Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmeisesti 6 luokan terveystarkastukseen pitää mennä vanhemman mukaan

Vierailija
10.03.2021 |

Oletteko te menneet lastenne kanssa? Kuulemma otetaan verikoe ja annetaan rokotukset. Mitähän rokotuksia tuon ikäiselle annetaan?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes tuo kahdeksannen luokan tarkastus vapaa mistään intiimialueiden räpellyksestä?

En halua lasta noloon asemaan, mutta menen toki mukaan jos tilanne vaatii. 

Laitontahan lapsen intiimialueiden räpellys on. Jos näin käy, niin rikosilmoitus vaan vireille seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Kivesten kokeilu jne? Tyttöjen housuihin kurkkiminen? Näitä lähinnä tarkoitin. Ei tarvi mennä ääripäähän, useimmat kuitenkin ymmärsivät mitä tarkoitin. Kyse ei ole hyväksikäytöstä, vaan osalle nuorista äidin läsnäollessa erittäin kiusallisesta hommasta.

Ymmärrätkö nyt?

Et nähtävästi ole koskaan ollut mukana nuoren terveystarkastuksesta? Noiden aikana äiti tai isä ei edes ole paikalla! Nuori on ilman vanhempaa tutkimuksissa, jos haluaa ja vasta sen jälkeen vanhempikin tulee mukaan keskusteluun.

Jotenkin outoa, että negatiivisimmin asiaan suhtautuvat nimenomaan ne, jotka eivät itse edes vaivaudu paikalle omien luulojensa takia.

Vierailija
42/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes tuo kahdeksannen luokan tarkastus vapaa mistään intiimialueiden räpellyksestä?

En halua lasta noloon asemaan, mutta menen toki mukaan jos tilanne vaatii. 

Laitontahan lapsen intiimialueiden räpellys on. Jos näin käy, niin rikosilmoitus vaan vireille seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Kivesten kokeilu jne? Tyttöjen housuihin kurkkiminen? Näitä lähinnä tarkoitin. Ei tarvi mennä ääripäähän, useimmat kuitenkin ymmärsivät mitä tarkoitin. Kyse ei ole hyväksikäytöstä, vaan osalle nuorista äidin läsnäollessa erittäin kiusallisesta hommasta.

Ymmärrätkö nyt?

Ei ole itseltäni kurkittu housuihin koskaan terveystarkastuksessa. Ei sellaiseen ole ainakaan tytöillä mitään tarvetta. Ohjeistaisin lasta tekemään valituksen, jos tuollaista kurkkimista tapahtuu. Kaikkeen jotkut suostuukin tietämättään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt mukaan myös yläkoulussa. Toki kysyin lapsen mielipidettä ensin. Suosittelen menemään tueksi jos häntä jännittää. Tarkastuksessa myös tarkastetaan kivekset, siinä kohtaa katsoin poispäin niin että lapsi sen näki. Noloa hänelle se tilanne.

Mitäh?!

Ei en mennyt mukaan enään 2 luokan jälkeen. Sen verran pitää normimuksun kyetä itsenäisesti. 

Kyse ei ole lapsen itsenäisyydestä vaan vanhempien vastuusta lapsestaan. Yksin tarkastukseen tulevan lapsen perheestä tehdään merkinnät tietoihin.

On vaan laitonta tuollainen kirjoittelu, jos ei ole etukäteen kerrottu, että tuo on pakollinen vanhemmille. Ei ihme, että Suomessa ei hankita lapsia, kun kaikki on mennyt taaksepäin. Erityisesti, jos ajasta ilmoitetaan pari päivää ennen, eikä vanhempi varaa sitä itse.

Vierailija
44/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se terveystarkastuksessa mukana oleva vanhempi on aina äiti? Riippumatta lapsen sukupuolesta.

Kyllä täällä päin ainakin neuvoloissa näkyy paljon isejä. Joko niin, että on pelkkä isä lapsen kanssa tai sitten molemmat vanhemmat.

Vierailija
45/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se terveystarkastuksessa mukana oleva vanhempi on aina äiti? Riippumatta lapsen sukupuolesta.

Meillä on ainakin miehellä työt sovittu, kun tämä tuli vain muutamaa päivää ennen tämä aika. Ap

Entä jos sinullakin olisi, kumpi joustaisi?

Minä joustaisin. Miehen asiakkaat on sovittu jo kuukaudeksi eteenpäin. Ap

Vierailija
46/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni voi mainiosti, mutta ei tarvitse enää 14-vuotiaana lässytystä hammaspeikoista tai kysymyksiä ulkohaalarista. Kyllä se on läswytystä, kun nuoresta naisesta kyse ja kysytään, että katsotko vielä pikkukakkosta. Loukkaavaa suorastaan.

Vierailija
47/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 5. luokan terveystarkastuksesta tuli tieto niin myöhään, että vain minä, äiti, pysytin järjestelemään työni niin että pääsin mukaan. Isä oli työmatkalla. 

On tämä varmaan myös kulttuurinen asia. Naisena minulle on ihan hyväksyttävää (toisinaan) siirrellä tai peruuttaa menoja lasten terveyteen liittyen. Mies tod.näk. kohtaisi ihmettelyä "miksi äiti ei voi hoitaa" tai saisi "sankari-isän" maineen.

Vierailija
48/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä hyysäystä jos nykyään pitää olla äiti/isä mukana. Minun kouluaikoina jokainen meni kouluterkkarille yksin aina ja ihan ala-asteelta saakka. Minua olisi hävettänyt yläasteella jos äiti/isä olisi vieressä kun terkkari kyseli menkoista yms.

Vierailija
49/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitäh? Mistä lähtien? Ei omassa nuoruudessani ainakaan meidän koulussa 2000 luvulla.

Ihan uutta tietoa :s. Oma lapsi vasta taapero niin ei ole ajankohtaista pitkään aikaan.

Vierailija
50/50 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä hyysäystä jos nykyään pitää olla äiti/isä mukana. Minun kouluaikoina jokainen meni kouluterkkarille yksin aina ja ihan ala-asteelta saakka. Minua olisi hävettänyt yläasteella jos äiti/isä olisi vieressä kun terkkari kyseli menkoista yms.

Nykypäivän teinit kykenevät puhumaan kuukautisista ihan luontevasti vanhempiensa kanssa. Itse puhuin kuukautisista jo kauan ennen kuin ne edes alkoivat. Ostin muutamaa eri merkkistä sidettä valmiiksi ja kerroin missä ne on.