Olen vasta eron jälkeen tajunnut miten paljon ex vedätti ns miesten töissä
Myönnän heti, että oivallus kuulostaa tyhmältä ja itse asiassa koenkin itseni huijatuksi. Meillä siis oli aika perinteinen jako exän kanssa kotitöissä. Ex saattoi tuntikausia käyttää johonkin auton laittoon, jonka jälkeen hän oli niin väsynyt ettei voinut muuta kuin maata sohvalla. Korjaamolle ei voinut viedä, kun se oli niin kallista. Muitakin vastaavanlaisia tilanteita oli, että ex halusi välttämättä käyttää tuntikausia aikaa johonkin, koska vieraalla teettäminen olisi ollut niin kallista. Ex myös teki ison numeron auton viemisestä katsastukseen, vaikka se ei paljoa vaadi aikaa tai muutakaan. Itse en viitsinyt, koska samaan aikaan huolehdin pienistä lapsista ja kodinhoidosta.
Nyt eron jälkeen olen omaan autooni teettänyt samoja huoltoja yms ja olen oikeasti yllättynyt etteivät ne ole niin paljoa maksaneet mitä ex antoi ymmärtää suhteessa siihen, että kannattaisi käyttää vapaapäivä kokonaan johonkin hommaan, kun ammattilainen tekee saman asian ammattitaidolla. Nyt jälkikäteen naurattaa sekin miten exän päivän työksi riitti renkaiden vaihto, vaikka homman voi teetättä parillakympillä liikkeessä vartissa. Ylipäänsä eron jälkeen on tuntunut oudolta, kun edelleen niitä ns naisten hommia saa tehdä päivittäin, mutta ne raskaat miesten hommat hoituu muutamalla kympillä /satasella. Paitsi, että nykyään tarvitsee siivota ja laittaa ruokaa vähemmän, kun on yksi possu poistettu tästä taloudesta.
Kommentit (134)
Teettänyt eli et osaa samoja "helppoja ja nopeita" hommia tehdä itse? Nyt pitää maksaa niistä isot summat ulkopuoliselle?
Auts. Taidat olla jätetty osapuoli.
Oi lapsiparat. Mikään ei ole erossa kauheampi, kuin että toinen osapuoli puhuu eksästä noin rumasti. Se on lapsille todella raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Auts. Taidat olla jätetty osapuoli.
Katkeruus paistaa läpi...
Vai että laiska possu. Et sitten parempaa saanut. Tasosi on ilmeisesti aika matala.
Vierailija kirjoitti:
Oi lapsiparat. Mikään ei ole erossa kauheampi, kuin että toinen osapuoli puhuu eksästä noin rumasti. Se on lapsille todella raskasta.
Eksä on lapsen vanhempi. Lapselle todella rakas ja tärkeä ihminen.
Mies erosi sinusta ei lapsista. Toivottavasti et puhu eksästä lasten kuullen noin.
Vierailija kirjoitti:
Teettänyt eli et osaa samoja "helppoja ja nopeita" hommia tehdä itse? Nyt pitää maksaa niistä isot summat ulkopuoliselle?
Sinähän se hyvin sisäistit koko pointin.
Minä ainakin olen kiitollinen, että mies korjaa autot, vaihtaa renkaat ja muuta, ettei tarvitse aina olla lompakko auki. Yhden kodin nyt sillävälin siivoaa itse nopeasti ja lapset tekee oman osansa. Eikä niitä "miesten töitä" kuitenkaan joka päivälle ole.
Kuulostaa siltä et mies "had a lucky escape".
Vierailija kirjoitti:
Vai että laiska possu. Et sitten parempaa saanut. Tasosi on ilmeisesti aika matala.
Ainakin taso on sen verran korkea, että ulkoisti possun.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla aika köyhä ja tumpelo jos mielummin käyttää päivän renkaiden vaihtoon kun maksaa kaksikymppiä liikkeeseen. Tietysti jos on elämäntapatyötön niin tilanne voi hyvin ollakin tämä. Jos päivän työn arvo on sen 9e niin mikäpä siinä sitten.
Itse olen huomannut ihan saman ilmiön kuin AP - monet miehet mielellään kuvittelevat olevansa käteviä ja fiksuja näissä "tein itse ja säästin" -jutuissaan, vaikka oikeasti lopputulos on sutta ja sekundaa ja aikaa kuluu tuhottomasti. Mutta onhan sillä sitten hyvä keulia miten on niin rankasti tehty "miesten hommia" että loppupäivä pitää maata selkänahka sohvan pinnassa ja kitata kaljaa.
Miksi et jo yhdessä ollessa kiikuttanut autoa korjaamolle ja maksanut laskua itse? Niin, taisi olla sittenkin kiva kun mies korjasi ilmaiseksi. Enää vaan ei ole sitä vaihtoehtoa. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen kiitollinen, että mies korjaa autot, vaihtaa renkaat ja muuta, ettei tarvitse aina olla lompakko auki. Yhden kodin nyt sillävälin siivoaa itse nopeasti ja lapset tekee oman osansa. Eikä niitä "miesten töitä" kuitenkaan joka päivälle ole.
Tämä sama. Mielellään painan välillä pyykinpesukoneen tai astianpesukoneen käyntiin. Nykyajan kotityöt on niin helppoja.
Ahdistaisi hirveästi olla vastuussa autosta. Siihen uppoaa kauheasti rahaa ja vaivaa. Joutuisin kaikki palvelut ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla aika köyhä ja tumpelo jos mielummin käyttää päivän renkaiden vaihtoon kun maksaa kaksikymppiä liikkeeseen. Tietysti jos on elämäntapatyötön niin tilanne voi hyvin ollakin tämä. Jos päivän työn arvo on sen 9e niin mikäpä siinä sitten.
Itse olen huomannut ihan saman ilmiön kuin AP - monet miehet mielellään kuvittelevat olevansa käteviä ja fiksuja näissä "tein itse ja säästin" -jutuissaan, vaikka oikeasti lopputulos on sutta ja sekundaa ja aikaa kuluu tuhottomasti. Mutta onhan sillä sitten hyvä keulia miten on niin rankasti tehty "miesten hommia" että loppupäivä pitää maata selkänahka sohvan pinnassa ja kitata kaljaa.
Tuskinpa renkaiden vaihdossa on koko päivää mennyt. Ellei mies sitten ole viivytellyt, että saa lisää omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin taso on sen verran korkea, että ulkoisti possun.
Epäilenpä et lähti toisen matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Renkaiden vaihto ja säilytys maksaa niin vähän, että mieluummin se maksetaan yhdessä, mutta myös siivotaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävästi
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa renkaiden vaihdossa on koko päivää mennyt. Ellei mies sitten ole viivytellyt, että saa lisää omaa aikaa.
En ihmettelisi jos olisi vältellyt kotiin menoa.
Renkaiden vaihto pari kymppiä. Siivous oli aikoinaan 75e lähtevä tunti. Se oli minimi veloitus jonka jälkeen lähti juoksemaan 35e tunti. Miehillä noita tekosyitä riittää. Onhan se rankkaa päivä istua autotallissa lähettämässä munansa kuvia vieraille naisille, runkata ja juoda kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jo yhdessä ollessa kiikuttanut autoa korjaamolle ja maksanut laskua itse? Niin, taisi olla sittenkin kiva kun mies korjasi ilmaiseksi. Enää vaan ei ole sitä vaihtoehtoa. 🤭
Tuskin mies on antanut viedä kun hän tekee itse.
0/5