Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä pahaa siinä on, jos vauva yökylässä??!!

Vierailija
09.08.2006 |

Mun lapsi oli 5 viikonikäinen kun jäi mummolaan yökylään, enkä näe asiassa mitään väärää!!1

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin ovat armeijan käyneet. Onnea tosiaan.

Lapsen on ihan yhtä turvallista olla mummon hoidossa, kuin äidin hoidossa. Ainakin oma lapseni on, en tietysti tiedä kenenkään muiden suvusta, onko yhtä luotettavaa ja vastuuntuntoista kuin meillä. Pieni lapsi aistii kyllä äitinsä, mutta yhtä tyytyväinen hän on omassa rajallisessa maailmassaan missä tahansa sylissä, joka osaa pidellä vauvaa. Vanhempi lapsi sitävastoin nauttii mummolassa eri asioista.

Jokainen vanhempi tarvitsee breikkiä, aikaa parisuhteelle, jne; voitte lopettaa kypäränne kiillottamisen samoin tein. Onnea vaan tosiaan teille oman jaksamisenne ja kuvioidenne kanssa, jos ette ole koskaan lapsestanne elossa. Onnea myös lapsenne kehitykselle itsenäiseksi ihmiseksi.

Vierailija
42/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt puitu jonkun teini-ikäisen lapsen hoitoonjättämisestä????

Kyse on ollut PIENISTÄ vauvoista ei armeijan menevistä nuorista aikuisista!

Siis miten tätä porukkaa riittää??????

25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsen hyvinvoinnin kustannuksella!

Ei sitä nyt vaan tarvi lähteä hummailemaan lapsen ollessa alle 1 vuoden, eihän?

Jos tarvii niin miksi edes tehdä lapsia kun se oma aika on niin tärkeää?

Lapsen voi viedä myös muutamaksi tunniksi hoitoon, ei kai koko yöksi ole pakko viedä? Varsinkaan alle vuoden ikäistä.

Että onnea vaan teillekkin jotka ette pysty pysymään poissa baareista edes lapsen ensimmäistä vuotta! (sillä baariin menoa vartenhan te ne lapset hylkäätte, eikö? Sitä se teidän yöllinen poissaolo vaatii)

25

Vierailija
44/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan aikuisten oikeasti yksi yökyläily vauvalle traumoja tee. Jatkuvasti vaihtuvat hoitajat ja toistuva viivästynyt tarpeiden tyydytys kylläkin. Eli minua kauhistuttaa paljon enemmän hyvin pienille pidettävät unikoulut kuin satunnainen mummolayö.

Vierailija
45/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä, niitä todellakin on.

Esimerkkitapaus on hyvin läheltä, n. 600g kokoisena syntynyt nyt 10-vuotias poika joutuu asumaan Lastenlinnassa, koska ei pärjää kotona, on liian vaikeita masennus- ja pelkotiloja. Elämässä on aina ollut kaikki muut asiat kunnossa, paitsi tuo keskosuus.

Vierailija
46/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että kyllä, niitä todellakin on.

Esimerkkitapaus on hyvin läheltä, n. 600g kokoisena syntynyt nyt 10-vuotias poika joutuu asumaan Lastenlinnassa, koska ei pärjää kotona, on liian vaikeita masennus- ja pelkotiloja. Elämässä on aina ollut kaikki muut asiat kunnossa, paitsi tuo keskosuus.

Vai siitä, että on ollut äidistä erossa? Siitähän tässä oli kyse.

Vierailija
47/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ennen kuin ovat armeijan käyneet. Onnea tosiaan.

Lapsen on ihan yhtä turvallista olla mummon hoidossa, kuin äidin hoidossa. Ainakin oma lapseni on, en tietysti tiedä kenenkään muiden suvusta, onko yhtä luotettavaa ja vastuuntuntoista kuin meillä. Pieni lapsi aistii kyllä äitinsä, mutta yhtä tyytyväinen hän on omassa rajallisessa maailmassaan missä tahansa sylissä, joka osaa pidellä vauvaa. Vanhempi lapsi sitävastoin nauttii mummolassa eri asioista.

Jokainen vanhempi tarvitsee breikkiä, aikaa parisuhteelle, jne; voitte lopettaa kypäränne kiillottamisen samoin tein. Onnea vaan tosiaan teille oman jaksamisenne ja kuvioidenne kanssa, jos ette ole koskaan lapsestanne elossa. Onnea myös lapsenne kehitykselle itsenäiseksi ihmiseksi.

Vierailija
48/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ja aloitin opiskelun.

Samoin teki äitini kaikkien miedän kolmen sisarusten kanssa, oltiin alle vuoden ikäisiä kun aloitti opiskelut. Isosikoni taisi olla 5kk vasta. Kaikki ollaan hyvän itsetunnon omaavia, arvot kohdallaan, kunnon ilosia kansalaisia, äitiä rakastavia, normaaleita.. olisi kiva tietää että missä tämä minun ja siskojeni trauma näkyy...? 25????

=)

Vierailija
49/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

25

Vierailija
50/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauveli oli 3kk-8kk joka pe-la yö mummulla hoidossa, kun menivät la-aamuna vauvauintiin. Sovittiin jo mun raskausaikanani, että se on mummun ja vauvan välinen juttu, se vauvauinti.

Mummu halusi helliä ja paapoa (ja hemmotella pilalle) vauvaa edellisenä iltana.

No, meillä tämä toimi hyvin, mutta ehkei kaikissa perheissä.

heather ja neiti-nessukka viikon päästä 1v

Vierailija
51/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun mielestä ei ole minkäänlaista haittaa lapselle jos hänet jätetään hoitoon yöksi kun lapsi on muutaman viikon tai kuukauden ja vain sen vuoksi että aikuiset pääsevät huvittelemaan.

Joas lapsesi on hoidossa sen 6- 8 tuntia päivässä ( ja niinkuin jo kirjoitinkin, jos osaat lukea, niin yleisenä sääntönä) Lääkärit pitävät tuota niin monta kuukautta, niin monta tuntia hoidossa. Myös niin monta kuin vuosia, niin monta yötä hoidossa.

Nämä tarkoittavat vieraalla, ei isällä tai äidillä.

Siis lapsesi on 6kk. Sopiva hoitoaika hänelle ASIANTUNTIJOIDEN mukaan olisi siis 6tuntia.

Täällä on nyt kuitenkin puhuttu ihmisistä jotka vievät vauvansa yökylään, silloin lapsi on taatusti sen 8 ja varmasti enemmänkin poissa ja yö on kuitenkin eri juttu kuin päivällä.

En taida jaksaa teidän kanssanne kun te vääristelette kaiken ja ette halua ymmärtää että ihan totta, joku muukin saattaa olla oikeassa kuin te itse.

Taas toivon, HAE SITÄ TIETOA KUN SULLA SIINÄ KÄSILLÄ ON MAAILMAN SUURIN TIETOSANAKIRJA!

KÄYTÄ NETTIÄ MYÖS TIEDON HAKEMISEEN!!!!!!

Vierailija
52/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se ei pääse kotoaan ikinä mihinkään ennen kuin lapset on muuttaneet kaikki poies.

Vierailija
53/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvana illalla vein ja aamulla jo olin hakemassa, ennen kuin heräsi. Ei varmasti ole saanut traumoja, vaikka kuka väittäisi mitä.

Enkä muuten ollut missään bilettämässä. Istuin päivystyksessä odottelemassa lääkäriä, joka vaivautuisi antamaan reseptin jumalattoman kivuliaanseen ja törkeän kuumeen nostaneeseen rintatulehdukseen.

Vierailija
54/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän kyllä hyvin että jollakin voi olla pakottava tarve, kuten 56 kertoi rintatulehduksestaan. Ja mielestäni on tosi naurettavaa jankuttaa tuota iänikuista " kun olet lapset halunnut, hoidat heitä ympärivuorokauden, vauva-aika on niin pieni että kyllä äidin täytyy se aika jaksaa hillitä omia menohalujaan" .

Itse veimme 8,5kk ikäisen siskolleni hoitoon kesällä viikonlopuksi. Kaksi yötä siis, vaikka asiantuntijoiden mukaan tämän ikäinen saa olla hoidossa vasta 8,5h. Emme menneet baariin vaan mökille lomailemaan. Ja oli muuten mukavaa! Seuraavan kerran vauva oli yökylässä 1,5 vuotiaana, ja taas 2 yötä. Silloinkin olimme lomalla. Vaikka olen lapseni halunnut ja vastuu hänen hoidostaan on minulla ja miehelläni, voimme kyllä aivan ilman oman tunnon vaivoja kerran vuodessa antaa jonkun muun hoitaa häntä yhden viikonlopun ajan. Parisuhteemme voi aivan hyvin, vaikka emme veisikään häntä hoitoon. mutta on se vaan kertakaikkisen mukavaa kerran vuodessa olla täysin vapaa lapsen hoidosta!! Neuvolassa olen avoimesti kertonut näistä reissuista ja th (vanhempi sellainen) on rohkaissut siihen. Säälin teitä, joiden mielestä pari ekaa vuotta vain ja ainoastaan hoidetaan lasta. hoh hoh...

Vierailija
55/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska av-mammat tietävät että on kauhistuttavaa olla YÖLLÄ erossa vauvastaan. Vaikka vauva nukkuisi. Vaikka vauva ei heräisi siihen että häntä ruokitaan pullosta yöllä. Vaikka vauva ei itkisi ollenkaan vaan olisi koko ajan tyytyväinen. Paha, paha, paha yö....

Vierailija
56/56 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Säälin teitä, joiden mielestä pari ekaa vuotta vain ja ainoastaan hoidetaan lasta. hoh hoh...

Toiset meistä haluavat lapsia, koska lapset ovat meille osa perhettä, eivät mikään välttämätön paha tai ahdistava asia, josta on säännöllisin välein päästävä eroon, jotta jaksaa. En tarkoita, että lapsessa pitäisi ensimmäiset viisi vuotta olla kiinni 24 h/vrk joka ikinen päivä, mutta mielestäni normaaleille, vanhemmuuteen kypsästi ja vastuuntuntoisesti suhtautuville vanhemmille omaksi ajaksi riittää pari tuntia kerrallaan; kokonaisia viikonloppuja saati sitten pidempiä aikoja erossa vanhemmista (kun kyseessä alle kouluikäinen lapsi) en todellakaan ymmärrä. Miksi tällaiset ihmiset edes haluavat lapsia?!

PS. Itse olen viettänyt elämäni viisi ensimmäistä viikkoa sairaalassa, erossa vanhemmistani ja mielestäni tämän kyllä huomaa. Olen läheisriippuvainen ja helposti ahdistuva, yksin jäämistä pelkäävä ihminen.