Heka alkanut vaatia vuokralaisia hoitamaan vuokranantajan tehtäviä
Heka on alkanut vaatia vuokralaisia itse asentamaan ja korjaamaan vuotavat suihkut ynnä muut. Hankkimaan kaapiston laatikot ja asentamaan ne jne.
Vuokralaiset maksavat vuokrassaan myös asunnon kulumisesta ja kunnossapidosta.
Minä vanha eläkkeellä oleva nainen en edes omista työkaluja enkä osaa korjata suihkua.
Mikä neuvoksi?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Hekalla ollut pitkään noin.Tässä missä nyt asun rupesi taas kylppärin suihku reistailee.Eli suihkuletku rikki.Oli ostettava se itse !! Hitto talo 20 v vanha.
Eihän se ole kuin säilyttää vanha ja kun muuttaa pois, ottaa oman mukaan tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tuota aloitusta. Joko väärinymmärrys tai ei pidä paikkaansa.
Sori vaan.
Kysy Hekalta., jos et usko. Kumpa olisikin väärinkäsitys. Kerro tännekin, jos on.
Ok, mitä siellä vuokrasopimuksessa lukee vastuista ja velvoitteista?
Vierailija kirjoitti:
Soita oman alueen Hekan asuntoneuvojalle. Kerrot noin kuin aloituksessa. Uskon että saat apua.
Mitään apua ei saatu ei suostunut ottamaan mitään kantaa.
Asun Hekan talossa. Mä kyllä sain paperin, jossa kerrotaan vuokralaisen vastuulla olevista asioista. Lisäksi huolto pelaa erittäin hyvin, mä olen saanut jokaiseen epäkohtaan huoltomiehen paikalle korjaamaan jonkun vian. Nythän myös tuli kysely kaikille hekalaisille just kyseisestä asiasta, mm. vuotavista hanoista tai suihkuista, vessanpytyistä, ilmastoinnista, huoneiston lämpötiloista jne. Kai aloittaja sen täytti. En usko aloitusta, tai sitten kysymys on itse rikotuista tai hajoitetuista paikoista. Nehän pitää itse kustantaa aina, myös yksityiseltä vuokratussa kämpässä.
Tuntuu oudolta että Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa asukkaat joutuisivat itse korjaamaan vikoja. Siihen hommaan on ainakin tähän sdti ollut huoltoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Kysy Hekalta., jos et usko. Kumpa olisikin väärinkäsitys. Kerro tännekin, jos on.
Ok, mitä siellä vuokrasopimuksessa lukee vastuista ja velvoitteista?
Johan sanoin että ei lue mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asun Hekan talossa. Mä kyllä sain paperin, jossa kerrotaan vuokralaisen vastuulla olevista asioista. Lisäksi huolto pelaa erittäin hyvin, mä olen saanut jokaiseen epäkohtaan huoltomiehen paikalle korjaamaan jonkun vian. Nythän myös tuli kysely kaikille hekalaisille just kyseisestä asiasta, mm. vuotavista hanoista tai suihkuista, vessanpytyistä, ilmastoinnista, huoneiston lämpötiloista jne. Kai aloittaja sen täytti. En usko aloitusta, tai sitten kysymys on itse rikotuista tai hajoitetuista paikoista. Nehän pitää itse kustantaa aina, myös yksityiseltä vuokratussa kämpässä.
Ei meille kyllä tullut. Ja ei olla itse hajoitettu vaan olen asunut tosi pitkään tässä. Tässäkään ei korjauksia ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Millä alueella asut? Alueet eivät valitettavasti ole tasa arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Swoman kirjoitti:
Ellen ihan väärin muista, niin taitaa olla ihan jossain laissa mikä kuuluu asuntoyhtiölle ja mikä asukkaalle. Ei sitä ainakaan millään yksipuolisella ilmoituksella muuteta.
Näin se menee. Lakia ei voi kiertää millään omilla päätöksillä.
Onnea ja menestystä vaan ruveta tappelemaan kaupungin lakimiesten kanssa oikeudessa. Vaikka nuo olisi väärässä niin niillä on varaa venyttää juttu 10 vuoteen ja kaikkin mahdollisiin oikeusasteisiin, toisin kuin taviksella. Lisäksi kun tää suomen oikeuslotto on mitä on, niin on kohtalainen riski että saat maksaa vastapuolen 100 000 euron lakimieskulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekalla ollut pitkään noin.Tässä missä nyt asun rupesi taas kylppärin suihku reistailee.Eli suihkuletku rikki.Oli ostettava se itse !! Hitto talo 20 v vanha.
