Perustelusi siihen, miksi vihaat lihavia?
Tuosta ”lihavat rokotusjonon kärkeen” keskustelusta tuli mieleen.
Rupesi kiinnostamaan että miten jonkun lihavuus on sinulta pois? Tuntuu, että vihaanien mielestä lihava ihminen on kakkosluokan kansalainen.
”Lihavilla ei ole itsekuria”. Niin, ja sitten? Miten tämä on sinulta pois?
”Lihavat vie veroeurot”. Lihavat myös maksavat, tai ovat maksamatta, veroeuroja ihan samalla tavalla kuin normaali- ja alipainoisetkin. Ilmeidesti luulet, että lihavat ravaavat hoidettavina ties minkä vaivan takia joka johtuu lihavuudesta? Ok.
”Lihavat kuormittaa systeemiä itseaiheutetulla ongelmalla”. Ihan samalla tavalla kuin normaalipainoiset, alipainoiset, urheilijat, täydelliset ihmiset, mielenterveyspotilaat, monisairaat jne. Meillä lihavilla on ihan yhtäläinen oikeus yhteiskunnan palveluihin kuin muillakin.
”Lihavuus on rumaa”. Kuulostaa ihan vain sinun ongelmaltasi.
”Kehopositiivisuus tarkoittaa että pitää alkaa läskiksi”. Selkeästi tässä on mennyt kehopositiivisuuden pointti ohi. Sinä vihaajakin voit olla sinut oman kehosi kanssa ja se olisi jopa suotavaa! Ei kukaan tuomitse.
”Lihava ei voi olla onnellinen, ei voi liikkua, lihavat ovat epävarmoja ja vihaavat kehoaan”. Ei pidä kaikkien kohdalla paikkaansa. Ja vaikka joidenkin kohdalla pitäisikin, miten nämä seikat ovat sinulta pois?
Itse en vihaa tai halveksi ketään heidän kehonsa perusteella. En nyt lihavana, en silloinkaan kun olin normaalipainoinen. Elämäni on sillä tavalla yksinkertaista ja helppoa ettei minun tarvitse inhota ketään.
Ja kyllä, olen lihava ja kyllä, läskillä meni tunteisiin.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Ja tupakointiin vielä lisäys: tupakoija valitettavasti altistaa myös muut ihmiset tupakoinnin vaaroille. Tämä on tupakoijan hyvä tiedostaa, vaikka tietenkin tupakoija on yhtä arvokas ihminen ja vapaa tekemään valintojaan kuin kuka tahansa muutkin.
Lihava ei myrkytä kenenkään ilmapiiriä, eikä lihavuus tartu.
-ap
Niinhän autoilijatkin tekevät ja saastetta pääsee enemmän ja asiaa ei edes kyseenalaisteta.
Toivottavasti et polta takassa puita.
t. tupakoimaton, autoilematon ja puita polttamaton laiha
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tosi lihavat ovat vaan epämiellyttävän näköisiä.
Minusta taas ihanan iso ja maskuliini mies on seksikäs. Mielipiteitä on monia siis.
N-43
Isot miehet syövät kuin hevoset ja kuormittavat täten ilmastoa ja osallistuvat ilmastonlämpenemiseen vakavalla otannalla.
Tukkivat myös aamuisin vessanpöntöt isoilla jööteillään.
Kannattaisi muuttaa miesmieltymystä ilmastoystävälliseen pienempään mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin tupakoitsijoita ja alkoholin suurkuluttajia. Kuormittavat minunkin verorahoista kustannettua julkista terveydenhuoltoa täysin tarpeettomasti. Pelkästään siitä syystä, että ovat laiskoja ja / tai eivät hallitse mielihalujaan. Sokerivero pitäisi vähintään kymmenkertaistaa.
Maslown tarvehierarkialla ravinto on alimmalla tasolla eli ihmisen on vaikea päästä ylemmälle tasolle, jos alin taso kinnaa. Jotta voisi keskittyä työntekoon, pitää saada ensin ravinnontarve tyydytettyä, muuten se sitoo keskittymiskykyä, koko ajan. Yritä itse olla kolme päivää syömättä ja tee töitä tehokkaasti samalla.
Samoin kylmä ja vessahätä ovat nälän lisäksi erittäin isosti keskittymistä ja tehokkuutta häiritseviä tekijöitä.
Moni siis sammuttaa nälkänsä nopeimmalla ja helpoimmalla tavalla, jotta pystyy suoriutumaan muusta. Joillain onneksi signaalit toimivat ideaalisti ja syödystä terveellisestä annoksesta saa riittävän nopeasti kylläisyyden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vain huoli terveydenhuollon riittävyydestä.Tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi ihmisten ylipaino.[/quote
höpö höpö, Laihat ovat kateellisia lihaville kun nämä syövät ja nauttivat, kun itse pitää kiduttaa itseään nälkäkuurilla. Lihavat miehet ovat myös tutkimusten mukaan parempia rakastajia kuin kaloreiden kyttääjät.
Olen useassa keskustelussa huomannut, että lihavat luulevat laihojen kiduttavan itseään. Olen paljon liikkuva jo yli 50 v. hoikka nainen. Syön aina tarpeeksi ja nautin hyvin paljon elämästäni. En kiellä itseltäni mitään ruokia, mutta en syö ähkyyn. Nautin myös hyvästä kunnostani ja siitä, että askel on kepeä.
Perintötekijöistä ja ympäristöstä se hoikkuus sulla johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tosiaan läskiviha joita jotkut lietsovat itse kun olo on huono. Taustalla heillä usein pakonomaista treenausta tai ruoasta pidättytymistä.
Lihavuus altistaa sairauksille, mutta niin tekee esimerkiksi tupakointi ja himourheilu. Vähän välilä röökaajat ovat flunssan takia kehittyneen keuhkoputkentulehduksen takia saikulla tai sitten korisevat töissä niin, että saa koko ajan pelätä milloin hengitys loppuu kokonaan. Himotreenaajat taas ovat vähän väliä saikulla kun meni käsi, jalka, selkä ym., pitkiä saikkuja leikkausten, murtuneiden raajojen tai revenneiden lihasten takia.
Ilen yrittänyt löytää tilastotietoa liikkujien suurista sairauslomamääristä. En ole löytänyt. Osaatko kertoa, mistä tieto löytyy. Missään en ole edes tällaista ilmiötä havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vievät terveydenhuollossa paikkoja niiltä, joiden sairaudet eivät ole itse aiheutettuja
Ketä nämä ihmiset ovat? Ilmeisesti vain synnynnäisesti sauraat? Monet sairaudet ja suuri osa onnettomuuksista liittyy ihmisen omaan toimintaan.
Esim. neurologiset sairaudet eivät ole itse aiheutettuja.
Tiedätkö mistä useimmiten aivoverenkierron häiriöt johtuvat? Et taida tietää kun noin mutuilet.
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton kehopositiivisuusketju taas kerran.
Lihavuus on todella iso riskitekijä jos jonkinlaisiin sairauksiin. Etunenässä terveydenhuollon ykkösasia eli kakkostyypin diabetes. Tätä myöten suuria kuluja ihan kaikille muillekin.
Nähtäisiinkö tätä "puolustelua" huonoille elämäntavoille, jos kyseessä olisi esim. tupakointi.
Kyllä ne tupakoitsijatkin käyvät töissä... kyllä ne tupakoimattomatkin sairastuvat. Ihan totta, mutta kuka tulee kiistämään riskit polttamisessa?
Hyvä että otit tuon kakkostyypin diabeteksen esiin. Meinaan nykyään on niin paljon dipetespotilaita ja lisää tulee, että kilpirauhaspotilaat jää vaille hoitoa. Samat lääkärit hoitaa molempia ja niitä aikoja ei enää riitä.
Terveisin kilpparipotilas, hoitamaton
Vierailija kirjoitti:
Vievät terveydenhuollossa paikkoja niiltä, joiden sairaudet eivät ole itse aiheutettuja
Niinkuin anorektikotkin. Vihaatko myös heitä?
Ei kai se mikään salaisuus ole että lihavat vaan on epämiellyttäviä sellaisia ns toisen luokan kansalaisia. Yleensä myös tyhmiä kun eivät osaa syödä oikein. Myönsihän se Rebel Wilsonikin taannoin lehdessä että häntä kohdellaan nyt paljon paremmin laihdutuksen jälkeen.
Syitä on monia, enkä ikinä kehtaisi sanoa näitä ääneen. Mutta kun kerta kysytään niin 1. Lihavat vievät paljon tilaa esim. Väistäessä 2. Hajuhaitta (hiki, hengitys, hiukset) paljon vahvempi kuin hoikemmilla. Ihan sama milloin on käynyt suihkussa 3. Inhoan katsoa kun läski syö. En tiedä miksi se näyttää mielestäni niin huonolta 4. Työni takia joudun avustamaan erikokoisia ihmisiä, joten selkä kipeytyy isompien takia 5. Ärsyttää vältellä liikunnasta ja ruokavaliosta puhumista, koska se vaivaannuttaa
Nämä nyt tuli ainakin mieleen. Ei voi sanoa että inhoaisin lihavia, mutta kyllä he joskus aiheuttavat puistatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko anoreksia itse aiheutettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos heidän sairauksien oito olisi kansallinen epidemia niin varmaan niitä vihattaisiin.
Nyt n.70% on läskejä joten en menisi anorektikkojen kuormittavasta vaikutuksesta kovin kovaan ääneen puhumaan.
Kertoo mt-ongelmista ja laiskuudesta.
Kateus vauraudesta.
Vauraus näkyy vyötäröllä. Sen lisäksi jos on sama ulkoinen elintaso, niin aiheuttaa kateutta että toisella on varaa syödä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kateus vauraudesta.
Vauraus näkyy vyötäröllä. Sen lisäksi jos on sama ulkoinen elintaso, niin aiheuttaa kateutta että toisella on varaa syödä paremmin.
Hah.
Kumpi on kalliimpaa naudan sisäfile vai sipsukat ja sidukka tai mättöpizza?
Keskiajalla tilanne oli toinen mutta nykyään vauraus näkyy siinä ettei tarvitse syödä huonoa ruokaa ja läskistyä.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa lihavia, mutta kyllähän se ihmetyttää, miksi jotkut eivät pidä huolta terveydestään, liiku ja syö kohtuu terveellisesti. En siis tarkoita, että millään ketodieetillä pitäisi olla, mutta ainakin ne ylipainoiset jotka tunnen ovat kyllä kovia juomaan limuja ja syömään karkkia, roskaruokaa ja muita herkkuja. Sitten ihmettelevät, kun paino ei putoa, vaikka osa liikuntaa harrastaakin. No eihän se paino putoa, jos vedät salin jälkeen limun ja pari pussia karkkia.. Ilmeisesti kyseessä on jonkinasteinen ruoka-addiktio, kun minkäänlaista itsehillintää ei ruoan suhteen ole.
Se ihmetyttää, miksi jotkut jaksavat ihmetellä toisten tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa lihavia, mutta kyllähän se ihmetyttää, miksi jotkut eivät pidä huolta terveydestään, liiku ja syö kohtuu terveellisesti. En siis tarkoita, että millään ketodieetillä pitäisi olla, mutta ainakin ne ylipainoiset jotka tunnen ovat kyllä kovia juomaan limuja ja syömään karkkia, roskaruokaa ja muita herkkuja. Sitten ihmettelevät, kun paino ei putoa, vaikka osa liikuntaa harrastaakin. No eihän se paino putoa, jos vedät salin jälkeen limun ja pari pussia karkkia.. Ilmeisesti kyseessä on jonkinasteinen ruoka-addiktio, kun minkäänlaista itsehillintää ei ruoan suhteen ole.
Se ihmetyttää, miksi jotkut jaksavat ihmetellä toisten tapoja.
Tapoja? Entäs kun kyse on alkoholi tai huumeet?
Maksavat meille muille paljon, kun joutuvat ylipainon vuoksi hoidattamaan sairauksiaan. Ovat rumia katsella.
Vierailija kirjoitti:
Maksavat meille oikeille ihmisille paljon, kun joutuvat ylipainon vuoksi hoidattamaan sairauksiaan. Ovat rumia katsella.
korjattu
Samasta syystä kuin tupakoitsijoita ja alkoholin suurkuluttajia. Kuormittavat minunkin verorahoista kustannettua julkista terveydenhuoltoa täysin tarpeettomasti. Pelkästään siitä syystä, että ovat laiskoja ja / tai eivät hallitse mielihalujaan. Sokerivero pitäisi vähintään kymmenkertaistaa.