Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heka alkanut vaatia vuokralaisia hoitamaan vuokranantajan tehtäviä

Vierailija
09.03.2021 |

Heka on alkanut vaatia vuokralaisia itse asentamaan ja korjaamaan vuotavat suihkut ynnä muut. Hankkimaan kaapiston laatikot ja asentamaan ne jne.

Vuokralaiset maksavat vuokrassaan myös asunnon kulumisesta ja kunnossapidosta.

Minä vanha eläkkeellä oleva nainen en edes omista työkaluja enkä osaa korjata suihkua.
Mikä neuvoksi?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se-elite kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että vuokrien tasoa valitetaan, jos suihkunpäätä tai yhtä laatikkoa ei saada itse laitettua. 

Mistä heveletistä mä tiedän mitä pitää tehä ym eikä ole työkalujakaan,ei mitään.

Aikanaan sain listan jossa oli asiat jotka kuuluu vuokralaiselle ja asiat jotka kuuluvat vuokranantajalle,

Nykyään tuollaiset listat löytyvät vuokranantajan nettisivuilta. Kysy, ovatko naapurisi saaneet asiasta saman käsityksen.

Provolta vaikuttaa tämä aloitus!

Vierailija
42/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanha eläkkeellä oleva nariseva eukko tekee VAUVA-palstalla??

Ikärasisti! Ja mummolla voi olla lapsenlapsissa vauvoja. Vauvapalsta on kyllä avoin kaikille vaikka ei olisikaan lapsia tai lapsenlapsia ja vielä vauvaiässä olevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanha eläkkeellä oleva nariseva eukko tekee VAUVA-palstalla??

Tämä on entisten vauvojen kokoontumipaikka oli nykyinen ikä mikä tahansa.

Vierailija
44/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se-elite kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että vuokrien tasoa valitetaan, jos suihkunpäätä tai yhtä laatikkoa ei saada itse laitettua. 

Mistä heveletistä mä tiedän mitä pitää tehä ym eikä ole työkalujakaan,ei mitään.

Aikanaan sain listan jossa oli asiat jotka kuuluu vuokralaiselle ja asiat jotka kuuluvat vuokranantajalle,

Nykyään tuollaiset listat löytyvät vuokranantajan nettisivuilta. Kysy, ovatko naapurisi saaneet asiasta saman käsityksen.

Provolta vaikuttaa tämä aloitus!

Senkus kysyt itte, jos et usko. Laita sitten tännekin, jos oli mummon väärinymmärrys.

Vierailija
45/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy noi vastuunjaot: https://www.hekaoy.fi/sites/default/files/inline-files/Heka-kustannusva…

Muutimme nykyiseen asuntoomme keskinäisenä vaihtona ja osa puutteista jäi meidän kustannettavaksi ja osan hoiti Heka. Täällä ei esimerkiksi ollut eteisessä naulakkoa ja kaasuliedestä oli yksi poltin rikki, jolloin saimme uudet tilalle. Sen sijaan rikkinäinen suihkuletku piti itse vaihtaa samoin kuin jääkaapista rikkoutunut hylly.

Vierailija
46/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki on aina erittäin nihkeästi suhtautunut mihinkään rikkimenneen korjaamiseen. Luulisi, että olisi heidän omakin etu, että paikat on kunnossa.

Ystäväni sai asunnon Hekalta. Asunnossa oli järkyttävä liesi, jota edelliset asukkaat eivät olleet ilmeisesti koskaan pesseet. Uunia ei voinut käyttää, koska se oli lialla kuorrutettu ennen kaikkea sisäpuolelta. Minkäänlainen pesu ei irrottanut likaa, yrittipä mitä tahansa.

Sitä ei voinut käyttää, eihän se kunnolla kuumentunutkaan enää.

Oli suuren tappelun takana saada asuntoon uusi ja toimiva liesi. Eivät meinanneet edes reagoida pyyntöön. Sitten lopulta kun jaksoi tarpeeksi usein ottaa yhteyttä ja jankuttaa, että ”hei, sitä uunia ei voi käyttää”, toivat lopulta uuden lieden.

Vierailija
47/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä saat jääkaappiin uuden hyllyn ja luonnollisesti otat itse maksamasi hyllyn mukaan kun muutat pois? Ja suihkuissa asennuksessa on vesivahingon vaara, jopa letkun vaihdossa, jos väkisin yrittää eikä osaa.

Vierailija
48/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Hekalla mutta ainakin meillä suihkuletku -ja kahva kuuluvat vastuutaulukossa asukkaalle, mutta itse suihkulaitteet (sekoittaja, vesiputket) kuuluvat huoltoyhtiölle.

Vierailija
49/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimuksessa ei toisin lue, suihkun korjaus on yksiselitteisesti vuokranantajan vastuulla. 

Vierailija
50/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Hekan talossa. Mä kyllä sain paperin, jossa kerrotaan vuokralaisen vastuulla olevista asioista. Lisäksi huolto pelaa erittäin hyvin, mä olen saanut jokaiseen epäkohtaan huoltomiehen paikalle korjaamaan jonkun vian. Nythän myös tuli kysely kaikille hekalaisille just kyseisestä asiasta, mm. vuotavista hanoista tai suihkuista, vessanpytyistä, ilmastoinnista, huoneiston lämpötiloista jne. Kai aloittaja sen täytti. En usko aloitusta, tai sitten kysymys on itse rikotuista tai hajoitetuista paikoista. Nehän pitää itse kustantaa aina, myös yksityiseltä vuokratussa kämpässä.

Ei meille kyllä tullut. Ja ei olla itse hajoitettu vaan olen asunut tosi pitkään tässä. Tässäkään ei korjauksia ole tehty.

Ymmärsin, että kysely on kaikille. Tuli postiluukusta paperiversiona, mutta siinä myös nettiosoite, johon itse vastasin. Tsekkaa, ehkä jäänyt jakamatta sulle tai kysely ei koske kaikkia.

Eipä ole meillekään tuollaista tullut.

Vierailija
51/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vuokranantaja laittaa mitä hyvänsä vastuutaulukkoihin mutta ovatko ne laillisia voi  olla taas eri asia.

Korjaamaton kämppä jossa on vesivahinkoja tai vanha sähkölaite joka aiheuttaa tulipalo riskin, voi tulla vuokranantajalle hyvin kalliiksi. Ja osa vuokralaisista on täysin varattomia joten mitään korvauksiakaan ei heiltä saa.

Vierailija
52/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuota aloitusta. Joko väärinymmärrys tai ei pidä paikkaansa.

Sori vaan.

Ei tietenkään ole totta. Olen Hekalla töissä ja kyllä minä päivittäin käyn ihmisten kotona vaihtamassa hanoja ja pönttöjä ja uusia jääkaappeja, helloja ja jos asunto tarvii rempan, niin se rempataan.

Remppaatteko asuntoja joista on muutettu pois? Niihin Heka tekee remontin. SItävastoin vaikka asuisit samassa asunnossa 20-vuotta et saa remonttia sinne. 

Naapuriasunnossa taas , jos asukas muuttaa pois parin vuoden välein, niin rempataan.

Minuakin kiinnostaa vaihdatteko asukkaille myös suihkunletkun?

Vierailija
53/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kaupunki on aina erittäin nihkeästi suhtautunut mihinkään rikkimenneen korjaamiseen. Luulisi, että olisi heidän omakin etu, että paikat on kunnossa.

Ystäväni sai asunnon Hekalta. Asunnossa oli järkyttävä liesi, jota edelliset asukkaat eivät olleet ilmeisesti koskaan pesseet. Uunia ei voinut käyttää, koska se oli lialla kuorrutettu ennen kaikkea sisäpuolelta. Minkäänlainen pesu ei irrottanut likaa, yrittipä mitä tahansa.

Oli suuren tappelun takana saada asuntoon uusi ja toimiva liesi. Eivät meinanneet edes reagoida pyyntöön. Sitten lopulta kun jaksoi tarpeeksi usein ottaa yhteyttä ja jankuttaa, että ”hei, sitä uunia ei voi käyttää”, toivat lopulta uuden lieden.

