Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
621/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

k

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartunnat lisääntyy rajusti mutta sairaaloissa olevat ja kuolleet ei lisäänny vaan vähenee.

Mitä olisi pääteltävä tästä.

Vakavasti sairastuminen ja kuolleisuus laahaavat pari kolme viikkoa tarttumisvaiheen perässä. Nyt sairaalaan joutuu pari viikkoa sitten tartunnan saaneet ja kuolee hiukan sitäkin aiemmin tartunnan saaneet.

Kuolleissa viive on pidempi, koska myös tilastointi laahaa kolmisen viikkoa perässä. Tänään raportoidut kuolleet ovat kuolleet helmikuun alkupuolella ja heijastelevat siten tammikuun loppupuoliskon tartuntamääriä, karkeasti arvoiden. Ollaan siis hyvinkin huhtikuun puolella ennen kuin tämän viikon tartuntamäärät alkavat heijastua kuolleiden määriin.

Vierailija
622/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna tartuntoja oli todennäköisesti saman verran kuin nyt ehkä jopa enemmän. Silloin ei vaan testattu oireettomia tai lievä oireisia, kun ei ollut kapasitettia. Ihan samalla tavalla tämä etenee kuin viime keväänä.

No ei ole, koska satunnaisotannalla on tutkittu kuinka paljon ihmisillä on vasta-aineita eli korona olisi sairastettu joko kokonaan huomaamatta tai ainakin testaamatta. Jos olisi oikein massoina jäänyt viime keväänä koronaa sairastavia ihmisiä ilman testiä niin olisi niitä osunut näihin vasta-ainetesteihin. Näissä testeissä ei vasta-aineita kuitenkaan suomalaisiltajuurikaan  löydy eli joko koronaa ei sairasteta "tutkan alla" kuten ensin epäiltiin tai sitten koronan sairastaminen ei vasta-aineita tuota kuin hetkeksi. 

Niin tai näin, mutta hyvä asia tuo tutkimustieto ei ole. Eikä enää aikoihin ole THL:n tyypit eikä kukaan muukaan asiantuntija selittänyt kuinka tätä sairastetaan huomaamatta vaikka ja kuinka kun on niin lievä tauti. Laumasuoja saadaan sairastamalla puheetkin on kadonneet samalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rokotetaanko ihmisiä ollenkaan vai miksi se niin leviää?

Vierailija
624/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heksingissä lopetetaan salailu, nyt rehtorit saavat kertoa lapsille, jis joku on luokassa ollut positiivinen. Hyvä näin. Tieto kulkee suoraan! Jäljitys ei toimi, sijsi näin.

Voiko koulun vetää oikeuteen muuten, jos oma lapsi saisi sieltä koronan? Tätä olen miettinyt. On suvussa juristeja, niin voisivat ajaa asiaa, vaikka vuosikausia... . Tässä voisi myös todistaa, että on tarttunut etätöitä ja eristyksessä oleviin vanhempiin. Saisikohan korvauksia jos niin kävisi?

Esim. Voisi vedota, ettei opetus ole turvallisesti järjestetty, tuuletus, turvavälit jne...

Vierailija
625/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on päätetty, meneekö pääkaupunkiseudulla jotain muutakin maanantaina kiinni kuin baarit ja ravintolat? Vai vieläkö asiaa vatuloidaan?

Eduskunta ilmoitti just menevänsä kiinni.

kaikkensa tekevät, oli kyselytunti, kovaa duunii tuo kansanedustajan työ. 

Vierailija
626/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoaltistumisista monet ovat tapahtuneet kouluissa ja päiväkodeissa, ja niistä on tapahtunut jatkotartuntoja sekä lapsilla että aikuisilla. https://www.kirkkonummi.fi/ajankohtaista-tietoa-koronaviruksesta-1232020

Kiitos rehdistä tiedotuksesta!

Vierailija
627/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heksingissä lopetetaan salailu, nyt rehtorit saavat kertoa lapsille, jis joku on luokassa ollut positiivinen. Hyvä näin. Tieto kulkee suoraan! Jäljitys ei toimi, sijsi näin.

Voiko koulun vetää oikeuteen muuten, jos oma lapsi saisi sieltä koronan? Tätä olen miettinyt. On suvussa juristeja, niin voisivat ajaa asiaa, vaikka vuosikausia... . Tässä voisi myös todistaa, että on tarttunut etätöitä ja eristyksessä oleviin vanhempiin. Saisikohan korvauksia jos niin kävisi?

Esim. Voisi vedota, ettei opetus ole turvallisesti järjestetty, tuuletus, turvavälit jne...

Ns. Kolmannelle osapuolelle aiheutuneet vammat ja sairastumiset?

Vierailija
628/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että tänään Taneli sanoi että ulkomailta tulleita tartuntoja noin 2% ja niistä jatkotartuntoja noin 2%?

Sehän tarkoittaisi sitä että kansalaiset maan sisällä levittää ihan itse sitä tautia.

Vierailija
629/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on yhtä ristiriitaista selittelyä. Koko ajan oltu huolissaan syksystä saakka ja välillä hoetaan olkaa kotona, välillä menkää vaan talvilomalla Lappiin.

Ei niillä oikeasti mitään strategiaa mihinkään ole, kunhan vain kokoontuvat hölisemään aika ajoin, mutta eivät saa mitään aikaan. Jos pääministeri olisi kokenut vanhempi mies, ja jos tuossa olisi muutenkin monta kokenutta vanhempaa ministeriä, tuolle touhulle olis jo nauranut hevosetkin talvilaitumillaan. Mutta kun hallitus koostuu nuorista naisista niin "antaa sen nyt yrittää" "tämä on kaikille uusi asia" " en mä hoitaisi asiaa tuon paremmin" " mutta yrittäähän se Marin kovasti".

Mun mielestä nuoruus tai sukupuoli ei saisi olla syy jolla ymmärrämme tätä sekoilua.

Mutta sehän oli Lintilä, joka sanoi, että menkää Lappiin. Hän on tietääkseni mies. Marin tässä nyt kuitenkin juuri yritti saada kuntosaleja ynnä muita kiinni, mutta Avi laittaa vastaan.

Ei ollut vain Lintilä, vaan hallituksen kanta myös. Tuli useammalta taholta. Marin sanoi vasta tällä viikolla, kun sulku kohta jo alkaa, että alkää menkö kuntosaleille. Tälleen se Marin koko ajan tekee, muut sanoo ja ite korjaa potin.

Jos Marin oikeasti haluaisi rajoitukset, ne olisi jo. Mutta se on taitava pelaamaan poliitiikassa, ei se itseään uhraa.

Lapissa tartuntoja 14 vrk 65(40 tapausta edeltävät 14 vrk) 

Varsinais-Suomji  808/495   Satakunta   448/188    Etelä-SAvo   148/19

Vierailija
630/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkoaltistumisista monet ovat tapahtuneet kouluissa ja päiväkodeissa, ja niistä on tapahtunut jatkotartuntoja sekä lapsilla että aikuisilla. https://www.kirkkonummi.fi/ajankohtaista-tietoa-koronaviruksesta-1232020

On se kumma vaan Helsingin puolella, kun 20 lasta sattuu sairastumaan kodeissansa (!) koronaan ja tulemaan Suutarinkylän kouluun yhtäaikaa 🤣🤣🤣 randomilla (!)

Vierailija
631/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Avi haraa vastaan näin tautisena aikana. Ei hyvää päivää. 

Vierailija
632/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma vaan Helsingin puolella, kun 20 lasta sattuu sairastumaan kodeissansa (!) koronaan ja tulemaan Suutarinkylän kouluun yhtäaikaa 🤣🤣🤣 randomilla (!)

Eikös se ollut Paimiossa vai missä, jossa myönnettiin kanssa, että koulussa tarttuu (!)....

On se hyvä, ettei helsingissä ole liikkeellä tuota kirkkonumnen/Paimion virusmutanttia, joka leviää kouluissa 🤣🤣🤣🤣🤣.

Uskooko ne helsinkiläis vanhemmat itse, ettei virus tartu kouluissa? 🤣🤣🤣

No, eipä ole ihme!

Enpä oo muutenkaan koskaan kaupunkilaisiin luottanut🤣🤣🤣

Vierailija
633/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella kuntosaleilla näyttää olevan ihan normaalisti porukkaa, eikä niitä taideta rajoittaa mitenkään. Täällä kai suljetaan vain julkiset tilat.

Vierailija
634/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa miettinyt. Kannattaa varmaan laittaa rehtorille viestiä, että miten koulu takaa tartuntatautilain vaatiman turvallisen ympäristön, jottei yleisvaarallinen tartuntatauti leviä. Vaikka ihan suoraan ilmoittaa, että jos koulu ei sellaisia olosuhteita pysty takaamaan, niin olet valmis tekemään koulusta rikosilmoituksen tartuntatautilain rikkomisesta.

Minusta jonkun vanhemman pitäisi nostaa ennakkotapaus siitä, että miten on mahdollista kouluissa vaarantaa tähän tapaan oppilaiden ja opettajien terveys. Minulla ei ole juristeja suvussa eikä rahaa sellaista palkata niin ei ole mahdollisuutta tuollaista ennakkotapausta nostaa. Mutta olen hengessä mukana, mikäli joku sen tekee.

Vierailija
635/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Po. levinnyt eikä levittynyt.

Vierailija
636/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on päätetty, meneekö pääkaupunkiseudulla jotain muutakin maanantaina kiinni kuin baarit ja ravintolat? Vai vieläkö asiaa vatuloidaan?

Eduskunta ilmoitti just menevänsä kiinni.

Niiden. Pitää saada korona loppumaan toukokuussa, että voivat viettää kesäloman ja sulkea koko puljun (taas!).

Vierailija
637/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Avi haraa vastaan näin tautisena aikana. Ei hyvää päivää. 

Viranomaisille on tärkeää pitää omasta reviiristään kiinni. Sinne ei ole asiaa kenelläkään, ei edes pääministerillä. Hallitus pääsisi luultavasti helpommalla lopettamalla koko avit. Jos hallitus voi lopettaa tai yhdistää kokonaisia ministeriöitä, eiköhän silloin onnistu myös avien sulkeminen.

Vierailija
638/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Tampereella kuntosaleilla näyttää olevan ihan normaalisti porukkaa, eikä niitä taideta rajoittaa mitenkään. Täällä kai suljetaan vain julkiset tilat.

Nyt se hätätila/poikkeuslaki voimaan ja sassiin.

Vierailija
639/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelissa 1800 uutta tapausta vaikka suurin osa on rokotettu.

Mistä tämä voi johtua?

siellä oli joukko kokoontuminen , muistaakseni oli jotkut hautajaiset, älyttömästi ihmisiä, ei tavallisia juutalaisia vaan niitä toisia. 

Vierailija
640/52578 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa miettinyt. Kannattaa varmaan laittaa rehtorille viestiä, että miten koulu takaa tartuntatautilain vaatiman turvallisen ympäristön, jottei yleisvaarallinen tartuntatauti leviä. Vaikka ihan suoraan ilmoittaa, että jos koulu ei sellaisia olosuhteita pysty takaamaan, niin olet valmis tekemään koulusta rikosilmoituksen tartuntatautilain rikkomisesta.

Minusta jonkun vanhemman pitäisi nostaa ennakkotapaus siitä, että miten on mahdollista kouluissa vaarantaa tähän tapaan oppilaiden ja opettajien terveys. Minulla ei ole juristeja suvussa eikä rahaa sellaista palkata niin ei ole mahdollisuutta tuollaista ennakkotapausta nostaa. Mutta olen hengessä mukana, mikäli joku sen tekee.

Mä olen miettinyt, voiko eduskunnan oikeusasiamiehelle tehdä kantelun esim. Kouluista tai vaikka hallituksen hypridi strategiasta?

Että viruksen annetaan levitä?

Ketju on lukittu.