Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
palkitsen itseäni tästä lockdownista - yllätys, yllätys - viinalla
Tämä loppuu vasta kun ihmiset eivät tottele hallitusta.
Tukahduttaminen ei auta kuin hetken. Kun palataan väljempiin rajoituksiin, tulee virus taas jostakin ulkomailta ja alkaa levitä. Sitten taas tukahdutetaan. Ongelma on siinä, että viruksen mukana tukahdutetaan myös yritykset ja aika monen elämä siinä samassa. Kohta tilanne on kuitenkin taas ennallaan viruksen suhteen. Ainoa ratkaisu on estää Suomeen pääsy ulkomailta ja sen lisäksi tehdä lyhyitä tarkasti rajattuja mahdollisimman pienelle alueelle kohdistettuja paikallisia tukahduttamisia siellä, missä virus alkaa lisääntyä.
Kaikki menee hyvin. Lopetatte vain lehtemme lukemsien. Se on vain täynnä tyhjiä uhkailuja ja pelottelua.
Tämä loppuu kun suomalainen rokote saadaan annettua.
Onneksi Sanna ei ollut antamassa 100 miljoonaa rokotteen kehitystyöhön vaan tutkijat hankkivat varat muualta.
Sanna ei saa pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tukahduttaminen ei auta kuin hetken. Kun palataan väljempiin rajoituksiin, tulee virus taas jostakin ulkomailta ja alkaa levitä. Sitten taas tukahdutetaan. Ongelma on siinä, että viruksen mukana tukahdutetaan myös yritykset ja aika monen elämä siinä samassa. Kohta tilanne on kuitenkin taas ennallaan viruksen suhteen. Ainoa ratkaisu on estää Suomeen pääsy ulkomailta ja sen lisäksi tehdä lyhyitä tarkasti rajattuja mahdollisimman pienelle alueelle kohdistettuja paikallisia tukahduttamisia siellä, missä virus alkaa lisääntyä.
Rajoja ei uskalleta laittaa kiinni.
Entäs jos tänne alkaa tulla taas m muuttajia? Pysyvätkö karanteenissa?
Vierailija kirjoitti:
Välillisten vaikutusten takia tulee paljon lisää kuolemaa.
En tiedä mikä on oikea ratkaisu, mutta sydäntä särkee lomautetut ja irtisanotut 60-64 vuotiaat. Siirtävät laskuja ja ovat todella surullisia!
Eikö ne pääse eläkeputkeen?Saahan ne ansiosidonnaista?Olen itse samanikäinen ja ollut ikäni pienipalkkaisessa työssä.Viime vuonna irtisanoin itseni koronan takia jase oli kyllä elämäni paras päätös.
Ei lopu ei, kun pääministeri itsekin myöntää että tässä tilanteessa voidaan olla vielä vuosia. Silti tuon estämiseksi ei tehdä sitä ainoaa järkevää asiaa eli tukahduteta virusta Suomen sisältä, ehei, vaan uusia virusmuunnoksia saa tuoda maahan jatkossakin ilman valvottuja ja omakustanteisia pakkokaranteeneja.
Tai saa ne karanteenit maksaa työnantajakin.
Ottakaa nyt huutelijat ensin selvää, mikä Suomessa kuuluu kenenkin vastuulle ja mitä laki mistäkin sanoo ennen kuin huutelette ja syytätte milloin ketäkin. En jaksa enää tätä tyhmyyden ja tietämättömyyden määrää...
Vierailija kirjoitti:
No voi voi, ei jaksa mitäh?
Ihmisillä ihan oikeitakin ongelmia, nälänhätää ym kauheuksia.
Ja täällä sit porukka valottaa kun on niin kauheeta tää elämä.
Mua niin veetuttaa tällaiset kommentit.
Eli koska maailmassa on nälänhätää, niin mä en saa kokea oloani kurjaksi? Okei, ymmärtäisin jos kyse olisi että koronan takia en pääse ostamaan oikeansävyisiä verhoja.
Mutta eikö mulla ole oikeutta pelätä mun ala-aste ikäisen lapseni terveyden puolesta. Mitä pitkäaikaissairauksia covidista aiheutuu, jonka kanssa joutuu elämään lopun elämäänsä. Eikö mulla ole oikeutta pelätä mun syntymättömän lapsen puolesta? Mitä jos joudun synnyttämään ennen aikaisesti koronan takia nyt puolessa välissä. Mitä korona mahdollisesti aiheuttaa keskeneräiselle pienelle ihmisenalulle mun vatsassa. Ai niin, ihan sama kun se nälänhätäkin.
Enkö saa tuntea surua siitä, että oon yksinäinen jo valmiiksi, ja ikävöin kuollakseni mun sukulaisia, joita en ole nyt nähnyt kuukausiin, varsinkin mulle rakasta vaaria. Saatikka että pelkään hänen henkensä edestä. Ei ku joo, jossain on sota, ihan sama jostain vaareista.
En vähättele nälänhätää, enkä "oikeita ongelmia tai kauheuksia". Mutta älä säkään vähättele mun ahdinkoa ja pelkoa. Kuten sanottu, ei tässä ole kyse verhojen sävyvalinnasta, vaan kuolettavasta maailmanlaajuisesta epidemiasta.
Pääsiäinen
Ei
Ole
Oikea
AIka
lähteä
reissuun.
Musta tuntuu kyllä että mä menen.
Eiköhän ne gastarbeiterit lähde pääsiäiseksi kotiin jonnekin skopjeen ja otetaan tänne sitten taas avosylin vastaan. Joten minua ei paljon Sannan suosittamiset liikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin
Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.
Joillekin normaali elämä tarkoittaa juuri sitä eristäytymistä, eikä kylillä linkona riekkumista.
Vierailija kirjoitti:
Mariini on vain marionetti.
Kansikuvanainen, joka nyt sai poikkeuslain turvin lisää valtaa. Tiedottamisenkin itselleen jonka saimme äsken tuta, nainen sanoi ettei kerro mitään. Nainen on kerännyt ympärilleen kavereita joita kuuntelee muutaman päivän ja tulee sitten letti laitettuna puhumaan meille joka toinen päivä, peskää kätenne ja pysykää mökeissänne, reppanat.
Suomalaiset olisi rokotettu jo moneen kertaan jos olisi haluttu. Lukekaa juttu taloussanomista.
Vierailija kirjoitti:
WHO:n raportin mukaan vuotnna 2023 päästään lähelle vanhaa normaalia elämää. Turha on muusta edes haaveilla.
Olen kanssasi samaa mieltä. Nyt ihmisten on vaan osattava luopua Kaikki, mulle, heti- asenteesta. Elämä ei mene niin. Vastoinkäymiset, kuten lockdownit, lamat, kriisit, pandemiat, sodat, luonnonkatastrofit, muut katastrofit jne. vaan kuuluvat elämään. Kun olen itse elänyt pitkän elämän noita kaikkia yllämainittuja on mahtunut elinaikaani Suomessa. Olin jo ylioppilas, kun 1990-luvun lama rysähti niskaan. Sen jälkeen on ollut Estonian uppoaminen, 11/9 2001, Thaimaan tsunami, muut muut ikävät koulusurmat, Myyrmannin pommi-isku, Jyväakylän ja Suonenjoen junaonnettomuudet. Tapahtumia, jotka ovat olleet katastrofaalisia on riittänyt elinaikanani. Koronasta en pääse enää masentumaan. Olen tottunut näihin elämän vastoinkäymisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset olisi rokotettu jo moneen kertaan jos olisi haluttu. Lukekaa juttu taloussanomista.
Suomella yhteistilaus EU:n kanssa. Varmasti jos rokotteita olisi koko ajan niin ripeesti se rokotus menee ja jos vielä 24/7 pyhää arkea yötä päivää. Tiloista ei oo stadissa puutetta, on musiikkitaloa, opperataloa, messuhallia, jäähallia, finlandia taloa,
Vierailija kirjoitti:
Hieno vuosihan on takana. Mua ei haittaa vaikka jatkuisi tämmösenä kuhan ei itse sairastu.
onpa teillä tylsä elämä ollut ennen koronaakin. Ei hyvää iltaa.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007849631.html
Nyt olisi järkevää tukahduttaa koronavirus ja pelastaa kesä
Kuukaudesta toiseen kitkuttaminen ei palvele ketään.
https://www.eroonkoronasta.fi/