Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelen joka päivä kuolemaa

Vierailija
08.03.2021 |

Olen täysin epäonnistunut ihminen. Hävettää olla olemassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa hankkia mielialalääkitys. Ymmärrän kyllä muuten, olen itsekin kokenut masennuksen

2/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tuntee jokainen joskus että et ole yksin. Yritä pärjätä ja keksiä joku keino että piristyt. Ymmärrän sinua mutta älä anna periksi. 

Niinkuin minun rakas äiti sanoi; Mitä vanhemmaksi tulee sitä yksinäisemmäksi jää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa hankkia mielialalääkitys. Ymmärrän kyllä muuten, olen itsekin kokenut masennuksen

Auttaako lääkitys saamaan työpaikan, puolison ja kavereita?

Vierailija
4/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso taaksepäin, vaan eteenpäin. Aina on mahdollista aloittaa alusta ja ryhtyä tekemään jotain asioiden eteen. Tsemppiä!

Vierailija
5/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta lääkitys voi auttaa parantamaan oloa sen verran, että pystyy tekemään asioita, jotka auttavat noiden tavoitteiden saavuttamisessa.

Vierailija
6/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta lääkitys voi auttaa parantamaan oloa sen verran, että pystyy tekemään asioita, jotka auttavat noiden tavoitteiden saavuttamisessa.

Kuten mitä?

Vierailija
7/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys voi myös auttaa suhtautumaan rationaalisesti siihenkin että jos noita asioita ei pysty saavuttamaan. Eivät ole yksiselitteisesti elämän tarkoitus, vaikka siltä joskus tuntuisi. Onnellinen voi olla ilmankin.

Aloittajalle ehdottomasti suosittelen että hakeudut avun piiriin. Lääkäriin yhteys.

Vierailija
8/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni masentunut ajattelee kuin sinä vaikka muut ympärillä näkevät tilanteen toisin. Miksi pidät itseäsi epäonnistuneena?

Vierailija
9/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys voi myös auttaa suhtautumaan rationaalisesti siihenkin että jos noita asioita ei pysty saavuttamaan. Eivät ole yksiselitteisesti elämän tarkoitus, vaikka siltä joskus tuntuisi. Onnellinen voi olla ilmankin.

Aloittajalle ehdottomasti suosittelen että hakeudut avun piiriin. Lääkäriin yhteys.

Olen käynyt lääkärissä, jopa psykiatrilla, sekä hoitajan vastaanotolla juttelemassa.

Vierailija
10/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni masentunut ajattelee kuin sinä vaikka muut ympärillä näkevät tilanteen toisin. Miksi pidät itseäsi epäonnistuneena?

En saa työpaikkaa enkä puolisoa eikä mulla ole kavereita.

Vierailija
11/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea hanki.

Ja juureksia sekä papuja.

Vierailija
12/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen henki kaipaa yhteyttä luojaansa.  Rukoile omin sanoin jeesusta ja pyydä häntä henkensä kautta asumaan sydämeesi.  Luovuta tahtosi ja koko elämäsi hänelle. Hän johdattaa sinua. Lue Uutta tertamenttia.

Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.  Hän on antanut sinulle vapaan tahdon valita.

Vierailija
13/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Piehtaroin päivittäin huonouden tunteissani. Ei siihen lääkkeet auta. Voxraa syön. Pitää vaan jaksaa elää päivästä toiseen.

Vierailija
14/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistukea hanki.

Ja juureksia sekä papuja.

Papuja syödessä ainakin kaikki muut murheet unohtuu, kun voi kaasuttaa itsensä tainnuksiin.

Vierailija
15/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on todella rankka ratkaisu läheisillesi ja tuhoaa heidänkin elämänsä. Yritä jaksaa ensin puolituntia eteenpäin ja kun olo paranee jaksat ehkä jo suunnitella muutaman tunnin kerrallaan.

Ota ensitavoitteeksesi joka päivä:

1) käy suihkussa

2) pese hampaat ja harjaa hiukset

3) pue puhtaat vaatteet päälle

4) Avaa verhot

5) käy ulkoilemassa edes 10 minuuttia

6) vältä videopelejä ja netissä roikkumista

7) syö kasviksia ja välttele sokeria ja muuta roskaruokaa

8) siivoa keittiön tasot

Näillä keinoilla selviän itse pahimmista päivistä (masennuin / sekosin lapseni itsemurhan johdosta)

Halaus sinulle!

Vierailija
16/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilman työpaikkaa, kavereita ja puolisoa mutta mikään noista ei ole pysyvä olotila. Nyt ehkä vaikea nähdä mutta muutaman vuoden päästä sulla voi ihan hyvin olla ihana perhettä ja kiva työ.

Nyt vaan rakastat itseäsi ja hoidat itsesi kuntoon. Puoli tuntia kerrallaan. Lääkitys voi hyvinkin auttaa, kannattaa ainakin kokeilla. Luonnossa oleminen on myös tosi terapeuttista ja ilmaista.

Tsemiä

Vierailija
17/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin käyn suihkussa, pesen hampaat kahdesti, siivoan, pesen pyykkiä, kokkailen ja leivon, luen kirjoja, lenkkeilen/hiihdän/jumppaan, syön kasviksia ja hedelmiä, juon vettä.. En enää tiedä mitä pitäisi tehdä lisää.

Ap

Vierailija
18/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olen masentunut, kun pystyn tekemään kuitenkin kaikkea enkä raahusta yöpuvussa pesemättömänä aamusta iltaan.

Vierailija
19/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olen masentunut, kun pystyn tekemään kuitenkin kaikkea enkä raahusta yöpuvussa pesemättömänä aamusta iltaan.

On luonnolta jos on ajatteleva olento miettiä joskus kuolevaisuuttaan. Jos kohtasit ensi kerran ajatuksen että kuolet joskus. Vaikka eläisit vanhaksikin. Se voi olla pieni kriisi. Kuoleman pohdinta sinällään ei johda mihinkään. Mutta voit nähdä uudelleen elämän pienet ilot. Ymmärtää jotain mikä elämässä on tärkeää. Tutki vain rauhassa ajatuksiasi. Enemmän sinä pelkäät elämässä jäävän jotain tekemättä kuin itse kuolemaa.

Vierailija
20/21 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä, jopa psykiatrilla, sekä hoitajan vastaanotolla juttelemassa.

Saitko hoitosuunnitelman ja lääkityksen?