Onko velkaantunut nainen turn Off?
Otsikossa kysymys. Ns. turhaa velkaa n. 20000 euroa, joka siis koostuu lähinnä osa-maksu kierteestä ja sen paikkausyrityksistä, mikä on varmaan se tyypillisin velkaantuminen tänä päivänä.
Shopoailun olen lopettanut nyt, karsinut kaikki turhat menot ja alkanut budjetoimaan. Luottotiedot on tästä huolimatta kunnossa ja ihan säännölliset tulot. Olen sinkku ja mietin kuinka iso juttu tällainen hölmöily (toivottavasti taakse jäänyt) on miehille?
Ja koska kuitenkin kysytään: hoidin ahdistusta ja pahaa oloa aikoinaan shoppailulla paskassa parisuhteessa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, jos nainen on todella kaunis.
Mitä kauneus tuohon vaikuttaa?
Säännöllisestä seksistä kauniin naisen kanssa voi jo jotain maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen pitää elättää, niin mielummin elättää kaunista ja halukasta kuin rumaa ja vanhaa feministiä, joka syö lakritsaa ja kissanpaskalaatikko haisee vessassa.
Riippuu miten paha tilanne on. Toisen jatkuva rahattomuus vuodesta toiseen kuormittaa jo ystävyys-suhteissa jossain määrin. Kaikkien kanssa ei ole koskaan tehty yhdessä mitään mikä maksaa, eikä ikinä annettu tai tarjottu mitään. Ikävä jatkaa tällä linjalla myös parisuhteessa.
Aika monella tuntuu luetun ymmärtäminen kateissa. Ap kysyi, onko hänen velkansa mahdolliselle parisuhteelle. Hän ei pyytänyt elättäjää, ei ole menettänyt luottotietojaan, yrittää oppia ja korjata asiaa. 20000 ei ole vielä sellainen velka, että sitä makselisi vuositolkulla pois, varsinkaan jos voi vähän lisätuloja hommata vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella tuntuu luetun ymmärtäminen kateissa. Ap kysyi, onko hänen velkansa mahdolliselle parisuhteelle. Hän ei pyytänyt elättäjää, ei ole menettänyt luottotietojaan, yrittää oppia ja korjata asiaa. 20000 ei ole vielä sellainen velka, että sitä makselisi vuositolkulla pois, varsinkaan jos voi vähän lisätuloja hommata vielä päälle.
"Ap kysyi, onko hänen velkansa mahdolliselle parisuhteelle." No onko hänen velkansa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla olisi tulot, joilla 20000 maksaisi nopeasti pois, hänelle ei olisi tuota velkaa koskaan kertynytkään ja hän ei pitäisi asiaa niin isona, että pitäisi täällä ihmetellä ja kysellä.
Kyllä aloituksessa pahasti haiseen ylivelkaantunut matalapalkkainen nainen.
Ei olisi minulle este parisuhteelle, mutta olisi este yhteen muuttamiselle (koska naisella ei selvästikään ole varaa maksaa omaa puolikastaan).
Mullakin on velkaa yli 300000 euroa, älä välitä.
Kyllä 20 tuhatta velkaa on paljon. Jos vaikka työstä saa käteen noin kaksi tuhatta, niin se menee helposti kokonaan elämiseen ja pakollisiin laskuihin monissa tapauksissa. Kestää ikuisuuden ennenkuin tuo summa on maksettu. Monilla ei kestä terveys tai elämäntilanne enää ylitöitä.
Mulla on tuon verran suunnilleen itselläkin asunnon lisäksi lainaa. Ilmeisesti ei kannata edes ajatella parisuhteen löytämistä ennen kuin on maksettu pois 🤔
M38
Perus palstakirjoittelija, ap pisti velkaantumisensakin paskan miehen syyksi
Menin avoliittoon miehen kanssa vaikka tiesin hänellä olevan velkoja ristiin rastiin. En yhäkään tiedä velkojen suuruutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus vie kokonaisuuden plussan puolelle, vaikka velkaantuminen sitä miinustaakin. Sen sijaan tavisnaiselle tuo velkaatuminen painaa kokonaisarvosanan miinuksen puolelle.
Kiitos vastauksista. Pieni selvennys, että minulla on asp tili jonne olen saanut kasaan sen 9000 ennen velkaantumista. En kuitenkaan ole halunnut siihen kajota vielä.
Jos teen muutaman ylimääräisen vuoron kuussa saan summaa lyhennettyä jo aika hyvin. Palkasta jää käteen vähän päälle 2000e, vuokrani on kohtuullinen ja kuten sanottu, olen karsinut muut menoni melko minimiin, mikä nyt koronan aikana on melko helppoa. Lapsia minulla ei ole.
Ja ei, ei se velkaantuminen sen miehen syytä ole, ihan omaa syytäni edelleen. Enkä tosiaan hae mitään kävelevää lompakkoa vaan kuten aiemmin kirjoitin niin itse maksan ne velat pois.
Sun kannattaa ottaa niin paljon velkaa kun lähtee ja sit kadota ja odottaa et ne vanhenee.
No ei kai sulla sitten mitään hätää ole. Eri juttu sitten kannattaako ylipäätään alkaa seurustelemaan.
Shopppailu on ehdoton no-no kyllä. Rahat menee ja tilalla on turhanpäiväistä paskaa mikä laskee elämänlaatua entisestään. Ja vielä velaksi...
Ei, mutta turha odottaa että maksan korkeamman elintason, tai autan rahallisesti. Molemmat kun hoitaa osansa, niin ei mitään ongelmaa. Tietenkin jos niistä veloista auheutuu valitusta ja pahaa oloa, niin en taida jaksaa sellaistakaan kuunnella. Eli jos osaa elää niin että tuo velka ei vaikuta minuun, edes välillisesti, niin mikä ettei.
Jos itse olisin työtön tai eläisin toimeentulotuella niin eikai se silloin haittaisi vaikka toisella menisi rahat velkoihin ja osamaksuihin. Molemmilla olisi köyhä tilanne, ja yhdessä tekemiset suunniteltaisiin sen mukaan.
Kyllä on turn-off. Olen niin montaa perässävedettävää matalapalkkanaista elättänyt ja tukenut vuosikymmenet, että ei koskaan enää. En pysty arvostamaan ihmistä, joka on kuin lapsi, jota yhteiskunta/mies/vanhemmat/muu joutuu koko ajan tukemaan.