Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Koita kestää vielä muutama vuosi. Sitten olemme kommunismissa.
Parhaiten tästä ajasta selviytyvät ne, joiden elämä ei ole muuttunut pandemian vuoksi käytännössä lainkaan, ja ne , jotka ovat korvanneet huonommaksi muuttuneet asiat jollain toisella yhtä mukavalla asialla
No, ensinnäkään tää ei ole pandemia.
Eikä vaarallinen.
Mitään ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten tästä ajasta selviytyvät ne, joiden elämä ei ole muuttunut pandemian vuoksi käytännössä lainkaan, ja ne , jotka ovat korvanneet huonommaksi muuttuneet asiat jollain toisella yhtä mukavalla asialla
Ai ne, jotka ovat täysin irrallaan yhteiskuntajärjestelmästä? En tunne yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin ”jaksamista” tässä on? Ulos saa mennä, kaupassa saa käydä, parturissa saa käydä, autolla saa ajaa, saa ulkoilla, saa hiihtää, saa juosta, saa tanssia, saa kiljua, saa soittaa harmonikkaa, saa heittää voltteja, saa ryypätä, saa riehua, saa katsoa elokuvia, saa tavata ystäviä kunhan pitää turvavälit. Taivaalta ei putoa pommeja, ketään ei ammuta, ketään ei viedä vankileirille, mitä ihmeen ”jaksamista” ja märisemistä tässä nyt on? En ymmärrä miten jotkut ihmiset valittavat koko ajan vaikka tilanne on lähes normaali. Miten nämä ihmiset olisivat selvinneet sota-ajasta?
Sanoppa muuta. En ole mikään konservatiivi, mutta pakko sanoa että nykypäivän ihmiset eivät kestä yhtään mitään. Kaikki jos ei mene oman mielen ja halun mukaan niin koko elämä on loppu ja sama kun vetäisi kurkkunsa auki sitten vissiin. Minä alkaisin olla huolissani siinä kohtaa jos ruokakauppaan ei enää pääsisi, ja kai siihenkin joku ratkaisu tulisi. Mutta nämä vaan huutaa että kun MINÄ haluan matkustaa ja tulla ja mennä ja miksi minä en saa ajatella vaan omaa persettäni niinkuin tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Eikä vaarallinen.
Mitään ei vaikuta.
Ei ole pandemia.
Eikä ole yleisvaarallinen.
Mutta tulee vielä vaikuttamaan, ellei jo vaikuta. Ainoastaan rikkaisiin ei paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää jaksa. Päivittäin joutuu stressaamaan rahasta, totaalinen yksinäisyys, ei mitään toivoa tulevaisuudesta jne.... Yksin ollut tähänkin asti, mutta saanut edes jotain sosiaalisia kontakteja töissä nyt nekin on viety. En enää jaksa toista vuotta(vuosi lomautettuna ja arvioituna vielä vuosi edessä).
Oma exit plan on jo suunniteltu.. Jos ei mitään valoa ole näkyvissä kesäkuun alussa töiden ja rahatilanteen suhteen > kerättynä varastoon opioideja, nukahtamislääkkeitä yms.. Ei tarvii varmaankaan selittää tämän enempää..1. Miksi et ole kouluttautunut niin että ei tarvitse stressata rahasta?
2. Miksi et ole hankkinut itsellesi sosiaalisia suhteita ja ylläpitänyt niitä?Ihminen on yksinäinen yleensä siksi, että ei ole (ei halua olla) kiinnostunut muista ihmisistä. Sosiaalisia suhteita on erittäin helppo saada, jos on vähänkään kiinnostunut muista ihmisistä.
Nämä ”yksinäiset” ovat kiinnostuneita vain itsestään. Kukapa sellaisen kanssa haluaisi olla!3. Miksi märiset täällä itse aiheutetuista ongelmista?
Haista v..u empatiakyvytön k..ipää! Olin 25 vuotta samalla työpaikalla ennen koronaa, luuletko että omistan jonkun kristallipallon josta nähtävissä että koko ala tultaisiin ajamaan alas ja konkursseihin tämän takia!?
Luuletko että yksinäisyys on todellakin oma valinta!!!? Se että ei ole yhtään sukulaista on oma valinta? Se että, rankka fyysinen ja henkinen vuosia jatkunut koulukiusaaminen mursi kaiken itsetunnon ja luottamuksen ihmisiin, on oma valinta!? Se että kaiken tämän seurauksena olet olet jäänyt ilman perhettä ja ystäviä on täysin oma valinta!?
Tämä kommentti oli kyllä se ihan viimeinen niitti, ei enää hemmetti jaksa.
Älä oikeesti välitä tuollaisista kommenteista. Meitä on tuhansia, jotka ymmärtää sinua. Joskus luin että pelkästään Euroopassa on 60 miljoonaa yksinäistä. Yksinäisyys on monimutkainen lopputulema, ei kenenkään yksittäisen ihmisen syy. Ei kannata päättää elämää, katso nämä kortit loppuun, koita saada edes YKSI asia, mistä voit olla tyytyväinen. En halua, että tulee enää yhtäkään kynttilämuistotilaisuutta koulukiusaamisen takia. Pyydän anteeksi tuon ihmisen sanoja ja toivotan voimaa!
Mutta rikkaatkin asuvat köyhien joukossa, ja sitä kauttaa saattaa vaikuttaa.
Jaksaisitko kommunismia, ap? Jos tavoite on kirkas, jaksat ehkä nyt paremmin.
Ehkä tämän koronan tarkoitus on se, että ihmiset oppisivat terveemmän asennoitumisen elämään. Ehkä tämä on silkkaa karman lakia. Ennen pitkää loppuu se kuvittelu, että eihän nyt mulle voi... se on muut, joille elämässä sattuu ja tapahtuu. Loppuu se toisten katselu silmät suurina, sormella osoittelu ja huulet pyöreinä ihmettely, että kuinkas nyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin.
Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys.
Tuo sairaaloiden suojelu on täyttä potaskaa, koska aiempinakin vuosina on flunssakaudesta selvitty ilman lockdowneja. Kaikki muu on pelkkää spekulaatiota, jolla ei ole todellisuuspohjaa. Joo korona jää pysyväksi, rokotteillakin. Toinen fakta on se, että joka talvi ei voida sulkea yhteiskuntaa. Se vain on niin, oli sairaaloiden mukavuustilanne mikä tahansa.
Ihanaa, että sillä planeetalla millä elät on vain flunssa. Minun kaksi läheistäni alle 50-vuotiasta on kuollut koronaan.
Huono provo btw. :)
Vierailija kirjoitti:
Eikä vaarallinen.
Mitään ei vaikuta.
Olitko juuri Ruotsissa osoittamassa mieltäsi?
Kyllä tää silläkin tavalla vaikuttaa, että te persoonallisuushäiriöiset traumataustanne takia todellisuutta pakoilevat tulette paremmin esiin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne, jotka ovat täysin irrallaan yhteiskuntajärjestelmästä? En tunne yhtäkään.
Väitinkö muka noin? Aika moni edellenekin käy ihan normaalisti töissä. Menevät julksilla töihin. Lapset päivähoidossa ja/tai koulussa. Käyvät normaalisti kaupassa. Tapaavat muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky. Ei se, saatko sinä, minä tai naapurin Pekka koronaviruksen. Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä. Me kansalaiset olemme vain numeroita tilastoissa sekä vuodepaikkoja sairaaloissa. Kasvottomia, vailla tunteita ja läheisiä. Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin.
Mä oivalsin asian jo viime syksynä, kun tartuntaluvut alkoivat kasvaa, mutta asialle ei edes yritetty tehdä mitään. Pääkaupunkiseudulla elämme jo viidettä kuukautta leviämisvaiheessa. Ja niinkuin silloin, kun näistä vaiheista puhuttiin, leviämisvaihetta pidettiin pahimpana skenaariona koko epidemiassa. Nyt siitä on tullut "uusi normaali". Lakkasin siis odottamasta, että tämä joskus loppuu. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi, että voin elää tämän kanssa vaikka vuosia. Jos tämä joskus loppuu, se on sitten vain positiivinen yllätys.
Väität samassa kommentissa kahta eri asiaa. "Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin." Ja "onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky". Etkö ymmärrä, että terveydenhuollon kantokyvyn tukemisella turvataan juuri se, että me perus-Pekat ja Maijat selvittäis tästä? Että meillä olisi sairaalapaikka minne mennä, kun pökäle osuu tuulettimeen?
Välillä ihmettelee kanssaihmisten älykkyysosamäärää. Smh.
Vierailija kirjoitti:
siitä huolimatta kaipaan elämään enemmän mitä nyt. Onhan tässä toki rahaa säästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Elvytyskiellossa olevia potilaita ei tietenkään laiteta tehohoitoon - ja he ovat juuri niitä, joiden joukosta pieni osa ei kestä influenssaa/koronaa.
Elvytyskielto ei estä tehohoitoa. Elvytyskiellon omaava henkilö ei automaattisesti ole ihminen, joka sairastuisi rajummin koronaan kuten vaikkapa sinä voisit sairastua. Faktat faktoina.
Nyt olisi tarvittu pääministeriksi ja ylipäätään ministereiksi kokeneita kehäkettuja. Eriasia oisko asiat tämän kummemmin,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin
Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.
Tänäänkin vaihtoehdot vauvailla ja käydä lenkillä. Siinä se.
-yksinäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität samassa kommentissa kahta eri asiaa. "Ei ole väliä, kuka meistä kuolee tai joutuu sairaalaan. Yksi numero lisää tilastoihin." Ja "onhan se ollut jo pitkään selvää, että tärkeintä on terveydenhuollon kantokyky". Etkö ymmärrä, että terveydenhuollon kantokyvyn tukemisella turvataan juuri se, että me perus-Pekat ja Maijat selvittäis tästä? Että meillä olisi sairaalapaikka minne mennä, kun pökäle osuu tuulettimeen?
Välillä ihmettelee kanssaihmisten älykkyysosamäärää. Smh.
Kommentistasi huomaa, että kun irrottaa kaksi eri lausetta toisistaan ja jättää niiden välissä olevan tekstin pois, asiasisältö muuttuu. Sulta jäi tuosta välistä "Pääasia on, että emme saa sitä samaan aikaan ja sellaisessa muodossa, että joutuisimme sairaalaan silloin, kun sairaalat ovat muutenkin jo täynnä"
Voi, kunpa kyse olisikin vain yhden ihmisen arjesta. Mutta tässä laitetaan järjestelmät uusiksi. Sinäkö et ole osa järjestelmää?