Mä enn monestikaaan pidä ihmisistä koska näen ihmisten läpi niiin nopeasti. Se aiheuttaaa defensssejä ihmisten käyttäytymisessä. EI ole ennakkoluuloja yms mutta ihmisen käytös kertooo liian nopeasti ns "faktat".
Oleen musiiikkia harrastanut 5 vuotiaaasta saakka sekä urheilua. Olisiko sillä sitten osuuutta jokseenkin asiaaan.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kuvittelee olevansa hyvä ihmislukija mutta oikeasti tuollainen olettamus itsestä kertoo narsistisesta ajatusmaailmasta muihin nähden
Miksi narsistisuus vedetään aina kaikkeen mukaan.
Koska kaikissa ihmisissä on narsistisia eli itsekkäitä ja ylimielisiä piirteitä ja ne on hyvä tiedostaa. Eihän piirre ole sama asia kuin olla narsisti. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ollut väärässä ensivaikutelman jälkeen. Miksi se on joillekin niin hankala myöntää että meitä "lukijoita" on olemassa? Pelottaako?
Pelottaa enemmänkin se, että on ihmisiä jotka eivät tajua olevansa väärässä.
Tämä. Mulle on ihan sama mitä musta tiedetään mutta on raskasta oikoa väärää tietoa
Miksi se aiheuttaisi defenssejä ihmisten käyttäytymisessä?
Tarkoittaa sitä, että teet päätelmiä ja alat käyttäytyä huonosti. Ei mitään muuta.
Jooo mä justiiin luin että mikä on esim työkyvyn arviointi niin samoja piirteitä, yksittäisin lauseiin hyvin lyhyitä kertomuksia siiitä mitkä yhdistää ihmisiä jotka ovat jaettu ns luusereihin ja menestyjiiin.
Vierailija kirjoitti:
Jooo mä justiiin luin että mikä on esim työkyvyn arviointi niin samoja piirteitä, yksittäisin lauseiin hyvin lyhyitä kertomuksia siiitä mitkä yhdistää ihmisiä jotka ovat jaettu ns luusereihin ja menestyjiiin.
Luuletko etttä jään kolmekybasenä katttomaan että mikä on kohtalo hymysssä suiiin mikäkin diagnoooosi etttä mikä riiittää ja millä porskutttaaa. Haulikolla ittteni naamaan vaan ja haudan lepoon.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ollut väärässä ensivaikutelman jälkeen. Miksi se on joillekin niin hankala myöntää että meitä "lukijoita" on olemassa? Pelottaako?
Ei pelota vaan rasittaa. Tuollahan teitä täydellisiä ihmistuntijoita on Meghan-ketjussa jo tuhannen viestin verran.
Sokrates oli viisain, koska tiesi ettei tiedä.
Jos olen tuominnut jonkun ihmisen nopeasti, lähes aina olen myöhemmin saanut huomata olleeni väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko etttä jään kolmekybasenä katttomaan että mikä on kohtalo hymysssä suiiin mikäkin diagnoooosi etttä mikä riiittää ja millä porskutttaaa. Haulikolla ittteni naamaan vaan ja haudan lepoon.
Mä en olee käyttänyt edes noita hakupalveluja ja etsinyt tietoaaa koska olen aina tuennyt sen että mitä siellä lukeee tutkimuksissa mitä tehdäään. Se on justiin sitä mitä voi odottaaaa. Jos sitä ei tietäisi niin etsisin tietoa.
Kuulostatkin tosi hyvältä arvioijalta, jos arviointisi johtaa siihen, ettet pidä useimmista ihmisistä.
Oikea keittiöpsykologi taas vauhdissa. Kai muistat kysyä myös horoskoopit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en olee käyttänyt edes noita hakupalveluja ja etsinyt tietoaaa koska olen aina tuennyt sen että mitä siellä lukeee tutkimuksissa mitä tehdäään. Se on justiin sitä mitä voi odottaaaa. Jos sitä ei tietäisi niin etsisin tietoa.
Eiikä mua edes yksitttäiset tiedot saa hakemaan tietoa kun ymmmärtää kokonaisluonteet ja piiirteet asioisssa. Se sisältö miten yksityiskohtaista se on niiin ei ole kiinnostusta ja vaikutusta sinälllään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiikä mua edes yksitttäiset tiedot saa hakemaan tietoa kun ymmmärtää kokonaisluonteet ja piiirteet asioisssa. Se sisältö miten yksityiskohtaista se on niiin ei ole kiinnostusta ja vaikutusta sinälllään.
Sen tieedän etttä hemmetinmoista oksennnusta se on ja sitä eii jaksa katellla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha seuraaa rahaa, perinnöillä rikastutaaan ja parhaaat palkataaan. Verkostoilla luodaan verkostoja ja markkinat aukeaaa. Data on dataa ja metadataaa.
Hei sitten Paras sun pysyä Neljän Seinän Sisällä asua Erakkona .
Mäkin oon ns lukija. Suhtaudun tohon aina varauksella. Jos saan ihmisestä esim epäluotettavan kuvan, olen toki varovainen häneen tutustuessani, mutta ei mun fiilis mikään jumalan laki ole.
Noi luennathsn tulee ihmisen elekielestä ja pienistä ristiriidoista, ja tähän taas voi vaikuttaa monikin juttu, kuten stressi. Pari esimerkkiä: Saat fiiliksen, että ihminen ei ole sulle rehellinen, mutta oikeasti hampaassasi on salaatinlehti josta hän ei kehtaa sanoa, koska olet vieras. Tai henkilö on kovan ja kylmän oloinen, mutta todellisuudessa kyse on kiusaamista ja kaltoinkohtelua kohdanneen hyvin herkän ja aran ihmisen suojakuori.
Jos ei omaan intuitioonsa käytä kritiikkiä, ei tuollaiset koskaan tule ilmi, koska ei omaa nääkemystään totuutena pitävä koskaan selvitä faktoja.
Lakukissa kirjoitti:
Se mitä näette perustuu itseenne ja kokemuksiin. Mitään muuta ettei voi nähdä.
Eli ennen näkemätön ja erilainenkin ihminen peilataan vanhojen kokemuksien kautta, kunnes tutustutte häneen.
Ihmisiin kannattaa aina ensin tutustua.
Ei kannata. Tutustuminen yleensä vahvistaa ennakkonäkemyksen 99 prosenttisesti.
Kyseessä on sinusta, omista defensseistäsi ja elämänasenteestasi. Jos ei ymmärrä eikä ystävysty muiden kanssa on 'vikaa' helpompi hakea muista. Jos ei osaa ottaa kontaktia muihin on asia helppo selittää itselleen siten, että toinen ihminen on tietynlainen eikä edes kiinnosta. Jos näet muissa jotakin ikävää ja käyttäydyt sen mukaan, tietoisesti tai tiedostamatta, heijastuu tämä muiden käytökseen sinua kohtaan.
Toista ihmistä ei voi tuntea tutustumatta.
Etkö pidempää otsikkoa keksinyt?