Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuustutkijan mielestä lihavat pitäisi rokottaa jonossa työikäisten ohi

Vierailija
08.03.2021 |

Kuulostaa kyllä hieman oudolta.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista. Lihavat pitäisi rokottaa ensin, koska korona on heille todennäköisesti vakavampi.

On ollut vuosi aikaa laihduttaa. Minä olin viime vuonna tähän aikaan noin 10kg ylipainoinen, nyt bmi 22. Joku vastuu hei ihmiset itsestä.

Ei tuolla ole merkitystä. Lihava hyötyy silti rokotteesta enemmän kuin normaalipainoinen.

Vierailija
22/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista. Lihavat pitäisi rokottaa ensin, koska korona on heille todennäköisesti vakavampi.

On ollut vuosi aikaa laihduttaa. Minä olin viime vuonna tähän aikaan noin 10kg ylipainoinen, nyt bmi 22. Joku vastuu hei ihmiset itsestä.

Todella typerä kommentti, mutta se selkeästi tulee typerältä ihmiseltä.

Monella lihavalla on mt-ongelmia, laihdutus ei ole noin helppoa. Se on vähän, kuin sanoisi, että henkilöllä jolla on psykoosioireita on vuosi aikaa haihduttaa ne psykoosioireet itsenäisesti. 

Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö psykoottisilla masennusjaksoilla. Nyt remissiossa, koska senkin olen hoitanut. Niin muita tekosyitä oliko mielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella lihavalla on mt-ongelmia, laihdutus ei ole noin helppoa. Se on vähän, kuin sanoisi, että henkilöllä jolla on psykoosioireita on vuosi aikaa haihduttaa ne psykoosioireet itsenäisesti. 

Jos lihavuuden rajana pidetään BMI 30, niin kyllä siihen pääsee moni moni muukin ilman mitään mt-ongelmia tai muita sairauksia.

Totta, mutta varsinkin todella lihavilla on yleisemmin ongelmia, joiden kanssa kamppailevat.

Esimerkiksi lapsia, joita on hyväksikäytetty ja jotka eivät ole koskaan saaneet apua ovat usein  todella runsaasti ylipainoisia. 

Aina löytyy syy lihavuuteen jostain muusta kuin mässäilystä.

Vierailija
24/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen prosentti työikäisistä on lihavia.

Artikkelin lukemalla olisi selvinnyt, että tutkija puhui yli 35 painoindeksistä. 

Vierailija
25/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat eivät ole ainoa riskiryhmä. Pitääkö tupakoitsijat rokottaa ensin? Pitääkö astmaa sairastavat rokottaa ensin?

Sehän on päivän selvää. Tupakoitsija ei tartte rokkoa ollenkaan etunenässä, koska tupakointi on TÄYSIN vapaaehtoista! Lihavat on riskiryhmää ja lihavuuskin on toki omaa syytä, mutta on 100x helpompaa lopettaa tupakointi heti välittömästi kun saada vaikkapa 20-30kg pois muutamassa kuukaudessa. Terveellisesti.

Astmaa kärsivät rokolle toki. Siinä missä lihavatkin. Mielestäni yli 50v. työssäkäyvät ja muutoinkin pitäisi jo nyt rokottaa. Olisi mielenterveydellisesti mukavempaa käydä töissä kun ei tarttisi sitä tautia pelätä väheksyjä tomppeleitten vuoksi!

Näkee, ettet ole lopettanut koskaan tupakointia. Nikotiini on yksi koukuttavimmista aineista maailmassa, luuletko ettei moni vaan lopettaisi, jos olisi helppoa! Kuten mainittua, vuosi on ollut aikaa laihduttaa, hyvin olisi ehtinyt jos tälle linjalle lähdetään. T akateeminen ja urheileva eks-tupakoitsija, monta yritystä otti

Vierailija
26/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö psykoottisilla masennusjaksoilla. Nyt remissiossa, koska senkin olen hoitanut. Niin muita tekosyitä oliko mielessä?

Olet itse hoitanut ongelmasi, ilman lääkkeitä, ilman ammattiapua?

Vierailija
27/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat eivät ole ainoa riskiryhmä. Pitääkö tupakoitsijat rokottaa ensin? Pitääkö astmaa sairastavat rokottaa ensin?

Sehän on päivän selvää. Tupakoitsija ei tartte rokkoa ollenkaan etunenässä, koska tupakointi on TÄYSIN vapaaehtoista! Lihavat on riskiryhmää ja lihavuuskin on toki omaa syytä, mutta on 100x helpompaa lopettaa tupakointi heti välittömästi kun saada vaikkapa 20-30kg pois muutamassa kuukaudessa. Terveellisesti.

Astmaa kärsivät rokolle toki. Siinä missä lihavatkin. Mielestäni yli 50v. työssäkäyvät ja muutoinkin pitäisi jo nyt rokottaa. Olisi mielenterveydellisesti mukavempaa käydä töissä kun ei tarttisi sitä tautia pelätä väheksyjä tomppeleitten vuoksi!

Näkee, ettet ole lopettanut koskaan tupakointia. Nikotiini on yksi koukuttavimmista aineista maailmassa, luuletko ettei moni vaan lopettaisi, jos olisi helppoa! Kuten mainittua, vuosi on ollut aikaa laihduttaa, hyvin olisi ehtinyt jos tälle linjalle lähdetään. T akateeminen ja urheileva eks-tupakoitsija, monta yritystä otti

Ruoka on vielä koukuttavampaa. 

Vierailija
28/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lopettanut tupakoinnin kahdesti. Viimeisestä on 23 vuotta. Yhtään tupakkaa en uskalla enää koskaan polttaa, yhdestä se lähti viimeksikin uudestaan päälle. Aineenvaihduntaa ei voi lopettaa eikä syömistä. Olisi ihan kiva, jos ihminen voisi elää syömättä. En myöskään käytä alkoholia, yhtään. Olen toki aikanaan kokeillut.

Vierailija
29/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset pitäisi hoitaa uhrihierarkian mukaan. Eli kyllä, lihavat jonon etuosaan.

Vierailija
30/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas korona-aika laukaisi vanhat traumat ja paino nousi yli bmi 30 kuluneen vuoden aikana. Olisi pitänyt saada olla pois töistä, jotta olisi voinut keskittyä itsensä hoitamiseen 100 %. Kuka lääkäri määrää saikkua puoli vuotta siihen, että ihminen voi pitää omasta terveydestään huolta ennaltaehkäisevästi?

Vierailija
31/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko lihava.Ei ole mt-ongelmia. Sairaus on, joka lihottaa,mutta se on fyysinen.Ennen sairastumista olin 160cm.55kg. En ota rokotusta.Mielestäni kuitenkin syrjintää, jos lihavat ensin..

Vierailija
32/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijat kannattaisi rokottaa, koska heille on tullut vakavia oireita. Heillä menee myös ammatti koronatartunnan jälkeen esim. Frida Karlsson ja muutama muu hiihtäjä, jonka kunto ei enää riitä urheiluun sairastamisen jälkeen.

Yksinhuoltajat pitäisi rokottaa ennen muita, koska lapsi jää ilman huoltajaa, jos vanhempi sairastuu tai kuolee.

Pitäisi rokottaa ihmisiä järkevyys edellä, eikä rokottaa niitä, joilla on jo toinen jalka haudassa. Pitkäaikaistyöttömän voi esimerkiksi rokottaa viimeiseksi, koska hän pystyy välttämään kontakteja maailman tappiin asti.

Vierailija
33/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mun sanoneen, tässäkin viimeiseksi jää keskituloinen palkansaaja, joka noudattaa rajoituksia kaikkein tunnollisimmin ja käy säntillisesti töissä ja maksaa veronsa.

Tällä lausahduksella tässä keskustelussa itseasiassa väität, että lihava ihminen on eri asia kuin keskituloinen palkansaaja, joka noudattaa rajoituksia kaikkein tunnollisimmin ja käy säntillisesti töissä ja maksaa veronsa.

Vierailija
34/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mun sanoneen, tässäkin viimeiseksi jää keskituloinen palkansaaja, joka noudattaa rajoituksia kaikkein tunnollisimmin ja käy säntillisesti töissä ja maksaa veronsa.

Näinhän siinä luonnollisesti käy. Mm. päihdeongelmaisetkin menevät tärkeysjärjestyksessä edelle.

Vierailija
35/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli iso osa kansasta.

BMI yli 40 ei ole iso osa kansasta. Se on sairaalloisen lihava.

Vierailija
36/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä lausahduksella tässä keskustelussa itseasiassa väität, että lihava ihminen on eri asia kuin keskituloinen palkansaaja, joka noudattaa rajoituksia kaikkein tunnollisimmin ja käy säntillisesti töissä ja maksaa veronsa.

Hänen ajatusmaailmassaan lihava ei ole tunnollinen noudattaja, koska on lihava.

Vierailija
37/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on todettu että terveyden vuoksi ihmisten perusoikeuksia saa rajoittaa, niin seuraavaksi laitettaneen sokerinostokielto ylipainoisille ja kesäksi heidät mukaville jumppaleireille. Kohottaa kansanterveyttä huomattavasti enemmän kuin koronarajoitukset ikinä, ja terveydenhuollonkin kapasiteettiongelmat ratkeaa.

Vierailija
38/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse hoitanut ongelmasi, ilman lääkkeitä, ilman ammattiapua?

Kyllä. Kävin testeissä tuossa jokin aika sitten psykiatrilla. Sain terveen paperit. Mitään hoitokontaktia ei ole ollut vuosiin joten oli ihan mielenkiintoista kuulla mitä ammattilaiset oli mieltä.

Vierailija
39/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi lihaville rokotetta lainkaan. Laihduta, ja sitten saat rokotteen muuten et.

Vierailija
40/100 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua rokotusta ja BMI alle 35, vaikka läski olenkin. Silti mielestäni olisi hyvä rokottaa lihavat halukkaat ensin, jos ajatuksena on sekä sairaalapalveluiden turvaaminen että heikompien suojelu.

Mielestäni rokotukset olisi muutenkin pitänyt aloittaa Uudeltamaalta ja edetä sitten muihin isoihin kaupunkeihin ja sitten vasta pikkupaikkakunnat -> sairaanhoidon kantokyky & mahdollisuudet suojautua taudilta ja sairastumisen todennäköisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi