Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten maskien valmistuu loppuu ja työntekijät lomautetaan

Vierailija
07.03.2021 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja kaikki kansalta kerätyt verorahat lähetetään Italian mafialle. Kotimainen ruoantuotanto on jo ajettu alas. Hienot kansallismaisemat sekä puolustuksellisesti tärkeät maa-alueet on myyty rys.. Venäjän mafialle.

Miksi pitäisi kunnioittaa tälläistä maata ja sen lakeja???

Vierailija
2/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on aika naivia ajatella, että voisimme aina valita kotimaisen vaihtoehdon. Paljonkohan pitäisi verotusta nostaa, jos kaikki julkiset hankinnat tehtäisiin kotimaisuuden ehdolla, maskien kpl hinta lienee jotain 10x kalliimpi, kuin kiinalainen, jos kaikki valinnat tehtäisiin kotimaisuuden perusteella, lienee julkisen sektorin kulut kasvavan useilla miljardeilla. Kotimaisuuden ehdoilla kulkemisen varoittavana esimerkkinä suomalainen maatalous, jonka kansallinen tukeminen on kansantaloudellisesti aivan kestämätöntä ,,,, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime vuodesta ja liiasta kiina-riippuvuudesta opittiin....  niin mitä? :/

Lyhyt on globalistin muisti.

Vierailija
4/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi ajetaan alas?

Vierailija
5/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja kaikki kansalta kerätyt verorahat lähetetään Italian mafialle. Kotimainen ruoantuotanto on jo ajettu alas. Hienot kansallismaisemat sekä puolustuksellisesti tärkeät maa-alueet on myyty rys.. Venäjän mafialle.

Vaikka emme pistäisi rahaa elvytyspakettiin, luuletko meidän ostavan kotimaisen tuotannon maskeja? Meillä on myynnissä kiinalaista ja kotimaista maskituotantoa. Juuri kukaan ei osta kotimaista maskia, koska se on 2 kertaa kalliimpaa.

Oletko itse ostanut korona-aikana vain kotimaisia maskeja?

Mä olen, mutta ainoat maskiostoni olivatkin loppukeväästä 5kpl paketti kotimaisia kangasmaskeja.

Maskit ovat täysin turhia esim. kaupassa, jos et puhu kellekään, etkä ole flunssa- tai allergiaoireissa.

Töissä käytän maskia.

Vierailija
6/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on aika naivia ajatella, että voisimme aina valita kotimaisen vaihtoehdon. Paljonkohan pitäisi verotusta nostaa, jos kaikki julkiset hankinnat tehtäisiin kotimaisuuden ehdolla, maskien kpl hinta lienee jotain 10x kalliimpi, kuin kiinalainen, jos kaikki valinnat tehtäisiin kotimaisuuden perusteella, lienee julkisen sektorin kulut kasvavan useilla miljardeilla. Kotimaisuuden ehdoilla kulkemisen varoittavana esimerkkinä suomalainen maatalous, jonka kansallinen tukeminen on kansantaloudellisesti aivan kestämätöntä ,,,, 

5 kertaa tuon jutun mukaan

Vierailija
7/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ketjun kiukuttelijat itse ostelleet pandemian aikana maskeja?

Okei.

Missä ne on tehty? Ostitteko marketin halvinta, vai kotimaista? Noin toukokuusta lähtien on voinut ostaa kotimaisia maskeja (ensin ainakin kankaisia).

Vierailija
8/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis TOSI surullinen uutinen. Ehkä huoltovarmuuskeskus voisi ostaa ne laitteet? Vai hajoavatko ne käytön puutteesta?

Vierailija
9/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisuus on ihan nou nou tilanteessa jossa ei päästä hysterian takia matkustelemaan jne

Vierailija
10/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, en itsekkään maksa veroja, muuten kuin näennäisesti.

Vierailija
11/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka emme pistäisi rahaa elvytyspakettiin, luuletko meidän ostavan kotimaisen tuotannon maskeja? Meillä on myynnissä kiinalaista ja kotimaista maskituotantoa. Juuri kukaan ei osta kotimaista maskia, koska se on 2 kertaa kalliimpaa.

Mä olen, mutta ainoat maskiostoni olivatkin loppukeväästä 5kpl paketti kotimaisia kangasmaskeja.

Maskit ovat täysin turhia esim. kaupassa, jos et puhu kellekään, etkä ole flunssa- tai allergiaoireissa.

Töissä käytän maskia.

Olen ostanut kotimaisia, tietenkin. Veronmaksajana minä koen, että ihmisten on parempi olla työssä, kuin työttömänä. Veronmaksajana minä joka tapauksessa maksan oman osuuteni kasvavan työttömyyden kuluista ja mieluummin maksan suomalaiselle yritykselle, joka työllistää ihmisiä, kuin maahan, joka niitä työttömiä tänne tuottaa.

Jokainen ostaja voi itse päättää siitä pidetäänkö rahat täällä, vai lähetetäänkö ne pois.

Vierailija
12/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä käytän maskia.

Juuri näin. Minäkin ostin alkuunsa ulkomaista (kiina) nyt kun suomalaista on ollut saatavilla niin vain suomalaista. Ja kyllä, mieluummin maksan maskistä vähän enemmän, kuin maksaisin veroina työttömyyskuluista. Ja minä kuulun kuitenkin suomen verotettavissa korkeimpaan kymmeneen prosenttiin.

Olen ostanut kotimaisia, tietenkin. Veronmaksajana minä koen, että ihmisten on parempi olla työssä, kuin työttömänä. Veronmaksajana minä joka tapauksessa maksan oman osuuteni kasvavan työttömyyden kuluista ja mieluummin maksan suomalaiselle yritykselle, joka työllistää ihmisiä, kuin maahan, joka niitä työttömiä tänne tuottaa.

Jokainen ostaja voi itse päättää siitä pidetäänkö rahat täällä, vai lähetetäänkö ne pois.

Vierailija
13/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa nuo vihervassarit niin paljon! Vingutaan Suomessa jostain yksityisautoilusta yms. Suunnitellaan tiemaksuja ja bensan hinnan korotuksia sekä pysäköinti mahdollisuuksien poistamista että kukaan ei autoilisi. Sitten kuitenkin tilataan maskit jostain Kiinasta missä poljetaan ihmisoikeuksia ja lapset siellä sormet verillä niitä tänne ompelee. Lisäksi ne kuljetetaan laivoilla (jotka muuten saastuttaa moninkertaisesti enemmän kuin kaikki suomen autot yhteensä).

Kyllä suomalaiset maskit maksavat jutun mukaan viisinkertaiseti Kiinasta tilattujen verran, mutta samalla se työllistää suomalaisia ja niistä tulee verotulot Suomeen.

Mutta eihän suomalaisilla ole väliä, otetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan, eli Kiinasta. Ei sun väliä miten paljon se saastuttaa ja miten epäekologista se on ja miten paljon siel maskeja onnellensa rikotaan ihmisoikeuksia.

Muutenkin koko koronapelleilly on ihan naurettavaa! Jossain las vegasissa ja Milanossa yms. On ravintolat täynnä ja ihmiset jatkaa elämää (vaikka toki rajoituksiakin on ja maskeja ainakin nenän ja leuan alla). Täällä pistetään ravintolat kiinni vaikka ihmisiä on murto-osa verrattuna nlihinnoikeasti isoihin kaupunkeihin.

Ja ei, en osta kotimaisia maskeja, mutta en myöskään kiinalaisia. En käytä maskeja vaan pidän turvavälit ja pesen käsiä.

Tätä ei muuten tee suurinosa liitetään vaan siihen johon maskiin.

Maskeissa ällöttää valtavasti se, kun ihmiset niitä naamallaan räplää ja sit niillä paskasilla käsillä seuraavaksi nykivät elintarvikkeita.

Tätä tekee myös kaupan työntekijät. Aivan todella ällöttävää!

Ja tuollaiset thl.n pellet jotka saavat valehdella julkiseti mitä tahansa (esim. Että huhtikuussa jopa 10 000 tapausta päivässä) siis miten heitä ei saa mihinkään vastuuseen? Tuollainen 10 000 tapausta päivässä ei missään nimessä ole mitenkään mahdollista Suomen kokoisessa maassa. Pitäisi olla rangaistavaa tuollainen pelottelu, jotkut urpot kun tuohonkin uskoo ja se on väärin.

Vierailija
14/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kansalainen ei kykene ymmärtämään maan oman ruokatuotannon tärkeyttä, hän on omaan napaan tuijottava itsekäs uhmaikäinen lapsi.

Jos minä ostan täällä valmistettuja maskeja, millä tavalla se vaikuttaa kansantalouden kestämättömyyteen?

Jos maskien valmistajilta loppuu työ, millä tavalla se vaikuttaa kansantalouden kestämättömyyteen, kun yhteiskunta joutuu tukemaan työttömiä?

Veronmaksajana minä koen tärkeänä asiana ostaa kotimaista, vaikka tuettuna, koska veronmaksajana minä joka tapauksessa maksan osuuteni, on tilanne sitten joko/tai. Molemmissa tapauksissa rahat pysyy maassa. (Lukuunottamatta tietenkin yritysten ylisuurien osinkojen valumista veroparatiiseihin. Mutta se asia kuuluu hallitukselle.)

Vierailija
15/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on lopulta kansallisesta itsetunnosta. Jos meillä olisi sitä, katsoisimme ensin Suomen parasta, hinnasta riippumatta. Vaan ei. Slaavilainen orjakansa joka epätoivon vallassa myi itsenäisyytensä etelän huijareille vasta rssän ikeestä päästyään.

HÄVETKÄÄ.

Vierailija
16/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on suomalaisten etuja ajattelevat kun pitäisi koronahankintoja tehdä. Ainakaan ei hankita suomalaisia rokotteita, testejä tai maskeja!

Vierailija
17/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä oli yllätys kenelle?

suomessa ei kyetä valmistamaan enää mitään kustannustehokkaasti

Vierailija
18/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisuuden tukeminen on tärkeää, mutta täytyy kyllä sanoa että valitettavan moni kotimainen yrittäjä ratsastaa pelkällä kotimaisuuden mielikuvalla ja hyväksikäyttää törkeästi tuota samaa kiina-ilmiötä palkkaamalla töihin vain halpatyövoimaa ulkomailta tai ostamalla ulkomailta halvalla tuotettua raaka-ainetta.

En sano että näin olisi asianlaita kotimaisissa maskitehtaissa, mutta ilmiö on olemassa monessa muussa paikassa.  Länsimaat ajoivat itsensä kyllä sellaiseen miinaan halutessaan rahalle rajattoman maailman, ettei sen kauheus ole vielä edes kunnolla valjennut meille.

Vierailija
19/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan kotimaista aina kun se on itselleni mahdollista ja järkevää. Maski kuitenkin on käytössä puolisen tuntia kauppareissulla ja menee sen jälkeen roskiin, joten valitsen kyllä sen 20 senttiä maksavan maskin, en euron maksavaa samanlaista.

Vierailija
20/34 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 kertaa tuon jutun mukaan

Jos ostetaan kotimaista, jää verorahoja suomeen, jolloin verokertymä toisesta päästä kasvaa. Nyt ollaan valittu tie, missä otetaan velkaa, jotta saadaan maksettua kiinalaisille tavaroista. Käytännössä haluamme käyttää orjatyövoimaa, samalla kun paheksumme esi-isiä, jotka myös käyttivät orjia. En vaan käsitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän