Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus laajenee Lappeenrannassa koskemaan kaikkia alakoululaisia
Aiemmin maskin käyttöä on suositeltu vain kuudesluokkalaisille. https://yle.fi/uutiset/3-11853886
Hesassa pitäisi myös nuin olla. Ottaisivat mallia.
Ja sen jälkeen ei kouluissa katsottaisi ketään altistuneiksi kun kaikilla maskit.. En todellakaan näe hyväksi asiaksi jos maskit laajenevat kaikkiin koululaisiin, ja kuka oikeasti kuvittelee että pienimmät alakoululaiset malttavat olla käpälöimättä maskeja kasvoilla ja muutenkaan käyttävät niitä niin kuin pitäisi.
Tällä saadaan taas vaan tilastot kauniimmiksi eli ei muka leviä korona kouluissa mutta tartuntojen kokonaismäärää tuskin paljonkaan alentaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei makeisia, sipsejä ja roskaruokaa kielletä koska vuosittain 6000 kuolemaa liikalihaviudesta johtuen?
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b07d5c13-e83e-4a3c-b096-36aacdfcdc…
Suomessa ei haluta puuttua laillisten huumeiden torjuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkitaan ne jotka hoitaneet asiansa huonosti ja rangaistaan niitä jotka hoitaneet asiansa hyvin.
Korona tarttuu myös rokotetuista. Jotka sitten taas kesälomilla tartuttavat muihin, jotka jääneet rokottamatta, kun lähtevät maakuntiin mökeilleen.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007879768.html
IS:n tiedot: Hallitus lähtee valmistelemaan rokotusjärjestyksen muuttamista – pääkaupunkiseudulle lisärokotteita ehkä toukokuussa
Entäs vastuulliset pk-seudulla asuvat, joista osa kuuluu riskiryhmään? Täällä asuvien riski sairastua on todennäköisempi mitä muualla asuvilla.
Olen elänyt vuoden maakellarissa. Samoin esim. 65v äitini. Mielellämme ottaisimme jo rokotteen.
Minäkin olen riskiryhmäläinen nelikymppinen pk-seudulta. Olen ollut vuoden etätöissä, en ole nähnyt kavereita, en ole käynyt muualla kuin kaupassa. Maakellarissa en ole elänyt ja olen saanut pelätä, että lapset tuovat koronan koulusta. Täällä Espoossa ajanvarauksen koronarokotuksiin piti aueta meille kakkosriskiryhmäläisille nyt keskiviikkona, mutta eipä auennut, kun AstraZenecan tilanne on epäselvä. Ja eilen sitten kerrottiin, että AstraZenecaa annetaankin nyt vain yli 65-vuotiaille. Ehkä osaatte arvata miten hirveä pettymys iski, kun ensin häämötti lähitulevaisuudessa jo toivo siitä, ettei pian enää tarvitse pelätä oman terveyden puolesta ja sitten se toivo viedäänkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroon koronasta -työryhmä on ollut koko ajan oikeassa tukahduttamisesta. Se on ainoa oikea lähestymistapa. 2 miljardia ihmistä asuu maissa, joissa on käytössä tukahduttaminen. Jos se toimii jopa Kiinassa, miksei se toimisi täälläkin?
Johan se tammikuussa 2020 oli selvää, aiemmin sars-epidemian tukahduttivat niissä maissa joissa se oli.
https://en.wikipedia.org/wiki/2002%E2%80%932004_SARS_outbreak
Tämä sars-2 sitten päästettiin osassa maita valloilleen mikä, eli se päästäminen, ennalta tiedettiin jonkinlaiseksi kauhukuvaksi. Siksi sitä ei olisi uskonut tapahtuvan.
Samoin tiedettiin että koulut ovat merkityksellisin tartuntalähde, ennenkuin maassa oli yhtään tartuntaa ollut.
Tegnellin ja thl:n "tutkimus" tuotu jälleen esille, lisäksi sepustusta siitä miten nyt nuoret aikuiset tarvii rajoituksia muttei lapset - koska lapset määrätty kouluun, eihän ne voi tartuntoja saada. Pitkä juttu joka alkaa asiallisesti mutta sitten vaihtuu propagandaan. Referaatti loppupuolelta.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000007879724.html
Ylilääkäri Emmi Sarvikivi Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta THL:stä sanoo, ettei tilanne kouluissa ja päiväkodeissa ole radikaalisti muuttunut tämän vuoden aikana verrattuna aiempaan.”Ehkä jonkin verran enemmän tulee tartuntoja, mutta ne eivät ole kasvaneet samassa suhteessa siihen, miten virus on väestössä yleistynyt. Aikuisten väliset kontaktit ovat nyt ne, mitä pitää ennen kaikkea rajoittaa”, Sarvikivi sanoo.
Eli sitä päivää ei Suomessa nähdä että meillä myönnettäisiin koronan leviävän kouluissa ja päiväkodeissa, ei vaikka 100% tartunnoista tulisi niistä niin hallitus, stm, thl ja husin lääkärit olisivat kilvan selittämässä kuinka tartunnat tulevat ihan jostain muualta. Uskomatonta touhua!
Hallitus näyttää löytäneen osaamisalueensa eli kansalaisten elämänmenon yksityiskohtien säätelyn mutta milloinka onnistuisi se että estetään uusien tartuntojen saapuminen maahan. Se olisi niin paljon helpompaa päästä niskan päälle koronaa vastaan kun olisi vain kotimaiset tartunnat ongelmana. Eli nyt piilotellaan sisätiloissa kunnes korona katoaa maan pinnalta ja milloinkahan se päivä tulee?
Eiköhän taas rajoituksen jälkeen uutisoida, kuinka osa ei ymmärtänyt liikkumisrajoitusta oikein. Koko vuoden asunnossaan kököttänyt Elvi 90v ei ymmärtänyt, että Mustia saa ulkoiluttaa ja koira teki tarpeensa sisälle. Kari 60v taas ei hiffannut, että apteekissa saa käydä ja nyt sitten sydäriä pukkaa. Sekoilun määrä tulee olemaan valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Orpo estää tämän hulluuden!
Mikä tahansa puolue, joka estää ulkonaiikkumisrajoitusten voimaantulon, saa mun ääneni kaikissa tulevissa vaaleissa.
Sama täällä! Uskon että näitä ääniä riittää!
Teidän tulisi ruveta lähettää sähköpostia eduskunnalle jos haluatte vaikuttaa hallituksen esityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan ymmärtänyt miksi rajan yli annetaan edelleen loikkia opiskelijoiden, rekkamiesten, sukulaisten ja suomalaisten ILMAN negatiivistä testitulosta TAI karanteenia. Mun järki ei tuota kohtaa pysty ymmärtämään.
Onko siihen olemassa joku syy?
On. RKP, kepu ja virheät.
RKP, koska svenska och Sverige.
Kepu, koska suomalaiset ovat liian laiskoja maataloustöihin.
Vihreät koska eihän linnutkaan tunnusta rajoja.
Linnut ovat itse asiassa omien rajojensa ja alueidensa kanssa todella tarkkoja.
Muuttolinnut tietysti lentävät pitkiä matkoja, mutta eivät miten sattuu.
Niillä on tietyt reitit ja tietyt paikat joissa pysähtyvät. Määränpäässäkin pysyvät tutuilla alueilla. Jopa ruokailevat kellontarkasti joka päivä sanoissa paikoissa.
Tämä nyt meni ohi aiheesta.
Mutta linnut tunnustavat kyllä rajoja, vaikka maiden välisistä ihmisten rajoista eivät välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkitaan ne jotka hoitaneet asiansa huonosti ja rangaistaan niitä jotka hoitaneet asiansa hyvin.
Korona tarttuu myös rokotetuista. Jotka sitten taas kesälomilla tartuttavat muihin, jotka jääneet rokottamatta, kun lähtevät maakuntiin mökeilleen.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007879768.html
IS:n tiedot: Hallitus lähtee valmistelemaan rokotusjärjestyksen muuttamista – pääkaupunkiseudulle lisärokotteita ehkä toukokuussa
Entäs vastuulliset pk-seudulla asuvat, joista osa kuuluu riskiryhmään? Täällä asuvien riski sairastua on todennäköisempi mitä muualla asuvilla.
Olen elänyt vuoden maakellarissa. Samoin esim. 65v äitini. Mielellämme ottaisimme jo rokotteen.
Minäkin olen riskiryhmäläinen nelikymppinen pk-seudulta. Olen ollut vuoden etätöissä, en ole nähnyt kavereita, en ole käynyt muualla kuin kaupassa. Maakellarissa en ole elänyt ja olen saanut pelätä, että lapset tuovat koronan koulusta. Täällä Espoossa ajanvarauksen koronarokotuksiin piti aueta meille kakkosriskiryhmäläisille nyt keskiviikkona, mutta eipä auennut, kun AstraZenecan tilanne on epäselvä. Ja eilen sitten kerrottiin, että AstraZenecaa annetaankin nyt vain yli 65-vuotiaille. Ehkä osaatte arvata miten hirveä pettymys iski, kun ensin häämötti lähitulevaisuudessa jo toivo siitä, ettei pian enää tarvitse pelätä oman terveyden puolesta ja sitten se toivo viedäänkin pois.
Sinä sentään olet vielä riskiryhmässä rokotusten suhteen. Ennenkuin rokotukset alkoivat, 2. riskiryhmiin kuuluivat myös verenpainetautia sairastavat, joille verenpainetauti oli jo aiheuttanut munuaisvaurion. Nyt en kuulukaan enää rokotusjonossa riskiryhmään vaan "perusterveisiin". Ainoa lohtu on, että kuulunkin siten AZ:n rokotteen osalta riskiryhmään saada veritulppa, joten ehkä on vaan hyvä, että en saakaan vielä pitkään aikaan rokotetta. Toivottavasti ehtii tulla jokin muu rokote kuin tuo AZ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa puolue, joka estää ulkonaiikkumisrajoitusten voimaantulon, saa mun ääneni kaikissa tulevissa vaaleissa.
Teidän tulisi ruveta lähettää sähköpostia eduskunnalle jos haluatte vaikuttaa hallituksen esityksiin.
Uskotko että kansalainen voi vaikuttaa hallituksen esityksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei makeisia, sipsejä ja roskaruokaa kielletä koska vuosittain 6000 kuolemaa liikalihaviudesta johtuen?
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b07d5c13-e83e-4a3c-b096-36aacdfcdc…
Suomessa ei haluta puuttua laillisten huumeiden torjuntaan.
Sen sijaan tänne halutaan lisää näitä roskaruokaloita kuten KFC (thumb down)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskon jos osaa kirjoittaa asialliseen sävyyn. Siihen en usko että yksi mielipide johtaa muutokseen jonka takia sinne pitää saada enemmän mielipiteitä jotta he näkevät että kansaa kiinnostaa nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta voi vaikuttaa kansanedustajiin, kun eduskunta päättää, hyväksyykö halituksen esityksen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hallitus on jo päättänyt ajaa nämä läpi. Vaikka tänään esim tyksistä kirjoitettiin: "Tyksin sairaalajohtaja ei näe tarvetta liikkumisrajoituksille "
Jostain syystä thl haluaa ajaa hallituksen kanssa nämä järjettömät suunnitelmat läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta voi vaikuttaa kansanedustajiin, kun eduskunta päättää, hyväksyykö halituksen esityksen vai ei.
Noi esitykset kiertää aikansa siellä käsittelyssä ja silloin on kansalaisilla mahdollisuus vaikuttaa että meneekö esitykset eteenpäin.
Burn baby burn. Jaksaa jaksaa. Uusi päivä uudet viestit. Tämä ketju parantaa tahtiaan kuin sika juoksuaan.
Rajoitusten pikainen poistaminen on ainoa oikea tie.
Se on tie joka on valittava lopulta kuitenkin.
fififififi
JUURI NYT
AstraZeneca päivitti rokotteensa tehokkuuslukua alaspäin 76 prosenttiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hallitus on jo päättänyt ajaa nämä läpi. Vaikka tänään esim tyksistä kirjoitettiin: "Tyksin sairaalajohtaja ei näe tarvetta liikkumisrajoituksille "
Jostain syystä thl haluaa ajaa hallituksen kanssa nämä järjettömät suunnitelmat läpi.
Eikös thl ollut myös sitä mieltä ettei maskeista ja liikkumieskiellosta ole merkittävää hyötyä?
2026 koronavirus variantit ovat muuttuneet tappavammiksi ja pyyhkäisee kaikki ihmiset maanpäältä. Ihmisten sukupuutto on alkamassa.
Kiitti hitosti Kiina!