Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vasta eron jälkeen tajunnut miten paljon ex vedätti ns miesten töissä

Vierailija
06.03.2021 |

Myönnän heti, että oivallus kuulostaa tyhmältä ja itse asiassa koenkin itseni huijatuksi. Meillä siis oli aika perinteinen jako exän kanssa kotitöissä. Ex saattoi tuntikausia käyttää johonkin auton laittoon, jonka jälkeen hän oli niin väsynyt ettei voinut muuta kuin maata sohvalla. Korjaamolle ei voinut viedä, kun se oli niin kallista. Muitakin vastaavanlaisia tilanteita oli, että ex halusi välttämättä käyttää tuntikausia aikaa johonkin, koska vieraalla teettäminen olisi ollut niin kallista. Ex myös teki ison numeron auton viemisestä katsastukseen, vaikka se ei paljoa vaadi aikaa tai muutakaan. Itse en viitsinyt, koska samaan aikaan huolehdin pienistä lapsista ja kodinhoidosta.

Nyt eron jälkeen olen omaan autooni teettänyt samoja huoltoja yms ja olen oikeasti yllättynyt etteivät ne ole niin paljoa maksaneet mitä ex antoi ymmärtää suhteessa siihen, että kannattaisi käyttää vapaapäivä kokonaan johonkin hommaan, kun ammattilainen tekee saman asian ammattitaidolla. Nyt jälkikäteen naurattaa sekin miten exän päivän työksi riitti renkaiden vaihto, vaikka homman voi teetättä parillakympillä liikkeessä vartissa. Ylipäänsä eron jälkeen on tuntunut oudolta, kun edelleen niitä ns naisten hommia saa tehdä päivittäin, mutta ne raskaat miesten hommat hoituu muutamalla kympillä /satasella. Paitsi, että nykyään tarvitsee siivota ja laittaa ruokaa vähemmän, kun on yksi possu poistettu tästä taloudesta.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä AP ei kuulosta iloiselta vaan enemmänkin siltä et koittaa esittää tyytyväistä.

Vierailija
22/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat vaihtaa itse tunnissa. Rengasliikereissu on huomattavasti vaivalloisempi eikä sopivaa aikaa saa helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ihan oikeassa. Jotkut, itse asiassa aika monet miehet, vedättävät näissä asioissa, jos ei toppia hommalle laita. Yksikin kaverini mies häviäö autotalliin rassailemaan heti kun pitäisi tehdä jotain muuta. Ja ai että se rassailu väsyttää.

Ihan kätevää, että oma harrastus saadaan näyttämään raskaalta yhteisten asioiden hoitamiselta.

Mutta vika on myös meissä naisissa. Kannattaa vaikka pakottaa mies 6 kk isyysvapaalle, vaikka se tulisi taloudellisesti kuinka vaikeaksi tahansa, kiintyy lapsiin ihan eri lailla ja monet kotihommat alkaa näyttäytyä eri valossa.

Vierailija
24/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teettänyt eli et osaa samoja "helppoja ja nopeita" hommia tehdä itse? Nyt pitää maksaa niistä isot summat ulkopuoliselle?

Saa olla aika köyhä ja tumpelo jos mielummin käyttää päivän renkaiden vaihtoon kun maksaa kaksikymppiä liikkeeseen. Tietysti jos on elämäntapatyötön niin tilanne voi hyvin ollakin tämä. Jos päivän työn arvo on sen 9e niin mikäpä siinä sitten.

Itse olen huomannut ihan saman ilmiön kuin AP - monet miehet mielellään kuvittelevat olevansa käteviä ja fiksuja näissä "tein itse ja säästin" -jutuissaan, vaikka oikeasti lopputulos on sutta ja sekundaa ja aikaa kuluu tuhottomasti. Mutta onhan sillä sitten hyvä keulia miten on niin rankasti tehty "miesten hommia" että loppupäivä pitää maata selkänahka sohvan pinnassa ja kitata kaljaa.

Tämä!

Vierailija
25/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Eli ap joutuu ostamaan ulkopuoliselta miehen tekemiä töitä. Mahtaakohan aapeen eksmies joutua ostamaan joltakulta apua imurointiin tai ruuanlaittoon. Epäilen.

Vierailija
26/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaat vaihtaa itse tunnissa. Rengasliikereissu on huomattavasti vaivalloisempi eikä sopivaa aikaa saa helposti.

Onhan siinä se renkaden haku varastosta ja auton kyytiin laittaminen, kun vie vaihdettavaksi mutta en mä itse alkaisi vaihtaa.

Vierailija
27/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Eli ap joutuu ostamaan ulkopuoliselta miehen tekemiä töitä. Mahtaakohan aapeen eksmies joutua ostamaan joltakulta apua imurointiin tai ruuanlaittoon. Epäilen.

Tämä. Erossa miehet eivät joudu hankkimaan kalliita ulkopuolisia työntekijöitä kotitöihin. Itse asiassa ne sujuvat heiltä hyvin ja rennommin. Ei ole kukaan karjumassa, et teet väärin tai sohvatyynyt on huonosti.

Sen sijaan me naiset joudutaan hankkimaan lähes aina ulkopuolista apua niihin töihin mitkä mies hoiti.

Vierailija
28/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt tuntuu menevän aloituksen pointti ohi aika vauhdilla. Siis ex on antanut ymmärtää, että auton laitto ja renkaan vaihto on niin hirvittävän kalliita ja raskaita hommia, että tekemällä ne itse hän voi välttää kaikki muut kotityöt ym perheen eteen tehtävät työt. Ja ap on hyväuskoisena ja tietämättömänä uskonut miestä ja nyt ihmettelee, kun ei ne niin kalliita hankalia hommia olleetkaan. Tulisi itsellekin vähän huijattu olo tuommoisesta.

Vierailija
29/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei,no se oli sitten sellanen mies.

Oma mieheni hoitaa mielellään auton korjaukset, mutta itekkin oon mukana usein ja vaihdan usein omat renkaani tallilla koska haluan vaihtaa ja teen mielelläni myös muutkin pikkuhommat kuten polttimoiden ja ilmansuodattimien vaihdot. Vaikka miestä ei haittaisi todellakaan tehdä niitäkin pikkuhommia itse.

Mitä tulee taas kotitöihin niin niihin osallistuu jokainen joka niitä kyseisiä asioita käyttää, sen pitäisi olla itsestään selvyys!

Tota auton korjausta voi verrata vaikka hiusten leikkuuseen tai verhojen ompeluun tai vaikka sisustuksen suunnitteluun ei todellakaan PÄIVITTÄISIIN kotitöihin!

Pää pois sieltä pensaasta nyt oikeasti naiset ja järki käteen ja itsekunnioitus tasolle mihin se kuuluu. Miehet ei ole mitään palveltavia vässyköitä vaan aikuisia vastuunsa tuntevia tasa-arvoisia kumppaneita. Niinkuin samoin olette te naisetkin.

Vierailija
30/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Erossa miehet eivät joudu hankkimaan kalliita ulkopuolisia työntekijöitä kotitöihin. Itse asiassa ne sujuvat heiltä hyvin ja rennommin. Ei ole kukaan karjumassa, et teet väärin tai sohvatyynyt on huonosti.

Sen sijaan me naiset joudutaan hankkimaan lähes aina ulkopuolista apua niihin töihin mitkä mies hoiti.

Huomasin tämän masentuneena eron jälkeen. Ei mies kuollutkaan nälkään ja likaan. Itse asiassa oli ihan hävyttömän iloinen siitä, että sai vihdoin sisustaa oman maun mukaan. Miehen koti myös pysyi ihan siistinä.

Minä jouduin alkaa maksamaan auton huollosta, laitteiden asennuksista, rempoista ja kaiken maailman kotiinkuljetuksista hunajaa. Ennen mies aina peräkärryllä kuljetti huonekalut ja muut.

Vierailija
31/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Renkaat ovat myös säilytyksessä ja sitten vaan sovitaan se aika, ja sillä välin juon kahvia kun homma hoidetaan. Eikä mene kauan. 

Vierailija
32/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teettänyt eli et osaa samoja "helppoja ja nopeita" hommia tehdä itse? Nyt pitää maksaa niistä isot summat ulkopuoliselle?

Saa olla aika köyhä ja tumpelo jos mielummin käyttää päivän renkaiden vaihtoon kun maksaa kaksikymppiä liikkeeseen. Tietysti jos on elämäntapatyötön niin tilanne voi hyvin ollakin tämä. Jos päivän työn arvo on sen 9e niin mikäpä siinä sitten.

Itse olen huomannut ihan saman ilmiön kuin AP - monet miehet mielellään kuvittelevat olevansa käteviä ja fiksuja näissä "tein itse ja säästin" -jutuissaan, vaikka oikeasti lopputulos on sutta ja sekundaa ja aikaa kuluu tuhottomasti. Mutta onhan sillä sitten hyvä keulia miten on niin rankasti tehty "miesten hommia" että loppupäivä pitää maata selkänahka sohvan pinnassa ja kitata kaljaa.

Tuskinpa renkaiden vaihdossa on koko päivää mennyt. Ellei mies sitten ole viivytellyt, että saa lisää omaa aikaa.

No koko päivän työpanos kuitenkin, mukaanlukien ne elintärkeät lepuutus- ja tuumaustauot. On se silti yhden päivän homma ollut, joka kuittaantuu muutamassa hetkessä pikkurahalla siellä liikkeessä. Siinä on mies joko tumpeloinut tai vedättänyt puolisoaan homman rankkuudella, eikä näistä kumpikaan ole mitenkään erityisen upea vaihtoehto.

Vierailija
33/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllähän ne siivoilut sun muut sujuvat merkittävästi "rennommin", kun mies palaa sinne poikamiesopiskelijapäiviin välittömästi. Toki pölyä on sellaiset kerrokset, että siihen voi nimensä kirjoittaa, tiskivuori haisee altaassa ja jääkaapissa on valon lisäksi puolikas pizza laatikossaan. Mutta eipä kukaan nalkuta enää siitä, että kämppä on kuin kaatopaikka.

Ja ihan kaikkihan toki uskoo että nämä "naisten" kirjoittamat viestit tässäkin ketjussa on aidosti naisten kirjoittamia.

Vierailija
34/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden vaihto pari kymppiä. Siivous oli aikoinaan 75e lähtevä tunti. Se oli minimi veloitus jonka jälkeen lähti juoksemaan 35e tunti. Miehillä noita tekosyitä riittää. Onhan se rankkaa päivä istua autotallissa lähettämässä munansa kuvia vieraille naisille, runkata ja juoda kaljaa.

Ero oli ihan oikea päätös molemille. Turha siitä on vouhottaa.

Vierailija
35/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin tämän masentuneena eron jälkeen. Ei mies kuollutkaan nälkään ja likaan. Itse asiassa oli ihan hävyttömän iloinen siitä, että sai vihdoin sisustaa oman maun mukaan. Miehen koti myös pysyi ihan siistinä.

Minä jouduin alkaa maksamaan auton huollosta, laitteiden asennuksista, rempoista ja kaiken maailman kotiinkuljetuksista hunajaa. Ennen mies aina peräkärryllä kuljetti huonekalut ja muut.

T: Ikisinkku Pertti

Vierailija
36/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi lapsiparat. Mikään ei ole erossa kauheampi, kuin että toinen osapuoli puhuu eksästä noin rumasti. Se on lapsille todella raskasta.

Petetty olo ja siitä purkaus todennäköisesti. Mulla oli auto ja siitä huolehtiminen oli kyllä yksi helpointa hommaa. Pikkurahalla vaihdettiin renkaat tai hehkut tarvittaessa, tietysti isommat rempat maksavat, mutta harva niitä muutenkaan itse tee. Etätöiden myötä myin autoni eikä sitä pienintäkään vaivaa ole enää huollettavana. 

Vierailija
37/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kiitollinen, että mies korjaa autot, vaihtaa renkaat ja muuta, ettei tarvitse aina olla lompakko auki. Yhden kodin nyt sillävälin siivoaa itse nopeasti ja lapset tekee oman osansa. Eikä niitä "miesten töitä" kuitenkaan joka päivälle ole.

Renkaiden vaihto ja säilytys maksaa niin vähän, että mieluummin se maksetaan yhdessä, mutta myös siivotaan yhdessä. 

Renkaiden vaihtoon menee mieheltä alle puoli tuntia ja renkaat mahtuu talliin. Miksi lähteä sen vuoksi ajelemaan vaihtorenkaat kyydissä ja katsomaan vierestä kun joku muu vaihtaa.

Vierailija
38/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yksi possu poistettu tästä taloudesta."   Monta possua sinne sitten jäi?

Vierailija
39/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex -vaimoni ratkaisi rengasongelman siten, että kun piti ostaa uudet renkaat, ei ostanutkaan vanteita.  Nyt piti vaihdattaa kaksi kertaa vuodessa renkaat vanteille ja kiireiseen aikaan rengasliikkeessä.  Ja otti sen typerän säilytyksen.  Kuvitella voi, mitä maksaa,  

Vierailija
40/134 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kiitollinen, että mies korjaa autot, vaihtaa renkaat ja muuta, ettei tarvitse aina olla lompakko auki. Yhden kodin nyt sillävälin siivoaa itse nopeasti ja lapset tekee oman osansa. Eikä niitä "miesten töitä" kuitenkaan joka päivälle ole.

Renkaiden vaihto ja säilytys maksaa niin vähän, että mieluummin se maksetaan yhdessä, mutta myös siivotaan yhdessä. 

Renkaiden vaihtoon menee mieheltä alle puoli tuntia ja renkaat mahtuu talliin. Miksi lähteä sen vuoksi ajelemaan vaihtorenkaat kyydissä ja katsomaan vierestä kun joku muu vaihtaa.

Onhan se hyvä että liikkeet saa rahaa kun tumpelot käy vaihdattamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän