Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oprah : Kuningatar ja Philip EIVÄT ole ne perheen rasistit, ei yllätä ketkä ovat....

Vierailija
08.03.2021 |

Miten mä en ole yhtään yllättynyt tuosta Oprahin tiedosta, että Meganin ja Harryn kertomat asenneongelmaiset eivät ole Elisabeth ja Phillip. Päin vastoin, isovanhemmat ovat olleet heihin jatkuvasti yhteydessä, ja kuningatar on Meganin mukaan kiltti ja ihana heille. Ei tarvitse kauaa miettiä, mitä jää jäljelle: Vaimoaan Dianaa pettänyt ja tämän itsetuhoisuuteen ja onnettomaksi ajanut Charles rotweilerinsa kanssa.

Jotkut ihmiset eivät opi eivätkä kehity, Charles suhtautui jääkylmästi Dianaan, ja nyt samoin ilmeisesti poikaansa ja tämän vaimoon. Heikkoutta ei suvaita, ongelmat lakaistaan maton alle, empatiaa ei tunneta, kulissit on tärkeimmät. Ilmeisen ymmärtäväinen ja Dianan kohtalosta jotain oppinut Ellu on onnistunut kasvattamaan yhden hirviön, Charlesin, ja ilmeisesti William on vähän sokea tälle, jos ei itse ole vanhoillinen rasisti, niin ainakin on isänsä puolella ja veljeään vastaan. Tämä selittää Harryn ja Williamin huonot välit, kun Charles vittuilee lapsenlapsen ihoväristä, ei suostu edes keskustelemaan poikansa kanssa, ei piittaa jos oma lapsi pyytää apua, jne jne niin William on vissiin tullut isäänsä ja jättänyt veljensä yksin.

Tää Oprah selittää kaiken riveillä ja niiden välistä, todella tärkeä haastattelu! Selviää koko ajan paremmin, miksi Harryn ja Meganin oli pakko lähteä. Siinä ei paljon auta kiva isoäiti Elisabeth, jos oma isä on yhtä tunteeton poikanansa kohtaan kuin mitä oli hänen äitiään kohtaan...ihmiset eivät muutu.

Kommentit (439)

Vierailija
101/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Williamin imagolle todellakin olisi pahasta, jos hän olisi kehottanut veljeeään harkitsemaan vielä liittoa siksi, että lapsista voi tulla tummia.

Sinänsä voin kyllä kuvitella kenet tahansa tuosta poppoosta puhumassa tuollaisia.

Vierailija
102/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mentiin perheen ja suvun sisäisiä asioita pöyhimään yhden osapuolen voimin tv-showssa. Ei kovin rakentavaa.

Jossain kuplassa voi tuntua siltä, että koska koettu/epäilty iso R, niin kaikki konstit sen jälkeen moraalisesti perusteltavissa ja vastapuoli vastuussa kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hukassa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään Meghanin ininää. Kuninkaallisuus on työtä ja siitä maksetaan hemmetin hyvin. Kuningatar kutsuu instituutiota The Firmiksi ja sitähän se on. Jos olet firman leivissä, teet kuten firma haluaa, siitä sulle maksetaan. 

Harry olisi toki voinut valmistella nuorikkoaan vähän paremmin, mitä tulossa on, eikä luottaa siihen, että hovi muuttuu niin ihanan naisen edessä. 

Harva työpaikka ottaa autonavaimet, kotiavaimet, passit pois ja kieltää käyttämästä somea tai kertoo miten pitää vapaa-ajalla käyttäytyä, pukeutua ja tehdä ja kelle saa puhua ja kelle ei. En yhtään ihmettele, että vapauteen tottunut ja itsensä elättävä nainen ei tuollaista kauaa katsele, itseään ei saa edes puolustaa varsinaisilta valeilta. Catherine on täysin eri asia kun äitinsä on pienestä pitäen kasvattanut tästä tulevaan kuninkaallista kruunun toivossa.

Sen voisi ottaa niinkin että ei tarvitse enää miettiä missä asuu, ajaako itse autoa, saa suojelua, saa apua pukeutumiseen, ei tarvitse antaa haastatteluja roskalehdille... vähän omasta asenteesta kiinni. Ei oikein enää enempää voisi olla first world problems näistä valittaa.

Kukaan itsenäinen ihminen ei halua aikuisena alistua tuollaiseen puettavan nuken rooliin. Aivan kuin olisi joku alle 10-vuotias lapsi, joka ei saa itse päättää yhtään mistään elämästään, tai asuisi vankilassa, mutta hienommissa puitteissa ja erilaisen porukan käskytettävänä. En yhtään ihmettele, että amerikkalaiset, jotka ovat tottuneet vapaaseen elämään ja ihailevat ihmisiä enemmän tekemistensä kuin syntyperän perusteella, ovat tukeneet Meghania julkisesti tässä ryöpytyksessä.

Siellä hovissa on vaikka kuinka paljon kaikenmaailman serkkua jotka elävät ihan tavallista rikkaan ihmisen elämää. Nämäkin olisivat voineet muuttaa jenkkeihin ja säilyttää silti viralliset tittelit ja suhteet. Olisivat vain tehneet sen suunnitelmallisesti ja tyylikkäästi, eikä kuin uhmaikäiset.

Ne tittelit tuovat velvollisuuksia mukanaan, eikös niistä juuri siksi haluttu eroon että voivat päättää itse mitä tekevät ja mitä puhuvat. Harry ei ole koskaan voinut elää tavallisen rikkaan ihmisen elämää ja ehkä nyt halusi kokeilla. Hän ei olisi koskaan ollut mikään tuntematon serkku jossain maalaispalatsissa, koska on Dianan poika ja aina ja ikuisesti median suurennuslasin alla. Nyt asuvat samalla aidatulla alueella megajulkkisten kanssa ja noille aidatuille alueille ei paparazzit pääse häiritsemään, joten voivat todennäköisesti elää kohtuullisen normaalia elämää julkisista töistä huolimatta.

Minä en ainakaan itse kestäisi viikkoakaan tuollaista elämää, missä pitää elää kuin tahdottomana marionettinä eikä saa itse päättää yhtään mistään oman elämänsä tai ajankäyttönsä suhteen. Eikä varmasti saa päättää itse edes omien lastensa kasvatuksesta, sekään ei sovi normaaleille ja itsenäisille naisille lainkaan nykypäivänä.

Nyt kannattaa muistaa, että kuningatar tarjosi tätä mahdollisuutta Meghanille. Pehmeää laskua hovin töihin, velvollisuuksiin ja rajoituksiin. Mutta Meghan itse halusi suoraan työtä tekeväksi kuningasperheen jäseneksi. Ja kun ei kyennyt siihen, ei voinut myöntää asiaa, vaan alkoi syyttää muita. Hyi miten alhaista.

Vierailija
104/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähes nelikymppinen itsenäinen nainen ei saisi haettua terapeuttia jos sellaista tarvitsee.

Tällainen uhriutuminen, ettei häntä autettu hovissa on Meghanin taholta on pöyristyttävää. Koko hovissa olonsa ajan teki itsenäisiä päätöksiä - etikettivirheitä - kun ei välittänyt kunnioittaa protokollaa ja ikiaikaisia tapoja. Tähän pystyi muttei pirauttamaan aikaa kallonkutistajalle.

Rasismikortin heiluttaminen on alamittaista. Itse koettaa kaikin keinon peittää afrotaustaansa, hiukset on suoristettuna aina, nenä on leikattu ja muutoinkin kasvoja muokattu peittääkseen etnisen taustansa. Pahin rasisti on Meghan itse, ei hyväksynyt itseään sellaisena minälaiseksi sattui syntymään.

Vierailija
105/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan itsehän se hirviö on, kohteli tosi huonosti palkollisiaan.

Harry on ihmeissään ja katkera kun rahahanat pistettiin kiinni kun ilmoitti, ettei enää edusta kuningashuonetta, vaikka juuri siitä sille maksettiin. Sama kuin irtisanoutuisi töistä ja sitten ihmettelisi kun palkanmaksu loppuu.

Tuohon haastatteluun menivät tekemään keksimiään paljastuksia saadakseen rahaa taas miljoonia, joita tarvitsevat elämäntyyliinsä. Haastattelu tekee hyvin kauppansa.

Ei ollut mitenkään rasistista pohtia vauvan ihonväriä, ihan luonnollista niin kuin minkä tahansa muunkin ominaisuuden mahdollista periytyvyyttä.

Vauvan liian tumma väri olisi leimannut Harryn cuckoldiksi.

Vierailija
106/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnan kritiikin kohteena on selkeästi vanhoillinen hovi-instituutio. Luuletteko te tosissanne, että iäkäs kuningatar johtaa yksinään tätä imperiumia? Taustalla häärää ja määrää näkymätön joukko voimkastahtoisia virkamiehiä.

Voi vain kuvitella sen raivon määrän, kun Meghan on uskaltanut puuttua näitten avustajien tekemisiin.

Vierailija
107/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan hallitsee oletetulla ihonvärillään. En ymmärtä mitä uhriutumista siinä mustana olemisessa on. Kaikki miettivät samaa, miksei saisi? Miksi on väärin huomata ihonväri?

Vierailija
108/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on hirviö.

Vierailija
109/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hukassa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään Meghanin ininää. Kuninkaallisuus on työtä ja siitä maksetaan hemmetin hyvin. Kuningatar kutsuu instituutiota The Firmiksi ja sitähän se on. Jos olet firman leivissä, teet kuten firma haluaa, siitä sulle maksetaan. 

Harry olisi toki voinut valmistella nuorikkoaan vähän paremmin, mitä tulossa on, eikä luottaa siihen, että hovi muuttuu niin ihanan naisen edessä. 

Harva työpaikka ottaa autonavaimet, kotiavaimet, passit pois ja kieltää käyttämästä somea tai kertoo miten pitää vapaa-ajalla käyttäytyä, pukeutua ja tehdä ja kelle saa puhua ja kelle ei. En yhtään ihmettele, että vapauteen tottunut ja itsensä elättävä nainen ei tuollaista kauaa katsele, itseään ei saa edes puolustaa varsinaisilta valeilta. Catherine on täysin eri asia kun äitinsä on pienestä pitäen kasvattanut tästä tulevaan kuninkaallista kruunun toivossa.

Sen voisi ottaa niinkin että ei tarvitse enää miettiä missä asuu, ajaako itse autoa, saa suojelua, saa apua pukeutumiseen, ei tarvitse antaa haastatteluja roskalehdille... vähän omasta asenteesta kiinni. Ei oikein enää enempää voisi olla first world problems näistä valittaa.

Kukaan itsenäinen ihminen ei halua aikuisena alistua tuollaiseen puettavan nuken rooliin. Aivan kuin olisi joku alle 10-vuotias lapsi, joka ei saa itse päättää yhtään mistään elämästään, tai asuisi vankilassa, mutta hienommissa puitteissa ja erilaisen porukan käskytettävänä. En yhtään ihmettele, että amerikkalaiset, jotka ovat tottuneet vapaaseen elämään ja ihailevat ihmisiä enemmän tekemistensä kuin syntyperän perusteella, ovat tukeneet Meghania julkisesti tässä ryöpytyksessä.

Siellä hovissa on vaikka kuinka paljon kaikenmaailman serkkua jotka elävät ihan tavallista rikkaan ihmisen elämää. Nämäkin olisivat voineet muuttaa jenkkeihin ja säilyttää silti viralliset tittelit ja suhteet. Olisivat vain tehneet sen suunnitelmallisesti ja tyylikkäästi, eikä kuin uhmaikäiset.

Ne tittelit tuovat velvollisuuksia mukanaan, eikös niistä juuri siksi haluttu eroon että voivat päättää itse mitä tekevät ja mitä puhuvat. Harry ei ole koskaan voinut elää tavallisen rikkaan ihmisen elämää ja ehkä nyt halusi kokeilla. Hän ei olisi koskaan ollut mikään tuntematon serkku jossain maalaispalatsissa, koska on Dianan poika ja aina ja ikuisesti median suurennuslasin alla. Nyt asuvat samalla aidatulla alueella megajulkkisten kanssa ja noille aidatuille alueille ei paparazzit pääse häiritsemään, joten voivat todennäköisesti elää kohtuullisen normaalia elämää julkisista töistä huolimatta.

Minä en ainakaan itse kestäisi viikkoakaan tuollaista elämää, missä pitää elää kuin tahdottomana marionettinä eikä saa itse päättää yhtään mistään oman elämänsä tai ajankäyttönsä suhteen. Eikä varmasti saa päättää itse edes omien lastensa kasvatuksesta, sekään ei sovi normaaleille ja itsenäisille naisille lainkaan nykypäivänä.

Nyt kannattaa muistaa, että kuningatar tarjosi tätä mahdollisuutta Meghanille. Pehmeää laskua hovin töihin, velvollisuuksiin ja rajoituksiin. Mutta Meghan itse halusi suoraan työtä tekeväksi kuningasperheen jäseneksi. Ja kun ei kyennyt siihen, ei voinut myöntää asiaa, vaan alkoi syyttää muita. Hyi miten alhaista.

No hehän lähtivät hovista kun eivät siihen kyenneet. Sinnekö olisi pitänyt jäädä haukuttavaksi kaikista asioista mihin ei kykene? Ellu voi kyllä ihan itse päättää millainen brittihovi on, hänellä  on ollut montakymmentä vuotta kaikki valta tehdä muutoksia, mutta ei ole halunnut eli tuskin muutoksia olisi tulossa tulevaisuudessakaan. Niin miksi jäädä räpiköimään hommassa, mitä ei hallitse ja se aiheuttaa vain riittämättömyyden tunteita ja masennustakin raskausajan hormoneiden myllertäessä? Miksi muut ihmiset saavat vaihtaa työpaikkaa, mutta kuninkaalliset eivät?

Vierailija
110/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunnan kritiikin kohteena on selkeästi vanhoillinen hovi-instituutio. Luuletteko te tosissanne, että iäkäs kuningatar johtaa yksinään tätä imperiumia? Taustalla häärää ja määrää näkymätön joukko voimkastahtoisia virkamiehiä.

Voi vain kuvitella sen raivon määrän, kun Meghan on uskaltanut puuttua näitten avustajien tekemisiin.

🤦🏼 Hovissa on tehnyt vuosikymmeniä töitä kehitysmaiden olosuhteiden parantamiseen. Ainoa rasisti on Meghan. Hänen mielestään kaikki valkoiset kiusaavat häntä.

Vierailija
111/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on niin myrkyllinen, että tuo myrkky tulee tuhoamaan hänet itsensä.

Vierailija
112/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähes nelikymppinen itsenäinen nainen ei saisi haettua terapeuttia jos sellaista tarvitsee.

Tällainen uhriutuminen, ettei häntä autettu hovissa on Meghanin taholta on pöyristyttävää. Koko hovissa olonsa ajan teki itsenäisiä päätöksiä - etikettivirheitä - kun ei välittänyt kunnioittaa protokollaa ja ikiaikaisia tapoja. Tähän pystyi muttei pirauttamaan aikaa kallonkutistajalle.

Rasismikortin heiluttaminen on alamittaista. Itse koettaa kaikin keinon peittää afrotaustaansa, hiukset on suoristettuna aina, nenä on leikattu ja muutoinkin kasvoja muokattu peittääkseen etnisen taustansa. Pahin rasisti on Meghan itse, ei hyväksynyt itseään sellaisena minälaiseksi sattui syntymään.

Hovilta tarvitaan lupa, jos meinaa hovin asioista mennä avautumaan, vaikka vain psykologille. Ei hovin jäsenet saa tehdä yhtään mitään itsenäisesti ja ilman lupaa, siitä kai tuo Meghanin mielenterveyskin alkoi rakoilemaan kun tajusi että loppuelämänsä aikana ei saisi päättää enää mistään elämänsä alueesta itse. Minusta kuulostaa ihan painajaiselta.

Vierailija
113/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Britannian kuningashuone tekee ulostulon asiasta ja kertoo asioiden todellisen laidan. Toivotaan että löytyy jotain kuvatallenteita todistamaan Meghanin ja Harryn väitteet valheiksi.

Parasta tietysti olisi että jos Harry ei ole Charlesin jälkeläinen paljastettaisiin tämän käenpojan biologinen isä. Erotettaisiin perheestä ikiajoiksi.

Vierailija
114/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦🏼 Hovissa on tehnyt vuosikymmeniä töitä kehitysmaiden olosuhteiden parantamiseen. Ainoa rasisti on Meghan. Hänen mielestään kaikki valkoiset kiusaavat häntä.

On tehty vuosikymmeniä töitä kehitysmaiden olosuhteiden eteen, joo. Ellun isä hallitsi mm. Intiaa ja Palestiinaa. Britannia sitten mukavasti luopui molemmista kun maat olivat sisällissodan partaalla ja sotilasvallan ylläpitäminen kävi mahdottomaksi. Jätti alkuasukkaat sotimaan keskenään siis.

Vierailija
115/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kauna ja katkeruus ei tee kasvalle sikiölle hyvää. Eikö Meghan pelkää, mitä aiheuttaa syntymättömälle lapselleen?

Yleensä raskausaikana tehdään lempeitä, ei myrkyllisiä asioita.

Vierailija
116/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hovilta tarvitaan lupa, jos meinaa hovin asioista mennä avautumaan, vaikka vain psykologille. Ei hovin jäsenet saa tehdä yhtään mitään itsenäisesti ja ilman lupaa, siitä kai tuo Meghanin mielenterveyskin alkoi rakoilemaan kun tajusi että loppuelämänsä aikana ei saisi päättää enää mistään elämänsä alueesta itse. Minusta kuulostaa ihan painajaiselta.

🤦🏼‍♂️ Ei tarvitse lupaa. Ihan rauhassa saa käydä vaikka ystävien tykönä jos haluaa.

Vierailija
117/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Megan hallitsee oletetulla ihonvärillään. En ymmärtä mitä uhriutumista siinä mustana olemisessa on. Kaikki miettivät samaa, miksei saisi? Miksi on väärin huomata ihonväri?

Sanoo valkoihoinen suomalainen ja ihmettelee.

Vierailija
118/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole :D Se, että käy jossain sairaalassa pyörähtämässä ja järjestää hyväntekeväisyysillallisen (jonka tuotoista suurin osa menee hulppeisiin puitteisiin) ei todellakaan ole mitään vaikuttavaa tekemistä. Se on vain näennäistä tekemistä julkisuudessa ja sitä tehdään juuri sen verran, että ihmiset eivät käänny hovi-instituutiota vastaan. Noilla kuningattaren rahavaroilla voitaisiin tehdä jotain oikeasti vaikuttavaakin, mutta jännästi noita rahoja ei käytetä mihinkään muuhun kuin hovin omiin menoihin.

Vierailija
119/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Doria äiti nyt ylpeä tyttärestään?

Vierailija
120/439 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta yhdennäköisyys -aiheesta vielä. Voisiko ollakin niin että prinssi Philip onkin sukua tuolle ratsastuksenopettajalle...