Helsingin kaupunki tietää, että asunnot ovat halpoja ja niihin on AINA tulijoita. Lisäksi HEKA ei ole mikään premiumvuokra-asuntoja tarjoava taho, joten premiumia vaativat voivat muuttaa yksityiselle. 

Vierailija
54/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kaupunki tietää, että asunnot ovat halpoja ja niihin on AINA tulijoita. Lisäksi HEKA ei ole mikään premiumvuokra-asuntoja tarjoava taho, joten premiumia vaativat voivat muuttaa yksityiselle. 

Jos korjaukset aletaan sälyttämään asukkaitten vastuulle, niin kohta ne ovat asuinkolvottomia slummeja joissa putket vuotaa, hellat ei toimi, ei ole suihkuletkuja ynnä muuta ja kaapeista puuttuvat hyllyt ynnä muuta.

Onko sekään vuokranantajan edun mukaista? Asunnot ovat kuitenkin rakennettu meidän kaikkien verorahoilla , niin niistä pitäisi pitää hyvä huoli.

Vierailija
55/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekalla ollut pitkään noin.Tässä missä nyt asun rupesi taas kylppärin suihku reistailee.Eli suihkuletku rikki.Oli ostettava se itse !! Hitto talo 20 v vanha.

Eihän se ole kuin säilyttää vanha ja kun muuttaa pois, ottaa oman mukaan tietenkin.

Joo ja kohta ollaan siinä että porukka repii pois lähtiessä suihkut, hyllyt, jääkaapin osat ja kaiken mahdollisen mukaansa muuttaessaan.

Kyllähän omat saa mukaansa ottaa, vanhat vain laittaa takaisin paikoilleen. Kannattaisi vuokranantajan ostaa nuo, niin olisi uudellakin vuokralaisella.

Vierailija
56/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka auttaa vanhuksia ja muita esim. uus-avuttomia noissa asioissa, jos ei ole omaisia jotka auttaisivat?

Vierailija
57/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korjaukset aletaan sälyttämään asukkaitten vastuulle, niin kohta ne ovat asuinkolvottomia slummeja joissa putket vuotaa, hellat ei toimi, ei ole suihkuletkuja ynnä muuta ja kaapeista puuttuvat hyllyt ynnä muuta.

Onko sekään vuokranantajan edun mukaista? Asunnot ovat kuitenkin rakennettu meidän kaikkien verorahoilla , niin niistä pitäisi pitää hyvä huoli.

Mikäköhän on tämä "meidän kaikkien verorahoilla"? Vaikka käyn töissä, niin en silti hehkuta olevani mikään nettoveronmaksaja, koska en maksa 50 % tuloistani veroja, niinkuin nettoveronmaksajat tekevät. Ja HEKA:lla ei asu todellakaan nettoveronmaksajia, osa ei maksa oikein minkäänlaisia veroja. 

Ja ihan tiedoksesi, voihan HEKA tehdä VVO:t ja lopettaa hyväntekeväisyyslaitoksena olemisen ja laittaa oman Kojamonsa pystyyn. Siinä voi sitten miettiä hellaa ja putkia jossain toisessa paikassa.

Vierailija
58/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka auttaa vanhuksia ja muita esim. uus-avuttomia noissa asioissa, jos ei ole omaisia jotka auttaisivat?

Naapuriapu? Jos ei osaa suihkuletkua vaihtaa niin aina voi tilata työn ulkopuoliselta.

Vierailija
59/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekalla ollut pitkään noin.Tässä missä nyt asun rupesi taas kylppärin suihku reistailee.Eli suihkuletku rikki.Oli ostettava se itse !! Hitto talo 20 v vanha.

Suihkuletku käsittääkseni kuuluu kyllä vuokralaiselle, vuokralaisen käytössä kuluvan osana. Lapsikin osaa sellaisen vaihtaa. Suihkusekoittaja sen sijaan kuuluu vuokranantajalle.

Vierailija
60/90 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuriapu? Jos ei osaa suihkuletkua vaihtaa niin aina voi tilata työn ulkopuoliselta.

Entä jos ei ole rahaa maksaa ulkopuoliselle kun kaikki rahat menevät vuokraan? Kuka sitten auttaa, kun naapurikaan ei osaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi