Avioero seksin takia
Onkohan tämä kuinka yleinen eron syy? En näe nyt enää omaa tilannettani kauemmaksi, koska seksi on aiheena meidän avioliitossa aivan kriisiytynyt aihe ja asia. Omat haluni ovat hiipuneet, tai lopahtaneet täysin seksiin aviomieheni kanssa.
Mieheni käytös on ollut vuosien mittaan todella huonoa, hän on ollut agressiivinen, arvaamaton, huutanut, heitellyt tavaroita, haukkunut minua ja syyllistänyt kovin ottein seksin vähyydestä. On huutanut rakkauden puuttumista, haukkunut minua kylmäksi akaksi, pihtariksi, raivoissaan huutanut miten tekisi mieli pyöritellä minua tukasta ympäri lattiaa ja panna vaikka väkisin. En voi käsittää tätä suhtautumistapaa asiaan! Ikäänkuin se seksi olisi jokin parisuhteen ulkopuolinen suoritus, joka saapuu täydellisenä paikalle huonon käytöksen jälkeen.
Taustatietona olemme kouluttautuneita, töissäkäyviä perheellisiä ihmisiä, meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Ei tällaisessa yhtälössä myöskään mitään spontaania seksiä harrasteta milloin huvittaa, mutta tämäkin on tietenkin minun ällöttävän pihtarin vika. Mies saattaa istua koko illan sohvalla katsoen omia elokuviaan ja sitten kun minä puuhailen omiani ja valmistaudun nukkumaan, mies nousee mielenosoituksellisesti sohvalta ylös ja räiskii ohitseni "Ei sitten rouvaa seksi oman miehen kanssa taida pätkääkään kiinnostaa". Hän ei ole tehnyt itse elettäkään sohvalla istuessaan mihinkään seksiin viittaavaan, vaan hän odottaa että minä olisin älynnyt hänen ajatuksensa ja mennyt viettelemään siitä elokuvasta pois. Kun menen halaamaan häntä ja alan varovaisesti ehdottamaan jotakin, hän sysää minut kauemman ja alkaa haukkumaan että "Et sinä kuitenkaan halua!" Saattaa mököttää ja tiuskia ja äyskiä tämmöisenkin tilanteen jälkeen lopun päivää tai iltaa.
Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi oikein tehdä? Mies haluaa näköjään aivan täysin alistaa ja rikkoa tämän avioliiton tällä seksiasialla ja omalla huonolla käytöksellään. Olen tosiaan alkanut muuttua jo hiukan kylmemmäksi, etäisemmäksi ja varovaiseksi, sillä tämän asian tiimoilta nykyisin meillä räjähtelee lähes jokatoinen päivä tai vähintään viikottain. Aina jos miehen suu on mutrulla tai käytös huonoa, syy on seksi.
Eihän tämä yksinkertaisesti voi enää jatkua näin, jotain on tehtävä. Olen aivan rikki.
Kommentit (822)
Itse olen mies. Älkää lopettako läheisyyttä liiton aikana. Katsokaa tv:tä sylikkäin. Halatkaa ja pussatkaa. Kun tuntee toisen haluavan, niin seksin määrällä ei ole enää niin merkitystä.
Usein naiset välttelevät miehiä, ettei ne innistuisi liikaa. Ja jos ei miestä pidä hyvänä, sekä toisinpäin, niin edessä on kosketusherkkä turhautunut panetus. Miehelle on tärkeää tuntea, että puoliso haluaa häntä yhä. Muistakaa koskettaa.
Kumpi oli ensin, muna vai kana? Seksin puute saa miehen ärtyisäksi mikä ei auta naista lämpenemään seksille.
Erotkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies. Älkää lopettako läheisyyttä liiton aikana. Katsokaa tv:tä sylikkäin. Halatkaa ja pussatkaa. Kun tuntee toisen haluavan, niin seksin määrällä ei ole enää niin merkitystä.
Usein naiset välttelevät miehiä, ettei ne innistuisi liikaa. Ja jos ei miestä pidä hyvänä, sekä toisinpäin, niin edessä on kosketusherkkä turhautunut panetus. Miehelle on tärkeää tuntea, että puoliso haluaa häntä yhä. Muistakaa koskettaa.
Mutta antaako nainen pers pillua. Siitä tässä on kyse.
Ap:n raivomies on addikti. Sellaisille ei riitä mikään, aina liian vähän.
Hei! Lopetetaan näiden pers pillu ym. häiriköiden peukuttaminen. Menee hyvä keskustelu pilalle.
Olen 51 v. mies ja ollut yhdessä puolisoni kanssa nyt 20 vuotta. Seksistä on riidelty paljon ja riidellään yhä vieläkin mutta tilanne on kuitenkin parantunut viimeisen 10 vuoden aikana. Minä haluaisin seksiä yhä vieläkin päivittäin ja panen aina kun saan luvan. Aikoinaan osoitin kovastikin mieltä seksin puutteen takia kunnes saimme tehtyä jonkinmoisen kompromissin jossa vaimo antaa kahdesti viikossa. Minulle se on hivenen vähän ja vaimolle paljon mutta tämä on kuitenkin toiminut aika hyvin.
Lisäseksiä saan toisinaan rahalla. Siis vaimoltani. Toisinaan kun panettaa oikein kovasti ja vaimo valittaa väsymystä lupaan hänelle uuden käsilaukun tms. ja jopa irtoaa pimppaa. Vaimo itsekin toteaa että onhan tuo vähän huo rah tavaa, mutta entä sitten jos se meillä toimii...
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa
Seksiä on ollut kaiken huutamisen ja raivoamisen jälkeenkin silti koko kymmenvuotisen avioliiton ajan vähintään kerran viikossa. Hän ilmeisesti haluaisi joka toinen päivä, ellei enemmänkin. Voin sanoa, että jos se on tulevaisuuteni 40-vutoiaana ähkiä hiki hatussa jokatoinen päivä milloin missäkin nurkassa, niin en minä oikeasti jaksa! Seksi parhaimmillaan voi olla ihanaa, mutta kyllä edellytän puolisoltani jonkinlaista normaalia käytöstä, että pystyn häntä kunnioittamaan.
Minusta kerran viikossa seksiä ei ole edes mikään hälyttävä, aggressioon tai huutamiseen oikeuttava määrä. Tai ylipäätään, moniko sillä huonolla käytöksellä on koskaan menestyksellä näitä asioita ratkaissut.
Itse olen saanut itseni seksuaalisesti aiavn rikki tämän miehen luonteen ja käytöksen takia. Olen valehtelematta vuosia miettinyt eron mahdollisuutta, mutta lasten takia, jotak pitävät häntä kuitenkin rakastavana ja huolehtivana isänä, olen antanut asioille aikaa. Nyt kuitenkin alkaa tuntumaan, etten kestä pian enempää. Haluan saada tämän seksitaakan harteiltani pois ja vapautua elämään, jossa on niin paljon iloista ja ihanaa, kaunista ja lämmintä, rakkautta ja varmasti myös vielä minullekin kunnioitusta jäljellä.
Tällä hetkellä suurimman nautinnon elämääni saan urheilusta ja lasten seurasta. Mies ja seksi on siellä jossakin listan häntäpäässä, hän on omilla valinnoillaan tehnyt tästä aivan mahdotonta.
AP
Meinaatko, että sinun pitää saada tuota kaikkea jonkun muun ihmisen kautta?
Nykyinen parisuhteesi ei estä sinua kokemasta paljon iloisia, ihania, kauniiita ja lämpimiä asioita elämässäsi. Nuo eivät ole kytkeytyneenä seksiin tai parisuhteeseen.
Ala tehdä tuota kaikkea iitsellesi jo tänään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän siinä on, että parisuhteessa miehet kuin unohtavat, miten itsetyydyttää itseään?
Oma käsi on ihan hyvä ratkaisu, mutta miksi sitten enää elättäisi naista, kun sen kanssa ei ole seksiäkään.
