Riittääkö 10 euroa päivässä ruokaan?
Jos tavoitteena on terveellinen ja tasapainoinen ruokavalio? 10 euroa siis yhdelle ihmiselle päivässä.
Kommentit (52)
Jos ei syö mitään niin kyllä. Itse huomaan, että jos en jaksa tehdä kuin 1-2x viikossa ruokaa niin rahaakaan ei kulu juuri yhtään.
Juu, mutta pitää vähän tehdä työtä ruuan eteen.
Perunahan on tosi terveellistä ja pesty peruna maksaa noin 1-1.5 euroa per kilo. Jostain saa varmaan myös 2e 2 kiloa. Yksi kilo menee noin 3 päivä.
Halvin kana taitaa olla Prismassa kotimaista kanajauheliha tai kotimaista hunajamaustettu kana. Vihanneksia ja hedelmiä kannattaa ostaa mitä on tarjouksessa. Nyt löytyy paljon paprikaa tarjouksesta.
Prisman iso kenno kananmunia kanssa halvin. Noin 4 euroa taisi olla. Riittää hyvin melkein viikoksi itselläni.
Riittää väliaikaisesti, ei jatkuvasti.
Päivässä? Taidat provoilla.
Mutta toki jos syöt eineksiä, saati valmista ruokaa ravintolassa, niin ei kyllä riitä, siis tervelliseen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Päivässä? Taidat provoilla.
Mutta toki jos syöt eineksiä, saati valmista ruokaa ravintolassa, niin ei kyllä riitä, siis tervelliseen ruokaan.
Teen budjettia syksyksi ja laitoin ruualle 300 euroa kuussa eli 10 euroa päivässä, mutta en ole yhtään varma riittääkö.
Mulla menee 1.5€ päivässä, 2 jos syön juhla-aterian.
M45
Vierailija kirjoitti:
Jos ei syö mitään niin kyllä. Itse huomaan, että jos en jaksa tehdä kuin 1-2x viikossa ruokaa niin rahaakaan ei kulu juuri yhtään.
Riittää niinkin että ostaa ruokaa 300 eurolla kuukaudessa
RIittää. Toi 10 euroa on just sellanen summa että sillä saa syötyä terveellisesti ja monipuolisesti ja säännöllisesti 1 ihminen päivässä. Esimerkkinä: Puuro, joku liha, vähän kasviksii, joku halpa hiilari, rahka, pari banaanii. Jos ton lihan ottaa kanan jauhelihana niin siihen saa vielä kananmunatki mukaa
Kattilallinen perunakeittoa maksaa pari euroa. Siitä syö ainakin neljä kertaa.
Periaatteessa jos itse tekee ruokansa.
Pitäiskin laskea joku kerta itselle viikkobudjetti niin näkisin paremmin kokonaistilanteen ja mihin se raha oikein kuluu.
No ei todellakaan riitä kun pelkkä mansikkarasia maksaa jo yli 8 euroa. Ja 150 gramman kylmäsavulohipaketti aamuleiville 5 euroa jne.
Jos syö paljon kaurapuuroa, leipoo itse sämpylät ja proteiini esim. linsseistä ja kananmunista, ehkä..
Kahden hengen taloudessa 20 € riittää ruokaan ja muihin elintarvikkeisiin. Aamaiseen, ruokaan, herkkuihin ja alkoholiin.
mikäs siinä jos vetää pelkkää myllyn parasta puuroa sokerin kaa. Pärjännee helposti eurolla vajaan viikon.
On se ihan mahdollista, mutta mitään ekstraa ei kyllä saa.
Vähän tiukkaa tekisi. 20 euroa riittää jo hyvin.