Vanhenevan puolison (46v) ulkonäkö ja jutut inhottaa
Vielä 10 vuotta sitten ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt yli 45-vuotiaana hänellä on tullut painoa varsinkin keskivartaloon, hampaisiin hammaskiveä, hiukset ohentuneet, pientä ryppyä tullut kasvoihin joka paikkaan, jutut muuttuneet tylsiksi ja asenteet jähmettyneet, mitään uutta ja kivaa tai outoa ei voi harrastaa. Haaveet liittyy kesämökkiin ja pihanlaittoon. Tekee mieli erota.
Kommentit (607)
Ei kai kukaan odotakaan puolisonsa olevan ikuisesti nuori, mutta kenenkään ei pidä myöskään sietää seksuaalisesti halutonta ja haisevaa vanhusta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri en ole ymmärtänyt suhteissa, joissa nainen yli 10v nuorempi kuin mies. Kun ollaan 20v ja mies yli 30v, tilanne vielä hyvä. Mutta kun nainen alkaa lähestyä 30v ikää ja mies reilu 40v, tilanne alkaa olla toinen, mies harmaantuu ja rypistyy kun nainen on vielä nuori, kaunis ja menevä. Tällaiset pariskunnat ovat vain niin eri paria...
Katsos kun nainen täyttää 50 vuotta se muuttuu täysin käyttökelvottomaksi marisijaksi. 60v mies taas voi alkaa vaikka isäksi ja jakaa hyviä geenejään.
Ja sitten ihmetellään kun Suomessa on sinkkuja pilvin pimein, jos tärkein kriteeri on se ettei perse roiku, on timmi vatsa yms, niin huonosti menee, halutaan että kumppani siis säilyy samanlaisena vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa oppia Toni Niemisestä. Tilanteet vaihtuvat 2-3 kertaa vuodessa ja ei jäädä jahkailemaan. Aina on uutta ja kivaa edessä.
Ja elämä on yhtä lentoa, vaikka ulosottorekisteri pitenee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri en ole ymmärtänyt suhteissa, joissa nainen yli 10v nuorempi kuin mies. Kun ollaan 20v ja mies yli 30v, tilanne vielä hyvä. Mutta kun nainen alkaa lähestyä 30v ikää ja mies reilu 40v, tilanne alkaa olla toinen, mies harmaantuu ja rypistyy kun nainen on vielä nuori, kaunis ja menevä. Tällaiset pariskunnat ovat vain niin eri paria...
Katsos kun nainen täyttää 50 vuotta se muuttuu täysin käyttökelvottomaksi marisijaksi. 60v mies taas voi alkaa vaikka isäksi ja jakaa hyviä geenejään.
Monet luulee yli 60 vuotiaita isejä kylläkin lastensa papoiksi, lisäksi sen ikäiset eivät pysy vilkkaan lapsen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Toisinpäin toimii paremmin, eli nainen vanhempi. Koska miehet sekä rupsahtavat että kuolevat nuorempana kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on 45 ja minä 31. Olen aina viehättynyt vanhemmista miehistä ja pidän häntä reilusti seksikkäämpänä kuin oman ikäisiäni.
Onhan se fakta, että 14 vuoden ikäero näkyy tietyissä asioissa, mutta kyllä tässä suhteessa on paljon enemmän plussaa kuin miinusta.
Vielä. En halua olla ilkeä mutta katso uudestaan viiden vuoden päästä. Toi on oikeasti se vedenjakaja miehen elämässä, 45 v.
Kenen mukaan? Kuinka monta miestä tunnet, joiden elämää olet läheisesti seurannut alle 45 ja yli? Jos olet vaikka 100 miehen muuttumisen tilastoinut ja melkein kaikille on käynyt samoin, niin sitten olet jokseenkin uskottava.
Mikset ota henkilökohtaisesti niitä kehuja, joita tässä ketjussa naiset osoittaneet ikämiehiään kohtaan. Onko huono itsetunto syynä?
Juuri näin. Mieti nyt uhriutujamies tätä asiaa hieman järkevämmin. Joku sulle täysin tuntematon nainen tekee aloituksen omasta henkilökohtaisesta parisuhteestaan ja SINÄ otat siitä itseesi?? Samassa ketjussa on lukuisia miestään kehuvia naisia, mutta et uhriutumiseltasi niitä edes huomaa. Onko niin, ettei täällä saa keskustella kuin onnellisista parisuhteista, ettei kukaan pakkoneuroottinen vaan pahastuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murska enemmistö alapeukkuja Ap:lle, kunnes käy ilmi, että Ap on nainen ja sitten peukut ylös. Really?
