Aloimme yrittämään miehen painostuksesta lasta ja...
ja ehkäisy on ollut nyt poissa muutaman kuukauden. Alunperinkään en vauvasta vielä näin kahden vuoden seurustelun jälkeen ollut, mutta miehen jatkuva painostus sai minut suostumaan yrittämään. Mielestäni meillä ei vielä olisi niin hoppu ollut, mutta miehellä jo ikänsä takia biologinen kello tikittää ja sosiaalinenkin paine on kova.
Ollaan molemmat korkeakoulutettuja ja vakitöissä, yhteiselo sujuu ja ulkoiset puitteet lapselle on kohdallaan.
Nyt mies kuitenkin ilmoitti ottaneensa KOLMEN vuoden valmentaja-sopimuksen vastaan harrastuslajissaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että treenejä on 3-4 iltaa viikossa ja pelireissuja melkein joka viikonloppu. Lisäksi ulkomaanleirejä on normaalitilnteessa useita.
Olen järkyttynyt ja shokissa. Minulla on jopa huijattu olo. Ensinnäkin tuollainen kolmen vuoden sitoutuminen ei mielestäni ole oikea veto kun lasta yritetään. Mies on tavallaan omalla valinnallaan myös valinnut minunkin puolestaan yksinolon odotusaikana ja mahdollisena vauva-aikana.
Mies ei sopimustaan enää saa purettua eikä edes halua. Lupaa kuitenkin hoitaa lapsen kanssani ja tehdä osansa. Mä en usko että hän edes tajuaa mitä lapsi vaatii ja mihin mut painosti. Taidan aloittaa e-pillerit uudestaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin noh, eipä se lapsenkasvatus 0-3v ikävuosina nyt muutenkaan miehelle hirveästi kuulu. Vasta kun lapsi on siinä 4v niin isä voi osallistua vähän enemmän kasvatukseen. Et huoli pois!
Arvasin, että menee monelle ihon alle, mutta tottahan tuo on. Ei minulla miehenä ole mitään sisäistä motivaatiota pitää huolta imetysikäisestä vauvasta. "Isäkatkaisija" menee päälle vasta kun lapsi on sellainen, jonka kanssa voi jo yhdessä tutkia maailmaa, eli kun lapsi osaa liikkua itsenäisesti ja puhua.
Ehkä totta sun kohdalla, mutta jää kyllä sulla moni virstanpylväs väliin jos odotat että lapsi osaa puhua ja liikkua, ennenkuin suostut häneen tutustumaan. Esim. puhumisen, kävelyn opettelut ja muut. 
Kyllä isäkin osaa tuollaista, eli auttaa, leikittää lasta ja opastaa häntä. 
Sun isäkatkaisija on viallinen, jos se menee päälle vasta vuosien päästä.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollaan jo raskaana ja mies aikoo aloittaa yritystoiminnan. Tällä hetkellä palkollisena toisella.
Teet äkkiä miehen kanssa sopimuksen, että sinä omistat puolet tai edes 30% yrityksestä. Tämä kannustaa ihan eri tavalla sua itseäsi hoitamaan lastanne myös ne hetket, kun mies on myöhään töissä.
Tee sopimus äkkiä ennen kuin yritys on alkanut tuottaan mitään. Jos tämä ei käy miehelle, uhkaat erolla.
Lapsen alulle saamisessakin voi mennä helposti vuosi, t. 1,5 vuotta yrittämistä takana eikä loppua näy...
... Mutta kieltämättä miehellä vähän prioriteetit vinksallaan. Kun sai sut "allekirjoittamaan sopimuksen" joka sitoo sut enemmän tai vähemmän kotiin, rupeaa tekemään omia pitkän tähtäimen suunnitelmiaan.
Mitä se isä sit tekee, katsoo vieressä tumput suorana vai?
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles