Naapuri hakkaa seinää, jos täältä kuuluu jotakin???
Eli ongelma on kerrostalossa seinänaapuri.
Joka ottanut nyt asiakseen hakata seinää epäsäännöllisen säännöllisesti.
Tähän riittää (päiväsaikaan aina vain huom) esim imuroinnin, muun siivouksen tai pyykkäyksen ääni. Hakkaa seinää myös jos asunnossa vieraita/puhun puhelimessa.
Hiljennyn täysin hiljaisuusaikaan mennessä (sen jälkeen en tee mitään melua aiheuttavaa) mutta en tajua naapurin käytöstä???
Mitä se hänelle kuuluu, jos asunnossa käy vieraita tai siivoan?
Ahdistaa, mutta en tiedä pitäisikö isännöitsijälle sanoa asiasta vai ei?
En tunne naapuria, joten ei aavistustakaan mikä lopulta on se pohjimmainen syy tuohon hakkaamiseen mutta alkaa hermot mennä!
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Mielisairasta sekoilua ihmisiltä, jotka eivät osaa kerrostalossa asua: siellä kuuluu ääniä, ääniin pitää olla valmis, kun kerrostaloon muuttaa.
Syyttömiä me kerrostaloon tottuneet olemme, jos tulet köyhtyneenä jostain kartanosta.
Hiljaisuus klo 7-22 on mielestäni ok.
Tämä. Minkälainen ihminen muuttaa kerrostaloon kuvitellen, että siellä on aina hiljaista? Eikä hiljaisuuden todellakaan tarvitse olla 22-07, olen asunut sellaisessakin taloyhtiössä, jossa hiljaisuus oli pe- ja la-iltoina 23-08. Mielestäni se voisi aina olla vähintään tuo, koska kuka vuorotyöläinen tai muu unta tarvitseva edes asuu kerrostalossa nykyään? Meidänkin talossa on lähes kaikki asukkaat eläkeläisiä, opiskelijoita ja muita baari- ja epätyypillisiä työläisiä, jotka varmasti nukkuvat mieluummin aamulla kuin varhaisillasta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä tiedätte, että juuri teidän seinänaapuri vastaa teidän asunnosta tuleviin ääniin?
Minulla on alakerrassa älämöö asukas, mutta hyvin herkkä omaan asuntoon kuuluvista äänistä. Jos kuulen hänen tekevän jotain äänekästä, niin hyödynnän sen saman ajan tekemällä niitä hommia, joita välttelen tekemästä ettei alakerran asukas häiriintyisi.
Kyllä 1950-luvullakin oli vuorotyöläisiä, mutta kotikasvatus oli sellaista, että muut piti huomioida ja tietyt mölinät ei kuulunut sisätiloihin. Lisäksi tuohon aikaan lapset olivat pääsääntöisesti ulkona ja tietenkin ulkonaliikkumisalue laajeni iän myötä.
Nykyään, jos lapset leikkisivät samassa määrin itsenäisesti ulkona kuin vielä 1970-luvulla, niin hyvin nopeasti sosiaalihuolto olisi kimpussa.
Siitä, että toistunut niin usein juuri täältä tulleiden äänien aikana.
Myös vieraat huomanneet saman ja ihmetelleet, mutta mitäpä siihen voi sanoa?
Että kärsin itsekin äänistä ihan samalla tavoin kuin hakkaava naapuri, mutta en ole alkanut hakata kenenkään seinää?
Eristyksissä tässä on jotain vialla, mutta minun vikani se ei ole ja en tiedä onko tuo enää kovin normaalia käytöstä?
Hakata päiväaikaiselle melulle seiniä, en voi yhden naapurin rytmin mukaan elää/tehdä aisoita varsinkin kun tuntuu että mitään ei täällä saisi tehdä.
Olen niin kypsä, että alan kohta olla valmis muuttamaan pois täältä ja naapurinseinien hakkuu ei paranna asiaa.
Ap
Taitaa monilla alkaa tämä koronakotoilu käydä hermoille normaaliakin enemmän. Äänettömät eivät kestä sitä, että naapurissa ollaan enemmän kotona, joten ääniäkin tulee. Mutta luulevatko nuo hakkaajat oikeasti, että he saavat omalla metelöinnillään muut kiusattua omaan valverytmiinsä...
On oikeastaan aika outoa, että talossa pitäisi olla hiljaista klo 22. Kuka silloin vielä edes nukkuu?
Ap:n ongelma on hankala, jos naapuri ei siedä ääniä edes päivisin. Voisiko sille viedä vastamelukuulokkeet tms?
Vierailija kirjoitti:
On oikeastaan aika outoa, että talossa pitäisi olla hiljaista klo 22. Kuka silloin vielä edes nukkuu?
Ap:n ongelma on hankala, jos naapuri ei siedä ääniä edes päivisin. Voisiko sille viedä vastamelukuulokkeet tms?
Juuri tätä koitin kiteyttää!
Ei tässä ole enää kiva asua, kiitos eristeiden mutta naapuri tekee tästä ihan mahdotonta:(
Vaikken hiljaisuusaikoihin ota tässä kantaa niin silloin hiljennyn itsekin, koska taloyhtiön säännöt.
Naapuri taas ei siedä oikein mitään ääniä, esim äsken hakkasi seinää kun otin vettä puoli 2 jälkeen päivällä..
Alkaa uusi kämppä olla hakusessa, en vain tiedä ilmoittaisiko isännöitsijälle tms tuosta seinän hakkuusta?
Pelottaa että tuo hullu tekee valituksen tms.
Ja vastamelukuulokkeet on ideana hyvä, mutta en tiedä haluanko välttämättä koko ihmiseen tutustua, sen verran alkaa pohdituttaa naapurin psyyke yms.
Jotkut on hulluja.
Mä asuin ennen kerrostalossa taaperon kanssa.
Joku naapurin mummeli valitti kaikesta.
Kuinka tvn pitäminen lauantai aamuna klo 7 hiljaisella koska 4 vuotias katsoo sitä kun nukun tai jos lapsi loukkasi itsensä ja itki yms ne oli aivan täysin hirveitä asioita ja olin kulema hirveä naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on hulluja.
Mä asuin ennen kerrostalossa taaperon kanssa.
Joku naapurin mummeli valitti kaikesta.
Kuinka tvn pitäminen lauantai aamuna klo 7 hiljaisella koska 4 vuotias katsoo sitä kun nukun tai jos lapsi loukkasi itsensä ja itki yms ne oli aivan täysin hirveitä asioita ja olin kulema hirveä naapuri.
Tätä ketjua kun lukee, alkaa ymmärtää miksi Suomessa on kuulemma niin ankeaa elää. Täällähän on pilkkuorgioiden järjestäjiä näköjään jokaisessa taloyhtiössäkin. Eli lapsen kanssa ei voi kerrostalossa asua. Ei ihme, ettei monilla ole nykyään varaa hankkia lapsia.
Mä tein tuollaiselle naapurille niin, että välittömästi kun hän alkoi hakkaamaan seinää, niin minä aloin samaan tahtiin hakkaamaan patteria. Kun muut naapurit sitten ihmettelivät kuka hakkaa pattereita jatkuvasti sanoin kyseessä olevan tuon seinänhakkaaja naapurin. Kävivät sitten sanomassa tälle että hakkaaminen loppuu nyt tai lennät ulos yhtiöstä. Siihen loppui paukuttelu. Oli vielä kehdannut sanoa että ei muka ole seinääni hakannut :D
Kiusaajalle ei pidä antaa periksi. Eli antaa hakata, omapahan on ongelmansa. Isännöitsijälle ilmoitus ja sitten taas uusi ilmoitus, ja vielä lisää ilmoituksia. Eiköhän hakkaaja lopulta tajua lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielisairasta sekoilua ihmisiltä, jotka eivät osaa kerrostalossa asua: siellä kuuluu ääniä, ääniin pitää olla valmis, kun kerrostaloon muuttaa.
Syyttömiä me kerrostaloon tottuneet olemme, jos tulet köyhtyneenä jostain kartanosta.
Jos nyt mieluummin kuitenkin 22-7, noin päin ilmastuna olis päivällä hiljaisuus, ja yöllä sais sit pitää ääntä :D
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajalle ei pidä antaa periksi. Eli antaa hakata, omapahan on ongelmansa. Isännöitsijälle ilmoitus ja sitten taas uusi ilmoitus, ja vielä lisää ilmoituksia. Eiköhän hakkaaja lopulta tajua lopettaa.
Niin, niin kai se pitäisi.
Olen vain melko kiltti/nössö enkä mielellään "riitaantuisi" kenenkään kanssa, mutta parempi varmaan itse valittaa?
Onpahan ainakin faktaa, että kyllä naapurikin osaa jos esim valittaa tms minusta.
En ymmärrä, mistä moinen asenne vamma naapurilla.
Ja korona voi vaikuttaa kanssa, kuten joku kirjoitti..
En ole varma onko naapuri töissä ollenkaan vai kotona etätöissä vai työttömänä tms?
Kuitenkin tuntuu, että tuo on tosi usein kotona enkä tiedä tajuaako heidänkin ääniensä kantautuvan minulle?
Jotenkin ahdistava tapaus kuitenkin, kun kaikki kuuluu ja sitten vielä normaali elämästä hakataan seiniä.
Ap
Minun naapurini jostain syystä tekee tuota samaa kun pistän aamuyöstä polkaksi tai ulvon kuuta.
Sua ei varmaan sen hakkaaminen haittaa kun sun mielestä sitä ei saa haitata sun äänet.
Toinen vaihtoehto on se, että olet mukana gang stalkingissa ja häiritset sen kohteena olevaa naapuriasi tahallaan aiheuttamalla ns. ”normaaleja elämisen ääniä” erikoisiin aikoihin, kuten esim. keskellä yötä, ja että tuo kohteena oleva naapuri on vittuuntunut siihen ja hakkaa siksi seinää ja että nyt sitten uhriudut.
Naapurisi on varmaan sekopää äitini ja hänen sekopää miehensä. Jopa päivällä heille on ongelma muiden naapurien äänet. Oikeasti ongelma on se, että kerrostalossa on todella huono äänieristys ja tietenkin se fakta, että kummatkin ovat vihamielisiä paskiaisia, joiden ei tulisi asua muiden lähellä.
Ai että. Tuo olisi minulle oikein kunnon punainen vaate ja alkaisin pitää kahta kauheammin ääntä. Siis toki normaaleissa rajoissa, mutta jos tuo jo ärsyttää naapuria, niin tilanne olisi todella herkullinen.
Yksi asia, jota voisi kokeilla, on hirveä metelöinti. Voisit alkaa soittaa Frederikiä täysillä koko päivän 7-22 ja pitää tätä tahtia alkuun vaikka viikko. Sen jälkeen naapurin pää on varmasti pehmentynyt, joten kun lopetat, kestää pientä kolinaa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi on varmaan sekopää äitini ja hänen sekopää miehensä. Jopa päivällä heille on ongelma muiden naapurien äänet. Oikeasti ongelma on se, että kerrostalossa on todella huono äänieristys ja tietenkin se fakta, että kummatkin ovat vihamielisiä paskiaisia, joiden ei tulisi asua muiden lähellä.
Unohdin mainita, että meluavat kuitenkin päivällä itse puhumalla kovaa ja riitelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia, jota voisi kokeilla, on hirveä metelöinti. Voisit alkaa soittaa Frederikiä täysillä koko päivän 7-22 ja pitää tätä tahtia alkuun vaikka viikko. Sen jälkeen naapurin pää on varmasti pehmentynyt, joten kun lopetat, kestää pientä kolinaa.
Tällaisesta kostamisesta seuraa aivan varmasti sota, josta kärsii sitten koko rappu, eikä vain seinänaapurit. Tuollaisesta sekopäästä tulisi tehdä ilmoituksia niin kauan, että tuollainen ihmiskuona saadaan ojennettua.