Aloimme yrittämään miehen painostuksesta lasta ja...
ja ehkäisy on ollut nyt poissa muutaman kuukauden. Alunperinkään en vauvasta vielä näin kahden vuoden seurustelun jälkeen ollut, mutta miehen jatkuva painostus sai minut suostumaan yrittämään. Mielestäni meillä ei vielä olisi niin hoppu ollut, mutta miehellä jo ikänsä takia biologinen kello tikittää ja sosiaalinenkin paine on kova.
Ollaan molemmat korkeakoulutettuja ja vakitöissä, yhteiselo sujuu ja ulkoiset puitteet lapselle on kohdallaan.
Nyt mies kuitenkin ilmoitti ottaneensa KOLMEN vuoden valmentaja-sopimuksen vastaan harrastuslajissaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että treenejä on 3-4 iltaa viikossa ja pelireissuja melkein joka viikonloppu. Lisäksi ulkomaanleirejä on normaalitilnteessa useita.
Olen järkyttynyt ja shokissa. Minulla on jopa huijattu olo. Ensinnäkin tuollainen kolmen vuoden sitoutuminen ei mielestäni ole oikea veto kun lasta yritetään. Mies on tavallaan omalla valinnallaan myös valinnut minunkin puolestaan yksinolon odotusaikana ja mahdollisena vauva-aikana.
Mies ei sopimustaan enää saa purettua eikä edes halua. Lupaa kuitenkin hoitaa lapsen kanssani ja tehdä osansa. Mä en usko että hän edes tajuaa mitä lapsi vaatii ja mihin mut painosti. Taidan aloittaa e-pillerit uudestaan.
Kommentit (44)
Ei hän olisi alkujaankaan lähtenyt hakemaan muuta puuhaa jos olisi aikonut olla paikalla enemmän kuin siittämisen ajan. Hän olisi tehnyt tilaa perhe-elämälle. Sen sijaan hän on vain ruksannut yhden pakollisen itsetunnon pönkituskeinon ja jatkanut muihin itsetuntoaan kohottaviin projekteihin missä saa päteä. Lasta hän ei todellakaan halua. Miehen arvo vain kohoaa yhteisössä jos on lapsia. Se on varmasti uusia työtehtäviä mietittäessä 3 vuoden jälkeen tärkeä statuksen kohottaja ja meriitti.
Kannattaa aloittaa pillerit tai laitattaa kierukka paikalleen, sen kierukan saa kyllä pois heti kun lasta haluaa yrittää. Mies ei selvästikään aio jälkikasvustaan huolta pitää, joten ei kannata lasta tehdä jos et itse aivan välttämättä halua. Tuon miehen kanssa olisit kuin yksinhuoltaja.
Juu, ainakin pariksi vuodeksi lapsen teko tauolle ja jos vielä sitten tuntuu että haluatte yrittää niin voitte aloittaa uudelleen kun tuo kolmen vuoden sopimus on päättymässä, jos mies silloin tajuaa tehdä lapselle tilaa elämässään. Miettimisaika tekee varmasti miehellekin ihan hyvää, tajuaa ainakin että olet tosissasi siinä ettet aio hoitaa lasta yksin.
Niin noh, eipä se lapsenkasvatus 0-3v ikävuosina nyt muutenkaan miehelle hirveästi kuulu. Vasta kun lapsi on siinä 4v niin isä voi osallistua vähän enemmän kasvatukseen. Et huoli pois!
Ei. Tuollaiseen painostukseen ei koskaan pidä lähteä, saati kun toinen painostaa sinua vielä huolehtimaan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin noh, eipä se lapsenkasvatus 0-3v ikävuosina nyt muutenkaan miehelle hirveästi kuulu. Vasta kun lapsi on siinä 4v niin isä voi osallistua vähän enemmän kasvatukseen. Et huoli pois!
Höpöhöpö. Miksi lapsi haluaisi olla vieraan ihmisen seurassa? Lapseen siteen luominen menee aina vaikeammaksi mitä enemmän lapselle tulee ikää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollaan jo raskaana ja mies aikoo aloittaa yritystoiminnan. Tällä hetkellä palkollisena toisella.
