Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN TORSTAITURINAT**

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja isoon sänkyyn meillä siirrytty tuossa 1v. jälkeen.

Vierailija
22/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna bussissa ei ollut ihan niin tukalaa kuin eilen, mutta tarpeeksi ahdistavaa kuitenkin. Onneksi töissä ilmastointi toimii.

Vastausta gallupeihin:

LAPSILUKU: Odotamme siis ensimmäistä, joten vaikea sanoa vielä, mutta ei kovin suurta perhettä kuitenkaan. Olen aina ajatellut haluavani yhden " oman" , minkä lisäksi adoptoisin lapsen esim. Intiasta tai Kiinasta. Mies (avosellainen vielä ensi kesään saakka) puhuu kyllä masulle jo pikkuveljestä tai -siskosta, saa nähdä muuttuuko mieli, kun vauva-arki iskee päälle...

HIUKSET: Ihan hyvällä mallilla eli entisellään, joskin rasvoittuvat nopeasti. Sen sijaan iho kukki varsinkin alkuraskaudessa, ja vieläkin on sellaista pientä näppylää. Kosmetologi just eilen sanoi, että tyypillistä hormoniperäistä.

ALKOHOLI: Olen ottanut raskausaikana pari kertaa lasin kuohuviiniä, kun ollut joku erikoistilanne, ja pari kertaa pienen lasin punaviiniä ruuan kanssa. Mutta siis harvemmin kuin kerran kuussa. Tupakkaa poltin ennen raskautta, tosin en kovin paljoa, ja sen lopetin heti kun sain tietää odottavani. Välillä tekee mieli, mutta ei ole kyllä aikomustakaan polttaa.

TYÖ: Teen itsekin istumatyötä päätteen edessä ja täytyy sanoa, että viimeksi eilen alaselkää juili illalla tosi ikävästi - onneksi mies jaksoi hieroa. Pari pintasuojukohjuakin olen saanut ja nyt yritän taukojumpata, jaloitella ja olla istumatta jalat ristissä. Pahinta on ehkä työmatkat jotka kestävät siinä tunnin. Aamu menee ihan hyvin, mutta iltapäivällä on tuskaa istua kuumassa ruuhkabussissa väsyneenä ja nälkäisenä! :/

Oma kysymykseni (toivottavasti tätä ei ole juuri käsitelty): Oletteko jaksaneet harrastaa liikuntaa? Minulla on jäänyt kovin vähälle, vaikka olin ennen raskautta suht aktiivinen. Oikein huolestuttaa, että miten sitä jaksaa synnyttää, kun kunto on alhaalla. Mutta kun ei vaan töiden jälkeen jaksa! Joogata olen koittanut kerran viikossa ainakin, ettei ihan käpertyisi kasaan. Ryhti on tullut paljon huonommaksi, kun masu ja tissit (kasvaneet kahdella kuppikoolla) painaa.

Multa on nyt näköjään ruvennut tulemaan tarinaa enemmänkin...

Hyvää vointia kaikille!

Ketsup + " Into" 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks vastauksia galluppeihin ja muihin kysymyksiin:

HIUKSET olleet mielestäni kunnossa koko raskauden ajan, kuten ihokin. Itse asiassa yleensä aika rasvoittuvat ja naamassakin oli näppyjä, mutta nyt ollut ihokin ajoittain jopa liian kuiva ja näppyvaihe tasaantunut (mulle tuli uusi murrosikä siinä vaiheessa kun pillerit jätin pois!! oli aivan kamalaa!)

LAPSILUVUSTA: Eipä vielä oikein tiedä. Ekaa tässä vasta odotellaan, sitäkin nyt vihdoinkin!! Aina oon ollut lapsirakas ja olisin varmaan aiemmin hankkinut perhettä, mutta kun ei oo tuota sopivaa miestä löytynyt aiemmin ja sitt kun löytyi ei hänelle ollut perheen perustaminen heti ajankohtaista. Mutta nytten! Saas nähdä kun vauhtiin päästään ;) No mutta jos tosissaan puhuu, niin luulisin että jää 1-3 lapseen ihan jo iänkin puolesta. Vaikkakin tuo Ennustaja Elli ennustikin 4 lasta :) Kunhan nyt tuo ensimmäinenkin syntyisi niin katsotaan sitten.

ALKOHOLISTA: Pari kertaa olen juonut alkoholitonta siideriä ja kerran alkoholitonta punaviiniä (joissa 0,02-0,5 %). Yhden tai kaksi siemausta olen kyllä maistanut pari kertaa koko tänä aikana myös holillista viiniä ja kerran kastoin suutani tuliaisbrandylla...ja huono omatunto jäi :( Mutta ei kait sellainen pieni määrä vielä niin paha ole...

Sitten muihin aiheisiin:

Itsekin kirjoittelen aika harvoin ja välillä kyllä harmittaa, kun ei juuri saa kommentteja...Mutta ymmärrettävää se on. Ja yleensä taidan kyllä kirjoittaa siten, ettei mitään selviä mielenkiintoisia kysymyksiä tms. ole... Itelle vain tulee välillä sellainenkin olo, että kirjoittaako joitakin ihan typeriä juttuja. Tää raskausaika tekee kyllä välillä entistä vainoharhaisemmaksi :) No, täytyy vain alkaa kirjoittelemaan ahkerammin niin jää sitt paremmin muiden mieleen - niin ja täytyy pistää kysymykset selkeästi esille niin ne huomataan.

Kysynkin siis uudestaan kysymyksen jonka esitin tuossa pari päivää sitten:

G: Kuinka moni menossa / käynyt vielä ultrassa rakenne-ja mahd. 4D ultran jälkeen ja mistä syystä olette siihen päässeet / joutuneet?

Itse haluaisin tavallaan muutamasta syystä vielä käydä, mutta voipi olla että odottelen sitä painoarvio -kertaa viikolle 36. Eikös silloin ultrata joka tapauksessa vai vaihteleeko siinäkin käytäntö?

Näin vielä jälkeenpäin muuten onnittelut Miannille poika -tiedosta! Olen samaa mieltä sinun ja Coen kanssa siitä, että vauva tuntuu jotenkin läheisemmältä kun tietää sukupuolen. Jollain lailla odotus on konkreettisempaa, kivaa katsella ja ostella poikien vaatteita ja esim. nimen mietintä helpompaa kun ei tarvitse molemmille nimiä miettiä. Vaikeaa kylläkin muuten tuo nimen keksintä! Ajatuksia on, mutta päätöksiä ei ole vielä tehty. Tietty yks jännitysmomentti on poissa, joka toisaalta harmi, mutta kyllä mä oon tyytyväinen siihen että käytiin 4 D ultrassa. Niin ja ei kait sitä ihan 100 % varma voi olla. Sitt se vasta yllätys onkin, jos nyt kuitenkin olisi tulossa tyttö!!

Nyt täytyy lopetella, johan sitä tulikin taas kirjoiteltua!

Vierailija
24/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai meillä jo päivä...

ekaksi noihin gallupeihin:

alkoholista, mulla on kyllä ihan nollalinja,niin raskauden aikana kuin normaalistikkin, en siis juo. ei sillä että alkoholi olisi joku ongelma ei vaan maistu eikä huvita, enkä koe sitä mitenkään tarpeellisena, nyt varsinkin lapsellisena tuntuu että alkoholi ei sovi ollenkaan kuvioihin, välillä siitä saadaankin miehen(siis aviomiehen;)) kanssa riitoja aikaiseksi, hänelle kun tuo olut kyllä maistuu, ja minua taas välillä häiritsee kun joka ilta pitää olut ottaa.. en tiiä mikä siinä on että nyppii, ehkä se että mies on ainoa ajotaitoinen meidän huushollissa..mene ja tiedä, tai sitten se on tämä raskaus;)

hiuksista: aikas samanlaista kuin ennen raskauttakin, ehkä hieman enemmän kasvaa kuin aiemmin.

lapsiluvusta: mä oon aina toivonut kahta lasta, nyt siis odotellaan toista, mutta tuntuukin että ei ihan vielä tähän haluaisi jättää, mies on toistaiseksi kahden lapsen kannalla, eli ei ainakaan vielä toivo kolmatta, mutta ollaan kyllä puhuttu että jos, niin sitten kyllä vasta muutaman vuoden kuluttua, eihän sitä tiedä onko edes mahdollista..

meillä ikäeroa näille pikkuisille tulossa alle 1v3kk, joten jos sitä kolmatta yritettäisiin niin saisi kyllä olla vähän pidempi väli näillä..

mutta saa nyt nähdä sitten:)

tunnustaudun ikuiseksi vauvakuumeilijaksi joten kyllä varmaan siitä haaveillaan aika piankin:)

outoja muutoksia minulle ei ainakaan ole raskauden aikana tapahtunut, näkö vähän huonontunut r-aikana mutta palannut ennalleen synnytyksen jälkeen (minulla siis muutenkin huono näkö ja lasit)

onnittelut kaikille lapsensa kouluun ja eskariin saattaneille!

ainiin ultrista vielä.. me ei olla nyt rakenneultran jälkeen käyty ollenkaan, minulla kyllä tekeisi mieli käydä vielä ennen synnytystä kurkkaamassa että vauvalla on kaikki kunnossa, on jo pari päivää tässä mietityttänyt että tilaanko ajan, mutta siis jos mentäisiin niin sitten ihan tavalliseen ultraan..

niin ja tuotsa synnytystapa-arviosta, meillä sitä ei ainakaan tehdä (siis näin käsittääkseni helsingissä? saa oikaista jos olen väärässä) , ekaa odottaessa kun sitä kysyin neuvolasta niin sanoivat vain että se tehdään ainoastaan jos on jotenkin poikeava ruumiinrakenne, tai siis syytä epäillä että normaali synnytys ei onnistu..eli todella todella lyhyt odottaja tms. eli kun meillä ei sellaista ole niin eipä ole sielllä ultraakaan.. ja tooisaalta nytpa tiedän yhden lapsen synnyttäneenä että alatiesynnytys on mahdollinen, jos vain vauva pysyy oikein päin eli väärinpäin;)

vieläkin olen innoissani eilisistä vauvakutsuista! sai kyllä niin hyvälle mielelle:)

masuun ei kummempia, tasaista töminää..

alapää tuntuu tosi turvonnelta :(

jalat ja kädetkin ihan pökkelöt,täytyykin lähteä tästä nestetankkaukselle..

jaksamista massuille helteiseen päivään!

fiikuna ja mytty rv31+1

Vierailija
25/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill aamu alkoi seitsemältä ja käytiin heti ensimmäisenä 20min aamulenkillä vaunujen kanssa! Sitten aamupala (ah ihanaa kahvia, kun 2 päivää ollut kahvinpurut loppu). Sitten raahasin/kannoin pinniksen meidän makkariin ja pesin tytön ulkokalusteet ja toin sisällä pinniksen tilalle. Elinen shoppailuilta + iltalenkki päälle on saanut mut täyteen energiaa.

joku kyseli esikoisen siirtämistä LASTEN SÄNKYYN. Meillä siirto tapahtui 1v 4kk ikäisenä ja onnistui kerrasta ja on ollut hyvä juttu. Laitetaan baby born-nukke aina pinnikseen nukkumaan kun tyttökin menee.

G; Olen aina haaveillut monesta lapsesta, samoin mieheni, ehkä 3-4 lapsesta ainakin. Vaikka rakastan kotiäitinä olemista, niin silti uskon, että menen tämän toisen lapsen jälkeen aikaisemmin töihin, sillä kuten tässä jokin aikaa sitten kirjoittelin, aivojumppa on ainut mitä kaipaan. Ehdottomasti haluaisin vielä sen kolmannen ainakin, mutta kuten moni muukin, ehkä sitten parin vuoden päästä. Toisaalta ajattelin niin ekan jälkeen, että " antaa tytön ensin kasvaa.." ja hups, eipä silti haluttu ottaa ehkäisyä ja oli oikein ihanaa että saadaan toinen lapsi 1v 8kk ikäerolla. Ehkäisystä en tiedä vielä mitä sen kanssa tehdään. olen aina ajatellut samoin kuin COE; en mielellään käyttäisi ehkäisyä lainkaan, mutta nyt jotenkin ehkä pariksi vuodeksi voisin. Katsotaan.

G2: HIukset. Ekassa raskaudessa kiilsivät ja voivat erinomaisesti, paksuuntuivat jne, nyt en huomaa muuta eroa muuta kuin sen, ettei minun tarvitse pestä pitkiä hiuksiani kuin 1-2 viikossa. Olen aina pessyt joka päivä tai joka toinen. Hiuksia ei ole lähtenyt, mutta se imetys....Silloin niitä lähti viimeeksikin..ja reilusti!!!

G3: Liikunta: 1,5v kanssa tulee touhuttua niin etten ole jaksanut oikeastaan yhtään rv 18-27 aikana (vaikka sen välin pitäisi olla sitä raskauden kulta-aikaa...), mutta nyt olen parin viikon ajan koko ajan lisännyt liikuntaa - siis reippaita kävelylenkkejä. Aamuisin ennen tai jälkeen aamupalan 20-30min ja iltaisin ennen iltapalaa n. 1h lenkki yksin. Tavoitteena on kävellä loppuun saakka, kuten tein esikoista odottaessa. Ajoitan lenkit aina aamu- ja ilta" kasteen" aikaan jolloin ilma on mahd. happirikasta ja sitä on ihana hengittää. Muuta urheilua, mm. pyöräilyä en pysty enää harrastamaan.

Oliko muita galluppeja??

VAIVOISTA vielä.Mulla on nyt se pissahädän tunne tullut jäädäkseen eli tunnin välein on melkein mentävä. Aina kun vähänkään vaihtaa asentoa, niin paineentunne kasvaa mahdottomaksi. Ja tyttö on päättänyt, että hän tulee meidän väliin taas joka yö;) Se sairastelu aiheutti sen, mutta ehkä tässä vielä ehditään jotain tehdä, mutta kun pissallakin pitää juosta niin monta kertaa niin ei meinaa jaksaa tyttöä viedä takaisin.. Ja kun se nukkuu kuin tukki meidän välissä! ;)

Nyt menen syömään.

Mukavia galluppeja!

Nazu ja pikkukakkonen rv 32+3

Vierailija
26/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huolissanne olisitte painon laskusta? Mullahan on noussut reilusti, ja nyt sitten on viimeisen neuvolakäynnin jälkeen laskenut (??!!!) Mitään muita oleellisia muutoksia en ole tehnyt, kuin rajannut herkuttelun yhteen namipäivään vkossa ja lisännyt veden juontia reippaasti....olisiko ollut sitten osa runsaasta painonnoususta nestettä..? Vauva kuitenkin varmaan ottaa omansa...ja normaalia ruokaa en ole mitenkään rajoittanut vaan syönyt silloin kun on nälkä (tai tekee mieli:), niin kuin ennenkin :)

Vierailija
27/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lokamammoista laittoi sen linkin, eri raskausviikoilla olevista vauvoista? Voisikohan sen saada uudestaan!

Tänään kävin lääkärineuvolassa ja vauva oli 1500g. Sukupuolta en kysynyt vaikka lääkäri sanoi, että selvästi näkyy. Mieli teki, mutta vielä ainakin jä salaisuudeksi. Itse en osannut sanoa kumpi siellä köllöttelee.

Mitäskäs teillä olleet vauvan sykkeet ja kumpi on tulossa (jos tiedätte).

Meillä on ennestään kaksi tyttöä (00, 04 syntyneet). Tytöt odottavat pikkuveljeä. Paino oli noussut mulla 900g viikko, mutta eivät sanoneet mitään. Mulla on niiiiiiin hyvä ruokahalu ja en kyllä ole yhtään toppuutellut, vaan syön mitä mieli tekee........Ensi keväänä on sitten " dietin" aika =)

Kuukausi vielä töitä ja sitten " lomalle"

T: rv 29+3

Vierailija
28/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tulla lisää vaan, nurmikko on ihan keltainen, ja kukat on pihalta kuolleet kuumuuteen ja kuivuuteen :(

Minä kirjoittelen yleensä klo 11 jälkeen kun esikoinen nukkuu 1-2h päiväunet. Toisia hän ei enää nuku, mutta hyvä että nämä yhdet edes niin äiti saa hiukan levähtää!

Alkoholista: Normaalisti juon " eurooppalaisittain" eli viiniä tai olutta ruoalla, ja kenties vaikka konjakin jälkiruoksi tai iltapaukuksi. Olen kovasti viskien ystävä. Eli alkoholia siis kuluu ihan lähes päivittäin, mutta kuitenkaan en muista vuosiin olleeni humalassa tai edes hiprakassa. Ja mieheni on onneksi ihan samanlainen, me ollaan aina ajokunnossa.

Nyt raskaana pidän " lähes nollalinjaa" eli saatan ruoalla ottaa vaikka puoli desiä viiniä. Olen tainnut pari kertaa ottaa mieheltä hiukan siideriä, korkeintaan desin.

Kyllä on ihan sormilla laskettavissa ne kerrat tässäkin raskaudessa mitä olen maistellut. Odotan jo malttamattomana koska pääsen taas naukkailemaan miehen kanssa viiniä kynttilänvalossa :)

Lapsiluvusta: On nyt täynnä. Tosin olen 21v. joten mieli ehtii vielä muuttua. Mutta tällä hetkellä haluan vain kasvattaa nämä kaksi isoiksi kunnialla! En ole koskaan kärsinyt vauvakuumeesta, jospa se joskus vielä iskee.

Hiukset: Ensimmäistä odottaessa niitä lähti ihan tukuttain. Jouduin leikkuuttamaan pitkät, ihanat hiukseni lyhyiksi, koska ne näytti jo ihan hirveiltä! Sitten vaivan syy selvisi, b-vitamiinin puute! Harmi ettei selvinnyt aiemmin, tukan variseminen loppui kuin seinään kun aloin ottaa b-vitamiinia.

Nyt tukka on pysynyt ja on jo aika pitkä, koska aloitin hyvissä ajoin ravintolisät. Mutta värit ei pysy päässä! Tukka on ihan ihmeellisen värinen, yritin tyhmä värjätä sitä itse! Minulla oli ennen " maantienvärinen" tukka, mutta tässä raskaudessa se on muuttunut todella tummaksi. Jännää kun on monen sentin todella tummaa tyvikasvua, ja loput hiuksista on puna-musta-vaaleita. Tekisi mieli laittaa hattu aina päähän kun lähden ovesta ulos.....

Haaveilen jo siitä, kuinka pääsen sitten vaalentamaan hiuksia kampaajalle kun vauva syntyy, nyt en uskalla kun kerran värit ei pysy.

Sukupuolesta: Minusta on hyvä tietää etukäteen kumpi on tulossa. Vauvaa osaa ihan eri tavalla ajatella henkilönä kuin jos ei tietäisi. Myönnän, että petyin hiukan kun esikoinen oli poika, ja nyt olen ikionnellinen kun saan oman pienen tytön.

Tämä toiveilu ei mielestäni millään tavalla poista rakkautta lapsia kohtaan, rakastan takuulla yhtä paljon lasta, oli tyttö tai poika.

Rakastan esikoispoikaani yli kaiken, ja takuulla rakastan tätä tulokastakin oli kumpi hyvänsä.

-lupicaia 32+4

Vierailija
29/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen fysioterapeutin luona ja hän antoi mulle niskatuen, jota tulee käyttää öisin...Olin hyvin epäilevä sen hyödyllisyydestä, mutta NUKUIN viime yönä piiiitkästä aikaa ilman, että piti nousta ylös sormien puutumisen vuoksi :D Tosin koira astui eilen varpailleni ja onnistui saamaan kyntensä läpi mun varpaan. Verta tuli jonkun verran ja yöllä sitä varvasta jomotti ja särki. Istuin sängyn reunalla ja mietin itku kurkussa." Tää EI voi olla enää totta!!!!" kun yhdestä pääsee niin toinen tulee tilalle :D Piti ihan ottaa Panadol ja sen voimin nukuin sitte aamuun asti eikä ollut sormet puutuneet. Nyt ne ovat taas hieman puuduksissa, mutta päiväsaikaan niitten kans pärjää ihan OK :) Idealside oli myöskin vasemmassa kädessä koko yön.

Ja Galluppeihin...

LAPSILUKU...Hmmm....aika vaikee mennä sanomaan, kun tiedän, ettei niitä lapsia niin vaan saa, vaikka haluaisi:( Lisää saa toki tulla, mutta toisaalta haluaisin nauttia tämän ensimmäisen vauva-ajasta ihan täysillä elikkä en ihan heti haluaisi välttämättä tulla uudelleen raskaaksi. Tilanne on sinällään ristiriitainen, koska ehkäisyä ei olla tarvittu yli kuuteen vuoteen....mutta pitää sitä miettiä sitten lapsen synnyttyä :) Toisaalta haluan EHDOTTOMASTI kokea raskauden uudelleen mikäli mulle annetaan siihen mahdollisuus, tää on mun mielestä aivan huippua :)

HIUKSET: Mulla hiukset ovat mielestäni hyvässä kunnossa eikä niitä lähde mitenkään enempää kuin ennenkään... Iho myöskin on tällä hetkellä hyvässä kunnossa, välillä kukki kuin kukkamaa:D

LIIKUNTA: Suoraan sanottuna alkuraskauden VÄLTIN (minä ääliö!) liikuntaa...en vaan jotenkaan uskaltanut, kun tää raskaus oli niin suuri ihme..Sitä ennen olin juuri aloittanut hyvinkin aktiivisen kuntosaliharrastauksen ja päässyt juuri hyvään vauhtiin. Nyt ku energiaa ja uskallusta on ollut enempi niin hyötyliikuntaa on tullut harrastettua aika lailla, mutta esim. lenkillä tai salilla tai muuta en ole käynyt kertaakaan :(

Äsh, nyt en muistakaan enää mitä muuta kysyttiin.....öööööö......

Noh, jätetään tähän.Masussa kaikki tuntuis olevan ennallaan, poju on hyvin aktiivisella päällä läpi päivän. Yöllä ei kyllä mammaa häiritse, vaikka liikkuukin :)

Nyt pitää lähteä kaitsemaan siskon lapsia, kun hänellä itsellä rv24 neuvola:) Sen jälkeen lähdetään isännän kanssa shoppailemaan Poriin päin.

Mukavaa päivänjatkoa!!

Toivottelee: Je_Ni & Pikku-isäntä 32+4 (jee, numerot senku suurenee)

30/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meijän kunta ei tarjoa kuin sen yhden ultran alkuraskaudessa, ja muuten ultraan ei pääse ellei mene yksityiselle tai sitte tule jokin syy jonka takia laitetaan äitipolille ultraan. Mutta jos siis kaikki menee hyvin, niin ei pääse kuin sen yhden kerran ultraan koko raskausaikana. Painoarviota ei tehdä, tai no lääkäri viimesessä lääkärintark. rv 36 kokeilee masun päältä, mutta ultraamalla sitä painoa ei siis selvitetä. Ja tosta synnytystapa-arvioinnista, niin se tehtiin mulle vasta synnytys salissa. En sitte tiiä miten tämän toisen kohdalla, tehdäänkö sitä enää uudestaan edes, ellei lapsi sitten ole jotenkin ison olonen tms. Ite kuitenki pääsen nyt ylimääräseen ultraan, jossa tehdään tuo paino-arvio, kun on niin korkea sf-mitta.

Mutta, näin siis meillä. Olis kiva kuulla miten muissa kunnissa tapahtuu tämä paino-arvion tekeminen, tai siis että tehdäänkö sitä edes- synnytystapa-arviosta puhumattakaan??

Vierailija
31/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peggylle vastaus, kun niitä peräänkuulutit :-) : Minä olen menossa ultraan vielä viikolla 33 tai 34, mutta maksan sen kokonaan itse eli ainakaan täällä Länsi-HElisngissä ei enää ultria tarjota. Menen ultraan ihan siitä syystä, että olen käynyt omalla lääkärilläni kaikki lääkärikäynit ja haluan, että hän myös antaa paino-arvion sekä katsoo, että kaikki on ok sitten rakenneultran. Painoarvio tehdään meillä neuvolassa viikolla 36, mutta ainakin viimeksi meni lääkäriltä ihan pieleen...

LIIKUNTAGALLUP: Olen harrastanut liikuntaa väsymyksestä huolimatta koko tämän raskauden ajan lukuunottamatta muutamaa viikkoa, jolloin oli supistuksia j. ne menivät ohi ja sain taas luvan lajivalikoimassa vielä Uinti, pace ja kevyet spinningtunnit. Spinnaamaan en aio enää mennä, pacessa viel ainakin muutaman viikon ja uintia harrastan siihen asti, kun tuntuuy hvyältä ja saan luvan. Toki tulee myös ihan hyötyliikuttuqa tuon taaperomme perässä. Viime raskaudessa harrastin uintia ihan loppuun asti sekä kuntosalia rv 35 asti.

jolla

Vierailija
32/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän käy tämän viestin kanssa, parina päivänä hävinneet jonnekkin, ei oo sitten jaksanut rueta uudelleen kirjottamaan..

Galluppeihin, joita olikin tälle päivälle ihan kivasti:)

Alkoholi: En käytä raskauden aikana ja muutoinkin ehkä pari kertaa vuodessa. Ei oo vaan mun juttu, seuraavan päivän joutuu sitten todellakin kärsimään.

Lapsiluku: Jää todellakin tähän neljään! Olen tyytyväinen, kunhan saan tämän raskauden kunnialla loppuun ja vauvan syliin. Kaikki meiän lapset ovat olleet suunniteltuja, esikoinenkin vaikka olin 18, kun aloin odottamaan.

Hiukset: Kyllä aika paljon irtoo, varsinkin tyynystä huomaa. Mut onneks on paksut hiukset niin voivatkin vähä ohentua. Esikoisen synnytyksen jälkeen multa lähti aivan kamalasti hiuksia, sillon alkoi tuntua, et lähteekö ne todellakin kaikki.

Liikunta: Mitä se on:() Mä niin haluisin vaikka käydä kävelyllä mut eipä tuo tunnu sopivan, tulee kiristyksiä ja kivistyksiä. Liikunta jää sitten ihan näihin kotitöihin ja kauppareissuihin (autolla). Joka maanantai on aina koetus, kun pojalla on jalkapalloharkat niin kävellä siitä parkkipaikalta sinne perimmäiselle kentälle.. Mutta nauttikaa te liikunnasta, jotka vielä voitte:)

Ultrat: Olen käynyt kaksi kertaa, np-ultra Hyvinkään sairaalassa ja rakenneultra oman kunnan terveyskeskuksessa. Muuta ei sitten kuulukkaan. Viikolla 36 on lääkärinneuvola ja varmaankin jos siellä ilmenis jotain häikkää niin laittais ultraan. Kovasti haluis kyllä kurkata tuonne masuun ennen lokakuuta, kumpikohan siellä on?? Vai käykö tässä niin, et jännityksessä loppuun asti.

Eilen kävin hakee kirjastosta ison pinon vauvalehtiä ja illalla luin varsinkin niitä synnytysjuttuja niin itkuhan siinä tuli -liikutuksesta..

se on tavallaan jo niin lähellä ittelläkin. Kova ikävä on jo tätä masussa myllertäjää..

(.) kovasti siellä touhutaan ja yritetään saada kantapäitä äidin vatsanahkan läpi. Yöllä ja varsinkin alkuyöstä täytyy ravata vessassa ärsyttävän usein ja sitten loppuyöstä alkaa sattuu tuonne nivusiin ja siihen auttaa vaan kävely. Et aika katkonaisia nuo yöt ovat, no onneks aamusin saa nukkua -vielä muutaman päivän, ennenkuin koulut alkaa. Isommat kyllä osaa lähtee itte mut tää meiän nuorimmainen, joka alottelee koulutietänsä (tosin starttiluokalta mutta silti). Hän kysyikin yks päivä, et tarviiko koulussa nukkua ja saako siellä muuta ruokaa kuin lounaan. Taitaa olla vielä mielessä päiväkotiarki.

Täytyy mennä kattoo joko posti olis tullut.. kauheen kuumakin taas on..

Jaksellaan!

myttynen 31+6

Vierailija
33/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte aikamoisen pinon kerenny jo tähän päivään väsätä.Musta kun tuntuu,että kerkeen aikaisintaan näihin aikoihin koneelle tai sitten menee ihan iltalukemiseks.No nyt sitten koitan vastata kyssäreihin.

LAPSILUKU on meillä tässä,mutta kuitenkin vannomatta paras! Elikkä kolmatta odotellaan.Kakkosen jälkeen(oli tosi raskas hoidettava) vannoin ettei koskaan enään! Kaikki tavarat ja vaatteet myytiin tai laitettiin kiertoon.Mulla ikää 27 ja mies kolme vuotta vanhempi.

EHKÄISY siinäpä vasta pulma?! En todellakaan tiedä mkä ois hyvä vaihtoehto.Kokemuksia ei ole kuin pillereistä ja niistäkin vuosikausia sitten.Ja tietty kumeista,mutta siihen ei enää lähdetä,joten jotain täytyis keksiä.

HIUKSET mulla on pysyny päässä,eikä edes rasvoitu normaalia enempää.Mun täytyy pestä hiukset vaan 2krt/vko.Edellisillä kerroilla mulla on imetys viennyt hiukset.Mulla niitä kyllä riittää,ettei oo haitannu.

IHO kukki alkuraskaudesta,mutta nyt on hyväkuntoisempi kuin koskaan.Saas nähä vaikuttaako mitenkään kun kesä ja aurinko loppuu.

KYNNET kasvaa aivan sairaan nopeeta vauhtia,kokoajan sais leikata.

ALKOHOLIA ei ole mennyt tippaakaan tän raskauden aikana,edellisissä saatoin joskus ottaa olut hömpsyt mieheltä,mutta nyt ei oo tehny mieli.

TUPAKKAA poltin ennen raskautta,lopetin kun aloin odottaan,eikä oo pahemmin edes mieli tehnyt.

KIVUNLIEVITYKSESTÄ synnytyksessä.Ekassa sain epiduraalin,enkä tykännyt.Toinen menikin sitten " vahingossa" luomuna.Oisin halunnut kohdunkaulanpuudutuksen,mutta en sitä kerennyt saada,paikat oli jo 9cm auki.Tällä kertaa ajattelin pyytää jo ennen niitä kaikkein kauheimpia supistuksia,että kerkeen varmasti saada.

ISOON SÄNKYYN meillä esikoinen meni 1v4kk.Ja hyvin meni.Kakkonen oli vasta 2v ennen kuin siirrettiin.

SEVERONILLE kiitokset vinkistä! Täytyypä lähteä ostoksille,kun en omista ainuttakaan satiinilakanaa.Mullakin on puolen vaihtaminen yöllä aivan tuskaa! Sattuu selkään,mahaan ja alapäähän. Mulla ei nyt ainakaan polla säteile niin paljoa että tulis mieleen mitään helpottavia vinkkejä.

MUUTOKSISTA raskausaikana.Kuulosti kyllä tosi hurjalta toi hiusten värin muuttuminen noin radikaalisti.Itellä ei oo kyllä ollu mitään pysyviä muutoksia,jos vatsanahan löystymistä ei lasketa ;D

LIIKUNTA on taas vähän elpyny meikäläisen kohdalla.Alussa kävin reippailla pitkillä kävelyillä,sitten ne jäi ja nyt taas oon käynny,en tosin enään niin pitkillä.Iskias kipuihin auttaa,mutta liitoskivut pahenee! Nyt ei oo edes supistellu kävellessä.

ULTRASSA oon käynny vaan niskapoimu ja rakenneultrassa.Enkä oo omakustanteisesti menossakaan.Jos jotain ongelmia esiintyy niin täällä pääsee herkästi äitipolille. Silloin kun oon edellisen kerran synnyttänyt ei ole ollu erikseen mitään painoarvio tai synnytystapaultraa.Enkä siis tiedä tehdäänkö sitä näin uudelleensynnyttäjälle.Kaippa tuokin asia valkenee neuvolassa.

Siinäpä ne taiskin olla.Nyt ruuan laittoon ja kuopuksen herättelemisiin.Illalla mennään koko perhe eskariin tutustumaan.Täällä eskarit ja koulut alkaa maanantaina.

Päivänsäde 31+4

Vierailija
34/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervehdys vaan kaikille!

Galluppejahan oli kovasti kertynyt, vastailen niihin mitkä muistan!

Isojen sänkyyn meillä on siirrytty 1.5.-2v, omaan huoneeseen 3,5.-4v.

Liikuntaa en ole erityisemmin kerennyt/viitsinyt harrastaa, mutta noiden kolmen kanssa kuitenkin kaiket päivät menossa.

Hiukset ovat pysyneet päässä, eikä tässä raskaudessa ole ollut finnejä tai hiusten rasvoittumistakaan.

Lapsiku on kyllä nyt meidän perheessä täynnä. Neljä on oikein hyvä määrä ja ikääkin alkaa jo olemaan! =)

Olikos niitä vielä muita??

Tänään kävin neuvolassa ja niinkuin olin arvellutkin vauva oli väärinpäin! Jos ei ole kääntynyt ensi kertaan mennessä, niin ultra ja mahdollinen kääntöyritys viikolla 34!! Aika oudolta jotenkin tuntuu, kun edelliset olleet " oikeinpäin" . Ihanhan se rupeaa hirvittämään, että joutuuko sitä viimeisellä kerralla sektioon! Muuten kaikki arvot kunnossa, verenpainekkin alhaisempi kuin koskaan! Paino oli noussut melkein 600g/viikko, mutta terkkarin mielestä hyvin menee!

Miannin pojalla se alkoi sitten koulutie. Se on jotenkin niin jännää aikaa, kun esikoinen menee kouluun! Meillä alkaa koulut ensi tiistaina ja esikoinen menee kolmannelle ja keskimmäinen eskariin. Käytiin tänään juuri tutustumassa paikkoihin, vaikka tuttu päiväkoti olikin ja kyllä pikkuisen tuntui jännittävän. Niin se kesä sitten meni tohinalla ja syksy alkaa...

Tarttis varmaan taas lähteä tekemään jotain! Eilen keittelin yhden maijallisen punaherukka/vadelmamehua ja nyt pitäis laittaa mustaherukat mehustumaan ja pensaseen keräämään lisää. Marjapiirakan tuossa pyöräytin, joten pala sitä kaiketi pisteltävä ensin niin sitten taas jaksaa.

Aurinkoista torstaita kaikille!

neljäs 29+5

Vierailija
35/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tässä vaan lukasemaan välipalan syönnin ohessa, mutta oli NIIN paljon kysymyksiä, että pakko vastailla, muuten ne unohtuu.

LUOMUSYNNYTYKSESTÄ: Mulla takana 3 synnytystä, joista eka ja viimenen epiduraalilla ja keskimmäinen periaatteessa luomuna (tai siis PCB laitettiin, mutta se vaikutti max 10min). Nyt neljänteen lähden avoimin mielin. Siis en vielä tieda, haluanko epiduraalin vai en. Mutta sen verran olen tuumaillut, että jos paikat on sairaalaan mennessä jo sen 5cm auki kuten viimeksi, niin voisin kokeilla tuota PCB:ta, josko siitä ois sitten apua. Siinä on se hyvä puoli minulle, että ennen sen laittoa puhkastaan kalvot ja minä tiedän kokemuksesta, että mulla se viimenen 3-4cm aukeaa vasta, kun kalvot on puhkastu ( ja aukeeki sitten vauhdilla). Mutta siis täysin luomusta en edes haaveile, oli se toinen synnytys sen verta tuskaa. (Eikä muuten haaveile mieskään, jos siltä kysytään :)

ALKOHOLI: Suunnilleen nollalinjalla olen aina raskausajat ollut. Ekaa oottaessa taisin juoda puolikkaan siideripullon kerran ja sitten sitä alkoholitonta sidukkaa olen kyllä monta kertaa ostanut saunajuomaksi. Mutta sitä tuskin lasketaan, kun siinä on vaan 0,2%. Tosin, tämän raskauden alussa (vkoja on ollut silloin kai 5+0 mutten vielä tajunnut olevani raskaana, kun tosiaan olin syönyt e-pillereitä) vedin ihan kunnon humalan, kun ekaa kertaa kuopuksen syntymän jälkeen viihteellä olin. Muutenkaan siis en kauheesti käytä, juon ehkä 1-3x vuodessa itseni hiprakkaan, kunnon humalaan korkeintaan kerran vuodessa.

KIPEÄT SUPISTUKSET: Jemin muistaakseni kyseli niistä.. elikäs en osaa sanoa, oisko niistä tässä vaiheessa vauvalle haittaa. Synnytyksessä niitä kuitenkin tulee paljon tiheämpään jne. Mutta kannattaa varmaan soittaa ä-polille tai neuvolaan ja kysyä, jos mieltä vaivaa. Ainakin ennen saatettiin tehdä sairaalassa ns. oksitosiinirasitus, jossa testattiin miten vauva reagoi supistuksiin. Se tosin tehtiin isommilla viikoilla, siinä vaiheessa kun synnytystapaa mietittiin. Ja en tiedä onko enää nykyisin käytössä, kun v. 2001 jo oli harvassa ne lääkärit, jotka moista määräsivät.

ISOJEN SÄNKYYN SIIRTYMISESTÄ: Meilläkin on edessä ihan tässä lähipäivinä. Tätä on aiottu tehdä jo joskus viime keväästä, mutta kun ei oo saatu aikaseksi. Kuopus siis nyt 1v6kk ja viimestään tulevana sunnuntaina vaihdetaan pinniksestä isompaan sänkyyn. Kerkeää sitten " unohtua" tytöllä tup pinnis ennenkuin vauva valtaa sen. Kakkonen oli 1v5kk, kun kuopus syntyi ja silloin meillä oli kaks pinnistä muutaman kuukauden ajan.

RASKAUTTA HELPOTTAVIA kikkoja ei kyllä valitettavasti tule Severonille mieleen. Tai no, toista odottaessani kärsin kauheasta pahoinvoinnista ja silloin ainoa mikä auttoi, oli Mynthonin imeskely. Mutta tuo vinkki lienee hieman myöhässä :)

IHMEELLISIÄ MUUTOKSIAKAAN en tiedä itsestäni / muista. Tai no, luonne muuttui kyllä esikoista odottaessani lehmänhermoisesta äkkipikaiseksi tyranniksi :) Täytys varmaan kysyä mieheltä, että oliko pysyvää :D

LIIKUNTA: Olen koko raskausajan ollut kova kävelemään ja vieläkin teen lähes päivittäin 3-10km:n pituisia lenkkejä (ehkä keskimäärin kuitenki se 4-5km on yleisin). Ja lähes aina siis työnnän samalla tyttöjä tuplarattaissa eli on suht tehokasta liikuntaa.

ULTRAT: Meillä kaupunki tarjoaa ensisynnyttäjille 4 ja uudelleen synnyttäjille 3 ilmaista ultraa. Ne on vkolla 12, 20, 30 (+ ensareilla vkolla 37). Noista tuo viimeinen on ns. synnytystapa-arvio, jossa aina myös ultrataan. Ja siihen siis ei uudelleen synnyttäjät pääse, paitsi jos eka synnytys on ollut sektio, th epäilee vauvaa isoksi tms. Itse olen nyt käynyt 4 x ultrassa, np-ultran ja rakenneultran lisäksi sydänkontrollissa (kun rakenneultrassa lääkäri ei saanut kunnon näkyvyyttä sydämeen) ja sitten nyt tiistaina sen kaatumisen vuoksi (joka samalla oli tuo vkon 30 ultra eli enää en ultraan pääse, jos ei mitään ihmeellistä tule).

FIIKUNALLA kuulosti olleen aivan upeat vauvakutsut! Ihan kateeksi käy ;)

DIRAH kyseli myös painon laskusta. Luulen, että kyse on nimeomaan turvotuksesta, joka vaikuttaa helposti painossa sen 1-3 kg. Ja sitten loppuaikana on kai ihan yleistä, että paino hieman laskee, kun lapsiveden määrä vähenee ja äiti ei oikeen paljoo pysty kerralla syömään jne. Itse en olisi siis huolissani, mutta ainahan voi soittaa neuvolaan ja kysyä, jos askarruttaa.

JUULIA kyseli sykkeistä. Meillä on perussyketaso ollut ekalla 120-135 (poika) ja muilla 140-160 (kaks tyttöä ja nyt sitten poika tulossa) Ennen siis uskoin tuohon sykejuttuun, enää en ;)

Huh, tulipas tekstiä. Nyt varmaanki jo joutaa ruuan laittoon ja sitten kai lähdetään käymään anoppilassa.

Vierailija
36/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

jäipä mulla heti alkuunsa vähän vähemmälle tämä kirjoittelu... Tosiaan Ale-80:n kanssa mennään tismalleen samoissa viikoissa, eli 30 on nyt täynnä _o/\o_

Yritänpä vastailla gallupeihin:

HIUKSET: Aikalailla normaalissa kunnossa ovat olleet, kampaaja jossain välissä selitti hiusteni paksuuntuneen, mutta en sitte tiijä nykytilannetta. Pienet vauvat omaavat kaverini valittivat, että imetysaikana tukka lähtee ihan tukkoina, eli siihen kai on varauduttava.

ALKOHOLI: Melkein nollalinjaa olen noudattanut, alkuraskaudessa join ehkä 1/3 lasillisen viiniä työpaikan illallisella, kun en halunnut vielä paljastaa tilaani ;) Eli esitin juovani, mutta oikeesti lasista ei kadonnut paljon mitään. Nollalinja ei ole tuottanut mitään ongelmia, eikä mua haittaa yhtään vaikka muut juo.

LIIKUNTA: Vaihtelevasti olen liikkunut, viimeaikoina on tullut käytyä kävelylenkeillä aika paljon. Ja olen huomannut sen olevan hyväksi. Olimme reissussa melkein 3 vkoa ja siellä kuumuudessa ei kyllä jaksanut pahemmin liikkua. Reissun jälkeen ei ole painokaan noussut oman vaa' an mukaan, johtuneeko tuosta liikkumisesta vai mistä. Alussa kävin vielä bodypumpissa, mutta enää en sinne uskalla lähteä, varsinkin kun on ollut välissä taukoa.

ULTRAT: Olen käynyt vain yksityisellä NP-ultrassa sekä kaupungin tarjoamassa rakenneultrassa. Rakenneultra on ainoa, mitä täällä saa ilmaiseksi.

(.) Mahassa möyritään kovasti. Nyt näkyy mahan päällä, kun jalka tms kulkee sivusuuntaan, hauskan näköistä =) Tosin välillä jo potkitaan äitiä kipeästi kylkiluihin. Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että tässä vielä n.10 vkoa kasvetaan! Tänään alkaa synnytysvalmennus, saas nähdä minkälainen se on.

Nyt on 4. päivä töissä loman jälkeen ja väsymys iski tänään ihan kunnolla päälle. Varmaan johtuu siitä, että lomalla ehti ottaa päikkäreitä ja nyt niitä ei ole ehtinyt paljoa ottaa. Noh, enää 29 työaamua... ;)

Aurinkoista torstain jatkoa! (vaikka itse toivoisin jo vesisadetta, etti tarvis kokoaikaa pihaa kastella)

t. Motko 30+0

Vierailija
37/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tässä " työ" päivän päätteeksi vielä galluppeihin, niihin jotka vielä muistan.

ALKOHOLI: Täällä melkein kaikki on olleet nollalinjalla, paitsi minä... Olen silloin tällöin ruokailun yhteydessä juonut vajaa puoli lasia punaviiniä, ehkä noin kerran kuussa korkeintaan. Ja sitten koko raskauden aikana olen juonut ehkä yhteensä 4 pulloa ykkösolutta. Yksi pullohan vastaa puolta alkoholiannosta. Mun mielestä nämä määrät on olleet tosi pieniä ja alkoholitonta siideriä musta on ihan turha edes mainita tässä kohtaa. Mutta siis nollalinjalle en halua, koska mun mielestä esim. ravintolassa syömiseen kuuluu edes pieni annos punaviiniä. Tupakkaa en polta, lopetin joskus teininä.

LIIKUNTA: Supistelujen ja vatsakipujen takia liikunta on jäänyt todella vähiin. Tuossa muutama viikko sitten oli kahden viikon väli, jolloin ei supistellut eikä sattunut. Nautin siitä tosi paljon ja kävin lenkillä useaan kertaan, plus jumppasin kotona painojen kanssa. No, nyt on kivut taas tulleet. Uintia haluaisin kokeilla, että josko taas pystyisi sitä harrastamaan kivutta. Epäilen vahvasti. Ja mammajoogaohjeet on edellisestä raskaudesta tallella, josko vaikka tänään " joogaisi" . Se olisi ainakin kevyttä puuhaa.

ESIKOISEN SIIRTÄMISESTÄ ISOJEN SÄNKYYN: Meillä neiti (2-v) nukkuu vielä pinniksessä, eikä pidetä kiirettä uuden sängyn hommaamisessa. Keväällä jätettiin tutti pois ja vasta nyt on nukahtamiset alkaneet sujua entiseen malliin. Ei siis millään jaksa aloittaa uutta juttua, etenkin kun tyttö mahtuu vielä hyvin pinniksessään nukkumaan. Vauvalle on rottinkisänky ekoiksi kuukausiksi, joten varmaan neidin ollessa 2,5 v tehdään sänkyjen vaihdot.

ULTRISTA: Meillä kunta tarjosi sen yhden ultran ja sitten viikolla 24 pääsin vielä ylimääräiseen vatsakipujen ja vatsan ison koon takia. Normaalikokoinen vauveli oli ainakin vielä silloin tulossa ja esikoinenkin oli normaalipainoinen eli 3,5 kg. En usko, että olen menossa enää ultraan ellei esim. kohdunsuulla tapahdu jotain hälyttävää supistelujen takia. En saanut viime raskaudessakaan mitään synnytystapa-arvioita, niin tuskin tulee nytkään. Olen normaalikokoinen, vaikkakin aika lyhyt, mutta levä lantio löytyy. Ihan alatiesynnyttäjäainesta siis ;)

Unohtuikohan joku galluppi... Nyt kirjasto taitaa mennä kiinni ja kohta mies tulee hakemaan mut ja mennään tarhan kautta kotiin. Jee! Mulla on perse siis aivan SAIRAAN kipeä. Tää istuminen ei näköjään enää sovi kauhean hyvin... Vaikka täällä on tosi hyvät tuolitkin.

Illan jatkoja,

S-I

Vierailija
38/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä mistä juuri muutimme, oli kaksi ultraa, np viikoilla 12-14 ja rakenneultra viikoilla 18-20 jos oikein muistan.

Ei mitään painoarvioita tai synnytystapa-arvioita!

Täällä minne nyt muutimme, on vain yksi ultra viikolla 9, ilmeisesti ei synnytystapa-arvioita eikä painoarvioita.

Minulla on tässä raskaudessa ollut ylimääräisiä ultria, olin pari päivää osastolla supistelujen takia ja siellä ultrattiin. Samalla " jäin kiinni" siitä että vauva oli pienenpuoleinen ja sen takia olen nyt käynyt useammassa ultrassa ja saanut näitä painoarvioita.

Lisäksi olen pelkopotilas joten saan automaattisesti synnytystapa-arvion johon ilmeisesti kuuluu ultra, se on viikolla 36.

Vierailija
39/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun oli pitkä pino tänään meillä. Piteneekö nyt loppua kohden, kun lasketut häämöttää ensimmäisillä jo seitsemän viikon päästä! :) Ja pitenee varmasti lisää syyskuulla, kun kaikki jää äitiyslomalle pikkuhiljaa.

Itselläni takana ensimmäinen työpäivä kesäloman jälkeen ja ihan kivalle tutu toisaalta olla töissä, aika menee nopeemmin ja on jotain muuta miettimistä. Neljä viikkoa mulla ois vielä töitä jäljellä, mutta heti jään sairaslomalle, jos alkaa raskaalta tuntua.

Helteet sais jo loppu mä oon täysin kyllästynyt! Satasi nyt kunnolla vettä monta päivää ja sitten vois jo ilmatkin viiletä, niin helpottuis. Minä myös odottelen niitä n.10 asteen ilmoja ja pimeitä iltoja, kun saa laittaa kynttilät palamaan. :) Rakastan syksyä!

Sitten galluppeihin (niitä olikin monta tänään):

JATKETTAVAANSÄNKYYN me siirrettiin esikoinen 1,4vuotiaana ja se meni tosi hyvin. Poika viihty uudessa sängyssään paremmin, kun pinniksessä. Omaan huoneeseen poika siirtyi sitten ollessaan 2-vuotta, kun muutimme isompaan asuntoon.

ALKOHOLIA mä en oo koskaan käyttänyt paljon, muutaman karran vuodessa viime vuosina ja raskaus aikana oon ollut ihan nolla linjoilla. Tupakkaa en polta.

HIUKSET raskaus aikana on musta aika normaalit. Alkuraskaudesta tais lähtee aika plajon, mutta nyt on tasottunut. Esikoista, kun imetin hiukeset oheni aika paljon, että niin varmaan nytkin. Onneks on aika paksut hiukset muuten.

LAPSILUKU ei vielä oo täys tämän vauvan jälkeen. Ennen haaveilin kolmesta lapsesta, mutta nykyään neljä on ehkä se haave. Aika näyttää montako halutaan ja saadaa (lapsia, kun ei vaan tehdä). Itse haluaisn seuraavan noin kahden vuoden päästä, mutta mies (avomies) haluaisi pitää pitemmän tauon. Aika näyttää senkin. Itse en vaan haluaisi ruveta mitään ehkäsyä käyttämään, keskeytettyä yhdyntää ollaan alustavasti suunniteltu ehkäisyksi, joten vahingotkin ovat kovin mahdollisia... :) Aika näyttäköön senkin.

JUMPPAAMISESSA oon lähinnä tyytynyt vaan hyöty liikuntaan. Työmatkat kuljen kävellen tai pyörällä ja sitten kun on se taapero siellä kotona niin sen kanssa tulee touhuttua kaikenlaista. Kuumus on kyllä vienyt voimia sen verran, että kaikki liikuminen on jäänyt liian vähälle. Esikoista odottaessa liikuin paljon enemmän.

Muitä galluppeja en muista. Mukavaa viikonlopun odotusta koko porukalle!

Möhömassu + masukki rv30+5

Vierailija
40/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin sulle vielä sanoo, että mä en kyllä oo jaksanut työskennellä sen esikoisen kanssa siitä omassa sängyssä nukkumisen kanssa, vaikka pitäis, jos meinaa saada pojan pysymään omassa sängyssä, kun kakkonen tulee.

Mies on kyllä tehnyt äippälaatikkoon sellaset jalat, että se vauva saa nukkua siellä, ihan mun vieressä. Ne jalat on saman korkuset, kun meidän sänky, niin se vauva tavallaan nukkuu mun vieressä, vaikka onkin siellä omassa kopassaa, että ehkä se poika saa aluks tulla kanssa sinne meidän vereen, niin ei sitte tunne itseään hylätyks.

Oliko täällä muita perhepedissä nukkujia? Meinaatteko te yrittää siittä tavasta eroon ennen kun kakkonen tulee vai meinaatteko laittaa vauvan omaan sänkyynsä vai nukkua kaikki samassa sängyssä. Siihen mä en ala, että nukuttais kaikki samassa sängyssä, kun ei me sinne kyllä mahduta, kun nyt jo on niin ahdasta. Lisäks pelkäisin, että joku vielä litistäis sen vauvan siinä ahtaudessa. Esikoinenkin on niin levoton nukkuessaan ja pyörii kauheesti. :)