Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on sujunut lapsen "paluu" turvaistuimeen? Meillä viidesluokkalaisen kanssa aika hankalaa.

Vierailija
07.03.2021 |

Eli sen uuden 150 cm:n suosituksen mukaan otettiin uudelleen noin vuoden tauon jälkeen turvaistuin tytölle käyttöön, mutta nyt parin viikon totuttelun jälkeenkin istuimeen meno on edelleen melkoista vänkäämistä ja valitusta joka kerta.

Kommentit (430)

Vierailija
1/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me istutaan kaikki sellaisissa. Hieman hankala ajaa autoa, mutta muuten ok.

Vierailija
2/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä sen pää menosuuntaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vain suositus, niin ei tietenkään noudateta sitä.

Vierailija
4/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä. Vasta, kun se on kuudennella luokalla.

Vierailija
5/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vain suositus, niin ei tietenkään noudateta sitä.

Eikä käytetä maskeja, koska on vaan suositus. Niih.

Vierailija
6/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, mutta mummolle tää tuntuu olevan kova pala. 

Vierailija
7/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vähän yllätyin näistä ilkeistä kommenteista. Olemmeko muka ainoita, jotka on ruvenneet uutta suositusta noudattamaan?

ap

Vierailija
8/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette anna sille ruokaa että kasvaa normaali mittaiseksi? Minä olin vitosluokalla jo 168cm pitkä.

Vierailija
9/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisit vaan miten paljon mun vaimo vänkää ja valittaa tästä.

Vierailija
10/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, vähän yllätyin näistä ilkeistä kommenteista. Olemmeko muka ainoita, jotka on ruvenneet uutta suositusta noudattamaan?

ap

Itketkö ensi yönä itsesi uneen?

Vierailija
11/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liikenneturva päivitti lasten turvaistuinsuosituksia muutama viikko sitten. Yksi tärkeä tavoite on nyt saada myös yli 135-senttiset lapset käyttämään turvaistuinta.

Uuden suosituksen mukaan vielä 150 senttimetriä pitkällä lapsella olisi hyvä olla automatkoilla turvaistuin. Karkeasti tämä tarkoittaa korkeintaan 12-vuotiaita lapsia."

https://yle.fi/uutiset/3-11806737

Vierailija
12/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uusi suositus on jo vähän liioittelua. Lisäksi meillä alkoi turvaistuimen päätuki ottaa auton kattoa vastaan siinä kohtaa kun lapsi alkoi olla noin 135 cm. Säätövara loppui kesken. Joten ei, emme ole ottaneet uutta suositusta käyttöön. Noudatamme silti kaikkia aiempia suosituksia. Selkä menosuuntaan ainakin 3-vuotiaaksi asti, sitten turvaistuimessa kasvot menosuuntaan 135-senttiseksi asti. Lasten paikka aina takaistuimella. Jo ennestään on tuntunut siltä, että olemme vähemmistöä kun noudatamme edes näitä edellä mainittuja.

Vierailija
13/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liikenneturva päivitti lasten turvaistuinsuosituksia muutama viikko sitten. Yksi tärkeä tavoite on nyt saada myös yli 135-senttiset lapset käyttämään turvaistuinta.

Uuden suosituksen mukaan vielä 150 senttimetriä pitkällä lapsella olisi hyvä olla automatkoilla turvaistuin. Karkeasti tämä tarkoittaa korkeintaan 12-vuotiaita lapsia."

Minä olin 150 cm pitkä vielä 14-vuotiaana.

Vierailija
14/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt noilla sekaisin turvaistuin ja turvavyöistuin! Noin iso lapsi ei edes mahdu enää turvaistuimeen, mutta menee kyllä turvavyöistuimeen.

Vierailija
15/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi lapsia kohtaan reilumpaa, että se olisi pakko eikä vain suositus. Koska tuossa iässä aika tarkasti katsotaan, miten kavereille on ja kiusataankin herkästi jos tekee erilailla. Nyt vain tunnollisten vanhempien lapset joutuu turvaistuimeen ja he saattaa joutua siitä sitten muiden silmätikuiksi.

Vierailija
16/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimuutosta ei tarvita.

Vierailija
17/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 150 cm pitkä vielä 14-vuotiaana.

Ja mä 34-vuotiaana :( Odottelen vielä sitä kasvupyrähdystä.

Vierailija
18/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on syntynyt perä edellä, menee autossakin selkä menosuuntaan. Jos on tullut maailmaan pää edellä, saa katsella myös menosuuntaan. Näkee, ketkä noudattaa suosituksia. (Sarkasmivaroitus)

Vierailija
19/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä yhtään huoleta lastenne turvallisuus, kun suhtaudutte asiaan näin pilkallisesti?

Vierailija
20/430 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko yrittää sopia lapsen parhaan kaverin vanhempien kanssa, että molemmilla on istuin käytössä? Vertaistuki helpottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä