Oletko tavannut naispuoleisia narsisteja?
Kommentit (74)
Olen ja useasti. Hoidan niitä, joten siksi. Samanlaisia kuin miehetkin. Eli kaikki tietyllä tavalla samanlaisia, mutta silti erilaisia.
Tunnen myös kaksi lähipiiristäni. Ovat siis saaneet diagnoosit, vaikka toki asia oli itselleni selvä ko ilman niitä.
Exä on sellainen. 5 vuotta eron jälkeen jaksaa vainota viranomaisten kautta ja ottanut kohteekseen myös uudet kumppanini. Itse on uusissa naimisissa, mut saanut uuden puolisonsa mukaan juttuun mm. muuttamalla mun naapuriin.
He ovat aivan kamalia. Miespuoleisia narsistejakin häijympiä ja vaarallisempia.
Vierailija kirjoitti:
He ovat aivan kamalia. Miespuoleisia narsistejakin häijympiä ja vaarallisempia.
Jep, ja myös yhteiskunta ja viranomaiset tukevat heidän toimintaansa, koska eihän nainen voi olla se pahis, vaan aina pelkästään uhri, vaikka olisi itse aktiivinen.
Naiset on ovelampia ja parempia näyttelemään normaalia. Naisnarsistit osaavat esim. esittää empaattista erittäin uskottavasti toisin kuin miehet. Saavat helpommin toisen ihmisen uskomaan että on narsistille tärkeä ja rakas vaikka kyse ei ole mistään muusta kuin narskun omasta edusta ja hyödystä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on ovelampia ja parempia näyttelemään normaalia. Naisnarsistit osaavat esim. esittää empaattista erittäin uskottavasti toisin kuin miehet. Saavat helpommin toisen ihmisen uskomaan että on narsistille tärkeä ja rakas vaikka kyse ei ole mistään muusta kuin narskun omasta edusta ja hyödystä.
Totta ja heidän uhreikseen päätyy niin naisia kuin miehiäkin ja heidän ympärilleen kerääntyy ihailijoista oma hovi.
He ovat taitavia tuhoamaan uhrinsa maineen.
Menen pidemmälle. Entinen pomo on psykopaatti. Katsoin vierestä kuinka se tarinoillaan ja manipulaatiollaan pyöritti päät sekaisin ihan järkeviltäkin ihmisiltä. Yksikin melkein kyyneleet silmissä selvitti mulle kuinka ylitylölistetty hän on. Itse hänen alaisenaan en kyllä huomannut sellaista vaan aika meni manipulaatioon ja hänen esimies ja alaiset delegoitiin tekemään hänenkin työt. Mutta oli hyvä puhumaan. Ei ole ikävä.
Olen. Lapsuuden ystävä oli jo lapsena vaikea tapaus. Leikki ihmisillä ja aiheutti riitoja muiden kesken. Kasvaessaan kaunistui ja alkoi saamaan vastakkaiselta sukupuolelta huomiota ja alkoi leikkiä pojilla. Kun leikki liikaa minulla, minun tunteillani ja läheisilläni laitoin välit poikki. Aikuisena kuulin vuosien jälkeen että puhuu vieläkin p*skaa musta, aivan uskomatonta kun ei olla oltu 10 vuoteen tekemisissä. Hän oli myös patologinen valehtelija, masentunut ja ocd. Narsismi on itseni diagnosoimaa sillä kaikki piirteet täyttyy. Ei ole ikävä.
Itsellä meinasi pää levetä tuollaisen naisnarsistin kanssa. Jutut muuttui sitä tahtia ettei perässä meinannut pysyä kun kaasuvalotti ja empaattisuuskin ajoittain rakoili niin että hän suoraan nimitteli minua paskaksi ja hulluksi, eli sellaiseksi minä minua oikeasti piti. Nautti ilmeisesti kuitenkin siitä kun seurasin hänen elämäänsä ja tekemisiään ja pystyi välillä lainata rahaa.
Äitini on sellainen.
Osaa omia päämääriään ajaessaan olla asiallinen, mutta muutoin on omaa väkeään (ja kaikkia muitakin) kohtaan todella häijy ja ilkeä. Kylillä esittää ystävättärilleen mukavaa ja uhria jota me muut emme auta saatika suvaitse.
Välit on mutta mitään omia asioitani en kerro ja kerran, kaksi vuodessa ohikulkumatkalla poikkean pikaisesti. Asun siis toisella puolella Suomea.
M 50
Vierailija kirjoitti:
Olen, ikävä kyllä.
On sellainen, etten uskalla kertoa tarkemmin.
Olen. Käyttävät lapsia aseena ja vieraannuttavat lapset isästä.
Narsisti jaksaa yksipuolisesti pommittaa juttua, kuvia ja videoita tekemisistään, koska nauttii siitä että on yleisöä. Häntä itseään ei voisi vähempää kiinnostaa jutut mitä hänelle laitetaan (ellei hän itse jotenkin sisälly niihin) ja voi kestää kauankin ennenkuin viitsii edes katsoa jotain viestiä.
Voi kyllä. Äitini on ns. haavoittuva narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ollut. Olisko osa aspergeriä +itsekkyys. Tai lapsuus. Se näyttää narsismille. Osa kai yrittää suojata itseään tai jäänyt riitaan kiinni, sitten siirtää sitä muuallekin. Eivät osaa itse käsitellä asioita päässään tai arki vie? Entä alkoholi tai muu vaikutus.
Nyt kysyttiin narsisteista/narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Iigeessä tekevät metatöitä päivät pitkät ja valittavat mieskatseesta ja feministeinä vastustavat esineellistämistä ja vihervassareina lentävät usein ja harrastavat holding-osinko-veronkiertoa.
Olen, tarkka kodin siisteydestä. Mukava vieraille mutta oma perhe elää helvetissä.
Onhan niitä ollut. Olisko osa aspergeriä +itsekkyys. Tai lapsuus. Se näyttää narsismille. Osa kai yrittää suojata itseään tai jäänyt riitaan kiinni, sitten siirtää sitä muuallekin. Eivät osaa itse käsitellä asioita päässään tai arki vie? Entä alkoholi tai muu vaikutus.