Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloimme yrittämään miehen painostuksesta lasta ja...

Vierailija
08.03.2021 |

ja ehkäisy on ollut nyt poissa muutaman kuukauden. Alunperinkään en vauvasta vielä näin kahden vuoden seurustelun jälkeen ollut, mutta miehen jatkuva painostus sai minut suostumaan yrittämään. Mielestäni meillä ei vielä olisi niin hoppu ollut, mutta miehellä jo ikänsä takia biologinen kello tikittää ja sosiaalinenkin paine on kova.

Ollaan molemmat korkeakoulutettuja ja vakitöissä, yhteiselo sujuu ja ulkoiset puitteet lapselle on kohdallaan.

Nyt mies kuitenkin ilmoitti ottaneensa KOLMEN vuoden valmentaja-sopimuksen vastaan harrastuslajissaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että treenejä on 3-4 iltaa viikossa ja pelireissuja melkein joka viikonloppu. Lisäksi ulkomaanleirejä on normaalitilnteessa useita.

Olen järkyttynyt ja shokissa. Minulla on jopa huijattu olo. Ensinnäkin tuollainen kolmen vuoden sitoutuminen ei mielestäni ole oikea veto kun lasta yritetään. Mies on tavallaan omalla valinnallaan myös valinnut minunkin puolestaan yksinolon odotusaikana ja mahdollisena vauva-aikana.

Mies ei sopimustaan enää saa purettua eikä edes halua. Lupaa kuitenkin hoitaa lapsen kanssani ja tehdä osansa. Mä en usko että hän edes tajuaa mitä lapsi vaatii ja mihin mut painosti. Taidan aloittaa e-pillerit uudestaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitää tehdä vain jos molemmat haluaa sitä. Itse miehenä myönnyin ex-vaimon painostuksesta tekemään lapsen. Lapsi on nyt jo täysi ikäinen, kunnon aikuinen mies, mutta silti olisin itse ollut mielummin lapseton. Ikinä ei saisi painostaa puolisoa lapsien hankintaan .

Vierailija
2/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen työllä olisi mitään viakutusta siihen miten pystytte kasvattamaan lapsen? Vai oliko äitylillä ajatuksena lähteä kiertelemään baareja ja ruotsin laivoja heti kun vauva syntyy?

Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrytte lapsen tekoa tuon 3 vuotta, mies valitsi näin.

Vierailija
4/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen työllä olisi mitään viakutusta siihen miten pystytte kasvattamaan lapsen? Vai oliko äitylillä ajatuksena lähteä kiertelemään baareja ja ruotsin laivoja heti kun vauva syntyy?

Mies

Kuka sen lapsen hoitaa päivisin ja 3-4 iltana viikossa sekä jokatoinen viikonloppu YKSIN?

Vierailija
5/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin kortsu tai pillerit takaisin käyttöön ja äkkiä. Älä ole typerä ja ala tekemään lasta tuollaisessa tilanteessa erityisesti, kun et itse sitä halua. Se on jo tulevan lapsen vihaamista, jos tuohon ryhdyt olettaen että tämä äijäsi on töissä ja sitten vielä tuollaista höpöhöpöharrastusta pitäisi saada lapsellisena ykkona alkaa juuri tuossa tilanteessa harrastamaan. Sano miehellesi suoraan, että tämä ei käy näin. Jos suhde menee poikki tämän takia, niin pääsetpä eroon suhteesta, joka ei ole sinulle oikea.

Se on myös höpöhöpöä, ettei sopimuksesta pääsisi irti, jos sen lapsiprojektin haluaa taas aloittaa.

t. mies

Vierailija
6/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, ei todellakaan ole järkeä tehdä lasta tuollaiseen tilanteeseen. Yhden ystäväni mies halusi myös lapsen ja hänellä oli paljon harrastukseensa liittyviä menoja iltaisin ja viikonloppuisin. Ystävä sanoi, että hän ei ala käytännössä yksinhuoltajaksi, joten mies laittoi tuon osan harrastuksestaan tauolle muutamaksi vuodeksi. Miehesi ei todellakaan ole kärryillä siitä, miten paljon hänelläkin on puuhaa lapsen kanssa.

Vierailija
7/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihaaveita Porvoossa

Vierailija
8/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia pitää tehdä vain jos molemmat haluaa sitä. Itse miehenä myönnyin ex-vaimon painostuksesta tekemään lapsen. Lapsi on nyt jo täysi ikäinen, kunnon aikuinen mies, mutta silti olisin itse ollut mielummin lapseton. Ikinä ei saisi painostaa puolisoa lapsien hankintaan .

Eikä ikinä saa myöntyä painostuksen alla. 

Vierailija
9/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies

Voihan se mies ottaa vauvan harrastukseen mukaan, jos välttämättä lapsen tuohon tilanteeseen haluaa.

Vierailija
10/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mietityttää sekin, onko miehen halu saada lapsi oikeasti hänestä itsestään lähtöisin vai jotain, mitä sosiaalisen paineen ja biologisen kellon vuoksi "kuuluu" tehdä. Tuon kolmen vuoden sopimuksen tekeminen nimittäin viittaa siihen suuntaan, ettei edes ole ajatellut lapsen saamista ja vanhemmuutta kuin pintatasolta.

Vierailija
11/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lasta tuohon. Sinä et halua etkä ole sitoutunut siihen ja mies taas ei ymmärrä perhe-elämästä mitään eikä oikeasti aio olla lapsen elämässä. Lapsi ei tarvitse vierasta isää.

Vierailija
12/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli yhteinen projekti, ja mies päättikin käyttää aikansa omaan uuteen projektiin.

Vierailija
13/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mietityttää sekin, onko miehen halu saada lapsi oikeasti hänestä itsestään lähtöisin vai jotain, mitä sosiaalisen paineen ja biologisen kellon vuoksi "kuuluu" tehdä. Tuon kolmen vuoden sopimuksen tekeminen nimittäin viittaa siihen suuntaan, ettei edes ole ajatellut lapsen saamista ja vanhemmuutta kuin pintatasolta.

Juuri tämä. Statuslapsi, koska on oltava ja se on miehen tehtävä siittää. Alulle panon jälkeen ei mitään realistista kuvaa jatkosta.

Vierailija
14/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä ne pillerit takaisin käyttöön. Tolla menolla susta tulee vain katkera, usko minua, et halua sitä katkeruuden taakkaa.

T. Katkeroitunut.

Vierailija
15/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa vaan osoittaa kavereilleen olevansa lisääntymiskykyinen, mutta ei halua lasta oikeasti. Pillerit vaan käyttöön.

Vierailija
16/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi lapsia halua. Hän haluaa perheellisen miehen statuksen.

Äkkiä ehkäisy käyttöön. Miehesi olettaa sinun ryhtyvän mielellään yksinhuoltajaksi.

Vierailija
17/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se lapsi on hänen ajatusmaailmassaan sitomassa sinua kotiin hänen harrastamisensa aikana, niin että et voi yksin mennä niin kuin haluat. Yhden ystäväni mies halusi lapsia jatkuvalla syötöllä, lapset piti naisen kotona sidottuna kun ukko joi ja kierteli baareja, sai mustasukkaisuuskohtauksia jos vaimo tapasi vanhoja ystäviään, eikä vaimo sitten enää niitä ystäviään tavannutkaan.

Voi olla että miehesi on näitä epävarmoja tapauksia ja suunnitelmia tehdään juurikin naisen kiinnittämiseksi häneen ja kotiin. Ota selvää miten lastenhoito järjestyi hänen lapsuudenkodissaan, voi olla että hänellä on ihan eri kuva tästä miehen osallistumisesta.

Vierailija
18/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan jo raskaana ja mies aikoo aloittaa yritystoiminnan. Tällä hetkellä palkollisena toisella.

Vierailija
19/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin se lapsia haluava puoliso täytyy päästää menemään, koska ketään ei myöskään saa "pakottaa" lapsettomaksi pitämällä suhteessa, jossa ei niitä tule saamaan. Etenkin nämä jahkailijat on vihoviimeisiä, jotka antaa ymmärtää vuosia, että sitten joskus ja kun alkaisi viimeiset mahdollisuudet olla käsillä, todetaan, että enpäs haluakaan (ja mahdollisesti lisätään, että olisi pitänyt tajuta jo aiemmin).

Ap:lle sanoisin, että jos et halua lapsia etkä etenkään hoitaa niitä yksinäsi, kun mies pesee kätensä koko hommasta, aloita vain ne pillerit uudestaan. Lainaamani henkilö on yhtä lailla oikeassa siinä, että niitä lapsia ei kannata tehdä, jos niitä ei halua tai sen niitä haluavan on oltava valmis ottamaan täysi vastuu niistä tarpeen tullen, mitä miehesi ei selvästikään ole tekemässä. Jos todella haluaisi perheen, ei ottaisi mitään noin työllistävää hoidettavakseen, koska ei tuolla työmäärällä normaalin päivätyön(?) lisäksi lapsia hoideta tai edes nähdä. Rusinoita ei voi poimia pullasta, kun lapsista on kyse.

Vierailija
20/44 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä - usein jo nyt meillä on ollut kinaa siitä, että miehen omat harrastukset ja mieltymykset menee kaiken edelle. Vaikka oltaisiin ulkomaanmatkalla tai sukulaisilla, harrastuspelit katsotaan vaikka kännykän ruudulta. Treenejä ei skipata kun äärimmäisessä hädässä eikä vielä esimerkiksi minun vanhempieni kanssa sovittu illallinen (nähdään 1-2 x vuodessa) ole niin tärkeä.

Voin elää tämän kanssa, mikäli meitä on kaksi. Mutta kun mukana on pieni ja avuton lapsi, epäitsekkyyttä ja uhrautuvaisuutta vaaditaan molemmilta. Tämä ei luo kovin vakuuttavaa pohjaa, että harrastus jäisi noin vain pois kun vauva tulisi.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän