Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaan sairastuneet eivät ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse

Vierailija
08.03.2021 |

Kuvittelevat vaan että okei, on vähän flunssainen olo ja joudun pysymään 14vrk kotosalla, eipä tässä mitään.
Mutta he unohtavat kokonaan muut ihmiset, eli ne joille he ovat aiheuttaneet karanteenin. Esimerkiksi perheenjäsenet ja työtoverit ovat täysin syyttömiä, mutta heille tulee silti karanteeni (perheenjäsenille 21vrk ja työtovereille 14vrk).
Ja jos joku altistuneista sairastuu, karanteeneja laajennetaan koskemaan taas suurempaa joukkoa. Eli juuri sinun tartuntasi takia voi olla että työtoverin koko perhe joutuu 21vrk karanteeniin, ja jos perheessä sattuu olemaan abi niin sinne menivät yo-kirjoitukset sitten.
Ei se tartunta ole vain sitä että makaat kotona Netflixin ääressä kaksi viikkoa, vaan siitä aiheutuu vaivaa ja haittaa jopa kymmenille ihmisille joilla ei ole osaa eikä arpaa sinun tartuntaasi.
Vähän voi siis miettiä muita ihmisiä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muut ei varmaa tee mitään minua varten? Itse se on itsestään vastuu kannettava, joten en aio sitä hävetä, että elän itseäni varten ja MINÄ tulen aina ensin. Jos se ei sovi sinulle se on sinun ongelmasi, ei minun.

T. Kansalainen, joka on vain kasvoton numero tässä leikissä.

Vierailija
2/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oikein muuta kuin toivoa että aloittaja saisi koronan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sen takia me istuttiin päivälleen koko hiihtoloma karanteenissa kun joku maskiuskovainen oli luullut että voi mennä maski päässä tapahtumaan ja sitten ne olikin kaikki sairastuneet. Ihan turhaan me täällä lapsen kanssa kökitään kotona kahdestaan kun kerran joku maski oikeuttaa kaikki muut käymään kaikkialla ja tapaamassa ihmisiä. Minä näin ystäväni ja vanhempani viimeksi 2019. Odotan teiltä muilta aivan samaa.

Vierailija
4/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan ne koronaansairastuneetkin sen koronan ovat saaneet. Ja voisin lyödä vetoa, että kukaan ei nyt tahallaan halua sairastua.

Vierailija
5/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sen takia me istuttiin päivälleen koko hiihtoloma karanteenissa kun joku maskiuskovainen oli luullut että voi mennä maski päässä tapahtumaan ja sitten ne olikin kaikki sairastuneet. Ihan turhaan me täällä lapsen kanssa kökitään kotona kahdestaan kun kerran joku maski oikeuttaa kaikki muut käymään kaikkialla ja tapaamassa ihmisiä. Minä näin ystäväni ja vanhempani viimeksi 2019. Odotan teiltä muilta aivan samaa.

Ai sä lopetit tapailun jo ennen koronaa?

Vierailija
6/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt ihan omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elämässäsi. Ja nyt ei sympatia ja empatia säteile. Kukaan ei ole käskenyt teitä istumaan kotona 24/7. Olisitte voineet ulkoilla, jne...mutta te päätitte toisin.

Vierailija
7/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen pointti oli että koronaan sairastuneita siis pitää vihata vai? Entä jos itse sairastut, pitääkö suakin vihata ja syytellä sormi ojossa?

Sano suoraa että haluat vaan vihata, niin ei tarvi yrittää arvailla tarkoitusperiä.

Vierailija
8/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ihan oikeastiko sulla on siellä lapsikin.

Vierailija
9/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä lopetit tapailun jo ennen koronaa?

Joulukuussa 2019 olen viimeksi nähnyt, sen jälkeen olin kipeänä muutaman kuukauden, joten kyllä.

Vierailija
10/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on tekopyhien temmellyskenttä, jossa voi osoittaa ympäristölleen sen oman hienoutensa. Oma kehu haisee kuin biojätepussi, kun koronasta on tehty se oman egon jatke. Itse kuljen ylpeänä ilman maskia. Saa tulla paheksumaan minä kyllä kerroin teille mitä mieltä olen teistä humblebragaajista.

Vierailija
11/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt ihan omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elämässäsi. Ja nyt ei sympatia ja empatia säteile. Kukaan ei ole käskenyt teitä istumaan kotona 24/7. Olisitte voineet ulkoilla, jne...mutta te päätitte toisin.

Kyllä minä ulkoilen herranen aika ja käyn kaupassa, ILMAN maskia. Aivan normaalisti kaiken muunkin hoidan, mutta alkaa risoa tuo että rättisirkus teillä kun ette osaa rajoittaa niitä oikeasti merkittäviä altistavia tekijöitä sen turvariepunne takia.

Vierailija
12/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitat ap varmaan vaan trollata. Muussa tapauksessa sulla on kyllä ihan naurettava ajatusmaailma. Voin kertoa, että raskainta ja kamalinta koronatarunnassa oi nimenomaan se huoli ja syyllisyys siitä, että onko tartuttanut muita sinä aikana, kun oli vielä oireeton.

Vierailija
13/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ulkoilen herranen aika ja käyn kaupassa, ILMAN maskia. Aivan normaalisti kaiken muunkin hoidan, mutta alkaa risoa tuo että rättisirkus teillä kun ette osaa rajoittaa niitä oikeasti merkittäviä altistavia tekijöitä sen turvariepunne takia.

Rättisirkus joka meillä on? Ette osaa? Kenelle sinä nyt puhut? Hallitukselle?

Vierailija
14/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitat ap varmaan vaan trollata. Muussa tapauksessa sulla on kyllä ihan naurettava ajatusmaailma. Voin kertoa, että raskainta ja kamalinta koronatarunnassa oi nimenomaan se huoli ja syyllisyys siitä, että onko tartuttanut muita sinä aikana, kun oli vielä oireeton.

Älä rakas lapsi yleistä. Korona ei todellakaan ole meidän sairastuneiden vika ja siitä ei todellakaan pidä tuntea huonoa omatuntoa ja on peiliin katsomisen paikka, jos oma itsetunto ei sitä kestä.

Vierailija
15/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on tekopyhien temmellyskenttä, jossa voi osoittaa ympäristölleen sen oman hienoutensa. Oma kehu haisee kuin biojätepussi, kun koronasta on tehty se oman egon jatke. Itse kuljen ylpeänä ilman maskia. Saa tulla paheksumaan minä kyllä kerroin teille mitä mieltä olen teistä humblebragaajista.

Ja itsehän et tosiaankaan yhtään yritä korostaa omaa hienouttasi ja paremmuuttasi? Ei ole muuten mitään ylpeydenaihetta siinä, että on itsekäs ja piittaamaton. Kerro vaan, mitä mieltä olet minusta. Arvaa, onko sun itserakkaan ja piittaamattoman ihmisen mielipiteillä mulle paljon arvoa?

Vierailija
16/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä rakas lapsi yleistä. Korona ei todellakaan ole meidän sairastuneiden vika ja siitä ei todellakaan pidä tuntea huonoa omatuntoa ja on peiliin katsomisen paikka, jos oma itsetunto ei sitä kestä.

Kyllä koronaan sairastuminen on usein ihan omaa syytä. Ei aina, mutta usein.

Tiedän tartunnanjäljityksestä paljon, ja kun sairastuneilta kysytään että missä he ovat liikkuneet ennen oireiden alkamista niin sieltä tulee esiin baari-iltoja, kotibileitä, perhejuhlia, kuntosalikäyntejä, shoppailua, ohjattuja jumppatunteja jne.

Jotkut ovat eläneet varovaisesti ja kuitenkin saaneet tartunnan esim. kouluikäiseltä lapseltaan, mutta he ovat vähemmistö.

-ap

Vierailija
17/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa veemäinen kommentti. Lopeta tuon "rakas lapsi" -fraasin käyttö ja itsesi muiden yläpuolelle nostaminen, kiitos.

Vierailija
18/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että aika moni miettiikin, että kuka sairastutti minut ja ketkä kaikki minä sairaustutin. Harvempi vain miettii sitä ääneen kotinsa terassilla niin, että kaikki kuulisivat.

Harva sairastuu tahallaan, syyttely on typerää ja lapsellista.

Vierailija
19/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koronaan sairastuminen on usein ihan omaa syytä. Ei aina, mutta usein.

Tiedän tartunnanjäljityksestä paljon, ja kun sairastuneilta kysytään että missä he ovat liikkuneet ennen oireiden alkamista niin sieltä tulee esiin baari-iltoja, kotibileitä, perhejuhlia, kuntosalikäyntejä, shoppailua, ohjattuja jumppatunteja jne.

Jotkut ovat eläneet varovaisesti ja kuitenkin saaneet tartunnan esim. kouluikäiseltä lapseltaan, mutta he ovat vähemmistö.

-ap

Itse kuulun tähän vähemmistöön. Kunnassamme oli jo tammikuussa tiedossa, mutta...

T. Paimiolainen

Vierailija
20/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne muut ei varmaa tee mitään minua varten? Itse se on itsestään vastuu kannettava, joten en aio sitä hävetä, että elän itseäni varten ja MINÄ tulen aina ensin. Jos se ei sovi sinulle se on sinun ongelmasi, ei minun.

T. Kansalainen, joka on vain kasvoton numero tässä leikissä.

Ne muut tekevät paljonkin. Käyttävät maskia, huolehtivat käsihygieniasta, pysyvät kipeänä kotona, jättävät väliin turhat riskitekijät (esim. ravintolakäynnit ystävien kanssa) ja pitävät fyysistä etäisyyttä.

On täysin totta että jokaisen on kannettava itse itsestään vastuu, mutta näyttäisi siltä että sinä vaadit vastuunkantoa vain toisilta etkä lainkaan itseltäsi.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi