Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on altistunut, hän EI ole sairastunut. Eikö edes TÄMÄ mene jakeluun?
Ilmoittakaa tästä lähtien kaikki PARANTUNEET. Luku olisi noin lähes 80 000. Tartunnan saaneista ja sairastuneista suunnilleen KAIKKI ovat parantuneet. Nämäkin pitää ilmoittaa. Hysteerikkojen pitää päästä suhteuttamaan asiat jos eivät itse osaa. Muuten he painostavat tolkun ihmiset nurkkaan haukkumisellaan ja koko yhteiskynta tuhoutuu. Olemme jo tuhon omia. Totuuden vuoksi on ilmoitettava ehdottomasti myös kaikki rokotuksiin k u o l l e e t ja v a m m a u tuneet.
Samoin siitä pitää tehdä tutkimus, kuinka paljon ihmisiä on jo vahingoitettu tällä pelleilyllä, kuinka monta yritystä mennyt konkurssiin, ne jotka ovat joutuneet leipäjonoihin. Kyselylomakkeet jokaiseen kotiin.
Mistä luku 80 000 parantuneisiin? Ainakin Worldometerin mukaan parantuneita on 46 000.
Eli yli 50 prossaa on jo kuollut. Ok. Miksi tuota ei näy tilastoissa?
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa parhaillaan jankataan kuntosaleista. Miksi ei voi tehdä niin, että huippu-urheilijat, kuntoutustarpeiset ja muut vastaavat erityisryhmät voisi saleja yms liikuntatiloja käyttää muutaman hengen voimin kerrallaan. Miksi aina pitää olla jokotai.
Pitkä keskustelu oli myös takseista. Nyt jos olisivat keskustelleet koulujen sulkemisen tarpeellisuudesta niin ehkä jotain oisivat saaneet aikaan. Tai tukahduttamisesta, joka jo vuoden myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen että:
Tunneihmiset ovat pelkän hysterian valassa koska seuraavat vain tunnettaan. ( Pelko)
Järki-ihmiset toki ottivat ensin asian vakavasti ja huomasivat lopulta, että hysteria olikin ylimitoitettu.
Järki-ihmiset seuraavat tilastoja, laskevat, huomaavat kaikki ristiriidat ja määrätyt iskulauseet joilla ei ole tieteellistä pohjaa´. Sitten näkevät tämän touhun läpi. Toteavat lakonisesti, että tämähän olikin ikävä kyllä, poliittista vehkeilyä.
Ja sama kuvio jatkuu. Loputtomiin.
Oletko myös sitä mieltä, että Viron ja Tsekin äkkiä räjähtäneet tilanteet ovat ”poliittista vehkeilyä”? Ja jos meillä räjähtää, se on yhäkin ”vehkeilyä” kun koko maa suljetaan jouluun saakka ja sairaalat eivät vedä? Että kunhan perkele vehkeillään taas?
VASTAA ENSIN TÄHÄN.
MISSÄ OVAT NE SUOMEN 100 000 SAIRASTUNUTTA???
VASTAA!!!
Kuka missäkin. Kuinka tarkat osoitteet haluat? Voisin antaa n. 30 mut en nyt sattuneesta syystä anna. Jokunen toki haudassakin (vain yksi oma tuttu), mutta suurin osa on ihan kotonaan, jatkavat elämäänsä.
Kuoliko hän ihan varmasti koronaan? Laskujeni mukaan suhteessa pelotteluun kuolleita pitäisi olla jo kymmeniä tuhansia. Laske.
Suomen KOKONAISKUOLLEISUUS EI OLE LISÄÄNTYNYT. Suhteuta.
Tilastoissa noussut 2,7 prosenttia mutta jatkuvaa jankkaamista ja disinformaatiota joilla kait tarkoitus tukea hallituksen toimimatonta linjaa jossa nytkin tahallaan levitetään pitämällä koulut auki vaikka toimimattomia rajoituksia muualla. Koulut se eniten tartuttava paikka, etäkoulua pari kuukautta ja samalla rajat kiinni oisi vähentänyt tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4016493
Alle 10-vuotiaiden lasten koronatartunnat kuusinkertaistuivat – Päiväkotilapsi sairastuttaa nyt entistä useammin koko perheen
Hyvä, että joku vihdoin avaa suunsa ja lyö faktaa tiskiin. Nyt asia on todettu Suomessa, jos ulkomaiden data ei kelpaa. Ja seuraavaksi sitten tarvittavat toimenpiteet kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kysyy kuka valvoo ja miten onnistuu valvoa jokapaikassa?
Vastaus: poliisi valvoo, mutta ei jokapaikassa.Tässä luotetaan siihen että ihmiset noudattaa sääntöjä. Sama se on muidenkin lakien ja sääntöjen kanssa. Poliisi ei valvo jokaista autoa onko turvavyö kiinni. Poliisi ei valvo jokaisessa risteyksessä ajaako joku päin punaisia. Poliisi ei valvo jokapaikassa ettei pihoilta varasteta autoja tai pyöriä. Jne...
Kyllä viranomaisten täytyy luottaa siihen että pääosa ihmisistä noudattaa sääntöjä. Aina löytyy lusmuja ja roistoja jotka ei niitä noudata. Heitä voidaan napata kiinni ja rangaista. Samoin rajoitusten rikkojia ja maskittomia voidaan rangaista. Ei se sen kummempaa ole.
Miten voit haukkua suomalaisia lusmuiksi ja roistoiksi? Olen tosiaankin asunut vuoden erakkona.
Jos näkisit minut ulkona, haukkuisitko minua lusmuksi ja roistoksi?
Ainahan tavallinen lainkuuliainen kansa on lusmuja ja roistoja. Me olemme niitä pahoja joiden pitää jatkuvasti hävetä ja tuntea syyllisyyttä. On sulla kovat vaatimukset ja mitään häpeää et tunne.
KIITOS KAIKESTA.
Ymmärsit väärin. Lusmuja ja roistoja on ne jotka rikkoo lakeja ylipäätään. Niitä on hyvin pieni osa väestöstä. Suurin osa ihmisistä on ihan kunnon porukkaa ja noudattaa jopa suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoa en erityisemmin fanita, mutta nyt sillä oli kyllä harvinaisen järkeviä ajatuksia. Todellakin helpompaa ja järkevämpää on estää/kieltää kauppakeskuksissa/julkisissa/asemilla ym harrastettu haittanotkuminen kuin alkaa kieltämään kaikkien suomalaisten liikkumista.
Ja eikös tämä ole mahdollista ihan ilman lisälakeja? Muistan nähneeni kauppakeskuksissa "turha oleskelu kielletty"- kylttejä, miksi ne ei nyt riitä saattamaan tilat tyhjiksi?
Ei ole enää todellista tämä moderointi. Tuo lainattu viesti on jo poistatettu ketjusta jonkun marin-fanin toimesta.
Kauhea haloo nyt joka kanavalla liikkumisrajoituksista.
Kerrankin tehdään jotain ja kun tautitilanne on päällä, voisi ihan itsekin järkeillä, että menot minimiin. Kun periaatteessa kannatetaan rajoituksia, kunhan se oma välttämätön kampaaja ja illanistujainen toteutuu.
Minä uskon, että tämä toimii, kuten viime keväänäkin ja tartunnat laskevat kyllä, mutta tukahtumiseen vaaditaan koulusulku ja rajat oikeasti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: poliisi valvoo, mutta ei jokapaikassa.Tässä luotetaan siihen että ihmiset noudattaa sääntöjä. Sama se on muidenkin lakien ja sääntöjen kanssa. Poliisi ei valvo jokaista autoa onko turvavyö kiinni. Poliisi ei valvo jokaisessa risteyksessä ajaako joku päin punaisia. Poliisi ei valvo jokapaikassa ettei pihoilta varasteta autoja tai pyöriä. Jne...
Kyllä viranomaisten täytyy luottaa siihen että pääosa ihmisistä noudattaa sääntöjä. Aina löytyy lusmuja ja roistoja jotka ei niitä noudata. Heitä voidaan napata kiinni ja rangaista. Samoin rajoitusten rikkojia ja maskittomia voidaan rangaista. Ei se sen kummempaa ole.
Eli ts. ihan yhtä tyhjän kanssa koko homma. Ne, jotka on tähän asti noudattaneet rajoituksia, noudattaa tätäkin ja jotka eivät, kiertävät tämänkin valehtelemalla tai eivät noudata, koska sen voi tehdä helposti, kun kukaan ei oikeasti valvo, että noudatetaan.
Todennäköisesti tällähetkellä turhia kontakteja on myös niillä jotka tottelevat jos laki määrää, muttei välttämättä noudata suosituksia.
Hirveää seurattavaa, kun joka puolue ja edustaja yrittää saada jonkun porsaanreiän ja valituksen kuuluviin, ihan edustamiaan äänestäjiä kalastellen.
Aika kaukana on pandemiantorjunta näistä keskusteluista.
Ketään ei kiinnosta itse asia. Myötähäpeä tulee tästä teatterista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoa en erityisemmin fanita, mutta nyt sillä oli kyllä harvinaisen järkeviä ajatuksia. Todellakin helpompaa ja järkevämpää on estää/kieltää kauppakeskuksissa/julkisissa/asemilla ym harrastettu haittanotkuminen kuin alkaa kieltämään kaikkien suomalaisten liikkumista.
Ja eikös tämä ole mahdollista ihan ilman lisälakeja? Muistan nähneeni kauppakeskuksissa "turha oleskelu kielletty"- kylttejä, miksi ne ei nyt riitä saattamaan tilat tyhjiksi?
Ei ole enää todellista tämä moderointi. Tuo lainattu viesti on jo poistatettu ketjusta jonkun marin-fanin toimesta.
Kysy modelta. Voiskohan sille soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa parhaillaan jankataan kuntosaleista. Miksi ei voi tehdä niin, että huippu-urheilijat, kuntoutustarpeiset ja muut vastaavat erityisryhmät voisi saleja yms liikuntatiloja käyttää muutaman hengen voimin kerrallaan. Miksi aina pitää olla jokotai.
Pitkä keskustelu oli myös takseista. Nyt jos olisivat keskustelleet koulujen sulkemisen tarpeellisuudesta niin ehkä jotain oisivat saaneet aikaan. Tai tukahduttamisesta, joka jo vuoden myöhässä.
Onneksi tukahduttaminen ei ole koskaan myöhäistä vaikka toki se olisi pitänyt hoitaa sinne kuuluisaan maaliin jo vuosi sitten.
Nyt vaan hallituksen pitäisi päästä eroon tuosta fiksaatiostaan tehohoitopaikkoja kohtaan ja ymmärtää, että tukahduttamalla tämä edes nyt säästytään kaikilta niiltä ongelmilta, joita tämä hybridihimmeli aiheuttaa jatkossakin. Tukahduttamalla turvataan myös ne tehohoitopaikat joten hallituksen ei tarvitse huolehtia niistäkään enää erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka pystyy vahtimaan, että esim. meidän perhe ei lähde ystäville kylään? Okt asutaan pk-seudulla. Ei millään kukaan. Vai seisooko jokaisen kodin portilla vartija joka kysyy?
En tajua tätä yhtälöä, siis miten pystyvät a) vahtimaan ja b) tepsiikö oikeasti.
Ei sitä pystykään vahtimaan. Mutta suurin osa muistakin laeista on sellaisia, ettei niiden noudattamista ole mitenkään mahdollista valvoa aukottomasti. Joissain asioissa on jotain satunnaisia ratsioita, joissain ei sitäkään vaan jää kiinni jos joku sattuu huomaamaan asian. Ei teidän portilla ole nytkään vartijaa katsomassa, että ette pa-hoin-pi-te-le toisianne siellä kotona, tai kasvata huu-mei-ta. Onko näidenkin asioiden kiellot siis turhia ja tehottomia?
No joo, oikeasti se vaikuttaa tosi paljon, onko yleinen mielipide samaa mieltä lain kanssa. Tietyistä asioista tavan kansalaiset kyllä soittavat poliisille kun huomaavat jotain epäilyttävää. Jos kansa olisi lakia vastaan, tätä ei tapahtuisi. Mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy modelta. Voiskohan sille soittaa?
Siis en tarkoittanut pm:iä, vaan modea. Pm tuskin vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää seurattavaa, kun joka puolue ja edustaja yrittää saada jonkun porsaanreiän ja valituksen kuuluviin, ihan edustamiaan äänestäjiä kalastellen.
Ketään ei kiinnosta itse asia. Myötähäpeä tulee tästä teatterista.
Ei ainakaan minun äänestyskäyttäytymistä missään tulevissa vaaleissa tämä teatteri ratkaise.
Jos kukaan kotona sairastava ei menis testiin niin viikossa saataisiin tilastot alas.
Tämä hybridimalli on ollut kaiken aikaa tartuntatautilain vastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta itse asia. Myötähäpeä tulee tästä teatterista.Ei ainakaan minun äänestyskäyttäytymistä missään tulevissa vaaleissa tämä teatteri ratkaise.
Minä en tule enää ikinä äänestämään ketään. Tämä koronashow oli viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ts. ihan yhtä tyhjän kanssa koko homma. Ne, jotka on tähän asti noudattaneet rajoituksia, noudattaa tätäkin ja jotka eivät, kiertävät tämänkin valehtelemalla tai eivät noudata, koska sen voi tehdä helposti, kun kukaan ei oikeasti valvo, että noudatetaan.
Todennäköisesti tällähetkellä turhia kontakteja on myös niillä jotka tottelevat jos laki määrää, muttei välttämättä noudata suosituksia.
Itse olen oman osani tämän pandemian tukahduttamiseksi jo tehnyt, joten olin jo pari kuukautta sitten päättänyt, että itse en jätä enää ainuttakaan ei-tarpeellista/välttämätöntä menoa johonkin tulevaisuuteen vaan teen sen heti kun itselleni se sopii. Ja huoli pois, niitä menoja ei mitenkään kovinkaan kamalasti ole (tässä parin kuukauden aikana kaikki 3 vaikka niitä olikin kerääntynyt jo vuosi) joten kokonaisuuteen tällä ei ole kissanpaskan vertaa merkitystä.
Aion siis noudattaa tuota ulkonaliikkumiskieltoakin ainoastaan vain itselleni soveltuvin osin. Tosin minua ei saisi edes normiaikana johonkin julkiseen kulkuneuvoon tai ostoshelvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta itse asia. Myötähäpeä tulee tästä teatterista.Ei ainakaan minun äänestyskäyttäytymistä missään tulevissa vaaleissa tämä teatteri ratkaise.
Minä en tule enää ikinä äänestämään ketään. Tämä koronashow oli viimeinen pisara.
Mä en vielä tiedä varmaksi muuta kuin sen, etten enää ikinä tule äänestämään ainuttakaan näistä nykyhallituksen puolueista.
Todennäköisesti jätän väliin kokonaan.