Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rutiköyhä kuolinpesä ja ”perintö”riita

Vierailija
06.03.2021 |

Isä kuoli, eikä isältä jäänyt mitään. Rahaa oli muutama satanen, hautajaiset järjestettiin maksusitoumuksella. Olen isän ainoa lapsi, ja minä olen hoitanut kaikki kuolinpesän asiat, ja myös isän asiat.

Minä tyhjensin itse isän pienen asunnon. Paljon ei vaatteiden ja kirjojen lisäksi asunnossa ollut, mutta löysin muutaman kauniin astian ja yhden tärkeän esineen: lapsuudesta asti meillä seinällä roikkunut ja sitten isää kaikkialle seurannut miekka.

Miekka ei ole minkään arvoinen, mutta se on kaunis ja hyvin vanha. Se on minulle tärkeä, sillä se oli minulla lapsuudenkodissa ja se muistuttaa minua isästä. Se oli isän miekka.

Isän sisarukset eivät ole olleet kovin kiinnostuneita isän kuolemasta. Ottivat tietenkin osaa minunkin suruuni ja olivat hautajaisissa suremassa, mutta muutoin ovat olleet yhtä etäisiä kuin ennenkin. Mutta sitten postasin kuvan miekasta Instagramiin.

Yksi sisar laittoi minulle tekstiviestin, toinen soitti. Miekka on kuulemma heidän.

Miekka oli ollut heidän lapsuudenkodissaan seinällä, aivan kuten meilläkin. He eivät osanneet sanoa mistä miekka on heille tullut, mutta ilmeisesti ukkini se alun perin oli.

Ovat kumpikin luonnollisesti käyneet minun lapsuudenkodissani lukemattomia kertoja ja nähneet miekan seinällä niinikään lukemattomia kertoja, mutta vasta nyt, kun miekka on minulla, haluavat he sen itselleen.

Ukki ei ole elossa, että voisin kysyä, kuinka miekka päätyi isälleni, mutta isän sisarten mukaan miekan koti ei ole minun luonani.

Ovat onnistumassa saamaan minua ajattelemaan, että ehkä miekka kuuluukin heille. Ehkä se on heidän, koska se oli heidän ”ensin”?

Näyttää siltä, että tätä ei saada sovittua ainakaan ilman todellista sukuriitaa, joten kysyn teiltä vahvistusta: kuuluuhan miekka nyt kuitenkin minulle?

Ja vielä, mikä minua ihmetyttää, että onko niin että perinnöstä riidellään AINA, vaikka mitään perintöä ei olisikaan..?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekka oli isälläsi pitkän aikaa eli miekka oli isäsi. Miekka on sinun. Älä nyt ole lällys ja anna periksi jokaiselle vaatijalle.

Vierailija
2/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä että millä perusteella se on enemmän heidän kuin sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi perintö kuuluu sinulle.

Vierailija
4/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa voidaan katsoa, että isäsi omisti sen, koska se on ollut hänellä jo kauan. Vakiintunut asioiden tila.

Sinun pitää nyt arvottaa itsellesi, että mikä on tärkeää. Miekka vai ne sukulaiset. Oletan ettet paljon menetä, vaikka sukulaiset suuttuisivatkin.

Vierailija
5/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus

Vierailija
6/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on.

Vierailija
7/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat että sillä on arvoa paljonkin.

Ei sinun tarvitse sitä antaa.

Vierailija
8/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvin vanha miekka ei ole arvokas?

Vierailija
9/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Olen myös ainoa lapsi ja isäni kuoli viime kesänä. Vangempani ovat eronneet, joten tyvjensin ykain hamstraaja isäni asunnon varastoineen toisesta kaupungista. Oli tosi raskasta henkisestä ja fyysisesti. Minun tapauksessa isältä jäi myös velkaa ja parin kuukauden ajan tuli perintäkirjeitä minun kotiin. Perunkirjoitus on oikeusaputoimistolla ja sille haettu jatkoaikaa.

Perintö on sinun. Onko kukaan isäsi sisaruksista riittävän täysijärkinen puuttuakseen tilanteeseen? Heidän käytös on huonoa, suru pistää joillakin pään sekaisin. Ota etäisyyttä jos asia ei ratkea. Laita vaikka viestiä, että laillisesti kuolinpesä on sinun ja haluat rauhan surutyöhön ja että katkaiset yhteydet jos sitä et muuten saa. Ja sitten katkaiset ne kuten sanoit. Ehkä he tokenevat myöhemmin, mutta älä altista itseäsi.

Minä hain terapiakeskuksesta ilmaista kriisiapua. Suosittelen.

Vierailija
10/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus

En löytänyt siitä perustetta heidän väitteelleen että miekka kuuluukin heille.

Vierailija
11/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...mummoikäiset Instagramissa🤔

Vierailija
12/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli ensin ukkisi, sitten isäsi, nyt sinun.

Vierailija
13/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin nähtäville perunkirjaa ukkisi ja isoäitisi jäämistöstä, jossa mainitaan miekka ja se, että se jätettiin isäsi sisaruksille eikä  isällesi. Kysyisin lisäksi, että miksi sisarukset eivät vaatineet miekkaa isältäsi kaikkina niinä vuosina, kun he vierailivat isäsi luona, mutta nyt vaativat sinulta, jolla on ainoa kokemus siitä, että miekka on kuulunut isällesi. Onhan nimittäin outoa, että he eivät ole pyytäneet miekkaa isältäsi, joka olisi tuon tiennyt, että miekka ei kuulunut hänelle itselleen vaan sisaruksilleen.

Vierailija
14/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että tulkaa hakemaan pois. Sitten et vastaa enää puhelimeen etkä avaa ovea.

Vierailija
15/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä vaikka tämä ketju heille. Ehdottomasti miekka kuuluu sulle!!!

Vierailija
16/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sukulaisillasi ole mitään oikeutta isäsi irtaimistoon. Sano, että sinun on, koska isäsi ei ollut testamentannut sitä kenellekään muulle.

Vierailija
17/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet rintaperillinen, Ei niillä ole mitään oikeuksia isäsi omaisuuteen. Tai on mutta mahdollisesti sinun ja jälkeläistesi jälkeen jossain tapauksissa. Ovat lisäksi noloja.

Vierailija
18/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin nähtäville perunkirjaa ukkisi ja isoäitisi jäämistöstä, jossa mainitaan miekka ja se, että se jätettiin isäsi sisaruksille eikä  isällesi. Kysyisin lisäksi, että miksi sisarukset eivät vaatineet miekkaa isältäsi kaikkina niinä vuosina, kun he vierailivat isäsi luona, mutta nyt vaativat sinulta, jolla on ainoa kokemus siitä, että miekka on kuulunut isällesi. Onhan nimittäin outoa, että he eivät ole pyytäneet miekkaa isältäsi, joka olisi tuon tiennyt, että miekka ei kuulunut hänelle itselleen vaan sisaruksilleen.

Juuri näin, komppaus tälle. Nyt tekevät vain kiusaa, älä alistu. Eivät olisi edes muistaneet koko esinettä jos et olisi postannut kuvaa.

Vierailija
19/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jos et olis sitä kuvaa laittanu instagramiin. Miksi muuten laitoit sen kuvan?

Vierailija
20/90 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei miekka ole minkään arvoinen?