Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oprah : Kuningatar ja Philip EIVÄT ole ne perheen rasistit, ei yllätä ketkä ovat....

Vierailija
08.03.2021 |

Miten mä en ole yhtään yllättynyt tuosta Oprahin tiedosta, että Meganin ja Harryn kertomat asenneongelmaiset eivät ole Elisabeth ja Phillip. Päin vastoin, isovanhemmat ovat olleet heihin jatkuvasti yhteydessä, ja kuningatar on Meganin mukaan kiltti ja ihana heille. Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa.

Jotkut ihmiset eivät opi eivätkä kehity, Charles suhtautui jääkylmästi Dianaan, ja nyt samoin ilmeisesti poikaansa ja tämän vaimoon. Heikkoutta ei suvaita, ongelmat lakaistaan maton alle, empatiaa ei tunneta, kulissit on tärkeimmät. Ilmeisen ymmärtäväinen ja Dianan kohtalosta jotain oppinut Ellu on onnistunut kasvattamaan yhden hirviön, Charlesin, ja ilmeisesti William on vähän sokea tälle, jos ei itse ole vanhoillinen rasisti, niin ainakin on isänsä puolella ja veljeään vastaan. Tämä selittää Harryn ja Williamin huonot välit, kun Charles vittuilee lapsenlapsen ihoväristä, ei suostu edes keskustelemaan poikansa kanssa, ei piittaa jos oma lapsi pyytää apua, jne jne niin William on vissiin tullut isäänsä ja jättänyt veljensä yksin.

Tää Oprah selittää kaiken riveillä ja niiden välistä, todella tärkeä haastattelu! Selviää koko ajan paremmin, miksi Harryn ja Meganin oli pakko lähteä. Siinä ei paljon auta kiva isoäiti Elisabeth, jos oma isä on yhtä tunteeton poikanansa kohtaan kuin mitä oli hänen äitiään kohtaan...ihmiset eivät muutu.

Kommentit (439)

Vierailija
121/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähes nelikymppinen itsenäinen nainen ei saisi haettua terapeuttia jos sellaista tarvitsee.

Tällainen uhriutuminen, ettei häntä autettu hovissa on Meghanin taholta on pöyristyttävää. Koko hovissa olonsa ajan teki itsenäisiä päätöksiä - etikettivirheitä - kun ei välittänyt kunnioittaa protokollaa ja ikiaikaisia tapoja. Tähän pystyi muttei pirauttamaan aikaa kallonkutistajalle.

Rasismikortin heiluttaminen on alamittaista. Itse koettaa kaikin keinon peittää afrotaustaansa, hiukset on suoristettuna aina, nenä on leikattu ja muutoinkin kasvoja muokattu peittääkseen etnisen taustansa. Pahin rasisti on Meghan itse, ei hyväksynyt itseään sellaisena minälaiseksi sattui syntymään.

Hovilta tarvitaan lupa, jos meinaa hovin asioista mennä avautumaan, vaikka vain psykologille. Ei hovin jäsenet saa tehdä yhtään mitään itsenäisesti ja ilman lupaa, siitä kai tuo Meghanin mielenterveyskin alkoi rakoilemaan kun tajusi että loppuelämänsä aikana ei saisi päättää enää mistään elämänsä alueesta itse. Minusta kuulostaa ihan painajaiselta.

🤦🏼‍♂️ Ei tarvitse lupaa. Ihan rauhassa saa käydä vaikka ystävien tykönä jos haluaa.

Ei saa. Sekin pitää etukäteen sopia kaikkien mahdollisten tahojen kanssa. Edes kotoasi et saa poistua ilman ilmoitusta kun ei ole edes kotiavaimia millä pääsisi takaisin kotiin sisälle palatessaan :D

Vierailija
122/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charles on älykkö autisti, joka sopisi paremmin tutkijan koppiin, kuin kansan esikuvaksi. Lähteneekö hänen alamäkensä nyt tästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tuon ihonvärin ihmettelijä olevan William.

Vierailija
124/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen on aina syypää valkoihoinen mies, oli tilanne sitten mikä hyvänsä.

Ei saa antaa edes faktojen pilata tätä tärkeää päätöstä, muuten se sataa ((pahojen ihmisten)) laariin!

Vierailija
125/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Harry vaikuttaa vähän yksinkertaiselta.

Vierailija
126/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rasistikortin vetäminen on niin naurettavaa kuin olla voi! Meghan haluaa nyt vaan siihen Black live Matters- juttuun mukaan. Kuvittelee hyötyvänsä nyt jotenkin. Todella ala-arvoista häneltä. Voin kuvitella, että perheessä on pohdittu tulevan lapsen ihonväriä samaan tapaan kuin pohditaan silmien ja hiustenväriä, kummankohan nenä tulee jne. sellaista leikkimielistä. Ja perhe on tunnettu roisista huumorista. Meghan ei ole huumorintajuinen. Narsistit ei muutenkaan ole tai kykene nauramaan esim. itselleen. He ottavat kaiken niin vakavasti ja itseensä ja loukkaantuvat. Meghanista näkee, että hän on juuri sellainen uhriutuva loukattu narsisti, joka nyt kostaa. Ihan kuin naispuolinen Trump.

Vierailija
127/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo Harry vaikuttaa vähän yksinkertaiselta.

Dianaa pidettiin yksinkertaisena ja Diana piti Harryä tyhmänä.

Vierailija
128/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole joku ihan perheen ulkopuolisista hovin työntekijöistä. Haastattelussa kritisoivat enemmän tuota instituutiota ja hovin työntekijöitä kuin perhettä.

Vierailija
129/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hukassa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään Meghanin ininää. Kuninkaallisuus on työtä ja siitä maksetaan hemmetin hyvin. Kuningatar kutsuu instituutiota The Firmiksi ja sitähän se on. Jos olet firman leivissä, teet kuten firma haluaa, siitä sulle maksetaan. 

Harry olisi toki voinut valmistella nuorikkoaan vähän paremmin, mitä tulossa on, eikä luottaa siihen, että hovi muuttuu niin ihanan naisen edessä. 

Harva työpaikka ottaa autonavaimet, kotiavaimet, passit pois ja kieltää käyttämästä somea tai kertoo miten pitää vapaa-ajalla käyttäytyä, pukeutua ja tehdä ja kelle saa puhua ja kelle ei. En yhtään ihmettele, että vapauteen tottunut ja itsensä elättävä nainen ei tuollaista kauaa katsele, itseään ei saa edes puolustaa varsinaisilta valeilta. Catherine on täysin eri asia kun äitinsä on pienestä pitäen kasvattanut tästä tulevaan kuninkaallista kruunun toivossa.

Sen voisi ottaa niinkin että ei tarvitse enää miettiä missä asuu, ajaako itse autoa, saa suojelua, saa apua pukeutumiseen, ei tarvitse antaa haastatteluja roskalehdille... vähän omasta asenteesta kiinni. Ei oikein enää enempää voisi olla first world problems näistä valittaa.

Kukaan itsenäinen ihminen ei halua aikuisena alistua tuollaiseen puettavan nuken rooliin. Aivan kuin olisi joku alle 10-vuotias lapsi, joka ei saa itse päättää yhtään mistään elämästään, tai asuisi vankilassa, mutta hienommissa puitteissa ja erilaisen porukan käskytettävänä. En yhtään ihmettele, että amerikkalaiset, jotka ovat tottuneet vapaaseen elämään ja ihailevat ihmisiä enemmän tekemistensä kuin syntyperän perusteella, ovat tukeneet Meghania julkisesti tässä ryöpytyksessä.

Siellä hovissa on vaikka kuinka paljon kaikenmaailman serkkua jotka elävät ihan tavallista rikkaan ihmisen elämää. Nämäkin olisivat voineet muuttaa jenkkeihin ja säilyttää silti viralliset tittelit ja suhteet. Olisivat vain tehneet sen suunnitelmallisesti ja tyylikkäästi, eikä kuin uhmaikäiset.

Ne tittelit tuovat velvollisuuksia mukanaan, eikös niistä juuri siksi haluttu eroon että voivat päättää itse mitä tekevät ja mitä puhuvat. Harry ei ole koskaan voinut elää tavallisen rikkaan ihmisen elämää ja ehkä nyt halusi kokeilla. Hän ei olisi koskaan ollut mikään tuntematon serkku jossain maalaispalatsissa, koska on Dianan poika ja aina ja ikuisesti median suurennuslasin alla. Nyt asuvat samalla aidatulla alueella megajulkkisten kanssa ja noille aidatuille alueille ei paparazzit pääse häiritsemään, joten voivat todennäköisesti elää kohtuullisen normaalia elämää julkisista töistä huolimatta.

Minä en ainakaan itse kestäisi viikkoakaan tuollaista elämää, missä pitää elää kuin tahdottomana marionettinä eikä saa itse päättää yhtään mistään oman elämänsä tai ajankäyttönsä suhteen. Eikä varmasti saa päättää itse edes omien lastensa kasvatuksesta, sekään ei sovi normaaleille ja itsenäisille naisille lainkaan nykypäivänä.

Nyt kannattaa muistaa, että kuningatar tarjosi tätä mahdollisuutta Meghanille. Pehmeää laskua hovin töihin, velvollisuuksiin ja rajoituksiin. Mutta Meghan itse halusi suoraan työtä tekeväksi kuningasperheen jäseneksi. Ja kun ei kyennyt siihen, ei voinut myöntää asiaa, vaan alkoi syyttää muita. Hyi miten alhaista.

Näinpä ja tuohon aktiivikuninkaallisista poistumiseenkin olisi ollut muita keinoja kuin lähteä ovet paukkuen. Olisivat saaneet diplomaattistatuksen ja voineet elellä esim. Etelä-Afrikassa kuin ketkä tahansa. Todennäköisesti myös jenkeissä. Ja siellä Kanadassa minne ensin menivät. Miettii esim. jotain Ruotsin Maddea, niin kummasti ei ole tarvinnut mediassa riehua vaikka miehensä on työelämässä ja asuinpaikka vaihtuu muutaman vuoden välein ja on vain hissukseen poistunut suurimmasta julkisuudesta. Tämä sama olisi ihan mahdollista Briteissäkin ja moni on sen tehnyt brittihovissakin.

Vierailija
130/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sopisi hyvin olemassa olevaan tarinaan: siihen että Harryn ja Williamin välirikko alkoi siitä kun William kehotti veljeään vielä harkitsemaan.

Näissä ”hovia lähellä olevien lähteiden” tiedoissa näyttää aina olevan sopivasti totta siteeksi.

Vierailija
131/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mentiin perheen ja suvun sisäisiä asioita pöyhimään yhden osapuolen voimin tv-showssa. Ei kovin rakentavaa.

Jossain kuplassa voi tuntua siltä, että koska koettu/epäilty iso R, niin kaikki konstit sen jälkeen moraalisesti perusteltavissa ja vastapuoli vastuussa kaikesta.

Itse asiassa keskustelu liikkuu hyvin yleisellä tasolla eikä perheen sisäisiä asioita pöyhitä yksityiskohtaisesti.

Vierailija
132/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rasistikortin vetäminen on niin naurettavaa kuin olla voi! Meghan haluaa nyt vaan siihen Black live Matters- juttuun mukaan. Kuvittelee hyötyvänsä nyt jotenkin. Todella ala-arvoista häneltä. Voin kuvitella, että perheessä on pohdittu tulevan lapsen ihonväriä samaan tapaan kuin pohditaan silmien ja hiustenväriä, kummankohan nenä tulee jne. sellaista leikkimielistä. Ja perhe on tunnettu roisista huumorista. Meghan ei ole huumorintajuinen. Narsistit ei muutenkaan ole tai kykene nauramaan esim. itselleen. He ottavat kaiken niin vakavasti ja itseensä ja loukkaantuvat. Meghanista näkee, että hän on juuri sellainen uhriutuva loukattu narsisti, joka nyt kostaa. Ihan kuin naispuolinen Trump.

Juu, sinä näet näistä muutamista jutuista ja haastatteluista, että ihmisellä ei ole huumortintajua, on narsisti ja ihan trumppilainenkin. Kai ymmärrät, että mikään ei indikoi tämän olevan totta missään muualla kuin sinun pääsi sisällä? Meghanin tuntevat ihmiset ja ystävät sanovat muuta, mutta tottakai suomalainen asiantuntija on oikeassa, ja kaikki muut vain valehtelevat, ovatko hekin narsisteja, vai narsistin uhreja kuten Harry-parka?

Palstalla on sekin päätetty, että Harry on niin vajaaälyinen tossukka, että itse ei osaa mitään päätöksiä tehdä eikä tunne vaimoaan lainkaan niin hyvin kuin vauvapalsta :D

Vierailija
133/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sopisi hyvin olemassa olevaan tarinaan: siihen että Harryn ja Williamin välirikko alkoi siitä kun William kehotti veljeään vielä harkitsemaan.

Näissä ”hovia lähellä olevien lähteiden” tiedoissa näyttää aina olevan sopivasti totta siteeksi.

Vai olisiko kehottanut harkitsemaan kun ei edes tuntenut kunnolla naista jonka kanssa paukkasi naimisiin. Ihon väriä ei välttämättä ole edes ihmetellyt kukaan. Kunhan puhuu.

Vierailija
134/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sinä näet näistä muutamista jutuista ja haastatteluista, että ihmisellä ei ole huumortintajua, on narsisti ja ihan trumppilainenkin. Kai ymmärrät, että mikään ei indikoi tämän olevan totta missään muualla kuin sinun pääsi sisällä? Meghanin tuntevat ihmiset ja ystävät sanovat muuta, mutta tottakai suomalainen asiantuntija on oikeassa, ja kaikki muut vain valehtelevat, ovatko hekin narsisteja, vai narsistin uhreja kuten Harry-parka?

Palstalla on sekin päätetty, että Harry on niin vajaaälyinen tossukka, että itse ei osaa mitään päätöksiä tehdä eikä tunne vaimoaan lainkaan niin hyvin kuin vauvapalsta :D

Jotlut asiat on ihan vaan sitä miltä ne näyttää. Harryn ja Meghanin suhteen dynamiikan näkee kyllä. Näkeehän sen tuossa haastattelussakin. Meghan puhuu ja Harry pitelee kädestä ja nyökyttelee.

Vierailija
135/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole joku ihan perheen ulkopuolisista hovin työntekijöistä. Haastattelussa kritisoivat enemmän tuota instituutiota ja hovin työntekijöitä kuin perhettä.

Luultavasti Harry itse on pohtinut, että toivottavasti lapsestamme ei tule kaltaistani vaaleanpunaista possua, vaan kauniin ruskea.

Joku on siis pohtinut vauvan ihonväriä, mutta tietenkään ei voida kertoa sen olleen tuleva isä.

Asioista saadaan rumia, kun ajatellaan rumia ajatuksia.

Vierailija
136/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko kehottanut harkitsemaan kun ei edes tuntenut kunnolla naista jonka kanssa paukkasi naimisiin. Ihon väriä ei välttämättä ole edes ihmetellyt kukaan. Kunhan puhuu.

Kyllä minä olen lähtökohtaisesti taipuvainen uskomaan enemmän nimellään esiin tulevia ihmisiä kuin ”hovia lähellä olevia lähteitä”.

Vierailija
137/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä miksi tuo koko ihoväri-juttu tuotiin esille? Saadakseen Meghanille myötätuntoa, koska Amerikassa tuo rasismi on niin iso juttu. Ei tuo tarina ole edes totta. Ei kuule Harryn olisi koskaan annettu mennä naimisiin Meghanin kanssa, jos hänen ihonvärinsä olisi ollut ongelma.

Haloo taas ihmiset.

Vierailija
138/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hukassa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään Meghanin ininää. Kuninkaallisuus on työtä ja siitä maksetaan hemmetin hyvin. Kuningatar kutsuu instituutiota The Firmiksi ja sitähän se on. Jos olet firman leivissä, teet kuten firma haluaa, siitä sulle maksetaan. 

Harry olisi toki voinut valmistella nuorikkoaan vähän paremmin, mitä tulossa on, eikä luottaa siihen, että hovi muuttuu niin ihanan naisen edessä. 

Harva työpaikka ottaa autonavaimet, kotiavaimet, passit pois ja kieltää käyttämästä somea tai kertoo miten pitää vapaa-ajalla käyttäytyä, pukeutua ja tehdä ja kelle saa puhua ja kelle ei. En yhtään ihmettele, että vapauteen tottunut ja itsensä elättävä nainen ei tuollaista kauaa katsele, itseään ei saa edes puolustaa varsinaisilta valeilta. Catherine on täysin eri asia kun äitinsä on pienestä pitäen kasvattanut tästä tulevaan kuninkaallista kruunun toivossa.

Sen voisi ottaa niinkin että ei tarvitse enää miettiä missä asuu, ajaako itse autoa, saa suojelua, saa apua pukeutumiseen, ei tarvitse antaa haastatteluja roskalehdille... vähän omasta asenteesta kiinni. Ei oikein enää enempää voisi olla first world problems näistä valittaa.

Kukaan itsenäinen ihminen ei halua aikuisena alistua tuollaiseen puettavan nuken rooliin. Aivan kuin olisi joku alle 10-vuotias lapsi, joka ei saa itse päättää yhtään mistään elämästään, tai asuisi vankilassa, mutta hienommissa puitteissa ja erilaisen porukan käskytettävänä. En yhtään ihmettele, että amerikkalaiset, jotka ovat tottuneet vapaaseen elämään ja ihailevat ihmisiä enemmän tekemistensä kuin syntyperän perusteella, ovat tukeneet Meghania julkisesti tässä ryöpytyksessä.

Siellä hovissa on vaikka kuinka paljon kaikenmaailman serkkua jotka elävät ihan tavallista rikkaan ihmisen elämää. Nämäkin olisivat voineet muuttaa jenkkeihin ja säilyttää silti viralliset tittelit ja suhteet. Olisivat vain tehneet sen suunnitelmallisesti ja tyylikkäästi, eikä kuin uhmaikäiset.

Ne tittelit tuovat velvollisuuksia mukanaan, eikös niistä juuri siksi haluttu eroon että voivat päättää itse mitä tekevät ja mitä puhuvat. Harry ei ole koskaan voinut elää tavallisen rikkaan ihmisen elämää ja ehkä nyt halusi kokeilla. Hän ei olisi koskaan ollut mikään tuntematon serkku jossain maalaispalatsissa, koska on Dianan poika ja aina ja ikuisesti median suurennuslasin alla. Nyt asuvat samalla aidatulla alueella megajulkkisten kanssa ja noille aidatuille alueille ei paparazzit pääse häiritsemään, joten voivat todennäköisesti elää kohtuullisen normaalia elämää julkisista töistä huolimatta.

Minä en ainakaan itse kestäisi viikkoakaan tuollaista elämää, missä pitää elää kuin tahdottomana marionettinä eikä saa itse päättää yhtään mistään oman elämänsä tai ajankäyttönsä suhteen. Eikä varmasti saa päättää itse edes omien lastensa kasvatuksesta, sekään ei sovi normaaleille ja itsenäisille naisille lainkaan nykypäivänä.

Nyt kannattaa muistaa, että kuningatar tarjosi tätä mahdollisuutta Meghanille. Pehmeää laskua hovin töihin, velvollisuuksiin ja rajoituksiin. Mutta Meghan itse halusi suoraan työtä tekeväksi kuningasperheen jäseneksi. Ja kun ei kyennyt siihen, ei voinut myöntää asiaa, vaan alkoi syyttää muita. Hyi miten alhaista.

Näinpä ja tuohon aktiivikuninkaallisista poistumiseenkin olisi ollut muita keinoja kuin lähteä ovet paukkuen. Olisivat saaneet diplomaattistatuksen ja voineet elellä esim. Etelä-Afrikassa kuin ketkä tahansa. Todennäköisesti myös jenkeissä. Ja siellä Kanadassa minne ensin menivät. Miettii esim. jotain Ruotsin Maddea, niin kummasti ei ole tarvinnut mediassa riehua vaikka miehensä on työelämässä ja asuinpaikka vaihtuu muutaman vuoden välein ja on vain hissukseen poistunut suurimmasta julkisuudesta. Tämä sama olisi ihan mahdollista Briteissäkin ja moni on sen tehnyt brittihovissakin.

Ruotsin hovi ei ole yhtään niin vanhoillinen kuin brittihovi, mutta Madeleinekin joutui luopumaan hovin velvollisuuksista miehensä työn takia. Eli jos on brittihovin palveluksessa, ei saa päättää itse mitä muita töitä tekee, vaan tekee niinkuin hovi käskee. Enemmän ihmettelen niitä, ketkä jäävät hovin palvelukseen vaikkei heillä ole mitään valtaa sen asioihin. Eikö heillä ole mitään omia kunnianhimoja elämässä tai mitään itsenäisyydenkaipuuta?

P.S. Etelä-Afrikassa on niin huono turvallisuutilanne, että sinne ei kyllä yhdenkään valkoihoisen brittikuninkaallisen kannata muuttaa jos haluaa perheensä säilyvän hengissä. Enkä yhtään ihmettele edes asiaa maan historian tuntien.

Vierailija
139/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti Harry itse on pohtinut, että toivottavasti lapsestamme ei tule kaltaistani vaaleanpunaista possua, vaan kauniin ruskea.

Joku on siis pohtinut vauvan ihonväriä, mutta tietenkään ei voida kertoa sen olleen tuleva isä.

Asioista saadaan rumia, kun ajatellaan rumia ajatuksia.

Miksi on niin täysin mahdoton ajatus, että Meghan, edes kerran, puhuisi totta?

Vierailija
140/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hukassa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin hovi ei ole yhtään niin vanhoillinen kuin brittihovi, mutta Madeleinekin joutui luopumaan hovin velvollisuuksista miehensä työn takia. Eli jos on brittihovin palveluksessa, ei saa päättää itse mitä muita töitä tekee, vaan tekee niinkuin hovi käskee. Enemmän ihmettelen niitä, ketkä jäävät hovin palvelukseen vaikkei heillä ole mitään valtaa sen asioihin. Eikö heillä ole mitään omia kunnianhimoja elämässä tai mitään itsenäisyydenkaipuuta?

P.S. Etelä-Afrikassa on niin huono turvallisuutilanne, että sinne ei kyllä yhdenkään valkoihoisen brittikuninkaallisen kannata muuttaa jos haluaa perheensä säilyvän hengissä. Enkä yhtään ihmettele edes asiaa maan historian tuntien.

Etelä-Afrikka on aika musertava kokemus kenelle tahansa maailman muuttamisesta unelmoivalle. Joten minä ymmärrän hyvin Sussexeja etteivät halunneet sinne vankilasta toiseen.