Meidän esikoinen syntyi vastaavassa tilanteessa. Mies hyppäsi yrittäjäksi alalle josta ei tiennyt yhtään mitään, itse sain minimiäitiyspäivärahaa. Aika kauan painiskeltiin hirvittävässä rahapulassa, mutta tilanne korjaantui kun opiskelin pikkulapsiaikana pikavauhtia insinööriksi ja mies sai tilauskirjat lopulta täyteen. Yrittäjyys siis onnistuu myös vauvan kanssa, mutta kyllä se stressaa ja kysyy sinniä myös sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että menee monelle ihon alle, mutta tottahan tuo on. Ei minulla miehenä ole mitään sisäistä motivaatiota pitää huolta imetysikäisestä vauvasta. "Isäkatkaisija" menee päälle vasta kun lapsi on sellainen, jonka kanssa voi jo yhdessä tutkia maailmaa, eli kun lapsi osaa liikkua itsenäisesti ja puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että menee monelle ihon alle, mutta tottahan tuo on. Ei minulla miehenä ole mitään sisäistä motivaatiota pitää huolta imetysikäisestä vauvasta. "Isäkatkaisija" menee päälle vasta kun lapsi on sellainen, jonka kanssa voi jo yhdessä tutkia maailmaa, eli kun lapsi osaa liikkua itsenäisesti ja puhua.
Ihan samalla tavalla ajattelee moni äiti, mutta pakko se lapsi on hoitaa 0-3 vuotiaanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä aliarvioi muita miehiä, vaikka itse oletkin vähän ... (vaikea ilmaista asiaa kauniisti).
Kyllä minun mielestä kannattaa jättää sika.
Ei ei, ei näin. JOS mies haluaa jatkaa lapsiprojektiaan, hän sanoo harrastustoimintansa (mikä ikinä onkaan) sopimuksen irti. Ylipäätään tollaseen ei edes lähdetä, jos lapsi on NYT haaveissa. Älä suostu miehen painostukseen :(
Kiinnostaa, että sanoiko mies mitään siihen, että olisit aika paljon yksin lapsen kanssa? Oliko asiasta puhetta ja ymmärsikö mies, että hän vähän niinkuin pakottais sut himaan mitään kysymättä? Mitä mies tekisi tilanteessa, jossa sinä ottaisit 3-vuoden sopimuksen vastaan?
Minäkin laittaisin projektin katkolle odottamaan toisesta projektista vapautuvaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku trolli kirjoittelee. Tuo on juuri aika, jolloin helposti erotaan, kun mies ei otakaan isän roolia. Näitä eronneita pareja on vaikka kuinka paljon, kun isä luuli voivansa elää täysin entistä elämää. Vastuullinen isä hoitaa vaipan vaihdon, yösyötöt tai vie lapsiaan päiväkotiin ihan yhtä paljon kuin äitikin. Ei ne ole pelkästään äidin töitä. Lapsi menee aina harrastusten edelle.
Kuinka typerä pitää olla, että myöntyy tällaisen asian edessä toisen painostukseen? Mikä prinssi Rohkea siellä on tyrkyllä, kun siitä pitää noin kynsin hampain roikkua kiinni? Jos hänellä on kiire lasten tekoon, niin hakekoot siihen tarpeeseen sopivamman kumppanin.
Kait ap on kuitenkin ihan terveen papereilla ja ilman valvontaa liikkuva ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, voit yllättyä. Sitten kun sinä tutkit lapsen kanssa maailmaa, lapsi kompastuu, satuttaa itsensä ja alkaa huutaa äitiä. Et sinä kelpaa lohduttamaan. Sitten sinä naama punaisena raahaat itkevän lapsen äidin luo ja sanot, että tuo vaan huutaa. Niin huutaa, kun lapsi on jot tottunut, että sinulta ei saa hoivaa eikä lohdutusta.
Sinä olet sitten kuitenkin niin uppoutunut vauvan hoitoon, että olet iloinen, kun mies pysyy poissa!
Johdite ehkä tietämättäsi harhaan aloituksessa, ap. Miehesi ei painostanut sinua lapsen tekoon, vaan painostus kohdistui ajankohtaan. Joka oli sinulle ok.
Ei ole täydellistä ajankohtaa, ap, tai et voi tietää sitä, sikäli kun asiat ovat tasaisen hyvin. Jos esim. odottaa että se ja tämä on mallillaan elämässä, ja syö sillä välin e-pillereitä, saattaa tulla kystiä niistä pillereistä ja hedelmällisyys mennä. Eli suunnittelemalla ja odottamalla ei aina saavuta täydellisyyttä.
Meilläkin mies halusi lapsia, sitten kuitenkin jatkoi baareissa hyppäämistä ja vieraita naisia. Ei se lapsi sitten paljon kiinnostanut ja ero tuli niiden hutsaamisten takia.