Perustelusi siihen, miksi vihaat lihavia?
Tuosta ”lihavat rokotusjonon kärkeen” keskustelusta tuli mieleen.
Rupesi kiinnostamaan että miten jonkun lihavuus on sinulta pois? Tuntuu, että vihaanien mielestä lihava ihminen on kakkosluokan kansalainen.
”Lihavilla ei ole itsekuria”. Niin, ja sitten? Miten tämä on sinulta pois?
”Lihavat vie veroeurot”. Lihavat myös maksavat, tai ovat maksamatta, veroeuroja ihan samalla tavalla kuin normaali- ja alipainoisetkin. Ilmeidesti luulet, että lihavat ravaavat hoidettavina ties minkä vaivan takia joka johtuu lihavuudesta? Ok.
”Lihavat kuormittaa systeemiä itseaiheutetulla ongelmalla”. Ihan samalla tavalla kuin normaalipainoiset, alipainoiset, urheilijat, täydelliset ihmiset, mielenterveyspotilaat, monisairaat jne. Meillä lihavilla on ihan yhtäläinen oikeus yhteiskunnan palveluihin kuin muillakin.
”Lihavuus on rumaa”. Kuulostaa ihan vain sinun ongelmaltasi.
”Kehopositiivisuus tarkoittaa että pitää alkaa läskiksi”. Selkeästi tässä on mennyt kehopositiivisuuden pointti ohi. Sinä vihaajakin voit olla sinut oman kehosi kanssa ja se olisi jopa suotavaa! Ei kukaan tuomitse.
”Lihava ei voi olla onnellinen, ei voi liikkua, lihavat ovat epävarmoja ja vihaavat kehoaan”. Ei pidä kaikkien kohdalla paikkaansa. Ja vaikka joidenkin kohdalla pitäisikin, miten nämä seikat ovat sinulta pois?
Itse en vihaa tai halveksi ketään heidän kehonsa perusteella. En nyt lihavana, en silloinkaan kun olin normaalipainoinen. Elämäni on sillä tavalla yksinkertaista ja helppoa ettei minun tarvitse inhota ketään.
Ja kyllä, olen lihava ja kyllä, läskillä meni tunteisiin.
Kommentit (280)
Ainoastaan se että jos/kun alkavat taas kerran laihdutukseen niin siinä heti pitää olla koko perhe ja kylä ja sukulaiset ja kofi annan mukana, ja jokaisen pitää joka sekunti vain ja ainoastaan tukea . Ja kun se menee pieleen niin aina jonkun muun syy.
Haluan Kofi Annanin ja Dalai Laman tukemaan laihdutustani!
Esimerkiksi Annika Saarikon ylipainon vuoksi kyseenalaistan hänen kykynsä ministerinä ja Keskustan puoluejohtajana.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Annika Saarikon ylipainon vuoksi kyseenalaistan hänen kykynsä ministerinä ja Keskustan puoluejohtajana.
Minä taas kyseenalaistin Stubbin kyvyt pääministerinä, kun hän keskittyi vain itseensä.
En missään nimessä vihaa vaan säälin samalla tapaa kuin alkoholisteja jotta räpiköi vuosikausia saman ongelman parissa. Uskon että molemmat johtuvat mielenterveysongelmista (joista suuri osa ravinnosta, huonoista elämäntavoista jolla saatu elimistö toimimaan huonosti ).
Lihavat ihan tilastollisesti kuormittavat yhteiskuntaa niinkuin mikä tahansa kansanterveydellinen ongelma tai sairaus. Lihavat kärsivät monista terveysongelmista joissa paino on suurin syypää. Ihan jo hedelmällisyyshoidoista lähtien. Vaikka itse olisit välttynyt terveysongelmilta, et voi mitenkään pyörtää tilastoja.
Kehopositiivuus on tietysti hyvä asia mutta lihavuuden (sairauden) ihannointi on yhtä vastenmielistä kuin anoreksian ihannointi. Ei sairautta pidä ihannoida.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä vihaa vaan säälin samalla tapaa kuin alkoholisteja jotta räpiköi vuosikausia saman ongelman parissa. Uskon että molemmat johtuvat mielenterveysongelmista (joista suuri osa ravinnosta, huonoista elämäntavoista jolla saatu elimistö toimimaan huonosti ).
Lihavat ihan tilastollisesti kuormittavat yhteiskuntaa niinkuin mikä tahansa kansanterveydellinen ongelma tai sairaus. Lihavat kärsivät monista terveysongelmista joissa paino on suurin syypää. Ihan jo hedelmällisyyshoidoista lähtien. Vaikka itse olisit välttynyt terveysongelmilta, et voi mitenkään pyörtää tilastoja.
