Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian 2021 OFFICIAL

Vierailija
08.03.2021 |

Onko tästä vielä avausta?

Kommentit (4403)

Vierailija
2241/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nopeana ja hoksaavana olen joskus yrittänyt jututtaa hidasta ja hiljaista. Eihän siitä mitään tule.

"Luin tuolta lehdestä jutun xxxx, oli mielenkiintoinen. Olen monesti juuri ajatellut samoin. Mitä mieltä sinä tästä olet? Oletko siis lukenut?"

"Hiljaisuus...niin....äääh, no, en oikein osaa sanoa".

"Kaunis ruska nyt ollut etelässäkin. Oikein houkuttelee lähtemään ulos. Marjojakin taitaa olla nyt hyvin".

"Niin, juu, kyllähän se niin on".

Ei ole olemassa mitään mysteeriä. Hiljaiset ovat hiljaisia, ei heillä ole sen enempää mitään aarretta sisällään kuin muillakaan ihmisillä.

Eivätkä puheliaat ole tyhjäpäisiä hölösuita kaikki. Monet ja hyvinkin monet ovat todella kiinnostuneita erilaisista asioista, yhteiskunnasta ja elämästä yleensä. Miettivät päässään erilaisia näkökulmia, vaihtoehtoja ja kyseenalaistavat asioita. Haluavat ottaa selvää jos eivät jostain tiedä.

Kova vilinä käy päässä ja siksi myös puhetta tulee enemmän. Koska on niin paljon materiaalia mistä puhua.

Tietävät ja ovat miettineet paljon asioita eri elämänaloilta.

Huomioikaa, että myös puheliaat miettivät ja pohtivat asioita, joskus hyvinkin syvältä.

Ainakin minun tuntemani puheliaat ovat samalla myös hyvin perillä asioista ja ihmismielestä.

Ei hiljaiset tykkää lypsämisestä. Hän ei ole ehkä vain pitänyt sinusta....

No kerrohan nyt sitten mitä, miten ja mistä hiljaisten kanssa SAA jutella?

Olen luullut, että ei se kevyt jutteleminen noin monimutkaista voi olla, mutta on näköjään sitten.

Hiljaisten uniikkien kanssa.

Mitenköhän vaikeaa se on sitten vakavammista asioista.

Että ottaisin opikseni.

Ei kannata "yrittää" saada puhumaan, kuin tekisi palveluksen. Se on monesti alentavaa, liittyy harhaluuloon että hiljaiset olisivat aina ujoja ja kaipaavat rohkaisua. Hiljaiset ovat erittäin usein älykkäitä ja nopeita ajattelemaan, vaikka eivät pue ajatuksiaan heti sanoiksi. Nopea puhe ei korreloi nopean ajattelun kanssa.

Nimenomaan. Mua nauratti tuo "Olen hoksaavainen" ... siis ei herraisä :D Kunnon itsensä ylentämistä. Ei mulla muuta. Jatka vaan hoksaavaa höpinääsi ruskasta :) 

Tämä ruskapuhe nyt oli esimerkki, minkä luulin täällä ymmärrettävän esimerkiksi. Mielestäni neutraalista aiheesta puhuminen on kohteliasta ja sillä saa alustettua puheenalkua niin, että voi jatkaa eteenpäin mihin suuntaan mielii. Ilmoistahan on iät ja ajat juttelu aloitettu. Ei siinä pitäisi nyt suurta ihmeteltävää olla ja kenenkään älystä olla kyse. Se ei loukkaa ketään ja voi muutaman sananvaihdon jälkeen jatkaa matkaa jos ei huvita puhua enempää.

Hoksaavaisuutta on nimenomaan ensin ikäänkuin tunnustella ilmaa ilman pelkoa, että loukkaa toista tai aihe on toiselle arka tai vaikea. Ruskasta ja syksyn tulosta hyvin monet juttelevat tällä hetkellä.

Tuskin kukaan teistä älykkäistä hiljaisistakaan aloittaa juttua jostain poliittisesta kriisistä, uskonnosta tai mutkikkaasta matemaattisesta yhtälöstä.

Nopea puhe hyvin useinkin korreloi nopean älykkyyden kanssa. Ei tietysti aina, kuten ei hiljaisuus ja älykkyyskään korreloi aina.

Tietenkin on nopeita turhan höpöttäjiä, mutta sen kyllä erottaa puheenaiheista. Siis jos koskaan se nopea puhuja ei puhu muuta kuin kevyttä ja yleistä asiaa.

Jos alkaa keskustelemaan ja tuntee ihmisen paremmin, kuten hiljaisetkin kertovat täällä, niin nopean ihmisen jutut saattavat olla hyvinkin pohdiskelevia ja usein tämäntyyppuinen ihminen on utelias tietämään asioita ja ottamaan selvää ellei jotain tiedä.

Itse ainakin olen sellainen, että jos en jotain asiaa tiedä tai muista, niin, kiitos nykyään googlen, otan siitä selvää.

Tietämätön asia vaivaa minua niin, että haluan sen selvittää.

Jos se asia kuuluu aihepiiriin mikä minua kiinnostaa.

Tai tiedän, että sen tiedän, mutta olen unohtanut.

Sitä en osaa sanoa kuinka paljon hiljaisia ihmisiä joku tietämätön tai unohtunut asia vaivaa, voi olla, että yhtä paljon tai enemmän. Tai kuinka kiinnostuneita he ovat eri asioista ja ilmiöistä.

Nyt oot jo "puhunut" itsesi pussiin. 🤣

V**** mitä p***aa!

Vierailija
2242/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nopeana ja hoksaavana olen joskus yrittänyt jututtaa hidasta ja hiljaista. Eihän siitä mitään tule.

"Luin tuolta lehdestä jutun xxxx, oli mielenkiintoinen. Olen monesti juuri ajatellut samoin. Mitä mieltä sinä tästä olet? Oletko siis lukenut?"

"Kaunis ruska nyt ollut etelässäkin. Oikein houkuttelee lähtemään ulos. Marjojakin taitaa olla nyt hyvin".

Ei ole olemassa mitään mysteeriä. Hiljaiset ovat hiljaisia, ei heillä ole sen enempää mitään aarretta sisällään kuin muillakaan ihmisillä.

Eivätkä puheliaat ole tyhjäpäisiä hölösuita kaikki. Monet ja hyvinkin monet ovat todella kiinnostuneita erilaisista asioista, yhteiskunnasta ja elämästä yleensä. Miettivät päässään erilaisia näkökulmia, vaihtoehtoja ja kyseenalaistavat asioita. Haluavat ottaa selvää jos eivät jostain tiedä.

Kova vilinä käy päässä ja siksi myös puhetta tulee enemmän. Koska on niin paljon materiaalia mistä puhua.

Huomioikaa, että myös puheliaat miettivät ja pohtivat asioita, joskus hyvinkin syvältä.

Ainakin minun tuntemani puheliaat ovat samalla myös hyvin perillä asioista ja ihmismielestä.

Ei hiljaiset tykkää lypsämisestä. Hän ei ole ehkä vain pitänyt sinusta....

No kerrohan nyt sitten mitä, miten ja mistä hiljaisten kanssa SAA jutella?

Olen luullut, että ei se kevyt jutteleminen noin monimutkaista voi olla, mutta on näköjään sitten.

Hiljaisten uniikkien kanssa.

Mitenköhän vaikeaa se on sitten vakavammista asioista.

Että ottaisin opikseni.

Ei kannata "yrittää" saada puhumaan, kuin tekisi palveluksen. Se on monesti alentavaa, liittyy harhaluuloon että hiljaiset olisivat aina ujoja ja kaipaavat rohkaisua. Hiljaiset ovat erittäin usein älykkäitä ja nopeita ajattelemaan, vaikka eivät pue ajatuksiaan heti sanoiksi. Nopea puhe ei korreloi nopean ajattelun kanssa.

Nimenomaan. Mua nauratti tuo "Olen hoksaavainen" ... siis ei herraisä :D Kunnon itsensä ylentämistä. Ei mulla muuta. Jatka vaan hoksaavaa höpinääsi ruskasta :) 

Tämä ruskapuhe nyt oli esimerkki, minkä luulin täällä ymmärrettävän esimerkiksi. Mielestäni neutraalista aiheesta puhuminen on kohteliasta ja sillä saa alustettua puheenalkua niin, että voi jatkaa eteenpäin mihin suuntaan mielii. Ilmoistahan on iät ja ajat juttelu aloitettu. Ei siinä pitäisi nyt suurta ihmeteltävää olla ja kenenkään älystä olla kyse. Se ei loukkaa ketään ja voi muutaman sananvaihdon jälkeen jatkaa matkaa jos ei huvita puhua enempää.

Hoksaavaisuutta on nimenomaan ensin ikäänkuin tunnustella ilmaa ilman pelkoa, että loukkaa toista tai aihe on toiselle arka tai vaikea. Ruskasta ja syksyn tulosta hyvin monet juttelevat tällä hetkellä.

Tuskin kukaan teistä älykkäistä hiljaisistakaan aloittaa juttua jostain poliittisesta kriisistä, uskonnosta tai mutkikkaasta matemaattisesta yhtälöstä.

Nopea puhe hyvin useinkin korreloi nopean älykkyyden kanssa. Ei tietysti aina, kuten ei hiljaisuus ja älykkyyskään korreloi aina.

Tietenkin on nopeita turhan höpöttäjiä, mutta sen kyllä erottaa puheenaiheista. Siis jos koskaan se nopea puhuja ei puhu muuta kuin kevyttä ja yleistä asiaa.

Jos alkaa keskustelemaan ja tuntee ihmisen paremmin, kuten hiljaisetkin kertovat täällä, niin nopean ihmisen jutut saattavat olla hyvinkin pohdiskelevia ja usein tämäntyyppuinen ihminen on utelias tietämään asioita ja ottamaan selvää ellei jotain tiedä.

Itse ainakin olen sellainen, että jos en jotain asiaa tiedä tai muista, niin, kiitos nykyään googlen, otan siitä selvää.

Tietämätön asia vaivaa minua niin, että haluan sen selvittää.

Jos se asia kuuluu aihepiiriin mikä minua kiinnostaa.

Tai tiedän, että sen tiedän, mutta olen unohtanut.

Sitä en osaa sanoa kuinka paljon hiljaisia ihmisiä joku tietämätön tai unohtunut asia vaivaa, voi olla, että yhtä paljon tai enemmän. Tai kuinka kiinnostuneita he ovat eri asioista ja ilmiöistä.

Nyt oot jo "puhunut" itsesi pussiin. 🤣

V**** mitä p***aa!

Kielenkäytöstäsi ja ilmaisutaidostasi voisin päätellä yhtä ja toista, en vaan viitsi sanoa täällä, olen kiltti ihminen.

Vai onko tuo nyt sitä tiivistettyä tekstiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin introverttina koen Annukan tyyppisten naisten räväkkyyden opeteltuna roolina, jolla ehkä peitellään jotain muuta. Ei kovin omaperäinen rooli.

Vierailija
2244/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua paljon tai vähän. Ehkä voisi tiivistää, että vähemmän puhuva ei rönsyile? Sanoo asiansa.

Enemmän puhuva puhuu niin, että kuulijan pitää se punainen lanka sieltä hokata...ennen kuin varsinainen asia ilmenee. Tässä kohti joku väsyy kuuntelemaan.

Vähemmän puhuva voi olla parempi kuuntelija. En yleistä.

Vierailija
2245/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurelle osaa kommentoijista tekisi terää tutustua Liisa Keltinkangas -Järvisen ajatuksiin tempperamenteista, voisi vähän avata silmiä ja rikastuttaa elämää enemmän  kuin täällä kinastelu ja kanssaihmisien mollaaminen.

Temperamentti, yhdellä peellä, ja Keltikangas-Järvinen.

Ole hyvä. 🙂

Vierailija
2246/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpahan oikein ärähtää Matille seuraavassa jaksossa. Tulisuutta selvästi löytyy!

Stiina ja Arttu seuraavaksi treffeillä, Stiinan kommenteista päätellen ei kuitenkaan nappaa? Olisivat jotenkin sopineet toisilleen tai ainakin vaikutti siltä. Stiinan pitäis nyt antaa vaan mennä ja katsoa mitä tapahtuu. Jos takana haastava ero voi tietysti olla vaikeaa heittäytyä rakkauteen.

Mielenkiinnolla odotetaan miten Kallen ja Niinan käy, vai viekö Katja pidemmän korren?

Patrikille sopisi parhaiten ehkä Linda, vähän samantyylisiä. Harmi vaan ettei Patrik taida olla vielä valmis emännän tuloon.

Vierailija
2247/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matin kommentti siitä, että naaraat kiertelee perunatorilla, oli kyllä ihmeellinen. Olisin ottanut sen vitsinä, ellei hän olisi niin totisesti sitä kysynyt. Voiko tällainen olla tottakaan? En muista että olisin koskaan keksinyt torilla myyjää hakkailla, komeaakaan. Hänen lausahduksestaan tuli fiilis, että Matin ajettua pakunsa torille, naisia lähestyy joka ilmansuunnasta.

Jos Matti ajattelisi järjellä, Minna olisi hyvä valinta. Hänhän oli kiinnostunut perunoiden jatkojalostuksesta. Sellaista maaseudulla kaivataan, ei pelkkää raaka-aineen tuottamista. Ihana Minna!

Annukka on jo muutenkin tullut katumapäälle, eli hän ei jää Matin perään itkemään. Sirpasta ei ota selvää.

Minna tuntui nyt epäröivän treffien jälkeen ihan selvästi. Vaikutti niin kiinnostuneelta ensin mutta joku nyt häntä häiritsee Matissa.

Vierailija
2248/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hiljaisempi ja en puhu hölösuille ja vielä vähemmän omia asioitani, koska tietää että kohta minun asiat tietää 10 muuta ihmistä.

Vierailija
2249/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi minusta Patrikista saa kuivakkaan kuvan vaikka hän on nuori poika, tukkamallikin vanhentaa. Ei ole mitenkään äijämäinen muttei poikamainenkaan.

Ei ole yhtään pilkettä tai eloisuutta vaikka nauraakin paljon, hymy ei ole lämmin.

Hän ei ole mitenkään pahan näköinen, mutta joku karisma tai lämpö vaan puuttuu.

Tukkamalli ei ole kampaajan leikkaama vaan geenit, kauas hiukset karkaavat mallia. Ihmeen nuorena jo kaljuuntuu.

Vierailija
2250/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kymmentä sivua te kinastelijat jaksatte vielä jatkaa? Millä tavalla tämä inttäminen liittyy ketjun aiheeseen saati edistää keskustelua?

Aiheeseen palaten, mitähän ohjelman ulkopuolelle jääneille jusseille kuuluu? Kunpa ohjelmassa olisi kauden lopuksi omistettu jakso näille henkilöille ja heidän kuulumisilleen. Etenkin Clarissen ja Jaanan jatkosta olisi hauskaa kuulla, mitenhän heillä menee nykyisin?

Vierailija
2251/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korkealle nykyajan nuoret naiset arvostaa autoa? Meinaan tuota Mersua, että tekeekö se miehestä haluttavan.

Ennen vanhaan sanottiin auton olevan jatke.

Onko se nykyään lelu.

Mielenkiintoista olis saada vastaus nuorelta.

Vierailija
2252/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matin kommentti siitä, että naaraat kiertelee perunatorilla, oli kyllä ihmeellinen. Olisin ottanut sen vitsinä, ellei hän olisi niin totisesti sitä kysynyt. Voiko tällainen olla tottakaan? En muista että olisin koskaan keksinyt torilla myyjää hakkailla, komeaakaan. Hänen lausahduksestaan tuli fiilis, että Matin ajettua pakunsa torille, naisia lähestyy joka ilmansuunnasta.

Jos Matti ajattelisi järjellä, Minna olisi hyvä valinta. Hänhän oli kiinnostunut perunoiden jatkojalostuksesta. Sellaista maaseudulla kaivataan, ei pelkkää raaka-aineen tuottamista. Ihana Minna!

Annukka on jo muutenkin tullut katumapäälle, eli hän ei jää Matin perään itkemään. Sirpasta ei ota selvää.

Minna tuntui nyt epäröivän treffien jälkeen ihan selvästi. Vaikutti niin kiinnostuneelta ensin mutta joku nyt häntä häiritsee Matissa.

No tulihan se jo ilmi: istuivat iltaa, Matti ja naiset. Naiset olisivat halunneet keskustella ja tutustua, Matti sanoi vain hys hys, minä katson nyt jalkapalloa. Eli yksi ilta meni naisilta (ja Matilta) ihan hukkaan, kun ukko halusi vain töllöttää telkkaria.

Siinä varmaan on tullut puheeksi myös, miten Matin kanssa eletään: hän tekee kotonaan mitä tykkää ja muijan on se otettava annettuna. Eli jalkapallon seuraaminen tulee aina ennen muijaa. Niin muuten varmaan tulee myös kalastus ja metsästys.

Vaimo olisi lähinnä hyödyke keittiöön, perunapellolle ja torille - ja sänkyyn, ehkä.

Vierailija
2253/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni maku Mattiin jo hiukan siinä vaiheessa kun puhui toripöytiä piirittävistä naaraista.

En tiedä kuvitteliko, että ne naiset piirittävät häntä vai tarkoittiko pelkästään, että hänen pitää olla työnsä puolesta naisille ystävällinen ja lupsakka.

Mutta sanamuodon "naaras" olisi voinut valita toisin.

Pieni asia, mutta silti. Tuossa tilanteessa ei ollut korrektia kun eivät vielä tunne toisiaan kunnolla.

Vierailija
2254/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patella vaikeuksia puhua tytöille, on niin olevinaan 20h työmiestä, naistenmiestä että unohti että oli jo kertonut ettei ole koskaan seurustellut, treffeillä olikin seurustellut paljon. Sekoaa jo omissa valheissaan. Valokuva oli aseteltu vartavasten herättämään kysymyksiä, siskonsa kanssa kuvassa taisi olla. Kaveriksi kutsui. Tämä poika ilmeineen on narsistin oloinen pelottava ja antaa ja keksii aiheita mustasukkaisuuteen tuleville "ystävilleen". Kuvottava tyyppi.

Vierailija
2255/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni maku Mattiin jo hiukan siinä vaiheessa kun puhui toripöytiä piirittävistä naaraista.

En tiedä kuvitteliko, että ne naiset piirittävät häntä vai tarkoittiko pelkästään, että hänen pitää olla työnsä puolesta naisille ystävällinen ja lupsakka.

Mutta sanamuodon "naaras" olisi voinut valita toisin.

Pieni asia, mutta silti. Tuossa tilanteessa ei ollut korrektia kun eivät vielä tunne toisiaan kunnolla.

Ei tuommoiselta juntilta kaunista puhetta voi odottaa, naaraat siis luuleeko itse olevansa uros parhaassa iässään, ei siltä näytä. Mies taitaa olla itse raskaana siltä vaikutti ulkomuodosta päätellen.

Vierailija
2256/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä alkukausien jaksoissa tehtiin, jos nykyään maajuisseissa mennään aina jonnekin piilomarkkinointiyritykseen. Muistaako kukaan?

Vierailija
2257/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulihan se jo ilmi: istuivat iltaa, Matti ja naiset. Naiset olisivat halunneet keskustella ja tutustua, Matti sanoi vain hys hys, minä katson nyt jalkapalloa. Eli yksi ilta meni naisilta (ja Matilta) ihan hukkaan, kun ukko halusi vain töllöttää telkkaria.

Siinä varmaan on tullut puheeksi myös, miten Matin kanssa eletään: hän tekee kotonaan mitä tykkää ja muijan on se otettava annettuna. Eli jalkapallon seuraaminen tulee aina ennen muijaa. Niin muuten varmaan tulee myös kalastus ja metsästys.

Vaimo olisi lähinnä hyödyke keittiöön, perunapellolle ja torille - ja sänkyyn, ehkä.

Ymmärrän Mattia. Jalkapallon arvokisat tulee vain joka toinen vuosi, naisia näkee joka päivä. Naaraspuheesta tosin punainen kortti.

Vierailija
2258/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Mattia. Jalkapallon arvokisat tulee vain joka toinen vuosi, naisia näkee joka päivä. Naaraspuheesta tosin punainen kortti.

Joo mutta ei morsianehdokkaita. Voi olla, että Matillakin on viimeiset morsianehdokkaat nyt talossa, mutta jalkapalloa tulee töllöstä jatkuvalla syötöllä. Mutta siis, mitä kukakin arvostaa....

Matti ei noi muuten ole pahimmasta päästä vaikka niistä "naaraista" puhuikin. Perus kohtelias kuitenkin naisille toisin kun esim Patrik joka ei tajua mistään mitään. Toki osittain menee nuoruuden piikkiin, mutta ei kyllä kaikki.  Patrik luulee itsestään liikoja ja kuvittelee, että saisi kenet vaan, mutta erehtyy raukka pahasti.

Vierailija
2259/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa harmittanee että Kalle on kuitenkin enemmän Niinaan päin. . .

. . . kallellaan. Ba-dum-tsshhhh.

Vierailija
2260/4403 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei morsianehdokkaita. Voi olla, että Matillakin on viimeiset morsianehdokkaat nyt talossa, mutta jalkapalloa tulee töllöstä jatkuvalla syötöllä. Mutta siis, mitä kukakin arvostaa....

Matti ei noi muuten ole pahimmasta päästä vaikka niistä "naaraista" puhuikin. Perus kohtelias kuitenkin naisille toisin kun esim Patrik joka ei tajua mistään mitään. Toki osittain menee nuoruuden piikkiin, mutta ei kyllä kaikki.  Patrik luulee itsestään liikoja ja kuvittelee, että saisi kenet vaan, mutta erehtyy raukka pahasti.

Minusta Matille riittää keltainen kortti siitä "naaraasta".... kun muuten on naisille mukava ja tasapuolinen.

Ketju on lukittu.