Eihän se ole kuin säilyttää vanha ja kun muuttaa pois, ottaa oman mukaan tietenkin.
Joo ja kohta ollaan siinä että porukka repii pois lähtiessä suihkut, hyllyt, jääkaapin osat ja kaiken mahdollisen mukaansa muuttaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meille kyllä tullut. Ja ei olla itse hajoitettu vaan olen asunut tosi pitkään tässä. Tässäkään ei korjauksia ole tehty.
Ymmärsin, että kysely on kaikille. Tuli postiluukusta paperiversiona, mutta siinä myös nettiosoite, johon itse vastasin. Tsekkaa, ehkä jäänyt jakamatta sulle tai kysely ei koske kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on eri asia kuin aloituksessa. Teillä huoltoyhtiö korjaa viat, ap:n tapauksessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että kysely on kaikille. Tuli postiluukusta paperiversiona, mutta siinä myös nettiosoite, johon itse vastasin. Tsekkaa, ehkä jäänyt jakamatta sulle tai kysely ei koske kaikkia.
Ei ole tullut kaikille. Totta on, että joitakin alueita, esim. kantakaupungin alueella huolletaan ja hoidetaan ja korjataan ja taas kaukana ei suosituissa lähiöissä peruskorjauksiakin venytetään, niin että talo on jo lähes purkukunnossa.
Ymmärrän hyvin, että vuokranantajalle sopii periä vuokraa ja laskuttaa lisäksi kaikki mahdollinen itselleen kuuluva vuokralaiselta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swoman kirjoitti:
Ellen ihan väärin muista, niin taitaa olla ihan jossain laissa mikä kuuluu asuntoyhtiölle ja mikä asukkaalle. Ei sitä ainakaan millään yksipuolisella ilmoituksella muuteta.
Näin se menee. Lakia ei voi kiertää millään omilla päätöksillä.
Onnea ja menestystä vaan ruveta tappelemaan kaupungin lakimiesten kanssa oikeudessa. Vaikka nuo olisi väärässä niin niillä on varaa venyttää juttu 10 vuoteen ja kaikkin mahdollisiin oikeusasteisiin, toisin kuin taviksella. Lisäksi kun tää suomen oikeuslotto on mitä on, niin on kohtalainen riski että saat maksaa vastapuolen 100 000 euron lakimieskulut.
Olet siis sitä mieltä, että vuokranantaja voi omalla ilmoituksellaan velvoittaa vuokralaiselle milloin mitäkin uusia vastuita? Ja että vuokralaisen on tähän vain suostuttava, kun muuten mennään oikeuteen ja vuokralainen häviää.
Jos vuokrasoppariassa ei lue mitään korjausvastuusta, niin ei vuokralaisen tarvitse mihinkään korjausrumbaan alkaa. Kiinteistön omistaja viime kädessä vastaa omaisuudestaan eli ei oman omaisuuden kunnossapitoa voi noin vain muille sälyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että vuokrien tasoa valitetaan, jos suihkunpäätä tai yhtä laatikkoa ei saada itse laitettua.
Mistä heveletistä mä tiedän mitä pitää tehä ym eikä ole työkalujakaan,ei mitään.
Aikanaan sain listan jossa oli asiat jotka kuuluu vuokralaiselle ja asiat jotka kuuluvat vuokranantajalle,
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Ei tietenkään ole totta. Olen Hekalla töissä ja kyllä minä päivittäin käyn ihmisten kotona vaihtamassa hanoja ja pönttöjä ja uusia jääkaappeja, helloja ja jos asunto tarvii rempan, niin se rempataan.
se-elite kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että vuokrien tasoa valitetaan, jos suihkunpäätä tai yhtä laatikkoa ei saada itse laitettua.
Mistä heveletistä mä tiedän mitä pitää tehä ym eikä ole työkalujakaan,ei mitään.
Aikanaan sain listan jossa oli asiat jotka kuuluu vuokralaiselle ja asiat jotka kuuluvat vuokranantajalle,
Parempi ettei tee mitään, jos ei tiedä eikä osaa.
Aikoinani asuin paikassa jossa ei saanut edes vaihtaa lamppua itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Ei tietenkään ole totta. Olen Hekalla töissä ja kyllä minä päivittäin käyn ihmisten kotona vaihtamassa hanoja ja pönttöjä ja uusia jääkaappeja, helloja ja jos asunto tarvii rempan, niin se rempataan.
Eikä vuokralaisen tarvitse maksaa suihkuja tai muita? Hienoa jos näin on. Millä alueella työskentelet?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanha eläkkeellä oleva nariseva eukko tekee VAUVA-palstalla??
Kaikkihan täällä käy, vauvasta vaariin.