Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
581/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa mitenkään alle 10 tunnin yöunilla oli päivä mikä hyvänsä. Aikoinaan sain potkut tämän takia olen lääkäreiden mielestä työkyvytön mutta kelan ja vakuutusyhtiön mielestä en kuitenkaan riittävän sairas .  Korona on ollut hetkittäinen pelastus kun tulotaso nousi 100€ kk to 500€ kk jumalalle kiitos siitä.

Miettikääpä omalle kohdalle korona tai kuolema on pientä verrattuna ikuiseen äärimmäiseen köyhyyteen se on kidutusta

Onko sinulla raudanpuute, D-vitamiinin puute, uniapnea tai muu unihäiriö, kilpirauhasongelmia, geneettinen häiriö jonka takia kofeiini hajoaa elimistössä tavallista hitaammin, tai krooninen väsymysoireyhtymä?

Jokin syy tuohon väsymykseesi varmasti on löydettävissä. Uskon että on hoidettavissa kun syy ensin selvinnyt!

Vierailija
582/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Great GMO kirjoitti:

Klaus Schwab, World Economic Forumin perustaja, on sanonut, että emme koskaan tule palaamaan vanhaan "normaaliimme". Koronavirus on hyvä keino siirtää maailma pois ilmastonmuutoksen reitiltä.  Maailmasta tulee harvojen ääririkkaiden filantrooppien ja vastaavasti mitään omistamattomien onnellisten ja hiukan lapsenomaisten huolenpidettävien enemmistölampaiden maailma. Entinen elintasomaiden keskiluokka ei enää omista mitään, ei ole pienyrityksiä, ei paikallista maataloutta. Kaikki resurssit saadaan tavallaan vuokralle, joltakin suuryhtiöltä ja miljardöörijoukon säätiöltä, ja ollaan onnellisia.  Kaikessa muistetaan ilmastonmuutos, ja GlaxoSmith Kline.

Tällä hetkellä vaaka on kääntynyt jo tähän suuntaan, maailman sadasta suurimmasta yhteisöstä 49 on kansallisvaltioita, 51 on globaaleja suurkonserneja. Kansallisvaltioiden demokratiat eivät ole enää merkittävä voima määräämään yhtään mitään tai vaikuttamaan omiin oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa.

Kehitysmaiden ihmisille kohdennetaan perustoimeentulo, nähtävästi lopetettavan länsimaiden keskiluokan omaisuudesta. Matkailu loppuu, autoilu loppuu, osallistuva viihde ja harrastukset loppuvat kuihtuvien länsivaltojen rahvaalta. Kaikki siirtyvät kuluttamaan elävinä aivokasveina netin sisältöä, jota valvotaan erittäin tarkasti, ettei kukaan vaan pääse olemaan rasisti tai toksinen maskuliini. 

Nämä Davosin miljardöörit saavat edelleen lennellä suihkukoneillaan ympäri maapallon, ja he palkitsevat joitakin vallankumaoukseen osallistuneita hyödyllisiä vihreän aatteen kannattajia omilla Tesloilla sitten. 

Uuskieli on voimissaan, ja pitääkin yrittää olla vähemmän valkoinen toksinen mies, niin kuin Coca-Cola tunnetussa koulutusmateriaalissaan pyrkii vaikuttamaan, ja jos siitä joku esittää sarkastisia meemejä, niin käy samalla tavalla kuin Kiinassa niille, jotka esittävät nalle Puh -meemejä. Tällä hetkellähän tulee Facebookissa jo bannit, pelkästään The Great Reset - agendan julkisten materiaalien lainaamisesta, pitävät nähtävästi passiivis-aggressiivisena demagogiana sellaista ? No, tänä sentään taitaisi päästä läpi, kun olin niin maltillinen, varmaankin.

- I'll own nothing, and I'll be happy -   (Agenda 2030, UN, WEF)

Lukekaa tämä tarkkaa, sillä tästä on kyse. Ei ole mitään "jaksaa, jaksaa ja sitten helpottaa" . Me ollaan menossa kovaa vauhtia uutta kohden ja siihen verrattuna tämä aika on lasten leikkiä. Hallitus hokee tuottaa jaksaa, jaksaa mantraa itselleen, että kohta heidän työnsä on tehty ja eliitti saa ottaa jatkon käsiinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä teidän kommenteista paistaa täysin kekseliäisyyden puute. Mennä kirjastoon? Osta lehti kaupasta, tilaa kotiin tai lue netissä, käytä äänikirjoja?

En voi nähdä ystäviäni - eikö näitä videopuhelusovelluksia ole jo riittävästi tarjolla. Osta se älypuhelin tai tabletti, nythän sulla on säästyneet rahat.

Elokuvaa voi katsoa suoratoistopalveluiden kautta kotisohvalla ja vaikka videoyhteydellä kaverin kanssa samalla jutellen.

Ja niin edelleen..

Parhaimpia valittajia näyttää olevan he, joilla varsinkin on aikaa. Kas kun ne jotka tekee samalla töitä, hoitaa perheen, luottamustehtäviä jne. ei kyllä ehdi itkemään sitä että kun tää koronatilanne saa itkun silmään joka päivä.

Elämä rajoittuu juuri niin paljon kuin sen antaa rajoittua koska ei pysty keksimään korvaavia, suositusten mukaan toimivia tapoja.

Ja pelko se vasta saakin sairastumaan, jos ei koronaan oven ulkopuolella niin ei sekään ole tervettä pelätä että se iskee avaimenreiästä.

pelko ja valhe ovat Saatanan tärkeimmät runteluaseet. Näitä kahta meedia syöttää saaden ihmiset haikailemaan rokotteen puoleen, kuin se olisi ainopa varma ja turvallinen ulospääsy kaikesta

Vierailija
584/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä teidän kommenteista paistaa täysin kekseliäisyyden puute. Mennä kirjastoon? Osta lehti kaupasta, tilaa kotiin tai lue netissä, käytä äänikirjoja?

En voi nähdä ystäviäni - eikö näitä videopuhelusovelluksia ole jo riittävästi tarjolla. Osta se älypuhelin tai tabletti, nythän sulla on säästyneet rahat.

Elokuvaa voi katsoa suoratoistopalveluiden kautta kotisohvalla ja vaikka videoyhteydellä kaverin kanssa samalla jutellen.

Ja niin edelleen..

Parhaimpia valittajia näyttää olevan he, joilla varsinkin on aikaa. Kas kun ne jotka tekee samalla töitä, hoitaa perheen, luottamustehtäviä jne. ei kyllä ehdi itkemään sitä että kun tää koronatilanne saa itkun silmään joka päivä.

Elämä rajoittuu juuri niin paljon kuin sen antaa rajoittua koska ei pysty keksimään korvaavia, suositusten mukaan toimivia tapoja.

Ja pelko se vasta saakin sairastumaan, jos ei koronaan oven ulkopuolella niin ei sekään ole tervettä pelätä että se iskee avaimenreiästä.

Niin, no melko suurella osalla ihmisistä oma onnellisuus perustuu mielekkäälle tekemiselle ja muiden ihmisten läsnäololle. Työssäkäyvillä keskiluokkaisilla ihmisillä on elämässä rakenteet, jotka suojaavat eristäytymiseltä ja mt-ongelmilta. Kelatukiprekariaatilla, työttömillä, syrjäytyneillä ja muilla yhteiskunnan huonompiosaisilla näitä mahdollisuuksia ei ole.

Tuttu on pitkäaikaistyötön ja syrjäytynyt. Kertoi, ettei korona ole muuttanut hänen elämäänsä muuten kuin viime keväänä, kun baarit oli kiinni. Silloin piti juoda kotona. Ei hänellä aiemminkaan ollut varaa tehdä mitään sellaista, mitä nytkään ei voisi tehdä.

Mä olen kans pitkäaikaistyötön, syrjäytynyt ja masentunut. Baareissa en ole ikinä käynyt, mutta vietin aikaa käymällä kirjastossa, joskus kävin kahvilassa tai pikaruokapaikassa. Hengailin myös kaupungilla. Viime keväänä korona vei tämän kaiken sisällön mun elämästä. Ystäviäkään ei siis ole. Voin kyllä sanoa, että itsetuhoiset ajatukset on lisääntyneet. Ja nythän meno on pahempaa kuin viime keväänä. Rajoituksia ei toki pahemmin ole, mutta ei uskalla mennä minnekään kun tauti leviää kuin kulovalkea.

Sen vuoksi tämä mun tuttunikin baarissa käy, kun sen kaikki kaveritkin on siellä. 

Huomasitko muuten, että kerroit sulla olevan itsetuhoisia ajatuksia, mutta hetken päästä kerroit, että et uskalla mennä minnekään koronan vuoksi? Eikö tuossa ole pieni ristiriita? 

No ei siinä minun mielestä ole. Haluaisin minä käydä vanhempiani vielä moikkaamassa, mutta pitäisi matkustaa julkisilla satoja kilometrejä. En halua tartuttaa heihin koronaa. Ovat jo iäkkäitä ja riskiryhmää.

Vierailija
585/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähähän on ihan loistavaa!!. Saa olla rauhassa. Heikot eivät kestä. Nyt sitä selkärankaa, eikä mitään itkua ettei jaksa.

Vierailija
586/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aika ei ole helppoa sinkuille, niin ei perheellisillekään. Ollaan liikaa yhdessä, tulee sotkua, riitaa, ei mitään juteltavaa. Puoliso ei jaksa enää innostaa, nähdään toisemme jatkuvasti vain verkkareissa ja laittautumattomana. Seksi on loppunut tuosta syystä ja teinitkin ovat vaan kotona, niin ei enää paikkaa seksille. Ei enää mitään yksityisyyttä myöskään itselle, no vessassa voi olla hetken rauhassa.

Hyvä ruoka ja lenkkeily ei enää anna kiksejä. Viikonloput on pahimpia, aikaa on ihan liikaa siivoamisen, ulkoilun ja kokkailun lisäksi. Kaverisuhteet on viilenneet kun ei olla nähty ketään. Työpäivät menee paremmin, töitä voi tehdä iltaan saakka, syödä, ulkoilla ja loppuilta ruudulla.

Elämän ilo on kadonnut, millään paitsi työllä ei ole enää oikein väliä.

Vierailija
587/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin edelleen..

Niin, no melko suurella osalla ihmisistä oma onnellisuus perustuu mielekkäälle tekemiselle ja muiden ihmisten läsnäololle. Työssäkäyvillä keskiluokkaisilla ihmisillä on elämässä rakenteet, jotka suojaavat eristäytymiseltä ja mt-ongelmilta. Kelatukiprekariaatilla, työttömillä, syrjäytyneillä ja muilla yhteiskunnan huonompiosaisilla näitä mahdollisuuksia ei ole.

Tuttu on pitkäaikaistyötön ja syrjäytynyt. Kertoi, ettei korona ole muuttanut hänen elämäänsä muuten kuin viime keväänä, kun baarit oli kiinni. Silloin piti juoda kotona. Ei hänellä aiemminkaan ollut varaa tehdä mitään sellaista, mitä nytkään ei voisi tehdä.

Mä olen kans pitkäaikaistyötön, syrjäytynyt ja masentunut. Baareissa en ole ikinä käynyt, mutta vietin aikaa käymällä kirjastossa, joskus kävin kahvilassa tai pikaruokapaikassa. Hengailin myös kaupungilla. Viime keväänä korona vei tämän kaiken sisällön mun elämästä. Ystäviäkään ei siis ole. Voin kyllä sanoa, että itsetuhoiset ajatukset on lisääntyneet. Ja nythän meno on pahempaa kuin viime keväänä. Rajoituksia ei toki pahemmin ole, mutta ei uskalla mennä minnekään kun tauti leviää kuin kulovalkea.

