Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
1161/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolee yli 50 000 vuosittain kuka mihinkin, koronaan alle 800 kuollut, suurin osa ikäihmisiä, 95 prosentilla 1 tai useampi sairaus. Lihavuus on vaara tekijä myös. 

Vierailija
1162/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut yksin jo 7 vuotta ja aina himassa. Naisilta viety vuosi elämästä ja harrastukset ni eivät muka enää kestä uutta normaalia. Heikot ne luonto kärsii. En voi ku nauraa tälle langalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin pelaamasta sulkapalloa. On vaihtoehtoja liikkua ja virkistäytyä. Tämä oli mahdollista tänään. Huomisesta en tiedä, mutta todennäköisesti käyn moottorikelkalla mökillä. Ilman maskia. Tällaiset pienet asiat ovat arvokkaita.

Vierailija
1164/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lämmitys tämä on?

Vierailija
1165/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa korona yhtä tappava kuin ebola. Toivottavasti se kehittyy

Vierailija
1166/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäinen

Ei 

Ole 

Oikea 

AIka

lähteä

reissuun.

Musta tuntuu kyllä että mä menen.

Eiköhän ne gastarbeiterit lähde pääsiäiseksi kotiin jonnekin skopjeen ja otetaan tänne sitten taas avosylin vastaan. Joten minua ei paljon Sannan suosittamiset liikuta.

Mä mietin just samaa. Yli vuosi ollaan perheen kans vältelty muita ihmisiä, ei olla käyty juuri missään, monet muut on matkustellu jopa ulkomaita myöten, olleet lapissa jne.

Nyt kun on jo selvää, että virusta ei tukahduteta niin koen turhana kituuttaa. Kun hallitus ei hoida työtään niin miks mun täytyy enää yrittää. Lapset kuitenkin joutuu käymään koulua kun ovat alakoulussa. Jossain vaiheessa virus tulee kuitenkin.

Nyt loppui tämä kituuttaminen. Pääsiäinen, täältä tullaan! Mä.en.enää.välitä.

Vierailija
1167/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen, harmillista että tämä jatkuu ja rajoituksia tulee, mutta ne tulee syystä, kun kaikki eivät noudata turvavälejä eivätkä käytä maskeja.  Jotenkin kummallista, että tulevia rajoituksia kritisoitaisiin, kun tähän mennessä on ollut yleishoohotus kun mitään ei tehdä viruksen leviämisen estämiseksi. Kansalaiset valittavat somessa, kun kaupoissa jotkut eivät käytä maskeja, eivätkä piittaa turvaväleistä, syystä että on suositus, ei pakko. Pakolla virus leviää, kun ei noudateta suosituksia. Joukossa on kaikenlaista pököpäätä, veikkaan että johtuu paljolti viime vuoden puolelta tulleilta väärältä informaatiolta viruksen vakavuuden suhteen ja suojaavuuden suhteen, pököpäät turvautuvat helposti heille helmpoimpaan tietoon. 

Tilanne tulee jatkumaan, kukaan ei tiedä kuinka kauan ja missä määrin. Kyllä me jaksetaan ja kun oikein mietitään, niin Suomessa on asiat tässä tilanteessa todella hyvin. Ainakin vielä. Paljolti on tosin seikkoja, joita kehitellään, ajattelen että tulemme voimaan paljon huonommin tulevaisuudessa kaikkine velkoineen, valtion puolelta. En tiedä mitä jää jäljelle, ehkä joitakin suuryrityksiä, arvioin että suurin osa myydään kiinalaisille. Ja kaikki rajoitukset Eu välillä kolmannet maat, niin ollaan hyvää vanhan ajan DDR:ää. Kiina jyrää EU:n, kun täällä vaan rajoitetaan, markkinoita.  Sitä kohti, jaksakaamme. Tai silleen, tsemppiä, ironiaa.

Vierailija
1168/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäinen

Ei 

Ole 

Oikea 

AIka

lähteä

reissuun.

Eiköhän ne gastarbeiterit lähde pääsiäiseksi kotiin jonnekin skopjeen ja otetaan tänne sitten taas avosylin vastaan. Joten minua ei paljon Sannan suosittamiset liikuta.

Mä mietin just samaa. Yli vuosi ollaan perheen kans vältelty muita ihmisiä, ei olla käyty juuri missään, monet muut on matkustellu jopa ulkomaita myöten, olleet lapissa jne.

Nyt kun on jo selvää, että virusta ei tukahduteta niin koen turhana kituuttaa. Kun hallitus ei hoida työtään niin miks mun täytyy enää yrittää. Lapset kuitenkin joutuu käymään koulua kun ovat alakoulussa. Jossain vaiheessa virus tulee kuitenkin.

Ajatteletko oikeasti, että Suomen hallitus voisi mitään tappavalla virukselle?

Vierailija
1169/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäinen

Ei 

Ole 

Oikea 

AIka

lähteä

reissuun.

Ajatteletko oikeasti, että Suomen hallitus voisi mitään tappavalla virukselle?

En ajattele. Enää.

Uuden-Seelannin ja Australian hallitus kyllä voi. Mutta ei. Ei Suomen hallitus. Se ei osaa laittaa rajoja kiinni eikä edes pakollista valvottua karanteenia.

Ja myönnän etten itse voi tälle virukselle mitään, vuoden yritin ja syksystä saakka tilanne on vain pahentunut, joten alan elää. Koska kuten Marinkin tänään totesi tän kanssa eletään vuosia (no, toiset elää, toiset kuolee). En sentään aio vuosia vältellä sosiaalista elämää. Nyt yhden vuoden vältellyt eikä se auttanut ketään eikä mitään.

Vierailija
1170/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tautimäärät hirmu kasvussa. Ja mistäköhän johtuu? Kun ei ne rajat ole kiinni ja sieltä sai tulla vapaasti.

Samaa mieltä. Vuoden olen vältellyt eikä se ole auttanut ketään tai mitään.

Vierailija
1171/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kuolee yli 50 000 vuosittain kuka mihinkin, koronaan alle 800 kuollut, suurin osa ikäihmisiä, 95 prosentilla 1 tai useampi sairaus. Lihavuus on vaara tekijä myös. 

Tätäkö sinä kuljet täällä toitottamassa? Onko sulla ollut niin kiire toitottaa, ettet ole huomannut miten paljon koronan ehkäisyksi on tehty? Oletko seurannut miten paljon influenssaa on runsaasta testaamisesta huolimatta? Ei ollenkaan. Influenssa siis tarttuu koronaa huonommin, koska koronaa ei ole näillä rajoituksilla saatu pidetyksi kurissa. 

Lihavuus on riskitekijä, totta, mutta se ei tarkoita, että vakava korona esimerkiksi pienine aivoveritulppineen voisi tulla normaalipainoisellekin. Niin, ne veritulpat tosiaan saattavat olla syy siihen, että maku- ja hajuaistin menetys ovat yksi tyypillinen koronaoire, ja niiden palautumisen sanotaan olevan hidasta. Miltä sinusta kuulostaa pienenpienet veritulpat aivoissa?

Se kuulostaa tietysti sinusta ihan hyvältä, ei haittaa menoa. Tai vaihtoehtoisesti sitä ei tuu sulle, se tulee vain joillekin surkeille läskeille. Mutta mietipä miten monelle itse asiassa on tullut tuo oire. Aika monelle. 

Vierailija
1172/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa oli että viro alkaa kohta pyytää suomelta apua koronatilanteeseen. Mitähän tämä apu on?

Vierailija
1173/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee tuon Suomen kartasta. Paikat, joista pääsee itä- tai länsirajan yli ja pääkaupunkiseutu ja turku jne johon tullaan laivoilla ja lentämällä, sekä paikat joissa asuu paljon ruotsalaisia, venäläisiä tai maahan.uuttajia muista maista on kamalassa tilanteessa viruksen suhteen.

Vierailija
1174/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä sitten hehkutettiin 3 viikon sulusta loppukirinä. Tänään keksitään että tämähän kestää vuosia. VMP

Vierailija
1175/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin tänään illalla joku täällä aloitti keskustelun siitä, kuinka koronan sairastaminen (ja jopa rokote?) vaikuttaa naisten kuukautisiin (oli linkki artikkeliin) miksi tämä poistettiin??

Vierailija
1176/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö sinä kuljet täällä toitottamassa? Onko sulla ollut niin kiire toitottaa, ettet ole huomannut miten paljon koronan ehkäisyksi on tehty? Oletko seurannut miten paljon influenssaa on runsaasta testaamisesta huolimatta? Ei ollenkaan. Influenssa siis tarttuu koronaa huonommin, koska koronaa ei ole näillä rajoituksilla saatu pidetyksi kurissa. 

Lihavuus on riskitekijä, totta, mutta se ei tarkoita, että vakava korona esimerkiksi pienine aivoveritulppineen voisi tulla normaalipainoisellekin. Niin, ne veritulpat tosiaan saattavat olla syy siihen, että maku- ja hajuaistin menetys ovat yksi tyypillinen koronaoire, ja niiden palautumisen sanotaan olevan hidasta. Miltä sinusta kuulostaa pienenpienet veritulpat aivoissa?

Se kuulostaa tietysti sinusta ihan hyvältä, ei haittaa menoa. Tai vaihtoehtoisesti sitä ei tuu sulle, se tulee vain joillekin surkeille läskeille. Mutta mietipä miten monelle itse asiassa on tullut tuo oire. Aika monelle. 

Laskin tuossa että vain vähän yli prosentti on sairastunut ja heistä suurin osa parantunut.

Joten mitä vouhkaat?

Ainahan vanhukset johonkin kuolee.

Haju- ja makuaisti väistyy myös kovassa flunssassa, tämähän on myös flunssaa.

Eli mitä panikoit?

Vierailija
1177/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin tuossa että vain vähän yli prosentti on sairastunut ja heistä suurin osa parantunut.

Joten mitä vouhkaat?

Eli mitä panikoit?

Vaikka pääministeriä myöten onkin flunssaksi sanottu, kyseessä on ihan eri tauti.

Vierailija
1178/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänpäiväisistä yli 700 tartunnasta 100 on todettu alle 10-vuotiailla. Kouluista eikä harrastuksista virus ei tartu, kuten hallitus on usein todennut.

Joten mistä nämä lapset hakevat näitä tartuntoja?

Vai voiko kaikkitietävä hallituksemme olla väärässä? Pitäisikö alakoulut sittenkin sulkea?

Tämähän on suuri mysteeri. Eihän tämän lapsiin pitänyt edes tarttua kun lapsilla ei ole niitä reseptoreita 😱

Mitä sanoo THL?

Vierailija
1179/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten en olisi uskonut kuinka elämä voi muuttua melkein kuin yhdessä yössä. Liikkumista rajoitetaan jo nyt valtavasti, maski on vahva suositus. Toisin sanoen ihmiset kääntää kaikki nämä älä liiku ja pidä maskia.

Oma työllistyminen oli päälimmäisenä mielessä ja se kuinka pärjään yli 50 vuotiaana naisena. Nyt olen tullut siihen tulokseen että mitä väliä. Mitään en millekkään asialle voi. Olen karjaa jota ajetaan karja-aurassa kohti teurasta. Koska elämä on vuodessa muuttunut näin rajusti, mitä on 2022? Ei pysty kuvittelemaan, ei mitenkään.

Se onko maskia vai ei, on pikkujuttu sen rinnalla että meitä viedään kohti vahvempaa EUta. Salaa. Vängätään toissijaisista asioista kun kulisseissa tehdään kaiken aikaa isoja päätöksiä. Se, että vaalit siirtyy on meille iso juttu. Se onko joku rätti naamassa vai ei, sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
1180/1556 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten mitä vouhkaat?

Eli mitä panikoit?

Flunssan aiheuttama maku- ja hajuaistin menetys johtuu suoraan limakalvoilla tapahtuvista asioista, hajuaistinmenetys pääasiassa nenän limakalvojen turvotuksesta. 

Koronan tapauksessa oire on sitkeä, eikä mene ohi muiden oireiden väistyttyä. Se on siis hermoperäistä. Vastikään kerrottiin, että ruumiinavausten yhteydessä koronaviruspotilaiden aivoista on löytynyt pieniä veritulppia niiltä alueilta, jotka vastaavat maku- ja hajuaistimuksista. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mista-tunnistaa-johtuuko-haju-ja-ma…

Älä siis itse vouhkaa asiasta, josta et tunnu tietävän mitään. Minä kirjoitan ihan neutraalisti faktoista.