Vanhenevan puolison (46v) ulkonäkö ja jutut inhottaa
Vielä 10 vuotta sitten ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt yli 45-vuotiaana hänellä on tullut painoa varsinkin keskivartaloon, hampaisiin hammaskiveä, hiukset ohentuneet, pientä ryppyä tullut kasvoihin joka paikkaan, jutut muuttuneet tylsiksi ja asenteet jähmettyneet, mitään uutta ja kivaa tai outoa ei voi harrastaa. Haaveet liittyy kesämökkiin ja pihanlaittoon. Tekee mieli erota.
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama varallisuus ja samantasoiset tulot. Miehen menot on isommat koska hän maksaa vielä vähän aikaa elatusmaksuja ja sen jälkeen on luvannut tukea lastensa opintoja. Miehellä ei ole perintöä, iäkkäät vanhempansa on elossa ja tarvitsevat koko ajan enempi huolenpitoa. Minun vanhemmat puolestaan on vielä n. 10 vuotta työelämässä. Sekin aiheuttaa riitoja, että mulle kasautuu varsinkin miehen äidistä nykyään suuri vastuu, sama oli miehen lasten kans niiden ollessa pienempiä. Tunnen todella eläväni ihan väärän sukupolven elämää. Ap
==============
NIin sinä todella elät. Jäät toiseksi miehen suvulle. Sitten kun appivanhempasi ovat kuolleet ja lapset ovat ammateissa ja tienaavat, niin alkaa miehen lastenlasten hoitamainen ja jossain vaiheesa miehen itsensä hoitaminen.
Ei sinun vuorosi taida tulla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus lapsettomuudesta ei enää tunnu hyvältä, vaikka kaksikymppisenä olin varma etten halua lapsia. Melkein saan paniikkikohtauksen, kun mietin että jatkossa mun elämä on kesämökillä istumista viisikymppisten seurueessa. Sitä paitsi saatan olla rakastunut työkaveriin, joka on mua vuoden nuorempi. Ap
Tässä se taitaa olla se juttu - olet ihastunut, ja nyt vanha kuvio tuntuukin ankealta. Eli taidat etsiä hyvää syytä eroon, jotta pääsisit ihastuksesi kimppuun hyvällä omalla tunnolla.
Mutta: ei tuossa nyt taida olla mitään oikotietä onneen. Sano miehelle, että nyt pariterapiaan tai ero. Terapiassa pitäisi puhua siitä, että mies on huonossa henkisessä kunnossa (kuulostaa masentuneelta) ja että hänen pitää hoitaa asia, tai jatkoa ei ole luvassa. Sitten vasta muiden kanssa sekoilemaan, jos nykyinen suhde ei pelitä. Huonoltahan toi kuulostaa jatkumisen kannalta, mutta itselleen ei kannata myöskään valehdella siitä, mikä tilanne on päällä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on 45 ja minä 31. Olen aina viehättynyt vanhemmista miehistä ja pidän häntä reilusti seksikkäämpänä kuin oman ikäisiäni.
Onhan se fakta, että 14 vuoden ikäero näkyy tietyissä asioissa, mutta kyllä tässä suhteessa on paljon enemmän plussaa kuin miinusta.
Vielä. En halua olla ilkeä mutta katso uudestaan viiden vuoden päästä. Toi on oikeasti se vedenjakaja miehen elämässä, 45 v.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 16 vuotta nuorempi ja alkanut haaveilla omanikäisestä, tai ehkä itseäni nuoremmasta miehestä.
Ap
Tota..... minkä ikäisiä olitte kun menitte kimppaan? Mun laskujeni mukaan (aloitusviestistä päätellen) olet siis itse nykyään noin 30-vuotias ja nyt sanot ettei 10 vuotta sitten ollut ongelmaa. Aloitko siis jotain 15-vuotiaana seurustelemaan yli 30-vuotiaan äijän kanssa?
There's your problem!
Miksi ei saisi sanoa että lihava ja röyhtäilevä henkilö on epämiellyttävä? Sekä hammaskivi on epämiellyttävä? Kaikki kuitenkin ajattelevat niin.
Vierailija kirjoitti:
Murska enemmistö alapeukkuja Ap:lle, kunnes käy ilmi, että Ap on nainen ja sitten peukut ylös. Really?