Itse ajattelin, että ihmisten mielipide muuttui ja peukut kääntyi ylös kun selvisi tämän aloituksen tehneen puolison olevan noin nuori.
Ainakin minä oletin aloitusta lukiessani, että aloittaja on itsekin keski-ikäinen ja ällöksyy keski-ikäistä puolisoaan joten paheksuin ja alapeukutin, mutta sitten kun selvisi AP:n olevankin vasta kolmikymppinen, niin ymmärsin heti häntä ja yläpeukutin.
Samoin olisin ymmärtänyt, jos AP olisi 30v mies joka ei enää haluaisikaan olla itseään 16 vuotta vanhemman naisen kanssa jonka kanssa alkoi 20-vuotiaana.Isojen ikäerojen suhteissa sen vanhemman osapuolen luulisi ymmärtävän jo suhteen alussa, että sitä kestää minkä kestää ja reilusti nuorempi puoliso voi jossain vaiheessa ihan vaan sen ikäeron vuoksi lähteä ja luultavasti lähteekin.
N28
No, tuo lähteminen riippuu täysin arvomaailmasta. Minulla vaimo on neljä vuotta nuorempi ja ollut kahdeksan vuotta pitkäaikaissairas ja työkyvytön. Pitäisikö minunkin 46-vuotiaana lähteä, kun vielä haluan käydä pyörälenkeillä ja matkustella.
Vastaus, ei tarvitse. Voin tehdä niitä asioita yksin tai kavereiden kanssa.
Se, että nuorempi lähtee toisen vanhetessa, voi olla ihan ok, mutta se pitäisi tehdä selväksi suhteen alussa.
Joku katkera eukko vääntänyt tämänkin miesvihaprovon.
Minusta tekstistä jäi vaikutelma, että ap on tehnyt jo päätöksensä eroamisestaan. Ja itsehän se on tehtäväkin. Ehkä suhde nuorempaan oli viimeinen niitti. Pysy kannassasi, älä täällä kuuntele roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku katkera eukko vääntänyt tämänkin miesvihaprovon.
Mitä miesvihaa tässä muka on? Aphan on rakastunut ikäiseensä mieheen, haluaa eroon liian vanhasta, mikä on ihan ymmärrettävää!
Jos 46-vuotias mies näyttä vanhenevalta niin silloin miehessä on kyllä vikaa. Tuossa iässä ei vielä voi eikä pidä näyttää vanhukselta. Olen 51-vuotias nainen ja itse tosi timmi ja nuoren näköinen ja usko pois, että kaikki tämän ikäiset miehet eivät todellakaan ole rupsahtaneet. Sanoppa ukolle, että ottaa itseään niskasta kiinni. Sun ei toki tartte tän miehen kanssa olla väkisin :)
Vierailija kirjoitti:
Ja itse olet yhtä hehkeä kuin ennenkin?
No kyllä meilläkin olen ihan hehkuva mielestäni, aktiivinen, kuntoilen ym tykkään tehdä asioita. Mies sen kuin pappaantuu että itsekkin ihmettelen.. vanhat tavat unohtuvat ja ei jaksa tehdä mitään.
N 45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP minulla sama tilanne. Mies 57 minä 46. Mies lihonut 40 kg, polttaa, juo alkoholia, ei liiku, syö roskaruokaa. Kaikki illat löhöää telkkua katsellen ja syö tauotta.
Verenpaine ja sokerilääkitys. Ei seksiä neljään vuoteen, miehellä ei enää ota eteen.
Minä syön terveellisesti, rasvaprosentti 22% liikun 5-6 krt viikossa, mm juoksen 10 km lenkkejä ja käyn salilla. Kroppa urheilullinen, ja vähärasvainen. Rinnat DD-kuppia ja kiinteät. Olen lisäksi naisellinen, pukeudun naisellisesti, ja pidän huolta ulkonäöstäni. Viikottain saan kehuja ulkonäöstäni.
Miehen kanssa ei muuta yhteistä kuin kaveruus. Mies ei suostu lähtemään kävelylenkeille vaikka pyydän mukaan. Kuulemma selkä kipeytyy. Ei myöskään suostu laihduttamaan etc.
Päivittäin mietin eroa. Lisäksi mun olisi helppo löytää uusi kumppani, koska vielä tämän ikäisenäkin saan paljon miesten lähestymisiä ja iskuyrityksiä.. Tiedän että vientiä olisi. Haluan urheilullisen, viriilin puolison.
Minun mielestä sinulla olisi tuossa tilanteessa oikeus käydä vieraissa jos et halua erota. Itse olen se osapuoli joka ei halua seksiä ja olen monta kertaa ehdottanut miehelle avointa liittoa, koska mies ei halua erota mutta haikailee edelleen seksiä. Jotain se tapaista mies lieneekin toteuttanut.
Samaa mieltä, mutta sopisiko se ap:n miehelle. Jos ei ole pieniä lapsia, niin kai sitä voi erotakin.
Suski69 kirjoitti:
Jos 46-vuotias mies näyttä vanhenevalta niin silloin miehessä on kyllä vikaa. Tuossa iässä ei vielä voi eikä pidä näyttää vanhukselta. Olen 51-vuotias nainen ja itse tosi timmi ja nuoren näköinen ja usko pois, että kaikki tämän ikäiset miehet eivät todellakaan ole rupsahtaneet. Sanoppa ukolle, että ottaa itseään niskasta kiinni. Sun ei toki tartte tän miehen kanssa olla väkisin :)
Kyllä niitä silmäryppyjä ja ihon veltostumista varmaan jossain päässä on. Olen kosmetologi ja jo koulussa opetettu kymmenen vuotta sitten että ikääntyminen alkaa 25v iässä ja viimeistään 30.
Tämä on yksilöllistä. Itsellä hyvä tilanne ;) hyvät geenit. Mutta vaatteilla, vartalolla, hiustyylillä, hyvällä miehen tuoksulla pääsee jo todella pitkälle. Elämäntavat ja ruokavalio kuntoon- sokeri, alkohoili, makkarat, rasvat ym pois!, Kivat vaatteet päälle ja ennen kaikkea se asenne kuntoon. Rakkautta, seksiä ja läheisyyttä ei todellakaan ole vain 20-40- vuotiailla- ehei todella, puhun kyllä kokemuksesta nyt :)- Itse olen nyt vasta oikeasta rakastunut ja elämä on ihan parasta just nyt. Jos on sellainen olo, että elämä on loppumassa, on todella väärän kumppanin kanssa. Kun on oikean kumppanin kanssa, elämä on täynnä värejä, pienetkin asiat tuntuvat suurilta ja jokainen päivä on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan odotakaan puolisonsa olevan ikuisesti nuori, mutta kenenkään ei pidä myöskään sietää seksuaalisesti halutonta ja haisevaa vanhusta.
Ai millä perusteella "ei tule sietää" ? Noinko luki vihkikaavassa? Tahdon, kunnes en enää siedä?
Mietipä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murska enemmistö alapeukkuja Ap:lle, kunnes käy ilmi, että Ap on nainen ja sitten peukut ylös. Really?
Itse ajattelin, että ihmisten mielipide muuttui ja peukut kääntyi ylös kun selvisi tämän aloituksen tehneen puolison olevan noin nuori.
Ainakin minä oletin aloitusta lukiessani, että aloittaja on itsekin keski-ikäinen ja ällöksyy keski-ikäistä puolisoaan joten paheksuin ja alapeukutin, mutta sitten kun selvisi AP:n olevankin vasta kolmikymppinen, niin ymmärsin heti häntä ja yläpeukutin.
Samoin olisin ymmärtänyt, jos AP olisi 30v mies joka ei enää haluaisikaan olla itseään 16 vuotta vanhemman naisen kanssa jonka kanssa alkoi 20-vuotiaana.Isojen ikäerojen suhteissa sen vanhemman osapuolen luulisi ymmärtävän jo suhteen alussa, että sitä kestää minkä kestää ja reilusti nuorempi puoliso voi jossain vaiheessa ihan vaan sen ikäeron vuoksi lähteä ja luultavasti lähteekin.
N28
Noinko kertakäyttöisenä oikeasti ajattelet avioliiton? Kestää minkä kestää, luulisi ymmärtävän jos ero tulee?
Meitä on moneen junaan, ei voi muuta sanoa. Minulle avioliitto on pyhä, eikä siihen lähdet "kestää minkä kestää"- ajatuksella. Harmi jos nykymoraali on erilainen.
N51
En todellakaan ole. En ole sivistymätön moukkamaista kuten te palstamammat.