Kehopositiivuus on tietysti hyvä asia mutta lihavuuden (sairauden) ihannointi on yhtä vastenmielistä kuin anoreksian ihannointi. Ei sairautta pidä ihannoida.
Muuten asiaa,mutta lihavilla ei ole välttämättä mielenterveys ongelmaa! Tosi typerää yleistämistä. Itse olen lihava, ja tunnen oikein pursuavani elämänhalua ja tarmoa tehdä vaikka mitä, ja mieleni on valoisa/onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri päinvastoin. Kilot juuri tuo sitä uskottavuutta ja jämäkkyyttä. Ja eiköhän ne asiat ja teot ratkaise kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vahvuus ylimääräisen painon vuoksi on mielestäni täyttä paskaa.
Ystäväni selittää aina samaa, että kun painaa 120 kg, on niin vahva, koska kantaa painoa koko ajan mukanaan. No, mitään ylimääräistä ei sitten jaksakaan kantaa eikä oikeastaan liikkuakaan.
Ja ei, en vihaa läskejä. Olen läski itsekin. Lihasta on paljon, kehonkoostumusta mitattu ja taustalla pitkäkestoinen saliharrastus, joka ollut nyt viimeiset vuodet tauolla. Ja kyllä, ehdottomasti olin vahvempi 70-kiloisena kuin nyt 90-kiloisena, vaikka edelleen mobilaatio on normaali ja harrastan jonkinlaista liikuntaa jonkinverran (liian vähän, mutta joka tapauksessa käyn vähintään kävelyllä päivittäin).
Vohi jhumalauta sinä tiedä mitään voimakkuudesta ja vahvuudesta.
Mitä painavampi niin sitä voimakkaampi.
Siksi kamppailulajeissa kuten painissa ja nyrkkeilyssä on painorajat.
Se läski tuo lyöntiin yllättävästi enemmän potkua.
Ja kyllä, sinä olet voimakkaampi satakiloisena kuin 70kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus vauraudesta.
Vauraus näkyy vyötäröllä. Sen lisäksi jos on sama ulkoinen elintaso, niin aiheuttaa kateutta että toisella on varaa syödä paremmin.
Hah.
Kumpi on kalliimpaa naudan sisäfile vai sipsukat ja sidukka tai mättöpizza?
Keskiajalla tilanne oli toinen mutta nykyään vauraus näkyy siinä ettei tarvitse syödä huonoa ruokaa ja läskistyä.
Sisäfilekin lihottaa kun sitä syö päivittäin.
200g sisäfilepihvi salaatilla n 300 kcal
200g sipsejä n 1100 kcal
Ei pihviä pysty edes syömään liikaa🤣
Sulle on turha näitä miettiä kun et tajua helvettiäkään.
Umpi tyhmä. Pihvistä naamaan vaan tuollaista pelleä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa lihavia, mutta kyllähän se ihmetyttää, miksi jotkut eivät pidä huolta terveydestään, liiku ja syö kohtuu terveellisesti. En siis tarkoita, että millään ketodieetillä pitäisi olla, mutta ainakin ne ylipainoiset jotka tunnen ovat kyllä kovia juomaan limuja ja syömään karkkia, roskaruokaa ja muita herkkuja. Sitten ihmettelevät, kun paino ei putoa, vaikka osa liikuntaa harrastaakin. No eihän se paino putoa, jos vedät salin jälkeen limun ja pari pussia karkkia.. Ilmeisesti kyseessä on jonkinasteinen ruoka-addiktio, kun minkäänlaista itsehillintää ei ruoan suhteen ole.
Se ihmetyttää, miksi jotkut jaksavat ihmetellä toisten tapoja.
Tapoja? Entäs kun kyse on alkoholi tai huumeet?
Suomi on vasemmistolainen maa.
Täällä ei ymmärretä yksilönvapauksia olla lihava ja syödä ylenpalttisesti.
Toki ruokaa tuotetaan samalla tavoin yli lannoittamalla peltoja ja syöttämällä teuraskarjaa yli tarpeiden.
Mutta kun ihminen tekee omalle kropalleen jotain, niin johan on kommunistit älisemässä ja ihmettelemässä läskejä tai savujen hengittelijöitä.
Viinan juojiakin kauhistellaan kun on niin korkeat kulut veronmaksajille.
Ei täällä edes haluta ymmärtää yksilönvapautta omaan vartaloonsa. Meillä valtio ja kansalaiset omistaa lihavienkin vartalon. Siksi lihavia saa vapaasti vihata ja nimitellä.
Koska me omistamme meidän läskimme ja juoppomme.
Vihaan lihavia koska olen itse lihava ja rakastan olla ainutlaatuinen. Lihavuuden KUULUU olla minun yksinoikeus !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni selittää aina samaa, että kun painaa 120 kg, on niin vahva, koska kantaa painoa koko ajan mukanaan. No, mitään ylimääräistä ei sitten jaksakaan kantaa eikä oikeastaan liikkuakaan.
Ja ei, en vihaa läskejä. Olen läski itsekin. Lihasta on paljon, kehonkoostumusta mitattu ja taustalla pitkäkestoinen saliharrastus, joka ollut nyt viimeiset vuodet tauolla. Ja kyllä, ehdottomasti olin vahvempi 70-kiloisena kuin nyt 90-kiloisena, vaikka edelleen mobilaatio on normaali ja harrastan jonkinlaista liikuntaa jonkinverran (liian vähän, mutta joka tapauksessa käyn vähintään kävelyllä päivittäin).
Ei se painonlisäys tuo voimaa, ellei treenaa. Todellakin 70 kg treenaava pn voimakkaampi kuin 100 kg sohvaperuna.
Ja mitä hyötyä on voimasta, joka kuluu itsensä raahaamiseen paikasta toiseen?
Ystäväni on yli 100 kg eikä jaksa kävellä kolmea kilometriä että se siitä voimasta....
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen fyysisesti superterve, jonka BMI on lähellä 33. Tiedostan, että ylipaino on tilastollisesti terveysriski, mutta kun terveysriski on luokkaa 15%, niin unohdetaan, että muut 85% ovat täysin terveitä.
Minulla on huomattavasti enemmän lihasvoimaa kuin kavereillani, ehkä siksi, koska kannan koko ajan mukanani 30 ylimääräistä kiloa. Nousen helposti lattialta ottamatta tukea. Kävelen joka päivä vähintään 5km.
En nauti urheilusta. Olen kokeillut eri lajeja laidasta laitaan ja harrastanut liikuntaa pienestä pitäen ja aina vihannut sitä - myös silloin kun olin normaalipainoinen ja jopa alipainoinen.
Ylipainoni johtuu tunnesyömisestä, joka taas johtuu huonosta parisuhteesta. Parisuhteessa jatkan kunnes lapset ovat muuttaneet kotoa. Lasten koti on tärkeämpi kuin painoni. Ruoka tuo lohtua ja rentoutumista ja kokkaaminen on rakas harrastus.
Telkkarin painonpudotusohjelmat saavat minut raivon valtaan. Ylipainoinen henkilö esitetään sipsejä mussuttavana reppanana, joka syö huonosti, jolla on terveysongelmia tai vähintään päänsärkyä ja väsymystä. On täysin mahdollista syödä itsensä lihavaksi syömällä pelkästään terveellisiä ruokia, jos ruoan määrä on liian suuri. Ja on täysin mahdollista olla pirteä ja terve, vaikka onkin ylipainoinen.
Huono parisuhde on siis syy lihavuuteesi. Niin aina. Miehen vika.
Epämääräiseen, laajaan ihmisryhmään kohdistuvan vihan taustalla on monesti henkilökohtaisia ja vaikeita kokemuksia. Tunnistan tämän itsessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se painonlisäys tuo voimaa, ellei treenaa. Todellakin 70 kg treenaava pn voimakkaampi kuin 100 kg sohvaperuna.
Ja mitä hyötyä on voimasta, joka kuluu itsensä raahaamiseen paikasta toiseen?
Ystäväni on yli 100 kg eikä jaksa kävellä kolmea kilometriä että se siitä voimasta....
Lihavien kannattaa aloittaa kuntoilu vedessä.
Siellä ei tunne kipuja.
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.
Sanonta, lihavat on leppoisia, ei pidä paikkansa.
Jos joku vihaa lihavia, niin sillä on kyllä paljon muitakin ihmisiä joita vihata.
Huh huh se on vain rasvaa. Ei se mulkuksi tee.
Sitä paitsi lihavat on monesti söpömpiä luonteeltaan kuin laihemmat.
Ite olen hoikka mutta mitä sitten. Mulla on alkoholiongelma. Vihataanko mua sen takia? (No kyllä vihataan, itse asiassa)