Oprah : Kuningatar ja Philip EIVÄT ole ne perheen rasistit, ei yllätä ketkä ovat....
Miten mä en ole yhtään yllättynyt tuosta Oprahin tiedosta, että Meganin ja Harryn kertomat asenneongelmaiset eivät ole Elisabeth ja Phillip. Päin vastoin, isovanhemmat ovat olleet heihin jatkuvasti yhteydessä, ja kuningatar on Meganin mukaan kiltti ja ihana heille. Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa.
Jotkut ihmiset eivät opi eivätkä kehity, Charles suhtautui jääkylmästi Dianaan, ja nyt samoin ilmeisesti poikaansa ja tämän vaimoon. Heikkoutta ei suvaita, ongelmat lakaistaan maton alle, empatiaa ei tunneta, kulissit on tärkeimmät. Ilmeisen ymmärtäväinen ja Dianan kohtalosta jotain oppinut Ellu on onnistunut kasvattamaan yhden hirviön, Charlesin, ja ilmeisesti William on vähän sokea tälle, jos ei itse ole vanhoillinen rasisti, niin ainakin on isänsä puolella ja veljeään vastaan. Tämä selittää Harryn ja Williamin huonot välit, kun Charles vittuilee lapsenlapsen ihoväristä, ei suostu edes keskustelemaan poikansa kanssa, ei piittaa jos oma lapsi pyytää apua, jne jne niin William on vissiin tullut isäänsä ja jättänyt veljensä yksin.
Tää Oprah selittää kaiken riveillä ja niiden välistä, todella tärkeä haastattelu! Selviää koko ajan paremmin, miksi Harryn ja Meganin oli pakko lähteä. Siinä ei paljon auta kiva isoäiti Elisabeth, jos oma isä on yhtä tunteeton poikanansa kohtaan kuin mitä oli hänen äitiään kohtaan...ihmiset eivät muutu.
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo vakava paikka hoville.
Siellä on vielä hengissä porukkaa ajoilta, jolloin Iso-Britannia oli merkittävä maa ja hallitsi lukuisia kehitysmaita siirtomainaan.
Ja se siirtomaaherruus ei ollut mitään kaunista katseltavaa. Britannian hallinto oli erittäin raakaa, miljoonia värillisiä tapettiin tai näännytettiin. Britannia lienee ollut ihmiskunnan historian verisimpi imperiumeja. Meille (kaltoinkohteluistaan) tutumman lähinaapurin teot ovat lastenleikkiä verrattuna Britanniaan. Parikymmentä tuhatta virolaista vs. miljoonia intialaisia jne. Britit ovat toki onnistuneet synkän ja verisen historansa valkopesussa kohtuullisesti.
Ei siis voi tulla kellekään yllätyksenä, että siellä suhtaudutaan värillisiin sun muihin suorastaan vihamielisesti. Etenkin jos ne pyrkivät piireihin.
Siinä taas yksi wannabe-historioitsija pätemässä. Olen asunut Britanniassa parikymmentä vuotta eikä täällä suhtauduta mitenkään erityisen vihamielisesti värillisiin. Britannia on täynnä siirtolaisten jälkeläisiä, kaikissa yhteiskuntaluokissa on ns. ulkomaalaissyntyisiä ja eri värisiä ihmisiä. Esim. puolisoni äiti on tummaihoinen. Sen sijaan USAssa rotuongelmat ovat ihan toista luokkaa ja siksi rotukortilla Meghan nyt erityisesti ratsastaa yrittäessään kerätä sympatiaa.
Jos nyt jonkun Eurooppalaisen siirtomaavallan haluat nostaa tikunnokkaan niin verisin historia on Ranskalla. Sieltä on mm. lähtöisin päänahkojen keräileminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?
Oletpa ilkeä. Tyttäreni on naimisissa mustaihoisten kanssa ja heillä on kolme lasta. Jokaisen kohdalla olemme unelmoineet, minkä näköinen, värinen, hiusten väri, luonne, temperamentti tällä lapsella tulee olemaan.
Niin kai sitä unelmoivat ja miettivät kaikki tulevat vanhemmat ja isovanhemmat. Totta kai lapset ovat tummempia kuin tavan valkonahkaiset kantikset, jos toinen vanhemmista on tummempi. Niinhän se on siinäkin tapauksessa, että kantisvanhemmista toinen on blondi ja toinen tummempi tai toisella ruskeat silmät ja toisella siniset, tai punatukkainen ja pisamainen ja toinen maantienvärinen ja harmaat silmät jne. jne.
Tuossa H&M:n tapauksessa hovin porukat "pelkäsivät", että lapsesta tulee "liian tumma". Ei ole kyse unelmoinnista heidän kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni H&M alkaa vaikuttaa jo ihan harhaisille.
Ei terveet ihmiset lähde tuolla tavalla mekastamaan ja syyttelemään jos kohtaavat vääryyttä jossakin. Sitä tehdään rikosilmoitus jos siihen on aihetta, jos ei ole, nuollaan haavat ja mennään eteenpäin.
Heidän tarkoituksena on aiheuttaa tarpeeksi draamaa heidän ympärille, jotta varmasti ihmsiet keskittyvät katsomaan heidän Netflix-sarjoja. Rasismista valehtelu on varma tapa tehdä draamaa Amerikassa, siksipä Meghan siitä valehtelee.
Luuletko, että kukaan tuota heidän tulevaa Netflix sarjaa katoisi, jos se olisi vaan kahdesta ex-kuninkaallisesta, jotka eivät koskaan oikeastaan tehneet mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei terveet ihmiset lähde tuolla tavalla mekastamaan ja syyttelemään jos kohtaavat vääryyttä jossakin. Sitä tehdään rikosilmoitus jos siihen on aihetta, jos ei ole, nuollaan haavat ja mennään eteenpäin.
Pitäisi kyllä olla ihan oletus, että jos kohtaa vääryyttä niin siihen yrittää puuttua ja pitää asiasta ääntä :D Että pitäisi vaan olla ihan hiljaa ja antaa vääryyksien jatkua, jos ei kuitenkaan ihan rikoksesta ole kyse? :D Mitä helvettiä nyt :D
Vain ja ainoastaan suunnaton kateus ja rasismi saavat aikaan näitä herjajuttuja Meghanista (ja Harrysta).
Kate kadehti Meghanin saamaa julkisuutta ja kansan kiinnostusta, kun kuvitteli itse olevansa se kaikkein kaunein ja suosituin. Meghan vei häneltä tämän paikan. William on vaimonsa tossunalunen ja tekee niin kuin vaimo määrää. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terveet ihmiset lähde tuolla tavalla mekastamaan ja syyttelemään jos kohtaavat vääryyttä jossakin. Sitä tehdään rikosilmoitus jos siihen on aihetta, jos ei ole, nuollaan haavat ja mennään eteenpäin.Heidän tarkoituksena on aiheuttaa tarpeeksi draamaa heidän ympärille, jotta varmasti ihmsiet keskittyvät katsomaan heidän Netflix-sarjoja. Rasismista valehtelu on varma tapa tehdä draamaa Amerikassa, siksipä Meghan siitä valehtelee.
Luuletko, että kukaan tuota heidän tulevaa Netflix sarjaa katoisi, jos se olisi vaan kahdesta ex-kuninkaallisesta, jotka eivät koskaan oikeastaan tehneet mitään?
Ehkä se jenkeissä toimii mutta näin eurooppalaisen näkökulmasta toi toiminta ei erityisesti lisää ko. ihmisen miellyttävyyttä ja kiinnostavuutta.
Vaikka en kaikessa brittihovista niin tykkäisikään, niin nyt käy niitä jo sääliksi. Tuommosen riesan saivat itselleen kun antoivat sille kuninkaalliset häät ja kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Harry vaikuttaa vähän yksinkertaiselta.
Ai "vähän"?
Vierailija kirjoitti:
Vain ja ainoastaan suunnaton kateus ja rasismi saavat aikaan näitä herjajuttuja Meghanista (ja Harrysta).
Kate kadehti Meghanin saamaa julkisuutta ja kansan kiinnostusta, kun kuvitteli itse olevansa se kaikkein kaunein ja suosituin. Meghan vei häneltä tämän paikan. William on vaimonsa tossunalunen ja tekee niin kuin vaimo määrää. Piste.
Tuleva kuningatar kadehtii herttuatarta, aivan varmasti. Ymmärrätkö itse miten hölmöltä tuo sun juttusi näyttää. Katella ei ole mitään syytä kadehtia Meghanin, ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terveet ihmiset lähde tuolla tavalla mekastamaan ja syyttelemään jos kohtaavat vääryyttä jossakin. Sitä tehdään rikosilmoitus jos siihen on aihetta, jos ei ole, nuollaan haavat ja mennään eteenpäin.Pitäisi kyllä olla ihan oletus, että jos kohtaa vääryyttä niin siihen yrittää puuttua ja pitää asiasta ääntä :D Että pitäisi vaan olla ihan hiljaa ja antaa vääryyksien jatkua, jos ei kuitenkaan ihan rikoksesta ole kyse? :D Mitä helvettiä nyt :D
Menisitkö sä a-studioon vinkumaan, että sun miehes perheessä joku ei tykkää susta? Tms.
Enpä usko.
Minä itseasiassa olen aina ihmetellyt miten suvaitsevaisia hovissa oltiin ja miten avosylin Meghan otettiin vastaan. Kuningatar osoitti kunniaa ja Charles saattoi alttarille. Annettiin edustustehtäviä.
Siis kun otetaan huomioon Meghanin perhetausta. Rikkinäinen perhe, vanhemmat eronneet, koko suku riidoissa ja kannabiksen viljelijöitä. Meghanin epämääräiset mieskuviot, kertaalleen eronnut nainen. Edellisissä häissä käytettiin julkisesti huumeita, hänen näyttelijätausta yms. Eikö muka hänen taustojaan tutkittu tarpeeksi? Eikö tehdä mitään mielentilatutkimusta? Jos olisi tutkittu tarpeeksi, niin olisi selvinnyt minkälainen vaarallinen ihminen on kyseessä ja avioliitto olisi estetty. Siis todellakin. Heillä olisi ollut valtaa estää tämä epäsopiva puoliso.
En ymmärrä.
Veikkaan jopa, että ihonväri katsottiin hyväksi ja sen takia oltiin liian suvaitsevaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes nelikymppinen itsenäinen nainen ei saisi haettua terapeuttia jos sellaista tarvitsee.
Tällainen uhriutuminen, ettei häntä autettu hovissa on Meghanin taholta on pöyristyttävää. Koko hovissa olonsa ajan teki itsenäisiä päätöksiä - etikettivirheitä - kun ei välittänyt kunnioittaa protokollaa ja ikiaikaisia tapoja. Tähän pystyi muttei pirauttamaan aikaa kallonkutistajalle.
Rasismikortin heiluttaminen on alamittaista. Itse koettaa kaikin keinon peittää afrotaustaansa, hiukset on suoristettuna aina, nenä on leikattu ja muutoinkin kasvoja muokattu peittääkseen etnisen taustansa. Pahin rasisti on Meghan itse, ei hyväksynyt itseään sellaisena minälaiseksi sattui syntymään.
Hovilta tarvitaan lupa, jos meinaa hovin asioista mennä avautumaan, vaikka vain psykologille. Ei hovin jäsenet saa tehdä yhtään mitään itsenäisesti ja ilman lupaa, siitä kai tuo Meghanin mielenterveyskin alkoi rakoilemaan kun tajusi että loppuelämänsä aikana ei saisi päättää enää mistään elämänsä alueesta itse. Minusta kuulostaa ihan painajaiselta.
Älä nyt viitsi puhua paskaa. Olet koko ajan täällä pätemässä miten hovissa toimitaan. Mistä sinä sen muka tiedät? Tuskin olet itse siellä töissä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terveet ihmiset lähde tuolla tavalla mekastamaan ja syyttelemään jos kohtaavat vääryyttä jossakin. Sitä tehdään rikosilmoitus jos siihen on aihetta, jos ei ole, nuollaan haavat ja mennään eteenpäin.Heidän tarkoituksena on aiheuttaa tarpeeksi draamaa heidän ympärille, jotta varmasti ihmsiet keskittyvät katsomaan heidän Netflix-sarjoja. Rasismista valehtelu on varma tapa tehdä draamaa Amerikassa, siksipä Meghan siitä valehtelee.
Näin on! Meghan on pyrkyri opportunisti. Aina ollut. Häikäilemätön ihminen, joka ei välitä mistään muusta tai kenestäkään muusta kuin itsestään ja omista pyrkimyksistään. Tämä on mainostemppu. Mulla tosin tämä vaikuttaa päinvastaisesti, että en todellakaan aio katsoa mitään Dokumenttia , sarjaa missä tuon naisen naama on. Siitä tulee niin pahat vibat että hyi!
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Jos teille tulisi amerikkalainen tummaihoinen miniä, niin te ihan vain hyvällä ja ystävällisesti vitsailisitte tulevan lapsen ihonväristä?
Minulla on puoliksi tummaihoinen miniä ja olemme kyllä yhdessä mietiskelleet tulevan vauvan ihonsävyä. Joten olen siis r*sist. Samoin miniäni?
Vierailija kirjoitti:
Minä itseasiassa olen aina ihmetellyt miten suvaitsevaisia hovissa oltiin ja miten avosylin Meghan otettiin vastaan. Kuningatar osoitti kunniaa ja Charles saattoi alttarille. Annettiin edustustehtäviä.
Siis kun otetaan huomioon Meghanin perhetausta. Rikkinäinen perhe, vanhemmat eronneet, koko suku riidoissa ja kannabiksen viljelijöitä. Meghanin epämääräiset mieskuviot, kertaalleen eronnut nainen. Edellisissä häissä käytettiin julkisesti huumeita, hänen näyttelijätausta yms. Eikö muka hänen taustojaan tutkittu tarpeeksi? Eikö tehdä mitään mielentilatutkimusta? Jos olisi tutkittu tarpeeksi, niin olisi selvinnyt minkälainen vaarallinen ihminen on kyseessä ja avioliitto olisi estetty. Siis todellakin. Heillä olisi ollut valtaa estää tämä epäsopiva puoliso.
En ymmärrä.
Veikkaan jopa, että ihonväri katsottiin hyväksi ja sen takia oltiin liian suvaitsevaisia.
Näin minustakin. Siksikin toi hyökkäys on tosi vastenmielistä.
Myötätuntoni on hovin puolella.
Paljon järkyttävämpiä tapahtumia brittihovissa ovat kyllä olleet Charlesin pelleily ja petturuus Camillan kanssa, vaikka Diana oli Charlesin vihitty vaimo. Myös Charlesin käytös Dianan hautajaisissa ja nuorten äitinsä menettäneiden poikien (Harry, William) pakottaminen julkisuuteen tuossa yhteydessä ja kulkemaan isänsä mukana. Aivan mahdoton tilanne tuon ikäisille pojille. Myös Andrew on tehnyt suuresti hallaa hovin maineelle, vaikka ei pedofiilisekoilujaan tietenkään ole tunnustanutkaan. Andrewn exä Fergie on töppäillyt myös ihan riittävästi. Nuo asiat ovat ihan tosia. Meghanista kulkevat jutut ovat vain juoruja/huhuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa olla sama tyyppi joka syytää omia "analyysejään" IS:n naiivin Meghan-puolustuspuheen kommenttiosioon. Omien avioliittotraumojen kanavointia Charlesin & Co haukkumiseen? Ja masentavan moni yläpeukuttaa tuota tosiasioihin perustumatonta raivokasta spekulointia.
Veljeni teki itsemurhan kärvisteltyään sitä ennen kymmenisen vuotta narsistin uhrina. Sinä aikana koko perhe ja suku lapset mukaan lukien saivat osansa narsistin tuhovoimasta. Sydäntä kylmäsi katsoa haastattelunpätkiä. Meghan on täydellinen manipuloija joka on vienyt heikkoa päihde- ja mielenterveysongelmaista, kaikista mahdollisista komplekseista kärsivää miestään kuin litran mittaa. Täydellinen reinkarnaatio veljeni vaimosta: ulkoisesti (ja nimenomaan vieraille) esiintyi viehättävänä, pehmeästi puhuvana ja empaattisena. Sisäisesti oli täynnä myrkkyä, vihaa ja kostonhimoa jos asiat eivät sujuneet täsmälleen niinkuin hän itse halusi. Mikään ei koskaan ollut hänen syytään, mutta joka "väärästä" sanasta hän itse kyllä uhriutui ja kosti moninkertaisesti. Ahdistaa vieläkin.
Ai ap kanavoi keskusteluun omia traumojaan mutta sinä et?
No jos noita kahta kommentointia vertaa niin AP:n on kyllä aika maanista menoa. Selvästi on joku täti vienyt siltä miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on puoliksi tummaihoinen miniä ja olemme kyllä yhdessä mietiskelleet tulevan vauvan ihonsävyä. Joten olen siis r*sist. Samoin miniäni?
Se on varmaan aika eri asia itse miettiä oman lapsen väriä, kuin että joku vieras miettisi ääneen ja varmaan ikävään sävyynkin että minkäs värinen sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa olla sama tyyppi joka syytää omia "analyysejään" IS:n naiivin Meghan-puolustuspuheen kommenttiosioon. Omien avioliittotraumojen kanavointia Charlesin & Co haukkumiseen? Ja masentavan moni yläpeukuttaa tuota tosiasioihin perustumatonta raivokasta spekulointia.
Veljeni teki itsemurhan kärvisteltyään sitä ennen kymmenisen vuotta narsistin uhrina. Sinä aikana koko perhe ja suku lapset mukaan lukien saivat osansa narsistin tuhovoimasta. Sydäntä kylmäsi katsoa haastattelunpätkiä. Meghan on täydellinen manipuloija joka on vienyt heikkoa päihde- ja mielenterveysongelmaista, kaikista mahdollisista komplekseista kärsivää miestään kuin litran mittaa. Täydellinen reinkarnaatio veljeni vaimosta: ulkoisesti (ja nimenomaan vieraille) esiintyi viehättävänä, pehmeästi puhuvana ja empaattisena. Sisäisesti oli täynnä myrkkyä, vihaa ja kostonhimoa jos asiat eivät sujuneet täsmälleen niinkuin hän itse halusi. Mikään ei koskaan ollut hänen syytään, mutta joka "väärästä" sanasta hän itse kyllä uhriutui ja kosti moninkertaisesti. Ahdistaa vieläkin.
Ai ap kanavoi keskusteluun omia traumojaan mutta sinä et?
No jos noita kahta kommentointia vertaa niin AP:n on kyllä aika maanista menoa. Selvästi on joku täti vienyt siltä miehen.
Mistä tunnistat AP:n kirjoitukset? Ja tuo edelläkirjoittaja kyllä todellakin kanavoi omia traumojaan, taitaa olla aika paha syyllisyys kun katsoi tilannetta 10 vuotta sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ilkeä. Tyttäreni on naimisissa mustaihoisten kanssa ja heillä on kolme lasta. Jokaisen kohdalla olemme unelmoineet, minkä näköinen, värinen, hiusten väri, luonne, temperamentti tällä lapsella tulee olemaan.
Niin kai sitä unelmoivat ja miettivät kaikki tulevat vanhemmat ja isovanhemmat. Totta kai lapset ovat tummempia kuin tavan valkonahkaiset kantikset, jos toinen vanhemmista on tummempi. Niinhän se on siinäkin tapauksessa, että kantisvanhemmista toinen on blondi ja toinen tummempi tai toisella ruskeat silmät ja toisella siniset, tai punatukkainen ja pisamainen ja toinen maantienvärinen ja harmaat silmät jne. jne.
Tuossa H&M:n tapauksessa hovin porukat "pelkäsivät", että lapsesta tulee "liian tumma". Ei ole kyse unelmoinnista heidän kohdallaan.
Mistä SINÄ tiedät mitä ne "pelkäsivät". Esiinnyt täällä koko ajan niinkuin muka tietäisit mitä ne ajattelevat vaikka olet sen suhteen ihan yhtä pihalla kuin me muutkin.