Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää eniten nämä ihmiset, jotka ovat niin innoissaan rajoituksista ja vaativat niitä koko ajan lisää. Itse ovat aina eläneet tylsää, pientä elämää ilman mitään kohokohtia ja ovat vaatimassa sitä muillekin. "Ihan hyvin sitä voi eristyssellissäkin elämänsä viettää, kuka estää tekemästä etunojapunnerruksia siinä sellin lattialla".
Puolisoni ja lapseni ovat riskiryhmäläisiä. Ennen kaikkea heidän ja kaikkien muidenkin riskiryhmässä olevien elämää haluan suojella. Siksi olen valmis vaikka 10 vuotta kestävään lock downiin. Ihminen, joka arvostelee rajoituksia vain siksi, että kokee elämänsä muuttuneen tylsäksi voi minun puolestani painua helvettiin.
Ei perheeni elämä tylsää ollut ennen tätä kaikkea. Tässä yritetään vaan kirjaimellisesti selvitä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää eniten nämä ihmiset, jotka ovat niin innoissaan rajoituksista ja vaativat niitä koko ajan lisää. Itse ovat aina eläneet tylsää, pientä elämää ilman mitään kohokohtia ja ovat vaatimassa sitä muillekin. "Ihan hyvin sitä voi eristyssellissäkin elämänsä viettää, kuka estää tekemästä etunojapunnerruksia siinä sellin lattialla".
Puolisoni ja lapseni ovat riskiryhmäläisiä. Ennen kaikkea heidän ja kaikkien muidenkin riskiryhmässä olevien elämää haluan suojella. Siksi olen valmis vaikka 10 vuotta kestävään lock downiin. Ihminen, joka arvostelee rajoituksia vain siksi, että kokee elämänsä muuttuneen tylsäksi voi minun puolestani painua helvettiin.
Ei perheeni elämä tylsää ollut ennen tätä kaikkea. Tässä yritetään vaan kirjaimellisesti selvitä hengissä.
Eristäytykää itse jos olette riskiryhmässä, älkää pakottako siihen muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä ihmiset ymmärtävät tästä lähtien työttömiä vähän paremmin. Moni työtön on aina vaan kotona.
Ei ne lyhyet työpätkät auta, kun niistä pitää säästää rahaa taas työttömyysajalle.
Vaikka asuu vuokralla perheellisenä niin ei saa mitään asumistukia eikä toimeentulotukia, jos puoliso tienaa 1600 netto ja kasvaville lapsille on pakko ostaa vaatteita ja ruokaa. Ei aikuinen voi itselleen oikein mitään ostaa, joskus kirpparilta jotain pientä.Itse asiassa, mun myötätunto on pikemminkin kokonaan kadonnut tämän koronahysterian takia. Kaikki itsekkäät ja pelokkaat maskipakottajat, lasten etäkouluvaatijat ja muut hysteerikot eivät enää hetkauta tippaakaan. Myötätunto köyhiä ja työttömiä kohtaan meni samaan romukoppaan.
Ei kiinnosta enää muu kuin oma napa ja oman perheen hyvinvointi. Meillä on onneksi erittäin hyvä tilanne ja mm. mukavasti varallisuutta, joten köyhät kärsikööt keskenään. En välitä.
Luojan kiitos nyt ei olla talvisodassa. Kovasti jysähtäisi pökäle tuulettimeen tuollaisten narisijoiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheeni elämä tylsää ollut ennen tätä kaikkea. Tässä yritetään vaan kirjaimellisesti selvitä hengissä.Eristäytykää itse jos olette riskiryhmässä, älkää pakottako siihen muita.
Hoida persoonallisuushäiriösi terapiassa kuntoon. :) ja btw, maapallo ei ole litteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheeni elämä tylsää ollut ennen tätä kaikkea. Tässä yritetään vaan kirjaimellisesti selvitä hengissä.Eristäytykää itse jos olette riskiryhmässä, älkää pakottako siihen muita.
Niin että aattelit tämän pandemian katoavan sillä, että vain osa ihmisistä eristäytyy.
Wau. Oletko hieman yksinkertainen vai narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten tästä ajasta selviytyvät ne, joiden elämä ei ole muuttunut pandemian vuoksi käytännössä lainkaan, ja ne , jotka ovat korvanneet huonommaksi muuttuneet asiat jollain toisella yhtä mukavalla asialla
siitä huolimatta kaipaan elämään enemmän mitä nyt. Onhan tässä toki rahaa säästynyt.
Aika monikin meistä kaipaa, mutta ei silti ahdistu tilanteesta. Ymmärtää esimerkiksi sen, että nyt ei voi reissata perheen kanssa ulkomaille, mutta voi mennä perheen kanssa vaikka mökille. Suomessakin on aika paljon nähtävää. Mä en tunne ketään, joka nyt pandemian aikana olisi täysin eristäytynyt kotiinsa, ei tekisi mitään eikä tapaisi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä ihmiset ymmärtävät tästä lähtien työttömiä vähän paremmin. Moni työtön on aina vaan kotona.
Ei ne lyhyet työpätkät auta, kun niistä pitää säästää rahaa taas työttömyysajalle.
Vaikka asuu vuokralla perheellisenä niin ei saa mitään asumistukia eikä toimeentulotukia, jos puoliso tienaa 1600 netto ja kasvaville lapsille on pakko ostaa vaatteita ja ruokaa. Ei aikuinen voi itselleen oikein mitään ostaa, joskus kirpparilta jotain pientä.Itse asiassa, mun myötätunto on pikemminkin kokonaan kadonnut tämän koronahysterian takia. Kaikki itsekkäät ja pelokkaat maskipakottajat, lasten etäkouluvaatijat ja muut hysteerikot eivät enää hetkauta tippaakaan. Myötätunto köyhiä ja työttömiä kohtaan meni samaan romukoppaan.
Ei kiinnosta enää muu kuin oma napa ja oman perheen hyvinvointi. Meillä on onneksi erittäin hyvä tilanne ja mm. mukavasti varallisuutta, joten köyhät kärsikööt keskenään. En välitä.
Luojan kiitos nyt ei olla talvisodassa. Kovasti jysähtäisi pökäle tuulettimeen tuollaisten narisijoiden takia.
Kyse olikin siitä, että rikkaat eivät pysty hillitsemään itseään ja olemaan matkustamatta yhtä vuotta. Rikas on rikas, mutta ei saa terveyttä rahalla. Meillä yksi tuttu rikas perhe, jonka lapsella on nyt syöpä, loppuu se omaan napaan tuijotus myös rikkailla, kaikkea ei rahalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi v...u mikä pelle :D :D ei ihme, että korona vaan leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elvytyskiellossa olevia potilaita ei tietenkään laiteta tehohoitoon - ja he ovat juuri niitä, joiden joukosta pieni osa ei kestä influenssaa/koronaa.
Elvytyskielto ei estä tehohoitoa. Elvytyskiellon omaava henkilö ei automaattisesti ole ihminen, joka sairastuisi rajummin koronaan kuten vaikkapa sinä voisit sairastua. Faktat faktoina.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Elvytyskielto on elvytyskielto, tehohoito on väkisin hengissä pitämisen yrittämistä.
Sotket asiat. Loppu oli jotain aivosotkuasi.
Kysymys on absurdi, mutta erään väittämän perusteella...
1) Kuinka monta elvytyskiellossa olevaa potilaa on tällä hetkellä tehohoidossa?
2) Kuinka monta koronaan kuollutta/"koronaan kuollutta" on ollut elvytyskiellossa olevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi v...u mikä pelle :D :D ei ihme, että korona vaan leviää.
Tyhmyys leviää.
Kukaan ei tiedä millainen tauti korona on kenelläkin, toisilla lievä, toisilla vakavampi, oli rikas tai köyhä. Mutta hakekoot rikkaat taudin itselleen, kun eivät pysty kotona olemaan, heillä taitaa kyllä olla elämässä enemmän menetettävää kuin köyhillä.
Minullakin alkanut viimeisen parin kuukauden aikana tuntumaan raskaalta. Omalla kohdalla rajoitukset rajoittavat melko paljon elämää, sillä asun rajakaupungissa eli käyn rajan toisella puolen töissä. Rajan ylityksessä on korona-aikojen alusta alkaen ollut paljon ongelmia ja joskus työpäivän jälkeen on ollut vaikea päästä takaisin kotiin. Se on kuormittanut omaa henkistä jaksamista aika paljon.
Rankinta tämä on niille, joita rajoitukset koskettavat eniten. Toiset kaipaavat sosiaalistumista esimerkiksi baareissa, toisilla voi perhe asua toisessa maassa joita ei pääse enää tapaamaan. Yrittäjät kärsivät todella paljon ja elävät jatkuvassa epävarmuudessa. Ja on varmasti muitakin, jotka kärsivät.
Varmasti suurin osa kuitenkin ymmärtää, että miksi rajoituksia tarvitaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että niistä ei saisi kärsiä. Tähän on vain pakko sopeutua, jotta se helpottaisi edes jotenkin.
Ano Turtiainen puhui Suomen enemmistökansan äänellä ja sai kansanedustajat itkemään.
Tänään oli lööpeissä filminpätkä puheesta ja itkusta
Kyllähän tuon koronatouhun voisi lopettaa ja palata normaaliin.
Kaikki +70v pakkokaranteeniin ja joku taho toimittakoon heille ruoat, vaikka sadeasussa. Muillehan tuosta meemiflunssasta ei ole mitään vaaraa. Alle 70v kuolemat yksittäistapauksia ja väärin kirjattuja, koska koronaa sairastava henkilö merkataan koronakuolleeksi, vaikka olisi hypännyt katolta pää edellä alas.
Mitä järkeä on pitää kirjaa sairastuneista, mitä tälläkin tiedolla tehdään, kuin joukkohysteriaa.
Enemmän olen huolissani maailman hiv/ aids-tartunnoista ja leviämisestä. Minkäänlaista kiirehdintää näiden tautien rokotteiden luontiin ei ole ollut, eikä ole. Ihme homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurista kuolonvuosistakin selvittiin 1695-1697. Mutta joka kolmas ei selvinnyt. Vainajia lojui ympäriinsä, ei jaksettu haudata.
Siihen nähden tämä aika pientä. On sentään safkaa.Safkaa on, mutta kuinka kauan?
Eilen julkaistiin uutinen ylellä, jossa kerrotiin valtion kriisivarastojen olevan tyhjät.
Viesti poistetiin välittömästi, eikä sitä löydy enää edes webbihistoriasta.
Nyt kyllä pitäisi ihmiset hälytyskellojen soida ja kovaa.
Miksi valtionjohto poistatti tämän tiedon välittömästi?
Olisko julkastu liian aikaisin? Ei ollu vielä tarkoitus tyhjätä varastoja. Sitten vasta kun flunssakausi on ohi ja ihmiset alkaa luopumaan pelostaan, niin sitten jysäytetään tälläinen mukava pommi, että ruoka loppuu, paniiiikkiiii!
Jää nähtäväksi. Seuraavaksi alkaa sähköt katkeilla ja vesihuolto takkuilla.
Rajoitukset, vaalien siirtäminen ym varotoimenpiteet on oikein. Ei täällä ekä muuallakaan tätä muuten voi hillitä. Harmittaa ihmiset jotka väkisin hankaa rajoitteita vastaan. Mikä teitä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset, vaalien siirtäminen ym varotoimenpiteet on oikein. Ei täällä ekä muuallakaan tätä muuten voi hillitä. Harmittaa ihmiset jotka väkisin hankaa rajoitteita vastaan. Mikä teitä vaivaa.
Olen 60-vuotias ja äänestänyt ihan kaikissa vaaleissa siitä lähtien, kun täytin 18. Olen asunut monessa paikassa. Kertaakaan äänestämässä käydessäni paikalla ei ole ollut edes neljäsosaa siitä ihmismäärästä, mitä on joka päivä pienessä lähikaupassa. Ja siitäkin vähästä määrästä suurin osa on ollut vaalivirkailijoita. Siinä missä kaupan kassajonossa on "turvaväli" ehkä enintään metrin verran, äänestämässä käydessä se on ollut aina vähintään 5 metriä. Joten siinä mielessä en ymmärrä vaalien siirtämistä, mutta eipä mua haittaa, vaikka vaalit olisivatkin vasta kesäkuussa.
No suoraan sanottuna mäkin luulen, että tästä kärsitään vielä useampi vuosi helposti. Voi toki olla niinkin, ettei poistu enää ikinä. Joo, ajattele positiivisesti ja yhdessä tästä selvitään halihali pusipusi. Mutta ehkä mä olen liian realisti että osaisin ajatella noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkääs nyt, kun projekti on vasta puolivälissä. Sosialismiin siirtyminen vaatii, että käytännön seikat hoidetan ensin kuntoon.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/rovaniemen-geriatrian-osaamiskeskus-…
tuotako tarkoitat?
"---– Meillä on missio, että ikäosaamiskeskuksesta tulisi vahva tuki kotihoitoon eli nimenomaan kotona asuville vanhuksille, sanoo vs. geriatrian ylilääkäri Kimmo Määttä.
Hän toivoo, että o s a a m i s k e s k u k s e n tuella vanhukset pystyisivät asumaan kotona paremmin ja pidempään.
Rovaniemen kaupunki haki keväällä geriatrian ylilääkäriä, mutta ketään ei palkattu vähäisen hakijamäärän vuoksi.
Tarkoitus oli rekrytoida ikäosaamiskeskuksen toiminnalle k e h i t t ä j ä , joka vastaisi myös
toiminnan m u k a u t t a m i s e s t a tulevassa sote-uudistuksessa.
Syksyllä tehtävään viransijaiseksi nimitetty Määttä aikoo jatkaa tehtävässä toistaiseksi. Hänen mukaansa moniammatillinen arviointi on vasta s u u n n i t t e l u n alla ja varsinaiset toimintatavat p ä ä t t ä m ä t t ä .
Ylilääkärin lisäksi lähetepoliklinikkana toimivassa osaamiskeskuksessa työskentelee geriatriaan erikoistuva lääkäri. Keskus järjestää muun muassa muistisairaiden ensitietopäiviä.
Itse asiassa, mun myötätunto on pikemminkin kokonaan kadonnut tämän koronahysterian takia. Kaikki itsekkäät ja pelokkaat maskipakottajat, lasten etäkouluvaatijat ja muut hysteerikot eivät enää hetkauta tippaakaan. Myötätunto köyhiä ja työttömiä kohtaan meni samaan romukoppaan.