Itse ajattelin, että ihmisten mielipide muuttui ja peukut kääntyi ylös kun selvisi tämän aloituksen tehneen puolison olevan noin nuori.
Ainakin minä oletin aloitusta lukiessani, että aloittaja on itsekin keski-ikäinen ja ällöksyy keski-ikäistä puolisoaan joten paheksuin ja alapeukutin, mutta sitten kun selvisi AP:n olevankin vasta kolmikymppinen, niin ymmärsin heti häntä ja yläpeukutin.
Samoin olisin ymmärtänyt, jos AP olisi 30v mies joka ei enää haluaisikaan olla itseään 16 vuotta vanhemman naisen kanssa jonka kanssa alkoi 20-vuotiaana.
Isojen ikäerojen suhteissa sen vanhemman osapuolen luulisi ymmärtävän jo suhteen alussa, että sitä kestää minkä kestää ja reilusti nuorempi puoliso voi jossain vaiheessa ihan vaan sen ikäeron vuoksi lähteä ja luultavasti lähteekin.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP minulla sama tilanne. Mies 57 minä 46. Mies lihonut 40 kg, polttaa, juo alkoholia, ei liiku, syö roskaruokaa. Kaikki illat löhöää telkkua katsellen ja syö tauotta.
Verenpaine ja sokerilääkitys. Ei seksiä neljään vuoteen, miehellä ei enää ota eteen.
Minä syön terveellisesti, rasvaprosentti 22% liikun 5-6 krt viikossa, mm juoksen 10 km lenkkejä ja käyn salilla. Kroppa urheilullinen, ja vähärasvainen. Rinnat DD-kuppia ja kiinteät. Olen lisäksi naisellinen, pukeudun naisellisesti, ja pidän huolta ulkonäöstäni. Viikottain saan kehuja ulkonäöstäni.
Miehen kanssa ei muuta yhteistä kuin kaveruus. Mies ei suostu lähtemään kävelylenkeille vaikka pyydän mukaan. Kuulemma selkä kipeytyy. Ei myöskään suostu laihduttamaan etc.
Päivittäin mietin eroa. Lisäksi mun olisi helppo löytää uusi kumppani, koska vielä tämän ikäisenäkin saan paljon miesten lähestymisiä ja iskuyrityksiä.. Tiedän että vientiä olisi. Haluan urheilullisen, viriilin puolison.
No eroa ja katso kuinka moni samanikäinen haluaa vakiintua sun kanssa. Olet itsekin lähes 50 vuotias ja vanhenet kovaa vauhtia lekkeilystäsi huolimatta. On eri asia saada kehuja ulkonäöstä ja iskuyrityksiä miehiltä kuin se että joku hyvin säilynyt mies ottaisi sinut puolisokseen. Etkö tuohon ikään mennessä ole tajunnut että miehet kyllä kehuu jos haluaa vähän irtoseksiä? Ne viriilit ja urheilulliset miehet on jo varattuja, sorry.
Aika monikin haluaa vakiintua ja itse löysin sporttisen ja komean miehen.. Eikö olekkin ihmeellistä??
Se on kyllä ihan dramaattinen muutos, joka miehessä voi tapahtua ihan muutamassa vuodessa kun ikää tulee. Atleettinen, tumma komea mies, jonka tapasin, muuttui radikaalisti kolmessa vuodessa neljänkympin seutuvilla. Hiukset lähtivät päälaelta, maha kasvoi isoksi palloksi, kasvot pyöristyivät. Lisäksi, kun lakkasi ajamasta partaansa ja ostamasta uusia vaatteita, eli kulki risaisissa vanhoissa vaatteissa, maha pystyssä, epäsiisti parta ja muutama hius ohimoilla hapsottaen, niin voitte kuvitella, minkälainen ilmestys hän oli. Näytti ihan laitapuolen kulkijalta. Edellisestä miehestä ei ollut mitään jäljellä. En tajua, miksi lakkasi kaiken lisäksi ostamasta vaatteitakin. Eli kulki käytettyinä saduissa vanhoissa ja pinttyneissä tai risaisissa vaatteissa. Itse olin huoliteltu ja normaalipainoinen. Yhdessä kulkeminenkin oli vaikeaa. Kiusallista suorastaan. En halunnut jatkaa suhdetta. Oli muutakin ongelmaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 16 vuotta nuorempi ja alkanut haaveilla omanikäisestä, tai ehkä itseäni nuoremmasta miehestä.
Ap
Ota vaan. Kymmenen vuoden päästä se vaihtaa sinut nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä ihan dramaattinen muutos, joka miehessä voi tapahtua ihan muutamassa vuodessa kun ikää tulee. Atleettinen, tumma komea mies, jonka tapasin, muuttui radikaalisti kolmessa vuodessa neljänkympin seutuvilla. Hiukset lähtivät päälaelta, maha kasvoi isoksi palloksi, kasvot pyöristyivät. Lisäksi, kun lakkasi ajamasta partaansa ja ostamasta uusia vaatteita, eli kulki risaisissa vanhoissa vaatteissa, maha pystyssä, epäsiisti parta ja muutama hius ohimoilla hapsottaen, niin voitte kuvitella, minkälainen ilmestys hän oli. Näytti ihan laitapuolen kulkijalta. Edellisestä miehestä ei ollut mitään jäljellä. En tajua, miksi lakkasi kaiken lisäksi ostamasta vaatteitakin. Eli kulki käytettyinä saduissa vanhoissa ja pinttyneissä tai risaisissa vaatteissa. Itse olin huoliteltu ja normaalipainoinen. Yhdessä kulkeminenkin oli vaikeaa. Kiusallista suorastaan. En halunnut jatkaa suhdetta. Oli muutakin ongelmaa kyllä.
Naistenpäivän kunniaksi tehdään sitä mitä joka päivä muutenkin:
Haukutaan miestä. Haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivän kunniaksi tehdään sitä mitä joka päivä muutenkin:
Haukutaan miestä. Haukutaan.
Ei minun miestäni ainakaan haukuta, hän ei ole tuollainen. Oletko sinä kun niin kovasti osuu? Huomaatko muuten että se rummuttamasi hoikka ja huoliteltu nainen vaatii jotain myös partneriltaan? Että jos tuo kovasti osui itseesi, kannattaisiko olla armollisempi myös naisia kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on 45 ja minä 31. Olen aina viehättynyt vanhemmista miehistä ja pidän häntä reilusti seksikkäämpänä kuin oman ikäisiäni.
Onhan se fakta, että 14 vuoden ikäero näkyy tietyissä asioissa, mutta kyllä tässä suhteessa on paljon enemmän plussaa kuin miinusta.
Vielä. En halua olla ilkeä mutta katso uudestaan viiden vuoden päästä. Toi on oikeasti se vedenjakaja miehen elämässä, 45 v.
Kenen mukaan? Kuinka monta miestä tunnet, joiden elämää olet läheisesti seurannut alle 45 ja yli? Jos olet vaikka 100 miehen muuttumisen tilastoinut ja melkein kaikille on käynyt samoin, niin sitten olet jokseenkin uskottava.
Ottakaa oppia Toni Niemisestä. Tilanteet vaihtuvat 2-3 kertaa vuodessa ja ei jäädä jahkailemaan. Aina on uutta ja kivaa edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mukaan? Kuinka monta miestä tunnet, joiden elämää olet läheisesti seurannut alle 45 ja yli? Jos olet vaikka 100 miehen muuttumisen tilastoinut ja melkein kaikille on käynyt samoin, niin sitten olet jokseenkin uskottava.
Ei tuo perustu mihinkään.
Tärkeintä on että miestä saa solvata.
En toivota hyvää naisten päivää. Ette ansaitse koko päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että miestä saa solvata.En toivota hyvää naisten päivää. Ette ansaitse koko päivää.
Voi kyynel. Kaipasin juuri sinun onnittelujasi 🤣 Toivota onnea edes äidillesi, kun on tuollaisen helmen haaroistaan puristanut, puspus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota henkilökohtaisesti niitä kehuja, joita tässä ketjussa naiset osoittaneet ikämiehiään kohtaan. Onko huono itsetunto syynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että miestä saa solvata.En toivota hyvää naisten päivää. Ette ansaitse koko päivää.
Varppina et ole solvannut yhtäkään naista tämän iästä. Eikö?
Mites kun rahat ei lopu. Koko ajan on naista tyrkyllä jota ei ikääntyminen ja sen näkyminen haittaa. Pääasia on että voi yhdessä heidän kanssaan toteuttaa molempien unelmia vailla huolta.