Onko velkaantunut nainen turn Off?
Otsikossa kysymys. Ns. turhaa velkaa n. 20000 euroa, joka siis koostuu lähinnä osa-maksu kierteestä ja sen paikkausyrityksistä, mikä on varmaan se tyypillisin velkaantuminen tänä päivänä.
Shopoailun olen lopettanut nyt, karsinut kaikki turhat menot ja alkanut budjetoimaan. Luottotiedot on tästä huolimatta kunnossa ja ihan säännölliset tulot. Olen sinkku ja mietin kuinka iso juttu tällainen hölmöily (toivottavasti taakse jäänyt) on miehille?
Ja koska kuitenkin kysytään: hoidin ahdistusta ja pahaa oloa aikoinaan shoppailulla paskassa parisuhteessa.
Kommentit (59)
Lakukissa kirjoitti:
Nirso kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaantunut ihminen on turn off, oli mitä sukupuolta vaan.Tarkoittaa että ihmisellä on joku riippuvuus tai muu ongelma rahankäytössä.
Vain täysin virheetön ihminen kelpaa? Oletko itse sellainen?
On erittäin järkevää valita kumppani, jonka kanssa tärkeät arvot natsaa yhteen.
Jos taloudellinen järkevyys on itselle tärkeä arvo, olisi hulluutta ottaa velkaantunut kumppani.
Ei oo virheettömyyden kanssa tekemistä.
🤦 Velkaantunutkin voi olla taloudellisesti järkevä.
Maailma on kolmiulotteinen, mutta sinä näet kaiken 2D:nä.
Jätätkö myös puolison heti kun huomaat hänessä asioita joista et pidä?
Miksi kumppanin taloudellinen tilanne olisi yhtään huonompi kriteeri kuin vaikka ulkonäkö tai koulutus?
Parisuhteessa ollaan tiimi. Kuulostat hyvin pinnalliselta.
Parisuhde ei välttämättä ole mikään symbioosi. Kiitos luonneanalyysistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Tarkoittaa että etsii itselleen kävelevää lompakkoa.
Mistä sinä tämän keksit?
Eikö se että SAA velkaa olekaan hyvä?
Taannoin täällä haukuttiin ihminen jolla oli vain visa electron ja nyt haukutaan ihminen joka on vinguttanut sitä korttia?
Lakukissalla menee aika vahvasti tunteisiin tämä asia. Paljonko on velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvät vitut ja tissit ja antaa naida anaaliin, ei haittaa.
Naama ja kroppa pitää olla myös hyvä, muuten en hyväksyisi.
Ei ole. Nykyaika on kovaa, koska puolmiljoonaa syrjäytetty. Koviakin ammattilaisia. Miehen debts ehkä on enemmän.
Aika usein (ei toki aina) näissä tapauksissa kyseessä on jokin addiktio, on se sitten päihteet tai shoppailu. Ja nuo asiat seuraa kyllä sitten sinne parisuhteeseenkin. Addiktiot ei katoa mihinkään, ne voivat stressaavassa tilanteessa tulla uudestaan esiin.
Olen todella monessa parisuhteessa nähnyt kuinka se omat raha-asiansa sotkenut sotkee sen uuden kumppaninsakin raha-asiat. Eli jos alkaa seurustella sellaisen tyypin kanssa, pitäkää huoli että teillä on erilliset rahat. Älkääkä missään nimessä antako lainaa. Se vaan kun ihmisillä aina rakastuneena pää pehmenee ja siinä kohtaa lompakon nyörit aukenee aina.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissalla menee aika vahvasti tunteisiin tämä asia. Paljonko on velkaa?
Tuoko oli se ainoa syy jonka keksit, ei esim se minkälaiset ihmiset ovat minulle turn off?
Asuntolainan lisäksi 0€ velkaa, minulla on vain visa electron OMG.
Ei ole, oikeastaan hyvä niin.
N36
Onko tästä ketjut pääteltävissä nyt se, että jos elämässäsi mokaat, vaikkapa nyt tällä huonolla taloudenhallinnalla, niin saat elää yksin. Ap selkeästi yrittää pyrkiä tilanteesta pois ennen kuin tilanne menisi siihen, että alkaisi tulla maksuhäiriömerkintöjä. Jotkut ihmiset on sellaisia, että asiat oppii perse edellä puuhun-metodilla. Ehkäpä ap:sta tämän myötä tuleekin super tarkka talouden kanssa.
Jos 20000€ on jo tuskaisen tuntuinen laina hoitaa, niin en ainakaan yhteistä kotia tuollaisen naisen kanssa lähtisi virittelemään.
Mistä nainen kaivaa oman 50% osuutensa yhteisen asuntomme hintaan? Tai päivittäiskuluihin noin muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä ketjut pääteltävissä nyt se, että jos elämässäsi mokaat, vaikkapa nyt tällä huonolla taloudenhallinnalla, niin saat elää yksin. Ap selkeästi yrittää pyrkiä tilanteesta pois ennen kuin tilanne menisi siihen, että alkaisi tulla maksuhäiriömerkintöjä. Jotkut ihmiset on sellaisia, että asiat oppii perse edellä puuhun-metodilla. Ehkäpä ap:sta tämän myötä tuleekin super tarkka talouden kanssa.
Elokuvassa jota katselen sanottiin juuri "Ihminen voi alkaa yhdenlaisena ja kehittyä aivan toisenlaiseksi"
Ovat nämä jatkuvasti muita arvostelevat itse kykenemättömiä kehittymään vai kehityykö heistä ilkeitä ja katkeria?
Itse arvostan ihmisissä uteliaisuutta.
Mulla on ap suunnilleen tuon verran velkaa ulosotossa.... Olen todella kaunis, upea kroppa ja kyllä, ihan koulutus ja säännölliset tulot löytyy. Aina on deittiseuraa löytynyt. Velka kertyi nuoruuden hölmöilyistä, joita koitin paikkailla ottamalla lisää velkaa... Lopulta oli pakko päästää velat ulosottoon. Nyt niitä yritän maksella pois :)
Elämä hymyilee, olen löytänyt puolison ja perustanut perheen.
Tuo velka ei ole ollut mikään este puolisolleni, velkahan on minun, ja minä sen maksan pois.
Tsemppiä ap! Tulet saamaan kamalia viestejä täällä palstalla, älä välitä! Kaikki mokaa joskus, sulla (ja mulla) se iso moka vaan sattui raha-asioissa...
Mulla 17814,87€ huonoa velkaa. Jos pysyn työkykyisenä ja opiskelevat lapseni saavat töitä ja jatko-opiskelupaikat ajallaan, saan tuon summan maksettua 44 kuukaudessa pois palkoillani. Luottotiedot ovat aina olleet ja laskut tullut ajallaan maksettua vaikka tuskaista on ollut... Pohdin joskus tuota samaa kysymystä mahd. miehestä, mutta hups tänä vuonna tulee 15 vuotta siitä kun erosin enkä ole uutta löytänyt. Jotenkin tästä jatkuvasta kituuttamisesta ja penninvenytysmaailmasta on vaan niin pitkä matka ns. normaaliin elämään. Ikää on yli 40 eikä mitään omaisuutta ole. Vuorotyön takia vaikea sopia tapaamisia... Eli hmm... Aika epätodennäköisenä pidän että itse ainakaan etsin/ löydän ketään niin kauan kun kaikki energia menee rahatilanteen vatkaamiseen ja pakon sanelemana täyden työajan ja jatkuvien ylitöiden tekemiseen. Ystävät tietävät tilanteeni ja ovat edelleen ystäviäni. Kaikki eivät kuitenkaan sitä ole ymmärtäneet.
En kyllä vastannut kysymykseesi, kunhan horisin.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvassa jota katselen sanottiin juuri "Ihminen voi alkaa yhdenlaisena ja kehittyä aivan toisenlaiseksi"
Ovat nämä jatkuvasti muita arvostelevat itse kykenemättömiä kehittymään vai kehityykö heistä ilkeitä ja katkeria?
Sinä täällä muita arvostelet ja teet tulkintojasi, joista aivan aiheesta alapeukut paukkuu.
Pata kattilaa kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä muita arvostelet ja teet tulkintojasi, joista aivan aiheesta alapeukut paukkuu.
Kamalaa. Olenko minä ainoa joka täällä arvostelee? Kukaan muu ei tee mitään?
Siitä vaan alapeukuttamaan sitten.
Lakukissa kirjoitti:
Pata kattilaa kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiutale, joten muitakin hengenheimolaisiasi alapeukutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Pata kattilaa kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiutale, joten muitakin hengenheimolaisiasi alapeukutetaan.
Keskustelin muutaman viestin verran, keskustelun vaaditaan kaksi. Kaksi ihmistä jotka KUMMATKIN arvostelivat.
En kuvittele olevani uniikki lumihiutale, olenko minä sinusta sellainen?
Olen aivan tavallinen.
En tiedä jaksaisinko. Toivon että aikuisella naisella olisi vähän säästöjä ja halu käyttää rahaa järkevästi. Olen laittanut säästöön kymmeniä tuhansia vaikka olen pienituloinen mies. Moni tuntemani nainen elää kädestä suuhun ja tuhlaa silloin kun rahaa on. Hyvä puoli on se että hoitavat laskunsa itse. Miten voi suunnitella mitään yhdessä, kun talous kaatuu jo parin kympin laskuun loppukuusta ja aina on rahat loppu?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, jos nainen on todella kaunis.
Mitä kauneus tuohon vaikuttaa?
Riippuu siitä, minkä vuoksi hän on velkaantunut.
Jos kysymys on siitä, että on joutunut velkaantumaan siksi, että oli ostanut asunnon, koska oletti hänen työpaikkansa oli pysyvä, mutta joutuikin yllättäen tulleissa yt-neuvotteluissa irtisanotuksi.
Mutta jos velkaantumisessa on kyse holtittomasta elämästä, oman taloudenhoidon piittaamattomuudesta.
Osaamattomuudesta hoitaa ja käsittää raha-asioita yleensä, niin kyllä sellaine nainen ainakin minun elämässäni on turn off, nyt ja aina ja hamaan tulevaisuuteen saakka.