Mistä helvetin elättämisestä sä puhut?
Kyllä siinä alkaa tuntea itsensä pelkäksi pussien tyhjennyspaikaksi, kun kaiken kosketuksen oletetaan johtavan seksiin. Halusin yhdessä loikoilua ja juttelemista, mutta ei, aina se piti pilata kopeloimalla ja kokeilemalla. Vaikka olisin sanonut, että olen väsynyt ja haluan vain olla lähekkäin. Siitä syntyi itseään ruokkiva kierre. En halunnut enää koskettaa ollenkaan ja sitä myötä menivät halut. Kuten joku tossa aikaisemmin kirjoitti, niin alkoi tympiä ajatus hyppiä miehen hepin ympärillä loppuelämä. Se kun määritteli pitkälle kodin ilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumma ja tulinen jyrähtää nyt kirjoitti:
Puhelinkin on lentänyt seinään. Sä et tiedä miten paljon tulee ylimääräistä kulua jos on temperamentiltaan tulinen ja sitten siihen yritetään määrätä lääkkeitä, ikään kuin olisi sairas..
Ihan oikeasti, käy hakemassa apua itsellesi. Tuossa käy vielä niin, että joku kerta et hajotakaan tavaroita vaan hajota ihmisiä. Ja sitten ihmettelet, mitä tulikaan tehtyä.
Aika kaksinaamaista selittää tuollaista ja provosoida herkästi suuttuvia netissä...
Menkää oikeesti itseenne nyt.
Jotain vastuuta siihen että toisia alennetaan eläimeksi ja apinaksi netissä mielipiteiden ja temperamentin takia. Häpeäisitte.
Sen takia aihe vapaa suljetaan klo 23 kun ihmisillä oikeasti menee tunteisiin nämä kirjoittelut netissä.
Hyvä teidän on rauhoittavissa kirjoitella ja provosoida muita. Täällä menee ihmisillä tunteisiin ja ihmiset suuttuu, ja te vaan heitätte lisää pökköä uuniin.
Aihe vapaalla viihtyy vihakirjoittajat. Tässäkin yksi esiintyi helposti vihastuvaa moittivana, mutta itseasiassa vain ärsytti tätä ja kuvaili lähes apinan tasoiseksi keskustelukumppaniksi.
Ei hänellä ollut muuta agendaa kuin alentaa ja raivostuttaa temperamentiltaan tulinen välimerentyylinen mies sijoiltaan.
Toivotaan ettei aplen kallis parin tonnin känny lentänyt seinään. Näiden vihakirjoittajien pitäisi maksaa vahingot...
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksan yllättyä siitä millaisissa suhteissa sitä täällä roikutaan ja millaista mallia parisuhteesta, isyydestä ja äitiydestä halutaan lapsille näyttää. Karua. Ero olisi monelle helpotus, ainakin niille lapsille. Kieroon kasvaa tuollaisissa piireissä.
Yllättävän moni lapsi ja teini ei tajua isän ja äidin mököttämistä ja oireilua kotonaan. Tunnelma on vain asetelmaltaan synkän hiljainen.
Myöhemmin sitten pojatkin ymmärtää miksi tunnelma kotona oli mitä oli.
Kun lapsten jälkeen tulee naiselle haluttomuus ja pihtaus.
Tätä ei koskaan kerrottu terveystiedon tunneilla ja edes äiti tai isäkään ei varottanut että älkää nyt hyvät ihmiset menkö yhteen ja tehkö lapsia.
Onneksi yhä enemmän nuoria jättää perustamatta perheet ja hankkimatta lapset.
Enemmistö lama-ajan lapsista on nyt aikuisena todennut että ei todellakaan hanki lapsia tai parisuhdetta. Koska se ei vaan toimi.
Näin se kierre syntyy:
kosketat miestä
mies luulee olevan kutsu seksiin
sanot, ettet halua seksiä
mies loukkaantuu ja ei kosketa sinua
et uskalla koskettaa, ettei mies suutu
mies ei kosketa, kun ei saa seksiä
sinua ei enää haluta, kun ei ole kosketusta
Positiivista tässä on, että maailma on pullollaan kirjoja ja harjoituksia, joiden avulla kierteestä pääsee pois, jos molemmat haluavat.
Aloittajan tilanteessa en tiedä haluaisinko olla tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että ongelma on miehen huono käytös ja aggressiivisuus, ei seksi tai sen puute. Voisitteko mennä pariterapiaan, tai sinä yksin purkamaan asioita ammattilaiselle?
Voin kokemuksesta sanoa, että seksin puuten ja turhautuminen aiheuttaa miehessä agressiivisuutta ym. Aikamoinen noidankehä, ei seksiä -> agressiivisuutta -> vielä vähemmän seksiä -> lisää agressiivisuutta. Siihen miksi seksi on jäänyt teillä alunperin taustalle en osaa vastata.
Yksikään tapailemani mies ei ole ollut aggressiivinen seksin vähyyden takia. Ei tuo ole normaalia ja teidän pitää oikeasti lopettaa siitä puhuminen tavalla, ihan kuin se olisi normaalia tai hyväksyttävää!
Totta kai se on normaalia jos seksi on tärkeää eikä sitä saa kuukausiin/vuosiin kuten tuosta aloituksesta saa käsityksen että seksitön tilanne on kestänyt TODELLA pitkään.
Tiedätkö että ihmiset ovat erilaisia. Joillekin riittää seksi kerran kuukaudessa, pari kertaa vuodessa ja joku tarvitsee päivittäin.
Ehkä ole tavannut vähemmän seksuaalisia miehiä joille seksi ei ole niin ehdotonta. Tai sitten et ole niin haluttava että mies sekoaisi jos ei saa harrastaa sun kanssa seksiä.
T. N32
AP kertoi, että seksiä on aina ollut vähintään kerran viikossa. Miten se on seksitön?
Tää on mun mielestä aina niin käsittämätöntä. Munkin mies puhui seksittömästä silloin kun sitä oli 2-4 kertaa kuukaudessa. Noh nyt sillä on ihan oikea seksitön, meillä on ero vireillä. Tai siis, sen seksi ei enää kuulu mulle. Meillä oli samanlaista kuin AP:lla oli. Mies kiristi ja kiukutteli seksin takia, nyt saa mennä ja touhuta ihan niin paljon ku onnistaa! Minun rakkaus kuoli siinä vaiheessa kun alettiin raivoomaan "seksittömyydestä" silloin kun oli seksiä..
Myöskin N32
Ymmärrän turhautumisesi.
Jos olisin ollut miehesi, olisin saattanut haluta keskustella asiasta kanssasi, mutta en syytellä.
On kohtuutonta väittää seksittömäksi parisuhdetta, jos sitä kuitenkin on esim. joka 2. viikko.
Sinänsä itsekin saattaisin toivoa tuollaisessa tilanteessa, että sitä olisi hieman useammin (esim. 1 krt/vko, jos tilanne muuten antaa myöden), mutta oman parisuhteen dissaaminen ei ole ikinä hedelmällistä.
En ole sitä paitsi itsekään ollut joka kerta valmis aviollisiin asioihin, kun vaimo on sellaista ehdottanut, joten tuollaiset kiukuttelut kuulostavat senkin vuoksi kohtuuttomalta. Olisin toki hädissäni ja pahoillani, jos seksi loppuisi ilman mitään näkyvää syytä esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden ajaksi, mutta en kyllä valittaisi esimerkiksi muutaman viikon tauosta.
Meitä naisiakin on erilaisia. Meillä on suhde roikkunut eron partaalla jo vuosia, syynä hellyyden ja seksin puute. Minuun se on vaikuttanut niin, että, kun mitään ei saa niin olen jatkuvasti turhautunut ja välillä jo toisen naamankin näkeminen vituttaa eli juuri tämä itseään ruokkiva, seksin puute-agressiivisuus-kierre vaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
On turha nyt tossa vaiheessa enää syyllistää ketään ja varsinkaa odottaa ja kuvitella että jompikumpi alkaa itsestään muuttumaan.
Sinä et ala yhtäkkiä haluamaan miestäsi, eikä hän ala yhtäkkiä järjestämään romanttisia iltoja joissa tuntien vikittelyn jälkeen homma päättyy täydelliseen aktiin. Myöskään seksiä ei tule teillä koskaan olemaan enää spontaanisti, koska a)teillä ei ole sellaisia hetkiä ja b)välit on tulehtuneet tuolle tasolle.Naisen ja miehen ero noin yleisesti on, että miehelle riittää pikainenkin pano tai suikkari vaikka kylppärissä, jos nainen lähtee siihen innoissaan mukaan (osoittaa miehelle että haluaa tätä) tai jopa itse ehdottaa sitä (osoittaa miehelle että haluaa tätä). Naisellehan tällainen ei yleensä riitä, vaan homman pitäisi edetä pitkän kaavan mukaan ja tyydyttää ensin nainen ja vasta sitten mies. Tällaiseen aktiin pikkulapsiperheissä on aikaa ehkä kerran vuodessa.
Jos rakennatte elämän sen varaan mitä sinä odotat seksielämältä, niin seksiä ei ole eikä tule, ja lopputulos on tuo. Jos taas olet valmis säännöllisesti osoittamaan miehellesi etä haluat häntä fyysisesti ja mielelläsi tyydytät välillä vaikka vaan hänet, niin todennäköisesti hänenkin käytöksensä muuttuu ja alatte molemmat saamaan jotain.
Tiedän että feministit tarttuvat tähän ja kiljuvat että "mitenniin naisen pitää tehdä ekaksi jotain miksei mies", mutta syy on selitetty tuossa ylhäällä. Seksi on tärkeää parisuhteen säilymiselle, ja se on erityisen tärkeää miehille. Samoin se että nainen osoittaa miehelle haluavansa tätä. Kaikki muu hyvä seuraa tätä. Näin se vaan menee. Olen ihan muutaman täysin vastaavan tapauksen seurannut läheltä, ja ne suhteet joissa nainen lopettaa sen periaatteesta pihtaamisen ja seksillä kiristämisen, ja jossa molemmat hyväksyy että välillä nautinnon voi tuottaa pikasesti vaan toisellekin, niin niillä on mahdollisuus. Ne suhteet missä kumpikin pitää jääräpäisesti kiinni "oikeuksista" kaatuvat aina.
Erittäin hyvä ulostulo ja kirjoitus sulta!
Se vie vessassa vain pari minuuttia että huomioi miehensä. Yhdentekevältä varmasti tuntuu ja vähän yököttävältäkin ne suikkarit, mutta miehelle ne merkitsee tosi paljon.
Pari minsaa sille kenen kanssa on ja rakastaa. Ei oo paljon vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä alkaa tuntea itsensä pelkäksi pussien tyhjennyspaikaksi, kun kaiken kosketuksen oletetaan johtavan seksiin. Halusin yhdessä loikoilua ja juttelemista, mutta ei, aina se piti pilata kopeloimalla ja kokeilemalla. Vaikka olisin sanonut, että olen väsynyt ja haluan vain olla lähekkäin. Siitä syntyi itseään ruokkiva kierre. En halunnut enää koskettaa ollenkaan ja sitä myötä menivät halut. Kuten joku tossa aikaisemmin kirjoitti, niin alkoi tympiä ajatus hyppiä miehen hepin ympärillä loppuelämä. Se kun määritteli pitkälle kodin ilmapiirin.
Hei,sinut jätettiin,hyväksy se. miehesi löytää kyllä paremman.
Tuskinpa parempaa noilla spekseillä ja hermoilla. Addikti luulee löytävänsä, löytö häipyy addiktion huomattuaan.
Vierailija kirjoitti:
Aihe vapaalla viihtyy vihakirjoittajat. Tässäkin yksi esiintyi helposti vihastuvaa moittivana, mutta itseasiassa vain ärsytti tätä ja kuvaili lähes apinan tasoiseksi keskustelukumppaniksi.
Minä en kirjoittanut tuota apinakommenttia.
Minä olen oikeasti huolissani siitä, että kirjoittaja jonain päivänä purkaa vihaansa esineiden sijasta ihmisiin. Se kun on ihan aikuisten oikeasti tavallinen kehityskulku perheväkivallalle, ensin hakataan jonkin aikaa esineitä ja sitten ihmisiä. Tai, jos näin ei käy, niin vaarana on se, että seinää kohti heitetty esine osuukin pikkulasta päähän.
Tavaroiden hajottaminen pikkujutusta suuttuneena ei todellakaan ole normaalia käytöstä. Ja tavaroiden hajoittamiseen ei ole syypää se, jonka toimista on suututtu, vaan se, joka ne rikkoo.
Niin, ja minä muuten huomasin, että tämä kirjoitus, johon nyt vastaan, on kirjoitettu samalla tyylillä kuin sen temperamentiltaan tulisen välimerentyylisen kirjoittajan kirjoitukset on tehty. Saattaa hyvinkin olla sattumaa.
Ei hänellä ollut muuta agendaa kuin alentaa ja raivostuttaa temperamentiltaan tulinen välimerentyylinen mies sijoiltaan.
Toivotaan ettei aplen kallis parin tonnin känny lentänyt seinään. Näiden vihakirjoittajien pitäisi maksaa vahingot...
Meillä mies jaksaa ihmetellä miksi olen niin pahantuulinen ja vihainen säännöllisesti. Jaaa-a, miksiköhän, seksiä hra on halunnut viimeksi liki 4v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksan yllättyä siitä millaisissa suhteissa sitä täällä roikutaan ja millaista mallia parisuhteesta, isyydestä ja äitiydestä halutaan lapsille näyttää. Karua. Ero olisi monelle helpotus, ainakin niille lapsille. Kieroon kasvaa tuollaisissa piireissä.
Yllättävän moni lapsi ja teini ei tajua isän ja äidin mököttämistä ja oireilua kotonaan. Tunnelma on vain asetelmaltaan synkän hiljainen.
Myöhemmin sitten pojatkin ymmärtää miksi tunnelma kotona oli mitä oli.
Kun lapsten jälkeen tulee naiselle haluttomuus ja pihtaus.
Tätä ei koskaan kerrottu terveystiedon tunneilla ja edes äiti tai isäkään ei varottanut että älkää nyt hyvät ihmiset menkö yhteen ja tehkö lapsia.
Onneksi yhä enemmän nuoria jättää perustamatta perheet ja hankkimatta lapset.
Enemmistö lama-ajan lapsista on nyt aikuisena todennut että ei todellakaan hanki lapsia tai parisuhdetta. Koska se ei vaan toimi.
Olen harrastanut seksiä monenkin äidin kanssa ja ei heillä ole mitään haluttomuutta ja pihtausta ollut. Luulen, että tässä on sellainen juttu, että nainen synnyttää, paikat on kipeitä, hormonit sekaisin ja vauva valvottaa. On aivan luonnollista, että tuossa voi olla pitkäkin aika jolloin seksiä ei vaan ole. Mies ei taas ole tätä ymmärtänyt ja suuttuu. Miehen puolelta läheisyys loppuu, kun seksiä ei heru ja ilman läheisyyttä naisen halut eivät palaa, vaan hän jää siihen äitimoodiin. Sitten tulee ero ja uusien kumppanien kanssa seksi sujuu, koska on läheisyyttä ja halua, molemmilla. Eikä niitä vanhoja kaunoja, ettei tuokaan antanut moneen vuoteen tai miten sekin vonkasi viikko synnytyksestä.
Mulla rupee stondaan kum lujen näitä. Mistä sais pesää?
Adonis 31v, Vantaa