Vanhenevan puolison (46v) ulkonäkö ja jutut inhottaa
Vielä 10 vuotta sitten ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt yli 45-vuotiaana hänellä on tullut painoa varsinkin keskivartaloon, hampaisiin hammaskiveä, hiukset ohentuneet, pientä ryppyä tullut kasvoihin joka paikkaan, jutut muuttuneet tylsiksi ja asenteet jähmettyneet, mitään uutta ja kivaa tai outoa ei voi harrastaa. Haaveet liittyy kesämökkiin ja pihanlaittoon. Tekee mieli erota.
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Mullekin kävi niin että akka kyllästy minun rupsahtaneeseen (50v ja 120kg) olemukseen ja löysi nuoren ja viriilin Hamid nimisen kaverin, kehu että menivät naimisiin viime syksynä, nopeeta toimintaa. Oli kuulemman kaatunut portaissakin, kun kysyin että miksi on puoli naamaa sinisenä, sitä se uusi rakkaus teettää, sekoittaa askeleetkin.
Ei siinä mitään matkustelin sitten hieman katkerana Thaimaaseen ja pistin tinderin päälle ja voi että sieltä löytyi toinen toistaan söpömpiä nuoria naisia ja kaikki olivat kiinnostuneet minusta, sanonta kuuluu että paino on voimaa, mutta Thaimaassa ylipaino on ylivoimaa. Toin sitten sieltä semmoisen 25 vuotiaan neitsyen, jonka kanssa meillä on lapsi jo tulossa.
Vaikka aluksi olinkin eukolleni kovin katkera, niin enää en osaa olla, minusta on oikeastaan hienoa että nuoret arabit osaavat arvostaa myös vanhempia suomalaisia naisia, eivät jää hekään yksin, kun me suomalaiset setämiehet haetaan tuoreita vaimoja aasiasta...
Oliko ajan tuhlaaminen tämän sadun keksimiseen oikeasti sen arvoista?
En itse menisi pariterapiaan. Taatusti siellä pyritään hampaat irvessä säilyttämään liitto ja molemmilta menee vuosia hukkaan jotka voisi käyttää sopivamman kumppanin etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:ta. Aloin seurustelemaan pitkäaikaisen tuttavani kanssa, mutta 11 vuoden ikäero oli liikaa meille molemmille. Mies tykkää mökkeillä (minä en) ja pitkä etätyöjakso sai hänet laiminlyömäön ulkonäkönsä hoidon totaalisesti. Mies myös alkoi ärtymään helposti, nukahteli pystyyn ja muuttui äärikonservatiiviksi.
Suhde oli huono meille molemmille.
Haluaisin huomauttaa että mökkeilystä pitäminen ei tee ihmisestä vanhaa ihmistä. Itse olen mökkeillyt ikävuodet 0-40, mieheni myös, oma lapseni, sekä miehen lapset, joista toinen nyt 15v poika on aivan mökkihöperö. Kalastus vain on mielessä, ja saunominen mökillä, sekä kaikki siihen kuuluvat toiminnat kuten puiden tekeminen. Myös kaverinsa mökkeilevät meidän mökillämme sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle antaisin vinkin, että hakeutukaa pariterapiaan. Siellä voitte ruotia näitä asioita ja sitten on parempi joko jatkaa tai erota. En usko, että tilanne itsestään paranee. Kyse on siitä riittääkö tämä sinulle ja jos ei riitä, niin onko suhteessa joustoa, että voit hakea lisukkeita elämääsi ja riittääkö se sinulle. Jonkin verran mieskin voi muuttua esim. tiedostaa aihepiirien suppenemisen ja tietoisesti laajentaa niitä silloin tällöin. Mutta niin se taitaa mennä, että elämänjano tasaantuu iän myötä ja toistuvat ympyrät viehättää, joten en mitään ihmeitä silläkään saralla odottaisi. Terv. 46v nainen
Suomalainen mies terapiaan?? Sama kuin norsu pohjoisnavalle.
Ei hyvää päivää aikuiset ihmiset! Sensijaan, että ottaisi suhteensa rehellisesti puheeksi kumppanin kanssa, tullaan tänne arvostelemaan ulkonäköä ym.
AP ei selkeästi enää rakasta kumppaniaan tai ole onnellinen suhteessa. Silloin pitää puhua ja erota. Ei missään suhteessa ole pakko olla.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle antaisin vinkin, että hakeutukaa pariterapiaan. Siellä voitte ruotia näitä asioita ja sitten on parempi joko jatkaa tai erota. En usko, että tilanne itsestään paranee. Kyse on siitä riittääkö tämä sinulle ja jos ei riitä, niin onko suhteessa joustoa, että voit hakea lisukkeita elämääsi ja riittääkö se sinulle. Jonkin verran mieskin voi muuttua esim. tiedostaa aihepiirien suppenemisen ja tietoisesti laajentaa niitä silloin tällöin. Mutta niin se taitaa mennä, että elämänjano tasaantuu iän myötä ja toistuvat ympyrät viehättää, joten en mitään ihmeitä silläkään saralla odottaisi. Terv. 46v nainen
Suomalainen mies terapiaan?? Sama kuin norsu pohjoisnavalle.
Mieheni kävi parisuhdeterapiassa exänsä kanssa loppumetreillä, josta tuloksena oli ero, jota eivät enää terpaina jälkeen nähneet tarpeelliseksi pitkittää edes lasten takia. Lisäksi mieheni kävi avioliiton päättymisen jälkeen yksin terapiassa koska koki tarvitsevansa sitä, kun koko siihen astinen elämä tuntui hajonneen palasiksi. Terapia mahdollisti sen että mies ymmärsi eläneensä toisten odotuksia perhe-elämästä, naimisiinmenemisestä ja lapsista, eikä sitä elämää mitä todellisuudessa halusi, ja että tämä malli oli siirretty häneen jo omassa lapsuudessa. Minulle "jäikin" sitten aivan mahtava mies joka ymmärtää itseään ja toisia <3
Vierailija kirjoitti:
Turkista löytyy nuorta jolle Suomi "neito" kelpaa 😁
Ilmeisemmin toisin päin. Tulee Suomeen ja loppuu rahahuolet.
Kyllähän tuo mies tökki tuossa kymmenien molemmin puolin viittäkymppiä, siis tuosta hyvännäköisestä nuorukaisesta, miehestä kuoriutui hurjan näköinen ukko. Sain kuulla monta kertaa nuorena vaimona, että miten onnistanut ja miten sait noin hyvän näköisen miehen! Ja totuus on valjennut kaikille; komea nuorena mutta hurja köriläs vanhempana. Ja miten minulle on käynyt; entiseen nuoruuden kaveriin törmätessä, hän ihmetti, miten ihmeessä olen pysynyt nuorekkaana eikä vanhenemisen merkkejä just ollenkaan (kohteliaisuus?). No, kyllä muitakin tutuilta kuulen, kuinka rypyt ovat jollakin toisella.
Ja vaikka tökki välillä ihan mahdottomasti, täällä ollaan ja "pikku hymy" -emojilla nyt kuudenkympin ja kuoleman välissä. Vapaus on valita...valitse paras itsellesi!
Minullakin on jo pientä ryppyä siellä täällä. Puutarhurina myös kiinnostaa pihan laitto. Pidän myös käsitöistä ja juttuni olisivat sinun mielestä varmasti yhtä tylsiä. Ei siis ole aina ikään sidonnaista.
N26
Vierailija kirjoitti:
Ajatus lapsettomuudesta ei enää tunnu hyvältä, vaikka kaksikymppisenä olin varma etten halua lapsia. Melkein saan paniikkikohtauksen, kun mietin että jatkossa mun elämä on kesämökillä istumista viisikymppisten seurueessa. Sitä paitsi saatan olla rakastunut työkaveriin, joka on mua vuoden nuorempi. Ap
Tätä vähän uumoilinkin. Vika ei ole miehessäsi, tai siinä että hän on vanhentunut, vaan olet ihastunut toiseen. Silloin sitä alkaa alitajuisesti etsiä virheitä omasta kumppanista.
Oletko muistanut katsoa omaa ryppyistä naamaasi peilistä?
Aviopuolisosi ansaitsee parempaa
Vierailija kirjoitti:
Eräs suht tunnettu kaunotar, (ei juorulehtien palstojen), joka 70-kymppisenä on yhä työelämässä johtajana, on ollut suhteessa todella elegantin 10-vuotta nuoremman miehen kanssa. Nainen oli/on erittäin korkeasti koulutettu, ex-mies maanviljelijä. Miehelle oli liikaa, kun nainen oli jatkuvasti valokeilassa (ainakin varmuudella 4-vuotta). Miehen ego ei kestänyt naisen palkkaeroja, tietävyyttä, kaulutusta ja näkyvyyttä esim. telkkarissa. No, mitä sitten tapahtui. Niin, mies lähti ja tapasi toisen naisen, heti erottuaan edellisestä. Tämä nykyinen on kansalaiskoulun käyneenä vähävarainen ja ulkonäkönsä, no joo, kovin tavallinen, ei erotu joukosta. Nainen on 15-vuotta nuorempi kuin tämä kirjoitksessa mainittu mies. Niin tyypillistä. Mies vaihtoi siis kaunottaren rumilukseen.
Tuo tarinasi on niin totta kun olla voi. Mies ei yksinkertaisesti kestä naista, joka on korkeasti kouluttautunut. Siis sellainen mies, jolla on huono ego tai ammatiltaan heikompipalkkainen. Tiedän usemman pariskunnan eronneen juuri tämän asian takia.
Olen vaihtanut 7 vuoden välein 24v ikäiseen. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vihaketju
Kohuketju.
Älykkö kirjoitti:
Olen vaihtanut 7 vuoden välein 24v ikäiseen. Suosittelen.
Ihan varmasti olet. Jos mies ei ole koskaan ollut ihmissuhteessa, tällaiset lapsellisuudet varmaankin tuntuu mahdollisilta.
Vaihtoon vaan, pihalle poks. Uutta tupaan ja testiin. Ollaan niin voimaantuvia. Se on elämää! Kaikki irti mulle heti mikä lähtee. Kuolo voi tulla huomenissa.
Mitä sitä samaa katella jos pahaa teköö?
Ei viitti tuttua ihmistä kiusata. Ottaa uuden.
Ymmärrän ap:ta. Aloin seurustelemaan pitkäaikaisen tuttavani kanssa, mutta 11 vuoden ikäero oli liikaa meille molemmille. Mies tykkää mökkeillä (minä en) ja pitkä etätyöjakso sai hänet laiminlyömäön ulkonäkönsä hoidon totaalisesti. Mies myös alkoi ärtymään helposti, nukahteli pystyyn ja muuttui äärikonservatiiviksi.
Suhde oli huono meille molemmille.