Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä noista ASMR-videoista pitäisi oikein saada irti?

Vierailija
10.03.2021 |

Olen testannut erilaisia videoita Youtubesta ja myös pelkkiä äänitallenteita Spotifysta, mutta ASMR ei kerta kaikkiaan herätä minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Paitsi kuiskailuvideot, joista tulee sellainen olo että tekisi mieli läväyttää kuiskailijaa nyrkillä naamaan. Mutta muuten rapistelut, naputtelut, rouskuttelut... ei tunnu missään.

Mikä ASMR:n juttu oikein on?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa käyttää hyvännäköisten ASMR-artistien videoita runkkkumateriaalina, luulisin ainakin...

Vierailija
2/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa käyttää hyvännäköisten ASMR-artistien videoita runkkkumateriaalina, luulisin ainakin...

"kaverilta kuulin"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille se ei vaan toimi, mulle toimii mikrofonin sivelyt ja kaikenlaiset rapinat mutta ihmisäänet ei missään nimessä eli ei kuiskailuja, maiskutusta ym. Se tunne on vaikeasti selitettävä hyvänolontunne, ikään kuin aivoja hierottaisiin lempeästi 😊

Vierailija
4/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tietyistä äänistä sellainen rentouttava väristys päänahkaan ja niskaan. Ekan kerran huomasin sen pienenä kampaajalla kun kosketus päänahkaan ja se saksien "rouskutus" yhdistyi. Sitä ei kyllä tapahdu jostain syystä kaikille, joten voi olla että sä et voi saada niistä mitään irti.

Vierailija
5/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista materiaalia taida ollakaan jota joku ei käyttäisi runkkumateriaalina.

Vierailija
6/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASMR niistä olisi tarkoitus saada. Vähän niinkuin kampaajalla tai parturissa.

Vierailija
7/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan niistä ihan päinvastaisia kokemuksia. Mies tykkää ja sanoo että ne rauhoittaa, tulee just tommonen tingly-fiilis, mutta mulla ei. Mulla menee kylmät väreet (huonolla tavalla) ja puistattaa, joskus inhottaa oikein tosissaan niin ettei pysty kuuntelemaan ollenkaan. Useimmat on mulle vastenmielisiä. Mut mä oon erityisherkkä, että ehkä siinä osasyy, koen niistä "liikaa" :D 

Vierailija
8/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille se ei vaan toimi, mulle toimii mikrofonin sivelyt ja kaikenlaiset rapinat mutta ihmisäänet ei missään nimessä eli ei kuiskailuja, maiskutusta ym. Se tunne on vaikeasti selitettävä hyvänolontunne, ikään kuin aivoja hierottaisiin lempeästi 😊

Tää on kyllä jännä miten eri asiat toimii eri ihmisille. Itse vihaan mikin sivelyä ja raapimista, mutta tykkään tosi paljon kevyestä folion rapistelusta ja sellainen inaudible-kuiskailukin toimii joskus. Lisäksi singing bowls ja tuning forks ovat myös lemppareita.

Vierailija
9/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikille toimi. Uskoisin, että olen kokenut vastaavan "tingly" fiiliksen BUSSISSA. Kerran kun istuin bussissa rentona päätä lepuuttaen aina bussin pysähtyessä moottorin käynti muuttui sellaiseksi että tuntui jännältä ja mukavalta otsalohkossa. Oikein harmitti jäädä pois pysäkillä, mutta töihin oli mentävä. En ole yhdelläkään asmr-videolla onnistunut saamaan vastaavaa.

10/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans jotenkin puistattaa, ei pysty kuuntelemaan.

Vierailija
11/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on  pakko olla jotain trollausta yhdistettynä luulotautisten harhoihin. 5 minuuttia tota supsutusta niin tekisi mieli laittaa haarukat korviin.

Vierailija
12/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja kuuntelen välillä ASMR-videoita (kuuntelen, en niinkään katso) ennen nukkumista. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäkö, mutta sen verran voin kyllä sanoa, että miehiä en pysty kuunnella ollenkaan. Aina jos vahingossakin lähtee jokin miehen video pyörimään, jossa mies tulee kuiskuttelemaan korvaan, niin mun tekee mieli vetää turpaa puhelinta. Rauhallinen naisääni on gutaa.

Vierailija
13/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ASMR on niille ihmisille, joiden kuulo on jotenkin erilainen tai että äänet vaikuttavat mieleen ja kehoon eri tavalla. Jotkut ovat enemmän visuaalisia, toiset taas enemmän kuulonpuoleisia.

Itse tykkään sellaisista videoista, jossa esim annetaan hartiahierontaa tai niskahierontaa. En tykkää siitä, kun ihmiset koskettavat minua, mutta voin kuvitella videoiden avulla miten kivalta se voisi tuntua ilman, että kukaan koskettaa. Joo kuulostaa vähän sekavalta.

Vierailija
14/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja kuuntelen välillä ASMR-videoita (kuuntelen, en niinkään katso) ennen nukkumista. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa ulkonäkö, mutta sen verran voin kyllä sanoa, että miehiä en pysty kuunnella ollenkaan. Aina jos vahingossakin lähtee jokin miehen video pyörimään, jossa mies tulee kuiskuttelemaan korvaan, niin mun tekee mieli vetää turpaa puhelinta. Rauhallinen naisääni on gutaa.

Totta. Ei kukaan heteromies halua katsella tai kuunnella miesten tekemää ASMR:ää.

Vierailija
15/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole asmr-kamaa oikeasti, mutta mulle toimii kaikki rauhalliset kokkailuvlogit joissa joku laittaa ruokaa ilman taustamusiikkia ja kuuluu vain kolinat ja pannulla sihisevä vesi, vihannesten leikkuu lautaa vasten yms. äänet. Varsinkin kun se äänimaisema yhdistyy visuaalisuuteen ja voi katsella kokkailua. Kaukoidässä on paljon tällaisia ruokavloggaajia.

On niitä varmaan muuallakin.

Vierailija
16/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä niitä puuterirasian kannen koputteluja tai mikrofonin naputteluja. Kyllä äänen pitää olla pidempikestoinen, että se mitään aiheuttaa.

Vierailija
17/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät koe sitä ASMR kokemusta eli sitä rentouttavaa oloa ja "tinglejä". Se että juuri sinä et niitä saa, ei tarkoita että kukaan muu ei voi niitä kokea. Kyseessä ei ole ollenkaan seksuaalinen kokemus vaan ainoastaan rentoutumiseen ja nukahtamiseen liittyvä olotila.

Vierailija
18/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät koe sitä ASMR kokemusta eli sitä rentouttavaa oloa ja "tinglejä". Se että juuri sinä et niitä saa, ei tarkoita että kukaan muu ei voi niitä kokea. Kyseessä ei ole ollenkaan seksuaalinen kokemus vaan ainoastaan rentoutumiseen ja nukahtamiseen liittyvä olotila.

Kyllä, tämä!

Itselläni auttaa myös migreeniin jotkut ASMR videot, yleisemmin juuri ne, jossa annetaan rauhallista päähierontaa tai vaikka pestään hiukset, tai hiuksia harjataan. Mutta ei kaikki ASMR videot ole hyviä. On todella paljon huonoja nykyään (puhuvat liian nopeasti, ääni ei pysy kuiskauksina vaan ne välillä kuin rakoilee tai muuten vain tekevät asioita liian nopeasti tai mikki on huono). 

Vierailija
19/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan niistä ihan päinvastaisia kokemuksia. Mies tykkää ja sanoo että ne rauhoittaa, tulee just tommonen tingly-fiilis, mutta mulla ei. Mulla menee kylmät väreet (huonolla tavalla) ja puistattaa, joskus inhottaa oikein tosissaan niin ettei pysty kuuntelemaan ollenkaan. Useimmat on mulle vastenmielisiä. Mut mä oon erityisherkkä, että ehkä siinä osasyy, koen niistä "liikaa" :D 

Minä olen myös herkkä ja vihaan syvästi asmr-videoita. Alkaa ällöttää, kuvottaa ja tekee mieli alkaa kirkua täysillä ja hajottaa paikkoja, vaikka olen todella rauhallinen ihminen, enkä ikinä tee tuollaista. Mutta se olo! Ihan kauheen kauhee. Korvissa tuntuu samalta kuin purisi amalgaamipaikkaisella hampaalla foliopaperia tai raaputtaisi mattalasitteista lautasta veitsellä tai menisi pimeästä huoneesta kirkkaaseen aurinkoon. Joku aistien ristikkäinen liikaärsytys ja se tuntuu todella pahalta.

Minua voisi helposti ki duttaa jos istuttaisi väkisellä tuoliin ja laittaisi asmr-ääniä kuulumaan. Oli aivan hirveää leffateatterissa jokunen aika sitten kun siellä oli karkkimainos missä punahuulinen nainen rapisteli pussia. Voihan Jee suksen vit tu. Se mikä yhdelle on kivaa, voi toiselle olla täysi hel vetti.

Vierailija
20/69 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös herkkä ja vihaan syvästi asmr-videoita. Alkaa ällöttää, kuvottaa ja tekee mieli alkaa kirkua täysillä ja hajottaa paikkoja, vaikka olen todella rauhallinen ihminen, enkä ikinä tee tuollaista. Mutta se olo! Ihan kauheen kauhee. Korvissa tuntuu samalta kuin purisi amalgaamipaikkaisella hampaalla foliopaperia tai raaputtaisi mattalasitteista lautasta veitsellä tai menisi pimeästä huoneesta kirkkaaseen aurinkoon. Joku aistien ristikkäinen liikaärsytys ja se tuntuu todella pahalta.

Minua voisi helposti ki duttaa jos istuttaisi väkisellä tuoliin ja laittaisi asmr-ääniä kuulumaan. Oli aivan hirveää leffateatterissa jokunen aika sitten kun siellä oli karkkimainos missä punahuulinen nainen rapisteli pussia. Voihan Jee suksen vit tu. Se mikä yhdelle on kivaa, voi toiselle olla täysi hel vetti.

Ihmiset, jotka eivät siedä toisten ihmisten ääniä varmasti kokevat nuo ongelmat.