Sinä lapseton oletko ajattellut omaisuuttasi kuolemasi jälkeen
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä testamentti. Toisaalta olisi ihan hyvä, että ehtisi itsekin nauttia omaisuudesta ennen kuolemaa.
Samoin, mutta asunto ainakin jää ellei sitä sitten myy ennen vanhainkotiin lähtöä.
En ole ajatellut mitään kuolemani jälkeen. Ennen sitä ajattelin paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan testamentillani Perussuomalaisille.
Nyt on jännää. Stigan lätkäpelin ja Jallun, Kallen ja Raton vuosikerran?
Eipä juuri omaisuutta. Rakkaus on tärkeämpää kuin materia.
Osa kummilapselle, loput tasan sisarusten lapsille.
Ei ole sisaruksia eikä muitakaan sukulaisia joille jättää mitään. Kodittomille kissoille ja koirille testamenttaan rahani.
Meinasin nauttia omaisuudestani itse sen verran hyvin että jos jotain jää jäljelle perittäväksi niin sitten oon laskenu väärin!
Toki yllättävän ennenaikaisen kuoleman sattuessa omaisuus menee ensin miehelleni ja jos häntä ei siinä vaiheessa ole niin hyväntekeväisyyteen kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Sisaruksille menee kaikki.
Sisarusten lapsille menee mun. Perintöveroja ajattelin, kun näin päätin.
Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?
Kyllä. Menin naimisiin mieheni kanssa ja hän perii minut. Kaikkien lapsettomien kannattaa joko mennä avioliittoon tai tehdä testamentti. Kun lapseton pari on aviossa, he perivät toisensa ilman testamenttiakin.
En ole koskaan ajatellut. Kaikki sisaruksenikin on lapsettomia eri syistä. Pitäisi varmaan testamentata jollekkin hyväntekeväisyysjärjestölle.
En ole vielä kuollut joten en ole ajatellut mitään kuolemani jälkeen.
Olen tehnyt testamentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisaruksille menee kaikki.
Sisarusten lapsille menee mun. Perintöveroja ajattelin, kun näin päätin.
Muuten, miten olisitte ratkaisseet, jos toisella sisaruksella on yksi lapsi ja toisella kaksi, antaisitteko kaikille 1/3 vai kummallekin sukuhaaralle saman verran, eli 1/2 + 1/4 + 1/4? Ja miksi?
Ilman muuta kaikille sisarusten lapsille saman verran. Järkevää hypätä yli yksi verotusporras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä testamentti. Toisaalta olisi ihan hyvä, että ehtisi itsekin nauttia omaisuudesta ennen kuolemaa.
Samoin, mutta asunto ainakin jää ellei sitä sitten myy ennen vanhainkotiin lähtöä.
Kannattaa hakea pankki, josta saa sellaisen mukavan lainasumman asuntoa vastaan. Tarkoittaa käytännössä sitä, että sinä saat rahaa tai mukavan kämpän ja kuolemasi jälkeen pankki käytännössä saa kämppäsi.
Olen tehnyt testamentin, ja jätän kaiken omaisuuteni eräälle eläinsuojelujärjestölle.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kuollut joten en ole ajatellut mitään kuolemani jälkeen.
Olen tehnyt testamentin.
Tein testamentin juuri sen takia mitä tapahtuu kuolemani jälkeen ja juurikin ajattelin mitä tapahtuu kuolemani jälkeen.
Jos kummilapset kohtelee mua hyvin/käy vierailemassa kun olen vanha niin testamenttaan heille. Jos ei, niin sitten jollekkin yhdistykselle tai tavan kadunmiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän sinua estää? Oletko niitä jotka pakkomielteisesti kerää rahaa vanhuutta varten ?
Ajattelin testata asenneongelmaistan ahmojen hoitamiseen keskittyneelle yhdistykselle. Tai sitten köyhälle valtiolle.