Sen vuoksi tämä mun tuttunikin baarissa käy, kun sen kaikki kaveritkin on siellä. 

Huomasitko muuten, että kerroit sulla olevan itsetuhoisia ajatuksia, mutta hetken päästä kerroit, että et uskalla mennä minnekään koronan vuoksi? Eikö tuossa ole pieni ristiriita? 

No ei siinä minun mielestä ole. Haluaisin minä käydä vanhempiani vielä moikkaamassa, mutta pitäisi matkustaa julkisilla satoja kilometrejä. En halua tartuttaa heihin koronaa. Ovat jo iäkkäitä ja riskiryhmää.

Mitä ne sun itsetuhoiset ajatuksesi sitten ovat? Viiltelyä tms, mutta ei mitään sellaista, josta lähtisi henki? Mä ajattelen niin, että jos mua alkaisi nykytilanne ahdistaa niin, että harkitisisn hengen riistämistä  itseltäni, silloin alkaisin myös käydä paikoissa, joissa tartuntariski on mahdollinen. Yksi skenaariohan silloin olisi, että multa tosiaan lähtisi henki. Mutta sehän olisi silloin just se, mitä olin jo aikeissa tehdäkin. Hyvällä tuurilla en saisi silti tartuntaa ollenkaan tai virus aiheuttaisikin mulla vain vähän tavallista syysflunssa ikävämmän taudin. Huonolla tuurilla sairastuisin vakavasti ja joutuisin tehohoitoon, mutta en kuolisi. 

Vierailija
588/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää jaksa. Päivittäin joutuu stressaamaan rahasta, totaalinen yksinäisyys, ei mitään toivoa tulevaisuudesta jne.... Yksin ollut tähänkin asti, mutta saanut edes jotain sosiaalisia kontakteja töissä nyt nekin on viety. En enää jaksa toista vuotta(vuosi lomautettuna ja arvioituna vielä vuosi edessä).

Oma exit plan on jo suunniteltu.. Jos ei mitään valoa ole näkyvissä kesäkuun alussa töiden ja rahatilanteen suhteen > kerättynä varastoon opioideja, nukahtamislääkkeitä yms.. Ei tarvii varmaankaan selittää tämän enempää..

1. Miksi et ole kouluttautunut niin että ei tarvitse stressata rahasta?

2. Miksi et ole hankkinut itsellesi sosiaalisia suhteita ja ylläpitänyt niitä?

Ihminen on yksinäinen yleensä siksi, että ei ole (ei halua olla) kiinnostunut muista ihmisistä. Sosiaalisia suhteita on erittäin helppo saada, jos on vähänkään kiinnostunut muista ihmisistä.

Nämä ”yksinäiset” ovat kiinnostuneita vain itsestään. Kukapa sellaisen kanssa haluaisi olla!

3. Miksi märiset täällä itse aiheutetuista ongelmista?

Vierailija
589/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin edelleen..

Käytkö kodin ulkopuolella töissä? Jos et, pystyisitkö olemaan pari viikkoa omaehtoisessa karanteenissa? Hankkisit myös suojalasit sekä ffp3-hengityssuojaimia eli sellaisia, mitä sairaaloissakin käytetään koronapotilaita hoidettaessa. Pitäisit matkan aikana suojalaseja ja hengityssuojainta. Pieni pullo käsidesiä taskuun. Mä käyn lähes päivittäin vanhempieni luona (ovat jo yli 90 ja riskirymää) . Heidän luokseen en joudu menemään julkisilla, koska asuvat kävelymatkan päässä. Mutta olen joutunut muutaman kerran kulkemaan pääkaupunkiseudulla julksillla ja aosimaan paikoissa, joiss aon muita ihmisiä eikä kakilla edes maskia. Olen suojannut itseni em tavalla ja sen vuoksi voin käydä myös vanhempieni luona. Monilla vanhuksilla käy kotihoito. Sekalainen seurakunta ihmisiä, jotka vapaa-ajallaan elävät kuka mitenkin. Yksi tuttuni on töissä kotihoidossa eikä häntä lainkaan haittaa käydä vapaa-ajallaan baareissa. Asiakkaan luona vaan maski naamalle (joka muuten on yleensä sama maski kuin edellisen asiakkaan luonakin, ei niitä joka vanhuksen välillä vaihdeta uuteen). Joillain kotihoidon työntekijöillä on lapset koulussa tai päiväkodissa ja puolisokin saattaa olal työssä, jota ei voi tehdä etänä. Puolisokin saattaa olla sellainen, joka ei käytä maskia edes kaupoissa tms ja tapaa kavereitaankin ihan kuin mitään koronaa ei olisikaan. 

Joskus kannattaa miettiä, mitä voi tehdä, sen sijaan, että miettii, mitä ei voi tehdä. Ovatko vanhempasi saaneet jo ensimmäisen rokotteensa? 

Vierailija
590/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitus on tyriny tän homman pahasti!! vallanhimossaan ei haluttu antaa hommaa niinistön ehdottaman koronanyrkin hoidettavaks ja politikoinnilla sit sössitty loput. tällaset asiat pitäs pitää kaukana politiikasta ja antaa ammattilaisten hoitaa homma. koko vitur ois jo tukahdutettu sillä tavalla kun terveysviranomaiset ois päättäny asiat. nyt vaan jatketaan löysässä hirressä koko ajan ja talous ja mielenterveydet kärsii.

Vierailija
591/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aika ei ole helppoa sinkuille, niin ei perheellisillekään. Ollaan liikaa yhdessä, tulee sotkua, riitaa, ei mitään juteltavaa. Puoliso ei jaksa enää innostaa, nähdään toisemme jatkuvasti vain verkkareissa ja laittautumattomana. Seksi on loppunut tuosta syystä ja teinitkin ovat vaan kotona, niin ei enää paikkaa seksille. Ei enää mitään yksityisyyttä myöskään itselle, no vessassa voi olla hetken rauhassa.

Hyvä ruoka ja lenkkeily ei enää anna kiksejä. Viikonloput on pahimpia, aikaa on ihan liikaa siivoamisen, ulkoilun ja kokkailun lisäksi. Kaverisuhteet on viilenneet kun ei olla nähty ketään. Työpäivät menee paremmin, töitä voi tehdä iltaan saakka, syödä, ulkoilla ja loppuilta ruudulla.

Elämän ilo on kadonnut, millään paitsi työllä ei ole enää oikein väliä.

Sulla olisi hyvä mahdollisuus opiskella tutkintoa, opiskella joku uusi taito tai jopa tehdä business suunnitelma ja perustaa yritys. Sulla on kaikki aika tehdä mitä tahansa itsesi kehittämiseksi mutta et keksi mitään. Rakenna vaikka koirankoppi ja myy se. Opit ainakin miten vasta käytetään.

Vierailija
592/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei hallitus pistänyt syksystä alkaen kaikkia suomeen matkustaneita pakkotestauksiin ja pakkokarenteeniin? Näillä toimilla olisimme suomessa nyt paljon paljon paremmassa tilanteessa missä nyt olemme.

Työkaverini matkusti viime syksynä kiinaan ja siellä ei ollut puhettakaan että olisi päässyt maahan ilman 2 viikon pakkokaranteenia lentokenttähotellissa. Miksi ei suomi tehnyt samaa? Onko hallituksemme nukkunut ruususen unta koko tämän koronaongelman ajan?

Velkaa kyllä osataan ottaa ja niistäkin velkarahoista annetaan osa Italialaisille. Jos joku väittää että tämä suomen nuori pääministeri esikuntineen on hoitanut koronakriisin hyvin, niin ihmettelen kyllä niitä perusteluja. Mielestäni ainoastaan Ruotsi on hoitanut kriisin huonommin mitä Suomi.

Yhtä huonosti tai hyvin ne vanhat patutkin pääministereinä olisivat toimineet. Turha tuoda tähän keskusteluun mitään ikä tai sukupuolirasistista näkökulmaa.0

Vierailija
593/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin edelleen..

On varmaan aika niittää sitten niitä tuloksia mitä jotkut ovat elämässään pedanneet kun kelatuki on kutsunut ja sen enempää ei ole peruskoulun jälkeen hommat maistuneet.

Vierailija
594/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmmmm...........luulisin, ettei koronan oireisiin edes lasketa mielenterveysongelmia, jos jollakin niitä on, niin kyllä ne ovat ilman koronaakin. 

Vierailija
595/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin yksiössä pk-seudulla. Olen riskiryhmää ja joudun eristäytymään.

Eniten omaan jaksamiseeni vaikuttaa se, ettei kukaan kaveripiiristäni välitä koronarajoituksista ollenkaan. Valitetaan kuinka on kamalaa, kun joudutaan "eristäytymään" ja kuinka pää on kovilla ja on koronamasennusta.

Samaan aikaan ravataan joka päivä shoppailemassa eri ostoskeskuksissa, käydään ravintoloissa, baareissa, kuntosalilla, niissä museoissa mitkä ovat auki, reissataan ympäri Suomea ja myös ulkomailla. Flunssaisina painellaan pitkin poikin, "ei tää koronaa ole".

Samaan aikaan ihmetellään ja syyllistetään siitä kun en halua nähdä heitä, vaikka olen sanonut ihan syyn, etten halua sairastua heidän kauttaan.

Kyse on kuitenkin yli 30-vuotiaista ihmisistä. Eivät ole missään vaiheessa korona-aikaa täysin eristyksissä ja kuitenkin on se mies siellä kotona, ettei ole täysin yksin.

Olen miettinyt, että haluanko tällaisia minäminäminä-ihmisiä oikeastaan edes tuntea. Ei heidän tarvitse noudattaa mitään, koska ovat perusterveitä. Ja näin se sitten leviää.

Vierailija
596/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna sairaalat on täyttyneet flunssapotilaista???

Vierailija
597/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tällainen pessimisti, se auttaa. Olen jo valmiiksi varautunut pahimpaan, niin olen monesti vain positiivisesti yllättynyt kun ei iskenytkään niin lujasti. Nytkin henkilökohtaisesti en usko että ennen vuotta 2025 on mitään "normaalia", joten olen täällä varautunut...

Vierailija
598/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna sairaalat on täyttyneet flunssapotilaista???

Vierailija
599/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva. Multakin on elämänhalu ja -ilo ihan vähissä kun en voi motivoida ja palkita itseäni enää millään.

Menot ja harrastukset ja tapahtumat oli iso henkireikä. Se tietoisuus, että saattoi halutessaan mennä oli valtavan tärkeä. Vaikkei sitten joka paikkaan olisi mennytkään.

Pelkkä ulkoilu ei vaan riitä pidemmän päälle.

Lopettakaa paskahousut valitus.

Miettikää niitä jotka oli toisessa maailmansodassa, te velliperseet istutte vaan sohvalla ja surffaatte netissä, voivoi kun on niiiin tylsää, ulkoilu on aivan parasta ja käytä jumalauta sitä mielikuvitusta, maskia ja turvaetäisyyttä tai häivy.

Vierailija
600/1556 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä masentaa.

Olen ollut aina aktiivinen, kyläillyt, kutsunut kylään, käynyt paikoissa. Ainoa hyvä puoli on että rahaa säästyy. Mutta muuten, huomaan olevani masentunut.