Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olet koronavuotena säästänyt rahaa ja mihin olet käyttänyt ne?

Vierailija
06.03.2021 |

Siinä se kysymys tulikin. Ja toki missä olet säästänyt? Ja tietysti, moni ei ole ymmärrettävästi säästänyt mitään, mutta nyt ei keskustella siitä.

Itse olen säästänyt matkoissa, ravintoloissa en ole käynyt ollenkaan, en myöskään liikuntapaikoissa, teatterissa, konserteissa tai oikeastaan juuri missään. Vaatteita ei ole juuri tarvinnut ostaa kuin lapselle. Meikit eivät ole kuluneet. Kampaajalla olen käynyt pari kertaa. Hieronnassa yms. en.

Rahaa on säästynyt vähän yli tonni kuussa. Ostin ulkoporealtaan ja sijoitin loput.

Mites muilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä tuli n 10 000e minkä ylernsä käyttäisime matkoihin.

Viimekesänä sillä asfaltoitiin ja kivettiin piha ja rakennettiin kasvihuone. 6000e on vielä rahastossa

Vierailija
2/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole säästänyt yhtään. Lopetin sen takia kuitenkin kaksi sellaista harrastusta / menoa, joihin yleensä menisi 350e/kk, mutta mun taloustilanne muuttui muulla tapaa niin, ettei noita voinut säästää. (Ei töiden takia, vaan muuten).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeisiin on mennyt kaikki mikä yli on jäänyt. Sijoitusomaisuus paisunut 100 000 euroa.

Vierailija
4/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on säästänyt, ei ole käyttänyt. Konoratilanne on vielä päällä.

Vierailija
5/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään jäänyt säästöön, venäjän rajan mentyä kiinni autojen polttoainekulut kasvaneet yli 100% ja töitä ollut aika huonosti.

Vierailija
6/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö... Ei ole voinut SÄÄSTÄÄ rahaa ja KÄYTTÄÄ sen....

voit valita vain toisen.

Vierailija
7/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt säästöön kun ravintolat on ollut kiinni ja nyt olen ostanut säästöillä viinaa

Vierailija
8/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, sillä menetin rajoitusten vuoksi työni. Tulot kattavat perusmenot.

Vierailija
9/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeisiin on mennyt kaikki mikä yli on jäänyt. Sijoitusomaisuus paisunut 100 000 euroa.

Paljonko sijoitat normaaliaikana/ ennen koronaa?

Vierailija
10/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa kertynyt n. 20 000. Yrittäjän tulot 0 ja jollain pitää elää.

Vierailija
11/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitäån ylimääräistä säästöön. Lainoja olen maksellut pois ja vielä piisaakin.

Vierailija
12/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt, tarkkaa summaa en kuitenkaan osaa sanoa. Säästöä olisi tullut enemmän, jos ruokakulut eivät olisi kasvaneet valtavasti kun lukiolaiset ovat olleet paljon etäkoulussa kotona. Ovat urheilevia teinejä ja syövät paljon laadukasta ruokaa.

Jos (kun) säästäminen vielä jatkuu, jään varmasti jossain vaiheessa pidemmälle opintovapaalle. Sijoitan säännöllisesti, mutta nyt en ole sitä juurikaan tehnyt, koska kurssit ovat melko korkealla. Sijoitustulojen avulla jään varmaan viimeistään 60-vuotiaana pois töistä.

Vierailija
13/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön varsinaisesti menee keskimäärin kolmisen sataa euroa enemmän kuukaudessa kuin ennen koronaa. Enemmän on muuttunut se mihin rahat kuluu pakollisten menojen jälkeen. Matkailu ja viihde kodin ulkopuolella jäänyt vähille. Nyt rahat menneet kodin sekä myös mökin kunnostamisen.

Vierailija
14/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samaa menee säästöön mitä ennenkin, mutta ulkomaan matkoilla ei olla niin paljon käyty kuin ennen, eikä tänä vuonna varmaan myöskään niin usein tuu mentyä, 2 kertaa oltu tähän mennessä. Mutta niiden rahat menee kotimaan matkailuun mikä on kalliimpaa.

Vierailija
15/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sijoitat normaaliaikana/ ennen koronaa?

Pari tonnia kuukaudessa ennen koronaa. Nyt kun ei matkailla niin rahaa jäi.

Vierailija
16/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin n. 5000€ ja käytin ne kodin ilmeen raikastamiseen ja vaatteisiin.

Vierailija
17/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt kun en ole vuoteen reissannut missään. En myöskään ole syönyt ulkona kuin kerran. Ulosottoa olen maksanut säästyneillä rahoilla. Vielä kaksi kuukautta ja kaikki velat kuitattu. Aika mukavalta tuntuu. N 58v.

Vierailija
18/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on säästynyt seutulipusta reilu 100e/kk, vaateostoksista, kulttuurista, bensasta, lasten harrastuksista ym. Ehkä yhteensä muutama satanen kuussa. Olen sijoittanut osakkeisiin.

Vierailija
19/19 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt säästöjä kiristyneiden verojen ja muiden nousseiden maksujen makseluun. Vaikka kuinka säästän, kaiken hinnat nousee. Joudun ostamaan töihin oikeat hengityssuojaimet itse, kun työnantaja ei osta. Tuntuu tyhmältä käyttää säästönsä niihin, mutta itsesuojeluvaisto käskee. Kohtaan kuitenkin satoja ihmisiä päivässä. Myös työssä käymiseen tarkoitettu auto nielee rahaa. Kaikki näyttää pyörivän työssäkäymisen ympärillä.