoa ison sairaalan ensiavussa ja aina oli kiire ja liian paljon potilaita/vahan henkilokuntaa ja taytyy sanoa etta sita ei ole ollut viela ikava. Sita ennen vedin yksityista sosiaalialan yksikkoa ja omat haasteensa oli siinakin vaikka palkkakin oli tietysti ihan toista kun kunnallisella puolella.
Mitenkas tasta taas romaani meinasi tulla. Nyt teen tilaa muillekin.
T.Millian
pakko kayda lunttaamassa tuolta listalta, etta minka ikainen olet kun sanoit, etta ikaakin alkaa olla;-) Sinahan olet viela nuori, mina olen ihan ikaloppu!!! Ja ensimmainen minullekin tulossa ja meinaan silti ehtia sen toisenkin viela tekemaan=)
Niin, ja hiukset on onneksi viela pysyneet paassa, nama ovat sellaista silkkista sorttia, ettei olisi varaa yhtaan menettaa;-) Taytyy toivoa, etta lapsi perii isaltaan paksut hiukset.
Nyt lahden taas hoyhensaarille.
Millian
Minähän alan jo melkein päivittäin pinoutumaan,ainahan olen käynyt lukemassa päivittäin mutta jotenkin se kirjoutuksen aloittaminen on tuntunut että ei ole aikaa tms..
Meilläkin alkaa ens ti koulu esikoisella,mene siis toiselle luokalle..jo..Mutta kyllä se vielä kovin pieneltä tuo poika tuntuu,vaikka itse sanookin olevansa jo niin iso.Kovasti vastuuta haluaa jo,että kais se pieni itsenäistyminen alkaa tai alkoi jo vuosi sitten..kaupassa käymistä jne..yksin..Kakkonen menekin sitten eskariin.Hui kamala=/
Lapsiluvusta; Nyt tuntuu että olen niin täynnä tätä raskautta ja kaikenmaailman kolotuksia ettei enää ikinä,mutta niin kuin miehenikin tuumasi yksi päivä että älähän nyt,vielä nuin sano..Vauva syntyy niin meneee puoli nii olet jo unohtanut tämän kaiken!
No tiedä sitten,ikää on kuitenkin " vasta" 27,että onhan tässä aikaa,mutta aikasintaan kun tämä vauva olisi sen 3-5v,ihan vain oman jaksamisen kannalta..
Ehkäsynä olen ajatellut laastaria,jonka reseptinkin hain ennen tätä raskautta mutta koskaan en saanut aikaseksi aloittaa käyttöä kun olimme 2 vaiheilla alammeko yrittämään uutta vauvaa vai emme..Toki se uus resepti sitten pitää hakea.
Luomusynnytyksestä:Näin 3 luomuna synnyttäneenä ja viime synnytyksessä epiduraalin ottaneena kannatan kyllä kipulääkkeitä!!
Tuntuu että olen kyllä hullu ollut kun en ole aikasemmin halunnut mitään vaan ajatellut että luomuna mennään,ja toisaalta kaikissa synnytyksissä ollut ongelmia sen verran että esim.epiduraali on ollut mahdoton ajatus,enkä sitten ole halunnut mitään kipupiikkejä tms. ja mitään muita ei ole ehdoteltukaan ja itse en niitä osannut vaatia silloin ekan ja toisen aikana.Ekassa synnytyksessä yritettiin laittaa niitä rakkulajuttuja mutta se satttu niin etten suostunu,tuntui että kestän sen supistuskivun enemminkin..Kolmatta synnyttäessä olin kuumeinen joten minulle annettiin vain panacodia.Olin todella niin kipeä ettei edes mielessä käynyt pyytää mitään eikä sitten mitään tarjottu edes..
Nyt ajattelen että otan taas jos mahdollista epiduraalin,kiitos edellisessä raskaudessa käydyssä pelkopolikeskustelussa,ja nyt kun aloin tätä odottamaan niin kätilö lupasi nkl:lla laittaa saman lausunnon myös liitteeksi tähän raskauteen liittyviin papereihin..
Mielessä on käynyt,että kun nyt on näitä kipeitä supistuksia niin mikähän vaikutus jos mikään niillä on vauvaan?Täytyykin kyllä soittaa äitipolille tästä..
Kakkosta synnyttäessä vauvan pulssi laski aina supistuksen aikaan niin että koko ajan oltiin kiikun kaakun tuleeko hätäsektio,mutta ei sitten onneksi tullut.Mutta mikähän vaikutus niillä on kun tulevat tässä vaiheessa raskautta..
Muutaman nan:n vkl kävin ostamassa noin niin kuin varalta,viimeinen käyttöpäivä oli ens keväänä.Vaipppoja,tutti ja tuttiosia ja pullo pitäisi lähteä ostamaan nyt vkl ja muuta en ajatellutkaan ostaa,sitten kerkiää kun on syntynyt niin ostella jos jtn muuta tarvii.En ole ruukannut käyttää ihan heti mitään rasvoja tai kosteuspyyhkeitä tms..Niin ja onhan se sitterikin vielä ostamatta..
Vauvanvaatteita aloin pikkuhiljaa pesemään,kun meillä tuo kone rullaa muutenkin 3 krt päivässä.Nyt ei ole niin paljoa kertynyt pyykkiä kun pikkuinen ja isompi ovat kipeinä niin samahan se on pikkuhiljaa alotella..
Mitäköhän muuta,ei kai kummempia..täytyy käydä laittamassa pikkuinen päikkäreille ja samalla itekkin levähtää.
Jemin rv 32
:) Niin, ei kai 31 v. ole vielä ikäloppu.. :) Toissa vkonloppuna oli parhaan ystäväni tyttären RIPPIJUHLAT, ja silloin tuntui, että herranjestas, kaveritkin alkaa olla sen ikäisiä että lapset lentää parin vuoden päästä pesästä :)
Mua huvitti kun miehen työkaveri puhui, että eivät halua enää toista lasta, koska olisivat sitten niin vanhoja vanhempia kun lapsi on teini....mies on mun ikäinen ja nainen vuoden vanhempi(??!!!)
Mitä tulee tuohon lapsilukuun, huomasin kirjoittavani, että " jos haluan lisää lapsia" , siis tokihan se on niin että jos ME haluamme ;) Tosin mies on mua nuorempi ja hirveän lapsirakas, joten varmaan haluaisi lisää----on tosin niin jalat maassa -tyyppi, että tähän kyseiseen asiaan toteaa vaan, että " katsotaan nyt yksi kerrallaan" :) (puhun muuten aina miehestä, emme siis ole naimissa, vaan avoliitossa)
NAIMISIINMENOSTA tuli mieleen, että en ole koskaan pitänyt tärkeänä, mutta nyt haluaisin, kun lapsikin on tulossa. Mulle riittäisi maistraatti, mutta avomies haluaa " kunnon" kirkkohäät??!!
Itse olen ainoa lapsi ja asunut yksinhuoltaja-äidin kanssa, joten olen aina haaveillut suuresta perheestä. Lapsiakin olisin varmaan halunnut jo aiemmin, mutta ei ole vaan ollut sellaista elämänkumppania, jonka kanssa olisi voinut/halunnut lapsia tehdä....ei kai useamman lapsen saaminen ole mahdotonta vieläkään..
Mun piti jo eilen sanoa ja nyt tuli tosta JEMININ viestistä mieleen, että mekin tehtiin isompi " hankinta" vauvalle.
Pyydettiin siis takaisin miehen serkulle lainatut 50-senttiset vaatteet :) Ovat tuolla anoppilan lähellä, ajateltiin että jos ei vaikka enää nähdä tässä ennen synnytystä, kun ei tule niin hirveästi reissattua tuota 500 km väliä (varsinkaan meidän, loppuraskaus ja se matkapahoinvoiva esikoinen matkassa).
Ja se äitiyspakkaus-päätös on edelleen tekemättä :/ Mies sanoi että minun pitää päättää otetaanko pakkaus vai rahat. Jotenkin tuntuu, että se pakkaus olisi kiva saada, että olis sellainen kiva " lähtölaukaus" tämän vauvan tulolle. Mutta ei siinä kyllä oikein mitään sellasta ole mitä tarvittais. Äh :( Pakko päättää pian että vielä ehtii saada kumpaakaan!
Coe
Niin ja hiukset pysyy hyvin päässä,viimeksi kävi kk sitten kampaajalla värissä,raidassa ja leikkauksessa ja kyllä taas kehui niin kovasti paksuista hiuksista että..Pyysin sitten ohentamaan reilusti=)
Alkoholia tai tupakkaa ei täällä käytetä ollenkaan.Siis raskaus aikana,röökin lopetin kokonaan n.5v sitten kun aloin odottamaan kuopusta enkä ole ratkeenut enkä ratkea.Ja viimeski juonut olen alkoholipitoista silloin kun en tiennyt odottavani..
Nyt päikkäreille..
Pääsinpäs pitkästä aikaa koneelle . MEillä siis nyt vietetään kesälomaa perheen kesken, vielä ensi viikko jäljellä. SIlloin tarkoitus tehdä Ruotsin matka, muuten vaan mökkeillään ja ollaan kotona.
COEN GALLUPIIN: Toinen siis tulossa ja lapsiluku ollee joko tässä tai sitten ehkä joskus kolmas, mutt taukoa välissä kyllä enemmän kuin nyt (eli ikäeroksi tulee nyt noin 1v 6kk) Tämä raskaus on ollut paljon raskaampi kuin eka,mutta aikahan aina kuultaa muistot
TÖISSÄKÄVIJÖILLE: Miten jaksatte siellä ahertaa? ITsellä olisi siis ensi viikon jälkeen vielä 4 viikkoa + 2 päivää ennen mammalomaa ja nyt jo mietin, miten ihmeessä jaksan (siis sillä oletuksella, että mitään isoja vaivoja ei tule, jotka oikeuttaisivat tietenkin sairaslomaan)... ITsellä siis istumatyö ja käytännössä istun päätteen ääressä 8-10h päivässä, palavereita aina välillä ja silloinkin istutaan :-) Nyt vaan jo niin hirve väsy päällä koko ajan, että saas nähdä...
TEILLE, JOILLA ENNESTÄÄN LAPSIA: Minkä ikäisenä lapsi/lapset ovat siirtyneet isojen sänkyyn? Meitin vain, pitäisikö tuota taaperoamme (noin 1v 5kk) alkaa siirtää isojen sänkyyn jo nyt byvissä ajoin ennen vauvan syntymää eli pinniksestä pois vai hankkia vain toinen sänky suoraan vauvalle. Saisin tuttaviemme kautta ihanan KIDESET sarajan kalusteet tosi halvalla ja siinä tulisi samassa jatkettava sänkykin.
kävimme eilen KÄtilöopistolla katsomassa ystävämme 1vrk tyttövauvaa. IHANASULOINENPIENIIHME! ja uskomatonta, että itsellä on pian samanmoinen.
MEillä tänään suunnitlemissa mennä asuntomessuille ja taapero yökylään mummille. pahoin pelkään, että ritia saadaan aikaiseksi, kun tuskin jaksan ravata kymmenien kämppien portaat ylös ja alas ja mies on kovin innoissaan. Harvinaisesta kyllä, hänellä on nyt joku kodin sisustusvimma päällä... PItäisi hankkia kuulemma sitä sun tätä. No mukavaahan se näin päin, että mies kiinnostunut :-)
Jolla tänään muistaakseni 29+2
Reipas poikahan se on ja ihan fiksukin, että uskon kaiken menevän hyvin. Kun ei vaan villiinny muiden mukana, se pelottaa eniten. Siinä luokassa kun on pari semmoista poikaa, joita en suinsurminkaan toivonut samalle luokalle. No, aika näyttää..
Gallupeihin aloin vastaamaan, kun tässä koneella leipää mutustin.
Elikäs LAPSILUKU: Itse olen aina haaveillut 3-4 lapsesta, mies on sanonut että hälle riittäs kaks, mutta kolmekin saa tulla.. ja nyt siis tulossa neljäs ;) Meillä on kuitenkin ikää vasta 26v joten ihan varmaksi en mene vannomaan.. Järki sanoo, että tässä ne on ja luultavasti onkin, mutta mutta.. minä oon vähän semmonen kroonikko vauvakuumeen kanssa ja tämä raskaus on ollut niin ärsyttävän helppo, että ei sitä koskaan tiedä. Mutta siis ei missään tapauksessa seuraavaan 3 vuoteen tule lapsia lisää, se on ihan saletti. Aion laitatuttaa jälkitarkastuksessa hormonikierukan ja katsotaan sitten 3-5v päästä onko iltatähden vai sterilisaation paikka. Itse olen aina sanonut, että jos vaan saan, niin lapset pitää olla tehtynä ennenkuin täytän 30v. No, ehkä siitä vois pari vuotta lipsua, katsotaan nyt :D
HIUKSET: Ei oo lähteny, mutta ovat aina rasvaiset. Yök. Pitää pestä 5-6 x vkossa, jos meinaa olla siedettävä näköinen. Juu ja iho kukkii.. finnejä on kuin teinitytöllä.
Olikohan muuta.. en nyt muista. Nyt siivoushommiin, sitten lounas ja kuopus päikkäreille.. EIKÄ enää koneelle :)
Säästän nuo viestien lukemiset siihen että tyttö nukkuu päikkäreitä, niin en sitte vielä oikee voi kommentoida kenenkää juttuja.
Meillä täällä on ihanan harmaa ilma, vettäki jopa satoi pari pisaraa, aivan luksusta :) Eilinen painostava kuumuus oliki ihan liikaa. Tulis se syksy ja 10 asteen lämmöt äkkiä..oli nimittäin illalla ihan oikeesti pahaolo ku niin kuuma.
(.) Minä taistelen edelleen ummetuksen kanssa, ja oon jo ihan kyllästyny koko hommaan. Syntys tuo vauveli niin pääsis tästäki vaivasta. Mutta ei siis syntys ennenaikoja vaan ois äkkiä lokakuu :)
Tällä vkolla aattelin vähän kävästä läpi nuita vauvanvaatteita, että mitä siellä nyt oikein olikaa. Että onko jotai akuuttia ostettavaa. Vaikka hirmu hankala siinä mielessä, että tytölle on kaikki tarvittava mutta poika jos tulee niin puuttuu paljoki- puvusta lähtien.
Vauva liikkuu ja voi kait ihan hyvin, ootan jo kovasti ens vko ultraa. Joka siis on mun korkean sf- mitan takia. Tehdään painoarvio yms.
Nyt hoitamaan tyttöä ku kiskoo tuolista jo siihen mallii että kohta palaa pinna kokonaa :)
Jääsydän rv 28+1
Olipas jo moni ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka klo onkin " vasta" 9:37. Pyrkimyksenäni oli ehtiä pinon alkupäähän, kun olisi sellainen kiva ehdotus/kysymys. Eli kertoisitko jos sinulla on jokin huippu keksintö, jolla helpottaa elämää nyt kun aletaan olla raskauden loppupuolella ja iso vatsa vaikeuttaa arkielämän sujumista. Oma vinkkini tulee huonosti nukkuville; tämä keksintö ei tosin kyllä paranna itse nukkumista vaan auttaa viihtymään vuoteessa paremmin: satiinilakana. Sitä kun käyttää niin saa vaihdettua asentoa kyljeltä toiselle todella kätevästi liu' uttamalla, ainakin minulla tuo perä tuntuu painavan " tonnin" ja kun huonosti nukuttaa ja lonkkia kolottaa niin sitä kylkeä tulee yöllä käännettyä moneen kertaan.
LAPSILUVUSTA. Meillä ei olla lapsilukua lyöty lukkoon. Nyt on tulossa perheeseen neljäs lapsi (minulle kolmas raskaus, perheen vanhin ei ole biologisesti minun). Ikää alkaa olla niin paljon (35v), että kyllä tässä kohta alkaa olla raja vastassa. Ehkä yksi tai korkeintaan kaksi raskautta voisi olla vielä mahdollista, jos kroppa kestää. Ehkäisyä meillä ei ole ollut tarpeen käyttää, kun minulla on ongelmia riittänyt raskaaksi tulon suhteen: kaikkien lasten kohdalla on apuna ollut jokin hormonilääkitys. Joten, mitään yllärivauvaa ei meille helposti tule, ja siihen taidetaan jatkossakin luottaa: eli lapsia saa tulla jos sellainen ihme luomusti tapahtuisi, mutta välttämättä ihan tietoisesti en enää ala hormonikuurille. Ellei sitten kova vauvakuume iske parin vuoden kuluttua!
HIUKSISTA. Raskauden alkupuolella hiuksia irtosi tosi paljon, nyt ei enää pitkään aikaan ole irtoillut. Minun hiuksilleni raskausaika sopii: kasvavat tosi hyvin pituutta.
ALKOHOLISTA. Ei ole tarvinnut raskauden takia rajoittaa/muuttaa elintapoja, kun ei muutenkaan ole ollut tapana alkoholia käyttää.
Tuleekohan tästä hyvä päivä? Eilinen oli iltapäivästä alkaen vaikea; ekaa kertaa tuli kipeitä supistuksia ja niitä riittikin pitkin iltaa, hissukseen vaan makoilin sohvalla ja yritin anella lapsia olemaan kiltisti. Jospa tänään supistukset pysyisivät poissa, muuten tarttee lähteä johonkin näytille. Eikä olisi varaa koko päivää makoilla; huomiseksi ennustettiin tänne päin vesisateita ja marjapensaissa olisi vielä paljon marjoja poimittavana, eli mieluusti puskat tyhjiksi ennen huomista.
Severon rv 31+2
Täälläkin meininki jo rauhottunu =)
Lapset kattelee piirrettyjä ja on ihanan rauhallista.
Meillä esikoinen aloittaa eskarin maanantaina,mua jännittää tosi paljon.Ei ole ennen ollut päiväkodissa muutenkaan .Muut aloittavat myös tarhan siellä.
Lapsimäärästä että meillä taitaa tähän jäädä,en ainakaan nyt haluaisi lisää,tietty tämän vielä :)
Vauva on laskeutunut nyt ,ei paina yhtään enää kun istun niin keuhkoja.Ei ole supistellukkaan nyt pahemmin ja nukuttuakin olen saanut hyvin.
Tuttipulloihin pitäisi käydä ostamassa uudet tutit.sekä muutama aventin pullo vielä,ne on hyviä.
Wades & Natika 30+
Oli pakko tulla kirjoittamaan, kun pamahti 30 viikkoa täyteen. Tuntuu ihan hupsulta, että ihan vasta lokamasut olivat ensimmäisellä kolmanneksella ja nyt mennään jo melkein viime metreillä.
G:Miehen (mekään emme ole naimisissa, mutta puhuttelen miehenä kun avomies kuulostaa niin tyhmältä) kanssa olemme puhuneet kahdesta lapsesta, mutta jotenkin toivoisin saavani kolme. Tuttavapiirissäni kaikilla on se perussetti eli kaksi lasta, mutta itse haluaisin kokeilla suurempaa perhettä. Esikoinen on vasta tulossa, joten enempää en uskalla miettiä koko asiaa.
Laitanpa pystyyn galluppia...
G: IHMEELLISEMMÄT MUUTOKSET RASKAUDEN AIKANA TAI SYNTYMÄN JÄLKEEN.
Äidilläni muuttui hiusten väri, kun hän odotti isoveljeäni. Hänellä oli aikaisemmin hyvin pitkät kullanvaaleat hiukset, jotka vaihtuivat raskauden aikana ihan tumman ruskeiksi. Oli kuulemma todella hurjan näköistä, kun pyllyyn ulottuvat hiukset vaihtuivat toisesta ääripäästä toiseen. Ja värinvaihdos oli pysyvä. Sitten olen kuullut kaveriltani, että hänen tuttavalla parantui näkö synnytyksen jälkeen niin, ettei tarvinnut käyttää enää silmälaseja.
Tänään sitten eka kertaa synnytysvalmennukseen..Täytyypi jatkaa töitä, joten mukavaa viikon jatkoa!
Ale-80 ja 30
eli ALKOHOLISTA: olen pitänyt nollalinjaa ja tulen aina pitämään raskauden aikana.
Simahdin eilen illalla jo reilusti ennen klo 22 ja nousin tuossa 4 aikoihin vessaan ekan kerran. Nukuin siis kuin tukki yli 6t ja nyt ei enää uni tullutkaan.
Ja mitäs muuta sitä yksin hiljaisessa talossa tekee kuin aloittaa uutta pinoa :)
Vauveli oli eilen koko päivän rauhallinen, kunnes illalla aloitti kauhean muljaamisen :) Jännä juttu, mutta nyt vauva tuntuu tosi paljon " tutummalta" ja läheisemmältä, kun tiedän sen sukupuolen. Toisaalta ihan vähän harmittaa, kun menin sen kysymään. Ois ollu aikamoinen ylläri synnytyksessä sitten, koska todella kuvittelin odottavani tyttöä. No, mutta nyt on näin ja hyvä niin. Ollaan kerrottu jo suunnilleen kaikille, että poika on tulossa. En vaan malttanu pitää sitä omana tietonani ja tuo esikoispoika myös on mielellään kuuluttanut asiaa koko maailmalle.
Niin, tänään on sitten meidän esikoisen eka koulupäivä :D On se kyllä jännää!
Jenille tsemppiä niiden sormien kans! Mun yhdellä kaverilla oli sama vaiva odotusaikana, mutta tosiaan silläkin loppui heti, kun vauva oli maailmassa. Kyllä sitä vaan meillä naisilla näin raskausaikana onkin vaikka mitä kremppaa.. Joka suunnalla jotain.
Lupicaia: Olipas kivasti kirjoitettu sulta :) En minä todellakaan mikään ihmeäiti oo, mutta hyvä mieli tuli kuitenkin. Mullakin oma äiti ja isä oli aina töissä, kun olin pieni. Mutta mummini oli taas aina kotona ja siellä vietinkin lapsena TOSI paljon aikaa. Jo ennen esikoista mulle oli selvää, että haluan hoitaa lapsia mahdollisimman kauan kotona, jos se vaan suinkin on mahdollista. Ja onneksi on, kun mies mutisematta tuo ns. leivän taloon. Mitä tuohon painajaiseen tulee :) Minulle tämä taas on lähes unelma (siis lapset ja kotiäitiys, ei se että mies on niin paljon pois kotoa ;). Olen 12-v kirjoitanut ystävänikirjan kohtaan " mikä minusta tulee isona" että ÄITI. Juu ja pari vuotta myöhemmin mulla oli jo nimetkin mietittynä lapsilleni (tosin miehen nimimaku ei sitten oikeen natsannu niiden kans ;). Ja mitä tuohon mieheen tulee, niin hyvä mies se on, monellakin tapaa. Tosiaan tuo menojalka vipattaa liikaa, mutta sekin on nyt menossa parempaan suuntaan :D
Mutta tosiaan, vaikka ajatellaan tosi monesta asiasta eri tavalla, niin ei se silti tarkoita, ettenkö voisi pitää sinusta ihmisenä ;)
Olikohan vielä muuta.. No, nyt ainakin lupaan, etten tänään ole niin paljoa äänessä kuin eilen. Lähdetään tyttöjen kans viemään poika sinne kouluun yhdeksäksi ja muutenkin on niin paljon hommaa tälle päivälle, että palstailu jää vähemmälle ja hyvä niin välillä.
Mukavaa ja sopuisaa päivää toivotteleepi
Mianni 29+5 (ah, kun se kolmekybänen on jo lähellä :)