Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heka alkanut vaatia vuokralaisia hoitamaan vuokranantajan tehtäviä

Vierailija
09.03.2021 |

Heka on alkanut vaatia vuokralaisia itse asentamaan ja korjaamaan vuotavat suihkut ynnä muut. Hankkimaan kaapiston laatikot ja asentamaan ne jne.

Vuokralaiset maksavat vuokrassaan myös asunnon kulumisesta ja kunnossapidosta.

Minä vanha eläkkeellä oleva nainen en edes omista työkaluja enkä osaa korjata suihkua.
Mikä neuvoksi?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkeen käy se, että jos vuokralainen rikkoo huolimattomuuttaan esim suihkun, wc pytyn, keittiöhanat, lattioita yms.

Toivottavasti joutuu itse hankkimaan korjaajan, maksamaan työn ja osat.

Entäs luonnollinen kuluminen? Suihkut ynnä muut ovat käyttötavaraa.

Vierailija
82/90 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisesti hanat, suihkut ja vessat kuuluvat kyllä yhtiölle. Ainakaan meidän suht. vanhassa omistusyhtiössä osakas ei edes saa itse korjata esim. lavuaarin vesilukkoa, vaan huoltoon pitää soittaa että tulevat korjaamaan.

Samoin jos pitää vaihtaa esim. uusia osia, niin ne menevät taloyhtiön laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän itse korjauksia  tekemään alkavat taitamattomat vuokralaiset vahinkoa aiheuttavat.

Jos joku mummo alkaa korjata suihkuja voi tulla vesivahinko joka maksaa paljon.

Vahingonkorvauslain mukaisesti mummo korvaa sitten senkin. Luulisi mummon tajuavan kutsua ammattilainen tekemään sellaiset työt mitä ei itse osaa.

Kun mummolla ei ole rahaa kutsua ketään korjaamaan.

Vierailija
84/90 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää huollon tehdä korjaus. Enemmän ongelmia kosteusvaurioista ja vesivahingoista tulee.

Vierailija
85/90 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan kuuluu pitää asunto kunnossa ja tehdä tarvittavat korjaukset ja remontit, ei vuokralaisen.Siitä vuokralainen mm. maksaa vuokraa.

Vierailija
86/90 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiko Heka valurautalieden vai jonkin uudemman, keraamisen tai induktion?

Vierailija
87/90 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan Espoon asuntojen meiningiltä. Taitaa olla syynä ihan vain se ettei rahaa ole. Jos vuokralainen on tietoinen oikeuksistaan niin ottaa tietty yhteyttä asianajajaan. Itse en suostu maksamaan mitään vapaaehtoisesti vuokra asunnossa.

Vierailija
88/90 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lakimies tarkistamaan tuo asia.

Vierailija
89/90 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Swoman kirjoitti:

Ellen ihan väärin muista, niin taitaa olla ihan jossain laissa mikä kuuluu asuntoyhtiölle ja mikä asukkaalle. Ei sitä ainakaan millään yksipuolisella ilmoituksella muuteta.

Näin se menee. Lakia ei voi kiertää millään omilla päätöksillä.

Onnea ja menestystä vaan ruveta tappelemaan kaupungin lakimiesten kanssa oikeudessa. Vaikka nuo olisi väärässä niin niillä on varaa venyttää juttu 10 vuoteen ja kaikkin mahdollisiin oikeusasteisiin, toisin kuin taviksella. Lisäksi kun tää suomen oikeuslotto on mitä on, niin on kohtalainen riski että saat maksaa vastapuolen 100 000 euron lakimieskulut. 

Mielummin menisin oikeuteen kuin maksan. Espoon asunnot on kuulemma hävinnyt melkein kaikki oikeusjutut🤭😁

Vierailija
90/90 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka auttaa vanhuksia ja muita esim. uus-avuttomia noissa asioissa, jos ei ole omaisia jotka auttaisivat?

Naapuriapu? Jos ei osaa suihkuletkua vaihtaa niin aina voi tilata työn ulkopuoliselta.

Entä jos ei ole rahaa maksaa ulkopuoliselle kun kaikki rahat menevät vuokraan? Kuka sitten auttaa, kun naapurikaan ei osaa?

Youtubesta voi aina katsoa ohje videoita.

Suihkuletkun vaihtaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Jos osaa pullon korkin vääntää auki ja kiinni, niin kyllä sen letkun saa irti ja paikoilleen. Kunhan muistaa laittaa tiivisteen paikoilleen. Tiukkaan väännetyn letkun irrottamiseen voi joskus joutua pihtejä käyttämään apuna. Kyllä nyt yhdet papukaijapihdit kuuluu kaikilla olla työkaluvarastossa ruuvimeisselien, jakarin ja kuusiokoloavainten lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi