Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motiivisi tuoda pieni lapsi sairaana hoitoon?

Vierailija
10.03.2021 |

Annat esim aamulla Panadolia ja toivot, että kuume ei nouse tai sitä ei huomata. Et välttämättä vie lasta edes koronatestiin. Miksi?

Kysyn koska työskentelen lastenhoitajana ja törmään näihin tilanteisiin jatkuvasti.

Kommentit (256)

Vierailija
101/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta mutta totta, näitä perheitä riittää. Onko perheet avuttomampia kuin ennen vai ihan vaan itsekkäitä? Tiedän myös perheen jossa ollaan ihan pulassa jos 2v kipeänä, vaikka äiti vauvan kanssa kotona. Joten pieni 2v pumpataan täyteen lääkkeitä ja viedään hoitoon vaikka olisi selvästi kipeä.

Kertokaa vaikka tällaisia perheitä tuntevat että miksi ihmeessä tällaiset ihmiset lisääntyvät?

Vierailija
102/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta mutta totta, näitä perheitä riittää. Onko perheet avuttomampia kuin ennen vai ihan vaan itsekkäitä? Tiedän myös perheen jossa ollaan ihan pulassa jos 2v kipeänä, vaikka äiti vauvan kanssa kotona. Joten pieni 2v pumpataan täyteen lääkkeitä ja viedään hoitoon vaikka olisi selvästi kipeä.

Kertokaa vaikka tällaisia perheitä tuntevat että miksi ihmeessä tällaiset ihmiset lisääntyvät?

Todella hyvä kysymys! En tosiaan tiedä, miksi tehdään vielä toinen lapsi jos ei ensimmäisenkään kanssa pärjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat halunneet lapsia. Monenlaiset ihmiset haluavat lapsia. Myös ne epätäydelliset. Ja 2 v ikäerolla se nuorempi on todennäköisesti saatettu alkuun silloin kun se esikoinen on ollut vielä helppo yksivuotias. Vanhemmat eivät ole ehkä tajunneet, miten paljon haastavampi se 2 v uhmis tulee olemaan.

Vierailija
104/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motiivini on lääkärintodistus, jonka mukaan lapsi on terve. Sen saa aamulla yksityiseltä lääkäriasemalta ja vaikka sinä hoitajana haluat helpon päivän ilman töitä, niin minulla valitettavasti tämä lappunen on ja sen mukaan lapsen punaiset posket ei ole kuumetta vaan atooppista ihottumaa. Voit olla eri mieltä, mutta se ei johda muuhun kuin minun keskusteluun päivähoidosta vastaavien kanssa. Minulla on todistus, sinulla vain oma sanasi.

Ja mittaan lapselta ruokailun jälkeen kuumetta 39 astetta, kun lääkkeen vaikutus on loppunut? Juu toki haluan vaan helpon päivän, jos ajattelen lapsen parasta ja myös muiden lasten ja perheiden. En ihmettele yhtään että päiväkodista tarttuu kaikki maailman taudit kun vanhemmat ovat niin itsekkäitä.

T.Ap

Ja minä mittaan samalta lapselta 36,7 astetta lämpöä, kun tulen häntä noutamaan. Siinä me sitten seisomme kahden mittarin kanssa ja mietimme, miksi sinun mittarisi mukaan lapsi on sairas.

Minä perhepäivähoitaja mittaan sillä samalla mittarilla myös itseltäni ja omalta lapseltani ihan verrokkina tulokset. Kuvan otan mittarista mitattuani hoitolapselta kuumeen. Tämä siis ihan siitä syystä, että niin monesti ovat vanhemmat laittaneet sitten viestiä kun kotona ovat mitanneet, että "ei tällä mitään kuumetta ole, tulee huomenna hoitoon".

Pitäisi kuitenkin se yksi kuumeeton päivä olla kotona. Ja kyse ei ole mistään 36,9 vaan kainalosta mitattuna 38.

Huoh, onneksi meillä ei ole mitään kuumeettomien päivien vaatimusta. Johan työnantaja riemastuisi, kun pitäisi hoitaa terveitä lapsia kotona.

Kyllä tämä on ihan joka päiväkodissa käytössä. Jos sinä et sitä noudata niin minkä me sille voimme. Nykyään meidän päiväkodissa itseasiassa vaaditaan se kaksi kuumeetonta päivää. Tuskinpa tätä vain noudatetaan.

Onko muuttunut että pitää olla kaksi kuumeetonta päivää?

En tiedä muista päiväkodeista mutta meidän kunnassa roimasti lisääntyneen koronan takia muutettiin kahteen päivään. Toinen minkä takia pitää olla kaksi päivää pois on vatsatauti, sitä ei onneksi ole esiintynyt yhtään.

Vierailija
105/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä kysymys! En tosiaan tiedä, miksi tehdään vielä toinen lapsi jos ei ensimmäisenkään kanssa pärjätä.

Mistä sen tietää onko se toinen edes tekemällä tehty. Ehkäisy voi pettää, eikä kaikki pysty tekemään aborttia.

Vierailija
106/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kuumeeton päivä pidetään kotona kuumeen jälkeen. Muulloin lapsi menee hoitoon kun lääkärin mielestä voi mennä. En voi jäädä jatkuvasti palkattomille vapaille varmuuden vuoksi. Lapsi ei elä pyhällä hengellä eikä kelan tuilla. Palkka tarvitaan.

Toivottavasti et ikinä jää työttömäksi jos et silloin saa itseäsi ja lasta hengissä pidettyä. Monelta muulta se onnistuu kyllä.

Sitten kun sinä viet "melkein terveen" lapsen hoitoon ja hän tartuttaa siellä neljä muuta lasta, sitten on neljä muuta perhettä samassa tilanteessa sairauspoissaolojen kanssa ja neljä vihaista pomoa lisää.

Kun katsoo vähän omaa napaa pidemmälle, niin kyllä siinä vähemmällä harmilla selvittäisi kun se lapsi menisi hoitoon vasta terveenä.

Vierailija
107/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat halunneet lapsia. Monenlaiset ihmiset haluavat lapsia. Myös ne epätäydelliset. Ja 2 v ikäerolla se nuorempi on todennäköisesti saatettu alkuun silloin kun se esikoinen on ollut vielä helppo yksivuotias. Vanhemmat eivät ole ehkä tajunneet, miten paljon haastavampi se 2 v uhmis tulee olemaan.

Niin. On se kyllä surullista että vanhemmat eivät kestä 2-vuotiaan uhmaa. Se on kuitenkin aika pientä verrattuna siihen mitä tulevaisuudessa pitäisi kestää.

Vierailija
108/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli keskivaikea masennus, ja lisäksi minulla oli se sama kuumetauti kuin lapsellanikin. Olin aamulla siinä kunnossa, etten kyennyt havainnoimaan lapseni vointi.

Anteeksi, että olemme edelleen elossa, pilaamassa teidän täydellistä maailmaanne.

Ehkä sinun kannattaisi itse tehdä lasu?

Mistä päättelit, ettemme ole lasun asiakkaita? Lasu ei tarkoita samaa kuin huostaanotto.

Sekö, että masentunut äiti sairastuu flunssaan (huom! Kaksi sairautta samalla ihmisellä samaan aikaan! Ei voi olla totta! Provohan tämä tietenkin on.), ja vieläpä samaan aikaan lapsensa kanssa, on lastensuojeluasia?

Tosi hyvä jos jo olette lastensuojelun asiakkaita. Toivottavasti sosiaalityöntekijät osaavat arvioida oikein kykysi hoitaa lastasi ettei lapsesi kärsi kohtuuttomasti.

En ole edellinen kirjoittaja, mutta ai että kun sinun kaltaisesi jeesustelijat saisivat päättää lastensuojelusta, niin jo olisi jokaiselta lievääkin masennusta joskus sairastaneelta lapset oikopäätä huostaanotettu. Mitä sitten, vaikka vanhemmasta erottaminen on yksi syvimmistä traumoista minkä lapselle voit aiheuttaa. Eipä sillä lapsen parhaalla ole teille edes hevon humpan väliä, kunhan pääsette sitä omaa kruunuanne kiillottamaan. Katsokaas kaikki kun minä olen niin erinomainen etten ole koskaan erehtynyt masentumaan. Ja sitten vielä omahyväisen mairea hymy päälle. "Minähän haluan vain auttaa." 🤮 Puistattavin ihmistyyppi ikinä.

Tottakai lapsi ansaitsee sellaiset vanhemmat jotka jaksavat pitää hänestä huolen. Traumaattista on elää masentuneiden ja mielenterveysongelmista kärsivien vanhempien kanssa koko lapsuus käytännössä heitteillä. Ei todellakaan ole aina lapsen paras elää biologisten vanhempien kanssa. Nimim kokemusta on.

Ja mistä lähtien se on heitteillä olemista, että vanhempi ei yhtenä aamuna huomannut lapsen flunssaa? Ihan totta, kyllä vanhemmatkin saa olla ihan ihmisiä, ei tarvitse olla mitään superolentoja.

Ei me hoitajatkaan mitään superolentoja olla. Tavallisia äitejä (tai isiä), joilla myös omat lapset ja perheet. Kummasti sitä silti heti aamusta huomaa, että tuo lapsi ei ole kyllä ihan kunnossa. Eikä edes oma lapsi kyseessä. Voihan olla, että sen vieraan lapsen tuntee sitten paremmin kuin ne omat vanhemmat kun sen kanssa enemmän aikaa vietetään. 🤔

Vierailija
109/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas hilpeä ketju. Taas on vääränlaiset ihmiset tehneet lapsia ja toisilta ne pitäisi ottaa kokonaan pois. Ilmankos Suomessa voi lapset huonosti. Ei siksi, että väärät ihmiset tekee lapsia eikä siksi ettei niitä lapsia oteta riittävän helposti pois, vaan tämän syvän tuomitsevuuden ja pahantahtoisuuden takia joka tuntuu vyöryvän kaikkeen lasten ympärillä käytyyn keskusteluun. Vanhemmat nääntyy tässä ilmapiirissä ja se heijastuu väistämättä myös lapsiin.

Vierailija
110/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiivi on välttää jäätävä ahdistuksentunne pomon ja työkavereiden närkästymisestä. Sitä haluaa välttää töissä nokituksi tulemisen, joten ei pysty mitenkään jäämään kotiin hoitamaan lasta. Se häpeä siitä, että laiminlyöt työt ja saat pomolta sekä työkavereilta vihaisen katseen. Eihän sitä kukaan halua kohdata. Se ahdistaa. Sosiaalinen asema kärsii ja heikkenee. Raakaa, mutta kipeän lapsen vieminen hoitoon ei tunnu niin pahalta. Ehkä illuusio sen vaihtoehdon paremmuudesta tulee siitä, että "no onhan siellä kuitenkin aikuinen vahtimassa sitä". Sillä helpotetaan omaa mieltä. 

Vierailija
111/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. On se kyllä surullista että vanhemmat eivät kestä 2-vuotiaan uhmaa. Se on kuitenkin aika pientä verrattuna siihen mitä tulevaisuudessa pitäisi kestää.

Joo, on taas hirveän surullista kun epätäydelliset ihmiset kehtaa hankkia lapsia. Huoh.

Vierailija
112/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas hilpeä ketju. Taas on vääränlaiset ihmiset tehneet lapsia ja toisilta ne pitäisi ottaa kokonaan pois. Ilmankos Suomessa voi lapset huonosti. Ei siksi, että väärät ihmiset tekee lapsia eikä siksi ettei niitä lapsia oteta riittävän helposti pois, vaan tämän syvän tuomitsevuuden ja pahantahtoisuuden takia joka tuntuu vyöryvän kaikkeen lasten ympärillä käytyyn keskusteluun. Vanhemmat nääntyy tässä ilmapiirissä ja se heijastuu väistämättä myös lapsiin.

Höpöhöpö. Iso osa vanhemmista on aivan pohjattoman itsekkäitä. Miettivät vain itseään, omaa aikaa ja valittavat siitä kun lapsista on niiiiin paljon vaivaa.

Vierailija
113/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli keskivaikea masennus, ja lisäksi minulla oli se sama kuumetauti kuin lapsellanikin. Olin aamulla siinä kunnossa, etten kyennyt havainnoimaan lapseni vointi.

Anteeksi, että olemme edelleen elossa, pilaamassa teidän täydellistä maailmaanne.

Mistä päättelit, ettemme ole lasun asiakkaita? Lasu ei tarkoita samaa kuin huostaanotto.

Sekö, että masentunut äiti sairastuu flunssaan (huom! Kaksi sairautta samalla ihmisellä samaan aikaan! Ei voi olla totta! Provohan tämä tietenkin on.), ja vieläpä samaan aikaan lapsensa kanssa, on lastensuojeluasia?

Tosi hyvä jos jo olette lastensuojelun asiakkaita. Toivottavasti sosiaalityöntekijät osaavat arvioida oikein kykysi hoitaa lastasi ettei lapsesi kärsi kohtuuttomasti.

En ole edellinen kirjoittaja, mutta ai että kun sinun kaltaisesi jeesustelijat saisivat päättää lastensuojelusta, niin jo olisi jokaiselta lievääkin masennusta joskus sairastaneelta lapset oikopäätä huostaanotettu. Mitä sitten, vaikka vanhemmasta erottaminen on yksi syvimmistä traumoista minkä lapselle voit aiheuttaa. Eipä sillä lapsen parhaalla ole teille edes hevon humpan väliä, kunhan pääsette sitä omaa kruunuanne kiillottamaan. Katsokaas kaikki kun minä olen niin erinomainen etten ole koskaan erehtynyt masentumaan. Ja sitten vielä omahyväisen mairea hymy päälle. "Minähän haluan vain auttaa." 🤮 Puistattavin ihmistyyppi ikinä.

Tottakai lapsi ansaitsee sellaiset vanhemmat jotka jaksavat pitää hänestä huolen. Traumaattista on elää masentuneiden ja mielenterveysongelmista kärsivien vanhempien kanssa koko lapsuus käytännössä heitteillä. Ei todellakaan ole aina lapsen paras elää biologisten vanhempien kanssa. Nimim kokemusta on.

Ja mistä lähtien se on heitteillä olemista, että vanhempi ei yhtenä aamuna huomannut lapsen flunssaa? Ihan totta, kyllä vanhemmatkin saa olla ihan ihmisiä, ei tarvitse olla mitään superolentoja.

Ei me hoitajatkaan mitään superolentoja olla. Tavallisia äitejä (tai isiä), joilla myös omat lapset ja perheet. Kummasti sitä silti heti aamusta huomaa, että tuo lapsi ei ole kyllä ihan kunnossa. Eikä edes oma lapsi kyseessä. Voihan olla, että sen vieraan lapsen tuntee sitten paremmin kuin ne omat vanhemmat kun sen kanssa enemmän aikaa vietetään. 🤔

No joka päiväkö se sinne kipeänä tulee? Vai miksi tässä hyökätään äitiä kohtaan, joka myönsi kerran (!) vieneensä erehdyksessä kipeän lapsen hoitoon, kun oli itsekin sairaana ja kärsi masennuksesta? Mihin tällainen ihminen tarvitsee sinun ivaasi? Millainen ihminen yleensä haluaa irvailla tuollaisesta?

Vierailija
114/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin hoitajana olen joskus miettinyt. Että huomaatko itse paremmin kuin vanhempi että lapsi on sairas? Vai olisko kuitenkin niin että vanhempi huomaa, mutta ei välitä lapsestaan?

Vierailija
115/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan ovat aina ja koko ajan kipeitä ja möyrivät maassa saaden kaikkia pöpöjä suuhunsa. Siksi sielä päiväkodissa on niin paljon sairastumisia lapsilla kun ovat kaikki sielä läjässä hoidossa ja lapset on lapsia.

Vierailija
116/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan ovat aina ja koko ajan kipeitä ja möyrivät maassa saaden kaikkia pöpöjä suuhunsa. Siksi sielä päiväkodissa on niin paljon sairastumisia lapsilla kun ovat kaikki sielä läjässä hoidossa ja lapset on lapsia.

Jep, kun kipeitä, kuumeisia, koronaisia lapsia tuodaan sinne kasoittain hoitoon.

Vierailija
117/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ole niin kipeä että

Voi hoitoon lähteä niin .. eikä aina tosiaan lääkärin mielestä lapsi ole niin kipeä etteikö voisi hoitoon mennä. Ja

Vierailija
118/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi yskii ja niiskuttaa päiväkodissa, mutta kotona ei mitään oireita. Itse en vie lasta hoitoon kipeänä. Päiväkodissa on usein hoitajat kipeänä töissä, mikä ärsytyää suunnattomasti.

Vierailija
119/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Iso osa vanhemmista on aivan pohjattoman itsekkäitä. Miettivät vain itseään, omaa aikaa ja valittavat siitä kun lapsista on niiiiin paljon vaivaa.

Näemmä osa aikuisistakin on pohjattoman itsekkäitä, empatiakyvyttömiä ja pahantahtoisia. Tämä on vaan loistava tekosyy levittää sitä omaa pahaa oloa ja vieläpä sosiaalisesti hyväksytysti. Enhän minä muuten, mutta kun minä ajattelen vaan niiden lapsiparkojen parasta.

Vierailija
120/256 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on lapsi tuotu tosiaan ihan puolikuntoisena hoitoon. Vanhempi vain korkeintaan sanonut, että on vähän väsynyt kun nukkui huonosti tai ei sano mitään. Pikaisesti vain jättänyt.

No se väsymyksen syy sitten selviää kun lapsella puoliksi sulanut suppo vaipassa ja kuumetta.

Raivostuttavinta on se, etteivät vanhemmat edes vastaa puhelimeen kun lapsi pitäisi hakea heti kotia. Jos se 1,5v eristetään muusta ryhmästä (niin kuin ohje on), niin ei sitä sinne komeroon voi yksin jättää vaan yhden hoitajan on siellä pakko olla. Tämä taas pois muusta ryhmästä ja hoitaja altistaa itsensä. En siis voi mitenkään ymmärtää. Täysin tietoista toimintaa ja pitäisi olla rangaistava teko.

Toinen lastenhoitaja.

Soitto lastensuojeluun tuollaisesta. Näin omassa työpaikassa, useampi ilmoitus tehty tänä talvena tällä tavalla toimivien vanhempien vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän